Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Gelžk. Kaunas-Kazlų Rūda-Kybartai
Collapse
X
-
Aišku įmanoma išdegs visos perdangos, sugrius stogas ir gali suskilinėti sienos nuo kaitros.
-
Dėl stoties pastatų paskirties jokių abejonių neturiu ir ten gana aiškiai parašiau. Medinis pastatas iškilo 1860 m. kaip buveinė statybų vadovams, o mūrinė stotis buvo pastatyta jau nutiesus geležinkelį, t.y. tarp 1861 - 1870 m. Medinukas ir toliau tarnavo kaip geležinkeliečių gyvenamasis ir tarnybinis pastatas.
Va, man tik nelabai suprantama, kur "keliavo" tas vokiečių nutiestas siaurukas. Labiausiai tikėtina, kad jis baigdavosi pačiame miestelyje.
Dar radau įdomų faktą, patvirtinantį, kad 1863 m. pradžioje tų "mūrinuko" nebuvo arba dar nebuvo įrengtas. Tuomet Antanavo sukilėliai ruošėsi padegti geležinkelio stotį, bet juos aplenkė iš Kauno pasiųsti kareiviai. Abejoju, ar jie būtų mėginę padegti mūrinę stotį. O mūrinė jau stovėjo tuome, kai J. Basanavičius pradėjo studijuoti Maskvoje, t.y. 1873 m. Iš ten arba Vilkaviškio jis ne kartą vykdavo į Rusiją.Paskutinis taisė Beniux; 2011.01.17, 12:31.
Komentuoti:
-
Parašė udrius Rodyti pranešimąNu žodžiu... tada arba atsirado naujas siaurukas arba karo metu vokiečiai naudojosi kita stotimi...
Komentuoti:
-
Nu žodžiu... tada arba atsirado naujas siaurukas arba karo metu vokiečiai naudojosi kita stotimi...
Komentuoti:
-
Kažkaip iš atminties neprisiminiau. Vadinasi, stotis buvo medinė, o vėliau buvo perstatyta. Dar iki karo.
Komentuoti:
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąDėl Pilviškių keista. Vokiečių Pirmojo pasaulinio nuotraukoje Pilviškių stotis mūrinė. Negi vokiečiai ją pastatė vietoj medinės? Kam?
http://www.pilviskiai.lt/publ/41-1-0-484
Komentuoti:
-
Geras, mano seneliu namas stovi nuo sio pastato gal 150m. Kiek pamenu(pries 10-15metu) atrode lygiai taip pat. Bet jau tuomet buvo paverstas baraku.. Keista, kad beveik nepasikeites..
Komentuoti:
-
1860 m., kai dar netoli Pilviškių tiesė geležinkelį, pastatė medinį namą "viršininkams", t.y. tiems, kurie vadovavo darbams prisiglausti. Pastatas išliko ir jį nufotografavau lygiai po 150 metų - t.y. 2010 rudenį.
Dabar šis medinukas stovi už maždaug 100 metrų į pietus nuo pagrindinio stoties pastato, iškilusio šiek tiek vėliau. Beje, šie abu objektai yra ne Pilviškiuose, o taip vadinamoje Stoties gyvenvietėje. Velniškai patiko "carski" pjaustiniai.
Vietiniai pasakojo, kad "medinukyje" irgi kažkada buvo stotis. Deja, jie tik perpasakojo iš kitų girdėtas istorijas. Inventorizuodamas savo kolekciją, aptikau du atvirukus, kuriuose 1915 m. buvo įamžintas šis pastatas, tuomet vadintas siaurojo geležinkelio stotimi. Vokiečių leidėjai buvo taupūs ir iš vieno negatyvo atspaudė du skirtingus atvirukus: horizontalų ir vertikalų. Tiesa, aš šį pastatą fotografavau iš kitos pozicijos, t.y. iš šiaurės vakarų, bet bendras tendencijas galima atsekti.
Dabar šalia abiejų statinių (t.y.mūrinės ir medinės stoties) praeina tik plačiojo geležinkelio linija. Per Pirmąją pasaulinį karą buvo kitaip - arčiausiai ėjo siauroji linija, matyt, vokiečių nutiesta skubotai. Apie čia vykusius pakrovos į siauruko vagonus darbus nemažai rašoma vokiečių kareivių laiškuose ir mano aptiktuose dokumentuose, bet nežinau, kur toliau tas siaurukas vedė. Gal kas turi kokių žinių?
Pirmaisiais tarpukario metais bėgius išardė ir išgabeno kažkokio durpyno ar žvyryno produkcijai "gelbėti".
Komentuoti:
-
Supirkinėja tik butelius, o senienas - perka
Aš nekolekcionuoju šios tematikos nuotraukų.
Komentuoti:
-
Vilkaviškio geležinkelio stoties konduktoriai(taip rašoma nugarėlėje). Apie 1930 m.
Komentuoti:
-
Dar ir kaip blogai, vietomis neužtinkuota, vietomis nelygiai ir t.t. Vienu žodžiu nemokšos tie darbininkai.
Komentuoti:
-
Parašė Hitas Rodyti pranešimąBuvau aną dieną, beveik visa apdailinta, labai graži geležinkelio stotis, bet dar nemačiau tos nepabaigtos šiaurinės pusės... Mačiau, kad darbininkai viduj dirba, nuimtos ankščiau buvusios apsauginės nuo keleivių akių, plokštės.
Komentuoti:
-
Buvau aną dieną, beveik visa apdailinta, labai graži geležinkelio stotis, bet dar nemačiau tos nepabaigtos šiaurinės pusės... Mačiau, kad darbininkai viduj dirba, nuimtos ankščiau buvusios apsauginės nuo keleivių akių, plokštės.
Komentuoti:
-
Sakė kasininkė kad šitoje ''būdelėja'' labai šalta nes jinai kiaura yra, ir ypač kai atidaro keleiviai duris skervėjis būna stiprus, aš šiandien tenai laukiau valanda traukinio ir labai sušalau ypatingai kojas
Komentuoti:
-
Spustelėjus šalčiui, traukinio laukiantiems keleiviams Kazlų Rūdos geležinkelio stotyje pasidarė sunku: nėra jokios pastogės. Senosios stoties pastate įsikūręs baras "Traktierius" neveikia (atsidaro tik pagal užsakymus, šiaip dėl traukinio keleivių ir miestelio gyventojų jiems dirbti neapsimoka). Įdomu, keik tai tęsis? Ir kodėl nediirbta vasarą, o susigriebta tik žiemos pradžioje?
Komentuoti:
-
Šiandien buvau nuėjas dar pažiūrėti Kazlų Rūdos stoties, nustebau kad dirba ir šeštadienį, užmečiau akį į vidų viskas išgriauta, paklausiau darbininkų ar bus naujas, bet niekas nežino apžiūrėjus remonto kokybe tj nelabai man patiko kaip nutinkavo fasada.
Čia nuotraukos iš kitos pusės anksčiau ten neleido eiti
Vidus
Mašinų stovėjimo aikštelė kartu autobusų stotelė
Paskutinis taisė Sefas210; 2010.11.13, 14:12.
Komentuoti:
Komentuoti: