Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[FI] Suomijos geležinkeliai
Collapse
X
-
Puikus kainos (oro uostas - miesto centras - 5 EUR), kokybės ir greičio santykis...Parašė Silber418 Rodyti pranešimą
- 1 patinka
Comment
-
Finland invests in future rail link to Norwegian Sea
O dar nesenai buvo kalbos, kad suomiams perdaryti savo geležinkelių į standartinę vėžę neapsimoka ir nėra reikalo. Dabar gi suomiai užsakė studiją ir labai nenustebsiu, kad pasiūlymas bus preišingas ankstesnėms kalboms.Finland is under pressure to switch its rail to the standard European gauge. In the first phase, a planned train line is to run between Kemi and Haparanda, Sweden.
Pasirodo poreikis yra jungtims Šiaurėje su Švedija ir Norvegija.
Ir jeigu Suomijoje bus priimtas sprendimas pereiti prie standartinės vėžės, tai LT bus dar didesnė motyvacija tą padaryti.Paskutinis taisė Perfect; 2025.04.27, 22:37.
- 6 patinka
Comment
-
Čia kalba apie ~30km standartinės vėžės pratęsimą, o ne apie kažkokią tai labai didelę investiciją. RB1 daugiau europinio geležinkelio nutiesė nei dabar planuojama. Daugiau gali atsirasti, bet tikrai ne greituoju metu.Parašė Perfect Rodyti pranešimąFinland invests in future rail link to Norwegian Sea
O dar nesenai buvo kalbos, kad suomiams perdaryti savo geležinkelių į standartinę vėžę neapsimoka ir nėra reikalo. Dabar gi suomiai užsakė studiją ir labai nenustebsiu, kad pasiūlymas bus preišingas ankstesnėms kalboms.
Pasirodo poreikis yra jungtims Šiaurėje su Švedija ir Norvegija.
Ir jeigu Suomijoje bus priimtas sprendimas pereiti prie standartinės vėžės, tai LT bus dar didesnė motyvacija tą padaryti.
- 1 patinka
Comment
-
Argi taip sunku paskaityti straipsnį iki galo?Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
Čia kalba apie ~30km standartinės vėžės pratęsimą, o ne apie kažkokią tai labai didelę investiciją. RB1 daugiau europinio geležinkelio nutiesė nei dabar planuojama. Daugiau gali atsirasti, bet tikrai ne greituoju metu.
Ši studija skirta, ne tik porai jungčių su Švedija ir Suomija.This week, the government of Prime Minister Petteri Orpo (NCP) earmarked 20 million euros for an initial track gauge study.
Costly, long-term project
Minister of Transport Lulu Ranne (Finns) described the transition to a new track gauge between Haparanda and Kemi as the first step in a long-term project.
Ranne said that the European Commission has pressured Finland to move toward changing its track gauge, which would be a hugely expensive long-term project.
“The European Commission, Nato and the Finnish Defence Forces have made assessments of the most urgent major European military mobility project. It is this,” she declared.
The EU’s TEN-T Regulation, which enters into force this summer, includes requirements for the study and planning of the transition to the standard 1,435 mm track gauge in countries with different track gauges. Finland now uses a 1,524 mm track gauge, which dates back to the nineteenth century.
- 3 patinka
Comment
-
Tai RB1 irgi ne tik jungčiai su Lenkija buvo daryta. Bet nu žinai, tarp RB1 ir kažko daugiau jau gana daug laiko praėjo, ir praeis. Dėl ko ir sakau kad daugiau gali atsirasti, bet tikrai ne greituoju metu.Parašė Perfect Rodyti pranešimą
Argi taip sunku paskaityti straipsnį iki galo?
Ši studija skirta, ne tik porai jungčių su Švedija ir Suomija.
Comment
-
Faktas, kad tai nepadorama labai greitai ir tam reikia politinio sprendimo. Panašu, kad Suomija jau visai netoli tokio sprendimo -Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
Tai RB1 irgi ne tik jungčiai su Lenkija buvo daryta. Bet nu žinai, tarp RB1 ir kažko daugiau jau gana daug laiko praėjo, ir praeis. Dėl ko ir sakau kad daugiau gali atsirasti, bet tikrai ne greituoju metu.
https://yle.fi/a/74-20161606Paskutinis taisė Perfect; 2025.05.15, 09:39.
Comment
-
Esmė kad naujai įsigaliojanti TEN-T direktyva valstybes reikalauja įvertinti 1435 mm vėžės poreikį. Be to, citatoje rašoma, kad EK spaudžia Suomiją priimti sprendimą, kurį, kaip rašo YLE, vyriausybė priims po dviejų metų. Tai nepanašu, kad patys suomiai labai nori persiūti visus šalies geležinkelius, nors ir pripažįstama, kad dėl saugumo sumetimų būtina turėti kuo daugiau jungčių su Norvegijos uostais, kurios greičiausiai bus standartinės vėžės pločio.Parašė Perfect Rodyti pranešimą
Argi taip sunku paskaityti straipsnį iki galo?
Ši studija skirta, ne tik porai jungčių su Švedija ir Suomija.
Comment
-
Tik už savo pinigus suomiai kažin ar norėtų tai daryti, bet su ES finansavimu - kodėl ne. Dabar bus rengiama studija, kurios pagrindu bus priimamas sprendimas 2027 m. Tais pačiais metais pabaigta studija bus argumentas Suomijai derantis su ES dėl ES finansavimo apimties. Tad iš esmės, tai yra Suomijos ir ES derybų dėl finansavimo apimties klausimas, t. y. kokią dalį Suomijos geležinkelio perdarymo į standartinę vėžę galėtų padengti ES. Kol nėra žinoma tokio projekto orientacinė kaina, tol negali prasidėti derybos su ES.Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
Esmė kad naujai įsigaliojanti TEN-T direktyva valstybes reikalauja įvertinti 1435 mm vėžės poreikį. Be to, citatoje rašoma, kad EK spaudžia Suomiją priimti sprendimą, kurį, kaip rašo YLE, vyriausybė priims po dviejų metų. Tai nepanašu, kad patys suomiai labai nori persiūti visus šalies geležinkelius, nors ir pripažįstama, kad dėl saugumo sumetimų būtina turėti kuo daugiau jungčių su Norvegijos uostais, kurios greičiausiai bus standartinės vėžės pločio.
Galvojant apie situaciją Lietuvoje, dar reikėtų rimtai paskaičiuoti, kas būtų pigiau, ar nauja standartinė linija nuo Kauno iki Vilniaus (su naujais pylimais, tiltais, viadukais ir kt. infrastruktūra) ar aplamai visų LT geležinkelių perdarymas į standartinę vėžę? Eskploatacijos požiūriu turėti 2 standartus neatrodo racionaliai.Paskutinis taisė Perfect; 2025.05.15, 12:31.
- 1 patinka
Comment
-
Finland announces migration of its rail network to international gauge https://www.trenvista.net/en/news/fl...tandard-gauge/
The Finnish government has announced the conversion of its rail network from Russian gauge (1,524 mm) to European standard (1,435 mm). This historic decision reinforces its integration with the European Union and NATO.
The change, presented by Transport Minister Lulu Ranne at a meeting of Nordic ministers in Helsinki, is in response to the need to improve military mobility and regional security, especially in the wake of Finland’s NATO membership and growing tensions with Russia.
The project, which will start in the north of the country near Oulu, aims to remove technical obstacles to transporting troops and goods between Finland, Sweden and Norway.
The government is expected to make the final decision by July 2027, with construction starting around 2032. European funding will be key: the EU could cover up to 50% of planning costs and 30% of construction.
The transition, which will cost billions of euros, affect more than 9,200 km of track, and take decades, symbolises a geopolitical and strategic shift for Finland, which, with this decision, fully aligns itself with European infrastructure.Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
- 6 patinka
Comment
-
6 mėnesiais vėlai nuo straipsnio paskelbimo.Parašė Arunasx Rodyti pranešimąFinland announces migration of its rail network to international gauge https://www.trenvista.net/en/news/fl...tandard-gauge/
Ir patikėsiu tik kai pamatysiu kišamus milijardus pakeisti simbolinius skaičius.
Comment
-
Greičiausiai būtų duota žalia šviesa Helsinkis-Turku naujai linijai su ES finansavimu (kurio dabar ES nedavė) standartinei vėžei. Po jos sektų dar viena nauja linija iki Tamperės ir tuomet greičiausiai jau būtų sena linija nuo Tamperės iki Švedijos perdaroma pilnai į standartinę ir dar nauja linija iki uosto Norvegijoje.
Likusioje šalyje niekas nesikeistų, gal dėl vaizdo būtų supirkti kintamos vėžės keleiviniai traukiniai per 50 metų ir dar kelios linijos nenaudojamos kroviniams perstatytos.
Paskutinis taisė jan; 2025.11.24, 17:52.
- 1 patinka
Comment

Comment