Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė dsanto
    Oi ne teorija. Jau seniai vilniečiai skundėsi, kad tie žali signalai taip spigina, kad net pėsčiųjų kartais nesimato! Ką kalbėti apie šalia prilipdytą juodą dėžutę.

    Vėl gi, vakare prisideda ir vairuotojų nuovargis. Ir faktas - kad įsitempus žiūrėti, ar šalia žalio nėra juodos dėžutės (kurią pamatysi tik privažiavęs prie sankryžos) reikalauja daugiau iš vairuotojo, nei iš kelių šimtų metrų iš anksto matant raudoną signalą į kairę.
    Parašė GediminasJa Rodyti pranešimą
    Gal netenka naktimis važinėti kai gatvės tuščios? Viskas yra gerai kai važiuoji viską mintinai žinodamas. O jei reikėtų naktį atvairavus n km nežinomam mieste kažko ieškoti...? Manau ir tamstos dėmesingumas sumažėtų.
    Jau ko ko, bet kaip šviesoforo ir balto atšvaito nepastebėt, tai man galva nesusisuka. Jeigu vilniečiai skundžiasi tokiais dalykais, tai gal pačių šviesoforų lempos per ryškiai šviečia? Jeigu tokie dalykai nesimato, tai kaip tada su pėsčiaisiais? Vakare visada važiuoji įsitempęs ir su padidintu dėmesingumu, tad anokia čia blogybė ir šviesoforo ieškot.

    Comment


      Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
      Jau ko ko, bet kaip šviesoforo ir balto atšvaito nepastebėt, tai man galva nesusisuka. Jeigu vilniečiai skundžiasi tokiais dalykais, tai gal pačių šviesoforų lempos per ryškiai šviečia? Jeigu tokie dalykai nesimato, tai kaip tada su pėsčiaisiais? Vakare visada važiuoji įsitempęs ir su padidintu dėmesingumu, tad anokia čia blogybė ir šviesoforo ieškot.
      Na ne visi šviesoforai turi tas baltas lenteles fonines. Matomumą stipriai apsunkina ir lietus, šlapdriba, sniegas. Nejaugi taip sunku pripažinti kad dabar yra kur kas lengviau tai pastebėti..?

      Comment


        Parašė GediminasJa Rodyti pranešimą
        Na ne visi šviesoforai turi tas baltas lenteles fonines. Matomumą stipriai apsunkina ir lietus, šlapdriba, sniegas. Nejaugi taip sunku pripažinti kad dabar yra kur kas lengviau tai pastebėti..?
        Man tai visiškai vienodai ką pastebėt reikia, nes vis tiek pastebėsiu

        Comment


          Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
          Jau ko ko, bet kaip šviesoforo ir balto atšvaito nepastebėt, tai man galva nesusisuka. Jeigu vilniečiai skundžiasi tokiais dalykais, tai gal pačių šviesoforų lempos per ryškiai šviečia? Jeigu tokie dalykai nesimato, tai kaip tada su pėsčiaisiais? Vakare visada važiuoji įsitempęs ir su padidintu dėmesingumu, tad anokia čia blogybė ir šviesoforo ieškot.
          Bet tu man paaiškink, ar racionalu, kai įrengiami keturi šviesoforai važiavimui tiesiai ir į dešinę, o posūkiui į kairę vos trys rodyklės? Kodėl tiesiai ir į dešinę sukantys privilegijuoti ir turi 4 pilnus šviesoforus, o sukantieji į kairę vos 3 juodas dėžutes?



          Ar ne logiškiau - du šviesoforai sukantiems į kairę, du - važiuojantiems tiesiai ir į dešinę. Net papildomų sekcijų nereikia ir kiekvienas eismo dalyvis vadovaujasi jam skirtu šviesoforu:

          Comment


            Man visiškai priimtina būtų ir naujoji tvarka, jei tik turėtų dubliuojančius šviesoforus.

            Comment


              Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
              Man visiškai priimtina būtų ir naujoji tvarka, jei tik turėtų dubliuojančius šviesoforus.
              Dubliuojantys yra - virš gatvės.

              Comment


                Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                Dubliuojantys yra - virš gatvės.
                Priekyje, ne virš gatvės.

                Comment


                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                  Baltą skydą kartais niekais paverčia paverčia žalias akinantis signalas. Nepamiršk, kad tamsoje vairuotojas daug praščiau mato, o žalias spiginantis signalas tamsoje gali užstoti papildomą sekciją. Vilnius:

                  Atvaizdas
                  Tenka pripažint kad tai yra iš tiesu, pats ne karta sustojes prie šios sankrižos buvau susimastes kad jei nežinočiau kad čia yra papildoma sekciją bučiau pasukes per raudona...

                  ...bet

                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                  1. Internete pilna straipsnių, teismų išrašų ir pan., apie tai, kad vairuotojai suko į kairę nepastebėję nešviečiančios papildomos sekcijos ir sukėlė eismo įvykį...
                  čia yra ne šviesoforo bėda, o nesugebejimas vairuotojo pravažiuot paprasta sankriža - jei jis nemate papildomos sekcijos turejo vadovautis prioritetais kaip važiojant per paprasta sankriža, t.y praleist atvažiuojančius iš priekio.

                  Tik mano pastebejimas kad ten kur yra nupaišytos rodykles šviesoforai turetu but 300mm, o ne maži kaip Pilaites pr.

                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                  Jau seniai vilniečiai skundėsi, kad tie žali signalai taip spigina, kad net pėsčiųjų kartais nesimato!
                  Su šituo teiginiu irgi turiu sutikt, bent jau buvo ankščiau kad važiuojant nakti per kaikurias sankrižas negalėjai matyt kas viksta pesčiuju perėjoje, t.y jeigu butu ejes pestisis (per raudona) butu labai sunku ji pamatyt.

                  Bala nemate sutikčiau netgi su dubliojančiu šviesoforu nebuvimu, bet tada butinai reikia statyt šviesoforus važiavimui tiesiai iš abieju pusiu, kalbu ir apie tuos variantus kai posukiui i kaire yra atskiras šviesoforas.

                  Comment


                    O tarkim jeigu šviesofai būtu įrenginėjami kitoja gatvės pusėje, o ne virš galvos, man tai daug logiškiau, o dabar visur kur nauji šviesoforai pastatyti, jeigu atsistoji pirmas, turi palinkt į priekį, kad matytum. Jeigu norisi matyti, patogiai, tai turi daugiau nei per viena auto atsistoti toliau nuo stop juostos.
                    Kairiarankių klubas - Left.lt

                    Comment


                      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                      1. Nereikia jokių statistikų. Netgi jei paieškosi šiame forume, rasi kai kurių narių prisipažinimų, kad jie pasuko nedegant papildomai sekcijai.
                      Tegul ir toliau rašo.
                      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                      Dėl 2, 3, 5, 6, 7, 9 punktų nusikalbėjai. Tai jei kažkas keičiama į gera, tai ir yra nauja. To senas standartas nenumatė, o naujos taisyklės numato. Vadinasi pripažįsti, kad 2, 3, 5, 6, 7, 9 punktuose nurodyti privalumai yra geri.
                      Šituos privalumus buvo galima padaryti ir galiojant senoms taisyklėms. IŠVADA: Naujos taisyklės yra nereikalingos.
                      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                      Dėl 4 punkti irgi pripažįsti, kad tai gerina eismo kultūrą.
                      Kurią buvo galima gerinti ir prie senos tvarkos.
                      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                      Taigi iš 9 punktų pripažįsti, kad 7 naujų šviesoforų taisyklių naujovės yra geros. Dėl dviejų (dėl papildomų sekcijų ir lentelių) esi įsitikinęs, kad privalumų naujoje tvarkoje nėra.
                      ATVIRKŠČIAI - jokios realios naudos naujose taisyklėse NĖRA.
                      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                      Baltą skydą kartais niekais paverčia paverčia žalias akinantis signalas. Nepamiršk, kad tamsoje vairuotojas daug praščiau mato, o žalias spiginantis signalas tamsoje gali užstoti papildomą sekciją.
                      Įsukti silpnesnę lemputę ir viskas bus OK. Dar ir elektros bus sutaupyta.
                      Paskutinis taisė Aleksio; 2014.10.14, 14:06.

                      Comment


                        Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą
                        Tenka pripažint kad tai yra iš tiesu, pats ne karta sustojes prie šios sankrižos buvau susimastes kad jei nežinočiau kad čia yra papildoma sekciją bučiau pasukes per raudona...

                        ...bet čia yra ne šviesoforo bėda, o nesugebejimas vairuotojo pravažiuot paprasta sankriža - jei jis nemate papildomos sekcijos turejo vadovautis prioritetais kaip važiojant per paprasta sankriža, t.y praleist atvažiuojančius iš priekio.
                        Nekorektiška kaltinti tik vairuotoją. Papildomos sekcijos statomos ten, kur siekiama išvengti tokių eismo įvykių, kai sukama neapsaugotai. Čia iš dalies kalta ir pati sovietinė šviesoforų įrengimo sistema, kai vairuotojams kaip ir suteikia saugų posūkį, bet neužtikrina logiško šviesoforų išdėstymo ir paskirstymo - posūkiui į kairę yra du signalai: žalias ir... juodas.

                        Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą
                        Tik mano pastebejimas kad ten kur yra nupaišytos rodykles šviesoforai turetu but 300mm, o ne maži kaip Pilaites pr.
                        Turi pastabų? Nori, kad į jas atsižvelgtų? Rašyk Susisiekimo ministerijai.

                        Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą
                        Bala nemate sutikčiau netgi su dubliojančiu šviesoforu nebuvimu, bet tada butinai reikia statyt šviesoforus važiavimui tiesiai iš abieju pusiu, kalbu ir apie tuos variantus kai posukiui i kaire yra atskiras šviesoforas.
                        Nesu matęs tokios atvejo. Kai yra kairiojo posūkio šviesoforas su rodyklėmis į kairę, Lietuvoje, kaip ir daugelyje Europos šalių, jis statomas kairėje kelio pusėje, o kitų krypčių - dešinėje.

                        Bet radau, kad Norvegijoje tokiu atveju vis gi stato šviesoforą "tiesiai ir į dešinę" ir kairėje kelio pusėje:

                        Comment


                          Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                          Šituos privalumus buvo galima padaryti ir galiojant senoms taisyklėms.
                          Tai čia kalbam ne apie patį dokumentą, ant kurio užrašyta "senos" ar "naujos" taisyklės

                          Aš kalbu, kad naujose taisyklėse yra privalumų. Tai pats ir pripažįsti, kad kad 2, 3, 5, 6, 7, 9 punktuose nurodyti privalumai yra geri. Vadinasi sutinki, kad naujose taisyklėse yra ir gerų dalykų

                          Comment


                            Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                            Aš kalbu, kad naujose taisyklėse yra privalumų. Tai pats ir pripažįsti, kad kad 2, 3, 5, 6, 7, 9 punktuose nurodyti privalumai yra geri. Vadinasi sutinki, kad naujose taisyklėse yra ir gerų dalykų
                            Aš sakau, kad naujose taisyklėse nėra nieko naujo. Senos taisyklės drausdavo šviesoforus su žmogeliukais? - ne, nedrausdavo (pradinėje mokykloje mums kaip tik ir aiškino, kad raudonas žmogeliukas juodame fone reiškia "stok", o žalias leidžia eiti). Senos taisyklės drausdavo įjungti raudoną signalą pėstiesiems, kai mašinos kerta jų judėjimo kryptį - nedrausdavo. Ir taip visi kiti punktai. Šitos naujos taisyklės yra tiesiog nereikalingos. Senos puikiai užtikrindavo eismo saugą.
                            Paskutinis taisė Aleksio; 2014.10.14, 19:34.

                            Comment


                              Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                              Aš sakau, kad naujose taisyklėse nėra nieko naujo. Senos taisyklės drausdavo šviesoforus su žmogeliukais? - ne, nedrausdavo (pradinėje mokykloje mums kaip tik ir aiškino, kad raudonas žmogeliukas juodame fone reiškia "stok", o žalias leidžia eiti).
                              Matai, kai mokeisi pradinėje, galiojo SSRS standartas GOST 23457-86 „Технические средства организации дорожного движения. Правила применения“, o gal dar senesnis, nežinau, kokio tu amžiaus. O 1995 m. įsigaliojo Lietuvos standartas LST 1405:1995 „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“, kuris uždraudė naudoti pėsčiųjų šviesoforus pėstiesiems daugeliu atvejų ir nurodė privalomai jiems įrengti transporto šviesoforus. Naujos taisyklės nurodo visose reguliuojamose perėjose pėstiesiems privalomai įrengti šviesoforus su žmogeliukais.

                              Comment


                                Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                O 1995 m. įsigaliojo Lietuvos standartas LST 1405:1995 „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“, kuris uždraudė naudoti pėsčiųjų šviesoforus pėstiesiems daugeliu atvejų ir nurodė privalomai jiems įrengti transporto šviesoforus. Naujos taisyklės nurodo visose reguliuojamose perėjose pėstiesiems privalomai įrengti šviesoforus su žmogeliukais.
                                Tas LST 1405 atkeistas ar vis dar galioja?

                                Comment


                                  Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                  Tas LST 1405 atkeistas ar vis dar galioja?
                                  LST 1405 negalioja - dėl to pėstiesiems kaip ir prieš 20 metų bei anksčiau galima įrengti pėsčiųjų šviesoforus su žmogeliukais, kuriuos vėl dažniau matome gatvėse.

                                  http://www.lsd.lt/standards/catalog.....30&pid=618252

                                  Comment


                                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                    LST 1405 negalioja - dėl to pėstiesiems kaip ir prieš 20 metų bei anksčiau galima įrengti pėsčiųjų šviesoforus su žmogeliukais, kuriuos vėl dažniau matome gatvėse.
                                    Tai kokios problemos? Įrengė, visi vaikšto, viskas Ok. Bet naujas taisykles kurti kam reikėjo?

                                    Comment


                                      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                      Tai kokios problemos? Įrengė, visi vaikšto, viskas Ok. Bet naujas taisykles kurti kam reikėjo?
                                      Nelabai aiški tamstos pozicija. Čia prieštaraujate vardan prieštaravimo (sportinis interesas)?
                                      Kas čia per tragedija, kad surašė naujas taisykles, kuriose įvertino aktualias problemas. Taip galvojant, gal nereikėjo nei LST, nei GOST kurti, būtų užtekę kokio prieštvaninio standarto, kurio sudarymo laikais net ir pačių šviesoforų nebuvo. Manyčiau taip būtų paprasčiau - nestatome šviesoforų, nereikia ir taisyklių jiems. Sutaupysime šiek tiek popieriaus ir ne taip klaviatūra susidėvės jas rašant.

                                      Comment


                                        Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                        Kas čia per tragedija, kad surašė naujas taisykles, kuriose įvertino aktualias problemas.
                                        Kokios buvo tos "aktualios problemos", kurių negalėjo sutvarkyti senos taisyklės?

                                        Comment


                                          Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                          Tai kokios problemos? Įrengė, visi vaikšto, viskas Ok. Bet naujas taisykles kurti kam reikėjo?
                                          Todėl, kad seno standarto struktūra buvo primityvi, tiksliau nebuvo jokios struktūros, o tik iš eilės išvardinti punktai, kurių trečdalį sudarė punktai, kur išdėstyti šviesoforus. Aišku, gal ne tau suprasti, bet projektuotojams ir programuotojams reikia nurodyti kuo daugiau valdymo sąlygų, signalų trukmių ir pan. To LST praktiškai nebuvo. Tad logiška, kad keičiant dokumentą iš esmės, jis buvo perrašytas iš naujo. Juk ir pastatą, kuris neatitinka šiuolaikinių reikalavimų, dažnai geriau yra nugriauti ir pastatyti naują, nei užsiimti seno rekonstrukcija ir lopymu.

                                          Be to, naujas taisykles pasirašė Susisiekimo ministras. Atkreipkite dėmesį, kad susisiekimo ministro įsakymas dėl taisyklių patvirtinimo remiasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. balandžio 9 d. nutarimo Nr. 341 „Dėl esminių statinio reikalavimų ir statinio techninių parametrų pagal statinių ar statybos produktų charakteristikų lygius ir klases nustatymo kompetencijos priskyrimo valstybės institucijoms“ (Žin., 2008, Nr. 46-1730) 2.2 punktu:

                                          Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos statybos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597; 2007, Nr. 55-2127) 4 straipsnio 2 dalies nuostatomis, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

                                          Priskirti esminių statinio reikalavimų ir statinio techninių parametrų pagal statinių ar statybos produktų charakteristikų lygius ir klases nustatymo kompetenciją šioms valstybės institucijoms:

                                          2. Susisiekimo ministerijai:
                                          2.2. saugus naudojimas: esminio statinio reikalavimo nuostatų dėl transporto saugos nustatymas.

                                          Pagal statusą šviesoforų taisyklės tapo privalomos visoms savivaldybėms, kai tuo tarpu LST 1405 daugelis traktavo kaip neprivalomą.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X