Parašė digital
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									Rodyti pranešimą
								
							
						
					
				
				
			
		Skelbimas
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
Elektromobiliai
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Kodėl manau? Todėl, kad daug metu susidūriau su elektros linijų priežiūra, projektavimu ir matau dabartinio tinklo būklę.Parašė digital Rodyti pranešimąKodėl manote, kad nėra?
 - 1 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Na, tai žiūrint kaip orgnaizuosi pakrovimą, bet elektros tinklų atnaujinimai visada visur vyksta (na išskyrus Kaliforniją kur už nepriežiūrą bendrovę dabar teisme). Tinklus perdaryti visai kitaip reikės jeigu bus daugiau visokių saulės jėgainių ant stogų nes dabartinė infratruktūra yra pritaikyta tiekti iš centralizuotos į vartotojus, o ne tarp vartotojų iš daug mažų gamintojų.Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
 Šiaip dar didesnis bus smagumas, kai pradės elektros linijos raudonuoti. Kai ekologiskai nuriedėsi iki ESO galią krovimo stotelei pasididinti ir gausi "špygutę" - el. linijos pralaidumas išsemtas. Apie tai, kad el. tinklas tam nepritaikytas kažkodėl tylima.
 
 Nereikės tokio pajėgumo. Tie kas kraus namuose galės krauti paprastu trifaziu kurie atvedami iki kiekvieno naujai statomo namo. Tik masinėse greito pakrovimo degalinėse ar autobusų parkuose reikės didelios glaios pajėgumų.Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
 Ne ateityje, o jau vakar reikėjo pradėti investuoti. Elektros tinklą pakeisti, tai ne automobilį. Ką darysim kai vienam automobiliui pakrauti reikės dabartinio viso namukų kvartalo pajėgumų? Jau matau kaip visą Vilnių rausia O dabar politika - tu tik pirk elektromobilį, o vėliau nors ir tvanas. O dabar politika - tu tik pirk elektromobilį, o vėliau nors ir tvanas.
 
 Šiaip tai čia yra mitas nes didžiausias elektros naudojimas yra vakare-naktį ypač šaltuoju periodu kai elektra naudojama ir šildymui.Parašė rPn Rodyti pranešimą
 Šiaip elektromobiliai kraunami naktį, kai elektros yra sunaudojama mažai ir tinklai neapkrauti.
 
 
 
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Tai gal pateik pavyzdžių Lietuvos mastu kur tas linijų atnaujinimas vyksta. Vizualiai matomas transformatorinių atnaujinimas ir automatizavimas linijų pralaidumo nedidina. Net ir keičiant senus kabelius jų kvadratūra nedidinama. Nepakanka lėšų net laidams po žeme pakišt. Pats sutinki, kad pagrindinis buitinis suvartojimas yra vakare-naktį. Saulė naktį nešviečia, todėl ir reikės infrastruktūros tiekti iš centralizuotos sistemos. Arba teks turėt dvi mašinas, iš kurių viena dienos metus bus kraunama saulės.Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimąNa, tai žiūrint kaip orgnaizuosi pakrovimą, bet elektros tinklų atnaujinimai visada visur vyksta (na išskyrus Kaliforniją kur už nepriežiūrą bendrovę dabar teisme). Tinklus perdaryti visai kitaip reikės jeigu bus daugiau visokių saulės jėgainių ant stogų nes dabartinė infratruktūra yra pritaikyta tiekti iš centralizuotos į vartotojus, o ne tarp vartotojų iš daug mažų gamintojų.
 Nereikės tokio pajėgumo. Tie kas kraus namuose galės krauti paprastu trifaziu kurie atvedami iki kiekvieno naujai statomo namo. Tik masinėse greito pakrovimo degalinėse ar autobusų parkuose reikės didelios glaios pajėgumų.
 Šiaip tai čia yra mitas nes didžiausias elektros naudojimas yra vakare-naktį ypač šaltuoju periodu kai elektra naudojama ir šildymui.
 Pirma, trifazį geriausiu atveju turi tik pusė esamų vartotojų, o jiems visiems įvest jau reik papildomų pralaidumų. Antra, kiek entuziazmo turėsi lėtai krauti su standartiniu iki 10kW įvadu, dar jį besidalinant su arbatinuku, skalbimo mašina, boileriu ar šilumos siurbliu žiemą. O paprastai krovimo stotelei jau reik 22kW. Mašina reikalinga, galinti važiuoti čia ir dabar, o ne po kokių min 6 val. krovimo. Kitu atveju tai jau autobusas kursuojantis pagal krovimo grafiką.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Na tai sistema bus tokia kaip ir kitur jau vyksta - dieną saulės jėgainės gamins ir parduos "į tinklą", o vakare pirks atgal. Ir galės po to ieškoti kur akumuliuoti tą dienos energiją. Galim pumpuoti vandenį Kruonyje šiek tiek, tas yra vienas efektyviausių būdų akumuliuoti tokiems pokyčiams.Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
 Tai gal pateik pavyzdžių Lietuvos mastu kur tas linijų atnaujinimas vyksta. Vizualiai matomas transformatorinių atnaujinimas ir automatizavimas linijų pralaidumo nedidina. Net ir keičiant senus kabelius jų kvadratūra nedidinama. Nepakanka lėšų net laidams po žeme pakišt. Pats sutinki, kad pagrindinis buitinis suvartojimas yra vakare-naktį. Saulė naktį nešviečia, todėl ir reikės infrastruktūros tiekti iš centralizuotos sistemos. Arba teks turėt dvi mašinas, iš kurių viena dienos metus bus kraunama saulės.
 Pirma, trifazį geriausiu atveju turi tik pusė esamų vartotojų, o jiems visiems įvest jau reik papildomų pralaidumų. Antra, kiek entuziazmo turėsi lėtai krauti su standartiniu iki 10kW įvadu, dar jį besidalinant su arbatinuku, skalbimo mašina, boileriu ar šilumos siurbliu žiemą. O paprastai krovimo stotelei jau reik 22kW. Mašina reikalinga, galinti važiuoti čia ir dabar, o ne po kokių min 6 val. krovimo. Kitu atveju tai jau autobusas kursuojantis pagal krovimo grafiką.
 
 Esmė tame, kad dabar visi naujai pastatyti būstai turi trifazį, taigi šiuo atveju sitaucija vis gerėja.
 
 Na entiziazmas man nelabai aktualus, kai automobilį per naktį galėsi palikti požeminiame parkinge (ar garaže jei namas privatus) ir nelabai jausti kiek laiko jis ten kraunasi, nes nei arbatinukas nei slakbimo mašina arti redlino vistiek nedaeis. Ypač jeigu ne tik elektormobilį bet ir kitą techniką atsinaujinsi į efektyvesnę.
 
 22kW reikia norint naudoti greitą krovimą, t.y. niekas centre esančioje stotelėje nesiruošia krauti "per naktį". Asmeniniam pakrovimui to nereikia. Na aš kai vakare grįžtu tai man mašina reikalinga bus geriausiu atveju rytoj, o realiai tai dažniausiai tik kitą savaitgalį.
 - 1 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Tai atsakymo matau nebus.. tad banaliai pasikartosiu: kur tas storas laidas nuo Kruonio iki tavo elektromobilio? Jo dar vis nėra.. gal, turbūt, galės ieškot... žodžiu garantijos šakėm ant vandens, o tu tik pirk, pirk, o vėliau matysim, galbūt.Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
 Na tai sistema bus tokia kaip ir kitur jau vyksta - dieną saulės jėgainės gamins ir parduos "į tinklą", o vakare pirks atgal. Ir galės po to ieškoti kur akumuliuoti tą dienos energiją. Galim pumpuoti vandenį Kruonyje šiek tiek, tas yra vienas efektyviausių būdų akumuliuoti tokiems pokyčiams.
 Esmė tame, kad dabar visi naujai pastatyti būstai turi trifazį, taigi šiuo atveju sitaucija vis gerėja.
 Na entiziazmas man nelabai aktualus, kai automobilį per naktį galėsi palikti požeminiame parkinge (ar garaže jei namas privatus) ir nelabai jausti kiek laiko jis ten kraunasi, nes nei arbatinukas nei slakbimo mašina arti redlino vistiek nedaeis. Ypač jeigu ne tik elektormobilį bet ir kitą techniką atsinaujinsi į efektyvesnę.
 22kW reikia norint naudoti greitą krovimą, t.y. niekas centre esančioje stotelėje nesiruošia krauti "per naktį". Asmeniniam pakrovimui to nereikia. Na aš kai vakare grįžtu tai man mašina reikalinga bus geriausiu atveju rytoj, o realiai tai dažniausiai tik kitą savaitgalį.
 Pirma ištrauka google iš pardavėjų:
 "Saugumo sumetimais namuose rekomenduojame tik išskirtiniais atvejais elektromobilį įkraudinėti iš 230V tinklo ir dažniau naudotis tam tikslui sukurtas namų 11-22kW..." Jau matau kaip su standartiniu 10kW įvadu tu nedaeisi iki redlino. Sėkmės.
 Ir jei tau mašina nereikalinga kasdien, tai nekalbėk, kad tai ne problema visiems kitiems. Kaip sakoma "mastyk globaliau, o ne tik iš savo varpinės".
 
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Jeigu reikia važiuoti čia ir dabar, o akumuliatorius tuščias, tai važiuoji į greito pakrovimo stotelę (taip pat kaip važiuotum į degalinę su vidaus degimo varikliu) ir krauniesi 10-20 min 150kW (gal net 250kW ar 350kW). Nes namie net turėdamas 22kW pakrovimą, užtruksi virš valandos.Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
 Mašina reikalinga, galinti važiuoti čia ir dabar, o ne po kokių min 6 val. krovimo. Kitu atveju tai jau autobusas kursuojantis pagal krovimo grafiką.
 Taip, bus žmonių kuriems tas 15 min krovimas netinka, nes per ilgas. Tai jie ir nepirks elektromobilių, bus iš tų žmonių kur dar vis renkasi benziną ar kokius biodegalus, o gal bus tie kurie nuspręs įsigyti vandeniliu varomus automobilius, jei jie išpopuliarės.
 
 Bet jei šnekam apie elektros tinklų apkrovą. Reiktų žiūrėti į vidutinius vartotojus. Tokius kurie nuvažiuoja per metus vidutiniškai mažiau nei 20000 km. Tai jiems užteks krauti elektromobilį 3 kart per mėnesį (arba 6 kart po pusę akumuliatoriaus). Ir tą jie puikiai galės padaryti ne vakare/naktį, o naktį/ryte kai elektros suvartojimas nėra pikinis, o yra arčiau mažiausio paroje. O ir paskata taip elgtis bus, dėl naktinio elektos tarifo. Tokiems žmoniems tikrai užteks 7.4kW galios pakrovėjų, kai kurie įsirengs 11kW.
 
 Tuo tarpu 22 kW pakrovėjai labiau bus paplitę prie viešų vietų (kirpyklų, odontologijos klinikų, kino teatrų). Bus žmonių kurie norės ir namie tokius įsirengti, bet čia labiau taps kaip prabangos dalykas ir jį rinksis tik tie, kurie iš tikrųjų važinėja labai daug ir dažnai. Nes tik vienetai automobilių palaiko tokį greitą AC pakrovimą. Dauguma riboja iki 11kW. Gamintojai siūlo už papildomus pinigus greitesnį (17 ar 22 kW) on board chargerį komplektacijoje, o standartinis būna tik 11kW. Pati pakrovimo "stotelė" - dėžutė brangesnė, visi laidai storesni. O ir įvadu į sklypą reiks pasirūpinti, atsivesti tuos piršto storio laidus iki garažo, kas kainuoja nemažai.
 
 Jei to neužtektų, dar gal galėtų gelbėti tokia įdėja, kaip kelios greitesnio pakrovimo vietos (pvz. 22kW) kažkur nuosavų namų kvartalo krašte prie elektros įvado į tą kvartą. Kam reikia greičiau pasikrauti, paliktų ten ir paeitų tas 4 min iki savo namų. O kiti krautųsi namie, nors ir su 3kW.
 - 2 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Pateikiu pilną citatą iš to pačio pardavėjo, o ne nukirptą kur patogiau.Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
 Pirma ištrauka google iš pardavėjų:
 "Saugumo sumetimais namuose rekomenduojame tik išskirtiniais atvejais elektromobilį įkraudinėti iš 230V tinklo ir dažniau naudotis tam tikslui sukurtas namų 11-22kW..." Jau matau kaip su standartiniu 10kW įvadu tu nedaeisi iki redlino.
 Šaltinis - https://ikrovimostoteles.lt/elektrom...mo-laikas.html
 "Saugumo sumetimais namuose rekomenduojame tik išskirtiniais atvejais elektromobilį įkraudinėti iš 230V tinklo ir dažniau naudotis tam tikslui sukurtas namų 11-22kW, 7.4kW arba minimalios 3,7kW galios “wallbox” stotele."
 
 
 - 1 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Iškart maloniau diskutuoti su tuo kas realiau vertina situacijąParašė rPn Rodyti pranešimą
 O ir įvadu į sklypą reiks pasirūpinti, atsivesti tuos piršto storio laidus iki garažo, kas kainuoja nemažai.
 Jei to neužtektų, dar gal galėtų gelbėti tokia įdėja, kaip kelios greitesnio pakrovimo vietos (pvz. 22kW) kažkur nuosavų namų kvartalo krašte prie elektros įvado į tą kvartą. Kam reikia greičiau pasikrauti, paliktų ten ir paeitų tas 4 min iki savo namų. O kiti krautųsi namie, nors ir su 3kW. Aš juk nekalbu apie įvadą į namą, čia jau kiekvieno asmeninė problema. Kalba eina apie 10kV KL-transformatorius-0,4kV KL grandinę iki namo dėžutės. Šioje vietoje jokių perspektyvinių planų kol kas nenusimato. Čia kaip ir name: kol tik virdulys tai ir esamas tinklas oho koks geras. O tik pridedi skalbimo mašiną, indukcinę kaitlentę ir žiurėk jau automatą mėto ir laidai svyla. Kai privačių namų kvartale max 1 elektromobilis viskas labai gražu, o kai viena dieną staiga čia apsigyvens tokių 20-30 "siurbėlių"  bus linksmiau. O kas kada ir kiek kraus, jau tik būrimai iš kavos tirščių. Jei kaina bus mažiausia vienu metu, tai vienu metu ir kraus. Dabar kai baką užpildyt trunka pora min. galiu ir pustuščiu važinėt. Su elektromobiliu pustuščio laikyti nedrįsčiau. Ištikus ekstra bėdai važiuot pirma į degalinę pusvalandukui manau neviliojančiai skamba. Prakeiktum automobilį su elektra amžiams. Aš juk nekalbu apie įvadą į namą, čia jau kiekvieno asmeninė problema. Kalba eina apie 10kV KL-transformatorius-0,4kV KL grandinę iki namo dėžutės. Šioje vietoje jokių perspektyvinių planų kol kas nenusimato. Čia kaip ir name: kol tik virdulys tai ir esamas tinklas oho koks geras. O tik pridedi skalbimo mašiną, indukcinę kaitlentę ir žiurėk jau automatą mėto ir laidai svyla. Kai privačių namų kvartale max 1 elektromobilis viskas labai gražu, o kai viena dieną staiga čia apsigyvens tokių 20-30 "siurbėlių"  bus linksmiau. O kas kada ir kiek kraus, jau tik būrimai iš kavos tirščių. Jei kaina bus mažiausia vienu metu, tai vienu metu ir kraus. Dabar kai baką užpildyt trunka pora min. galiu ir pustuščiu važinėt. Su elektromobiliu pustuščio laikyti nedrįsčiau. Ištikus ekstra bėdai važiuot pirma į degalinę pusvalandukui manau neviliojančiai skamba. Prakeiktum automobilį su elektra amžiams.  
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 p.s. nukirpau ne patogumui, o kad eterio mažiau teršti. Juk sutiksi, kad didžioji dalis nesirinks varianto su kuo ilgesniu krovimu. Net su telefonu daugumai nepatogu ilgiau ant laido kabėt.Parašė rPn Rodyti pranešimą
 Pateikiu pilną citatą iš to pačio pardavėjo, o ne nukirptą kur patogiau.
 Šaltinis - https://ikrovimostoteles.lt/elektrom...mo-laikas.html
 "Saugumo sumetimais namuose rekomenduojame tik išskirtiniais atvejais elektromobilį įkraudinėti iš 230V tinklo ir dažniau naudotis tam tikslui sukurtas namų 11-22kW, 7.4kW arba minimalios 3,7kW galios “wallbox” stotele."
 Bijau suklysti, bet lyg buvo rašyta, kad Tesla iš standartinio tinklo krautųsi 48 val.  
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Atsakymas yra - storo laido nereikia. Užtenka ir esamo laido.Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
 Tai atsakymo matau nebus.. tad banaliai pasikartosiu: kur tas storas laidas nuo Kruonio iki tavo elektromobilio? Jo dar vis nėra.. gal, turbūt, galės ieškot... žodžiu garantijos šakėm ant vandens, o tu tik pirk, pirk, o vėliau matysim, galbūt.
 Pirma ištrauka google iš pardavėjų:
 "Saugumo sumetimais namuose rekomenduojame tik išskirtiniais atvejais elektromobilį įkraudinėti iš 230V tinklo ir dažniau naudotis tam tikslui sukurtas namų 11-22kW..." Jau matau kaip su standartiniu 10kW įvadu tu nedaeisi iki redlino. Sėkmės.
 Ir jei tau mašina nereikalinga kasdien, tai nekalbėk, kad tai ne problema visiems kitiems. Kaip sakoma "mastyk globaliau, o ne tik iš savo varpinės".
 O jeigu cituoji tai pacituok iki galo, ten ir 3.7kW stoteles rekomenduoja.
 
 Jeigu mastant globaliau, tai geriausias sprendimas būtų padaryti kad ir niekam kitam ji nebūtų reikalinga kasdien.
 
 Jeigu stalino laikų instalacija su puse išvogtų laidų tai ir svyla, o jeigu normali tai gali dar pajungti ir indaplovę ir šaldytuvą ir plazminį televizorių ir vistiek dar nei arti neprartėsi prie svilimo.Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimąČia kaip ir name: kol tik virdulys tai ir esamas tinklas oho koks geras. O tik pridedi skalbimo mašiną, indukcinę kaitlentę ir žiurėk jau automatą mėto ir laidai svyla.
 
 
 
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Taip taip fizikos dėsnius pradėsim paneiginėti... bet kurio kvartalo pakraštyje su orinėmis 0,4kV linijomis paprašyk kelių papildomų kilovatų, ESO tikrai "papasakos" kad storo laido nereikia.Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimąAtsakymas yra - storo laido nereikia. Užtenka ir esamo laido.
 Jeigu stalino laikų instalacija su puse išvogtų laidų tai ir svyla, o jeigu normali tai gali dar pajungti ir indaplovę ir šaldytuvą ir plazminį televizorių ir vistiek dar nei arti neprartėsi prie svilimo.
 Ką reiškia normali instaliacija? Kas kur laidus iš žemių ar sienų pavogė? Kuriame daugiabutyje be kapitalinio remonto ta "normali" instaliacija? Dalis dar su aliuminio laidais.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 https://pod-point.com/guides/vehicle...a/2021/model-3Parašė liutass Rodyti pranešimąKiek laiko krautusi Tesla su 3.7 kW? 
 
 Empty to full3-pin plug Home 24 - 36 h 9 - 10 m/h 3.6kW Home / Work 15 - 22 h 14 - 17 m/h 
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Tesla yra gamintojas, o ne automobilio markė. Bet lietuviui įperkama, pigiausia Model3 standart+ (su 50kwh baterija) 3.7kw greičiu nuo 0 iki 100% krautųsi 13h 30min. Matematika paprasta 50/3.7=13.5Parašė liutass Rodyti pranešimąKiek laiko krautusi Tesla su 3.7 kW? 
 - 2 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Nereikia paneiginėti jokių dėsnių. Na taip jeigu gyveni krusčiofkėje tai reikės kapitalinio remonto. Bet jeigu gyveni pvz pastatytame per paskutinius 20 metų tai problemų nebus.Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
 Taip taip fizikos dėsnius pradėsim paneiginėti... bet kurio kvartalo pakraštyje su orinėmis 0,4kV linijomis paprašyk kelių papildomų kilovatų, ESO tikrai "papasakos" kad storo laido nereikia.
 Ką reiškia normali instaliacija? Kas kur laidus iš žemių ar sienų pavogė? Kuriame daugiabutyje be kapitalinio remonto ta "normali" instaliacija? Dalis dar su aliuminio laidais.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Pilnai nepasikraus, bet per 10h krovimo pridėsi 210 km nuvažiuojamo atstumo. Jei neužteks visai dienai, vadinasi važiuoji į kitą miestą, tad galėsi drąsiai sustoti pailsėti, išgerti kavos ir pakrauti automobilį greito įkrovimo stotelėje prie magistralinio kelio dar 15min.Parašė liutass Rodyti pranešimąPer nakti pilnai nepasikraus
 - 1 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 O tai ESO tinklas nutiestas per paskutinius 20 metų? Kabeliai ramiau jau guli po 30-40 metų. Apie oro linijas visai patyliu...Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
 Nereikia paneiginėti jokių dėsnių. Na taip jeigu gyveni krusčiofkėje tai reikės kapitalinio remonto. Bet jeigu gyveni pvz pastatytame per paskutinius 20 metų tai problemų nebus.
 Comment




Comment