Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus miesto geležinkeliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Al1
    replied
    Taigi, užeinu iš Vilkpėdės g. pusės. Geležinkelio atšaka, prieš kelioliką metų ėjusi iki Vilkpėdės ligoninės ir Panerių g. įmonių, dabar baigiasi čia.



    Ten pat, vaizdas atgal.



    Ties aklikelio prizme Vilkpėdės ligoninės link.



    Ties prizme, vaizdas atgal. Kairėn nueina kelias į pramoninę teritoriją. Iešmas buvo prizmės vietoje. Už vartų esanti teritorija priklauso autoservisui (ar jis ją nuomoja). Ten yra nedidelė rampa ir dar neišardyti bėgiai.



    Kiek kitu rakursu.



    Vilkpėdės ligoninės link (kitą dieną).



    Už aklikelio prizmės, Vilkpėdės ligoninės link. Ligoninės teritorijoje nieko nelikę, kas primintų geležinkelį, išskyrus buvusios pervažos vietose esantį šešiakampį pervažos stulpelį.



    Tęsinys bus.
    Paskutinis taisė Al1; 2017.04.18, 17:56.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Vaizdas Vilniaus stoties pietrytinio kelyno gale
    Ne pietvakarinio?

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Čia dar kiek ankstesnės nuotraukos. Privažiuojamasis kelias iš Panerių stoties pagaliau pasiekė Vilniaus stotį. Vaizdas nuo buvusio ištempimo kelyno Vilniaus šiaurės rytinio kelyno gale.



    Stovint nugara į kelio mašinų depą.



    Ant Tūkstantmečio g. viaduko. Stovint ant privažiuojamojo kelio į Panerius ir Savanorių pr. įmones. Nuo jo atsišakoja kelias į kelio mašinų depą.



    Vaizdas atgal, kelio mašinų depo link.



    Ties kelio mašinų depo teritorijos vartais. Nuo dešinėje pusėje esančių kelių vienas eina į Panerių g. Tai likutis to kelyno, kuris buvo Panerių g. (įskaitant Vilkpėdės ligoninę).



    Vaizdas pro vartus. Pats dešinysis kelias ir yra tas aukščiau minėtas kelias į Panerių g.



    Vaizdas iš depo šono. Centre nuotraukos tolumon nueina minėtas kelias į Panerių g. įmones.



    Su priartinimu. Nuo minėto kelio dešinėn atsišakoja atšaka į "Aliejaus" teritoriją. Atšaka įsiremia į buvusia Panerių g., dabar ta dalis gatvės vadinasi Vilkpėdės g.
    Taip pat matosi vartai, užtveriantys geležinkelį. Ši geležinkelio dalis iki kelio mašinų depo statybos buvo laisvai pereinama.

    Paskutinis taisė Al1; 2017.04.18, 17:50.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Toliau link Vilniaus stoties ėjau kitą dieną ryte, todėl nuotraukos skiriasi.

    Už to posūkio dešinėn, kuris matosi paskutinėje aukščiau esančio pranešimo nuotraukoje, Vilniaus stoties link.



    Vaizdas atgal.



    Toliau paėjus Vilniaus link, Vilniaus stoties link.



    Vėl vaizdas atgal.



    Dar kiek paėjus pirmyn. Vaizdas atgal, ties naujuoju kelio mašinų depu.



    Dar kiek paėjus pirmyn, ir vėl vaizdas atgal, Panerių link.



    Paėjus kiek kairėn. Dešinėje - tarpstotis Vilnius - Paneriai, Panerių link.



    Vaizdas Vilniaus stoties pietrytinio kelyno gale stovint ant privažiuojamojo kelio, kuriuo atėjau. Tolumoje - Tūkstantmečio g. viadukas, kairėn eina keliai į naująjį kelio mašinų depą ir į Panerių g. įmones (realiai tai jau nieko iš tos atšakos beveik nebelikę) bei anksčiau ėjo į Vilkpėdės ligoninę.

    Paskutinis taisė Al1; 2017.04.18, 17:11.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Einu toliau Vilniaus stoties link.



    Vaizdas atgal.



    Dar kiek paėjus pirmyn. Tolumoje matosi atšaka kairėn - į "Silikato" gamyklą ir Vilkpėdę.



    Vaizdas atgal.



    Priėjus arčiau prie atšakos į "Silikato" gamyklą ir Vilkpėdę. Tiesiai - į Vilniaus stotį.



    Dar šiek tiek paėjus.



    Už iešmo, vaizdas atgal. Dešinėn - į "Silikatą", kairėn - Sausupio g. link.



    Su priartinimu Vilniaus stoties link.

    Paskutinis taisė Al1; 2017.04.18, 17:03.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tęsiu toliau. Antra dalis - nuo Sausupio g. kelyno šiaurės rytinio galo iki Vilniaus stoties. Dvi ortofotonuotraukos. Pirmoji nuo Sausupio g. kelyno iki Riovonių g.



    Antrasis - toliau iki Vilniaus stoties pietrytinio galo ir "Silikato" kelynas.



    Kiek paėjus nuo Sausupio g. kelyno Vilniaus stoties link.



    Dar kiek paėjus pirmyn ir su priartinimu.



    Vaizdas atgal, Sausupio g. kelyno pusėn.



    Einu toliau Vilniaus stoties link.



    Vaizdas atgal.



    Dar kiek paėjus pirmyn.



    Vaizdas atgal.



    Toliau einu pirmyn.



    Vaizdas atgal.



    Einu pirmyn. Priekyje - Riovonių g. Gatvė praeina per pylimą betoniniu viaduku.



    Ten pat, vaizdas atgal.



    Riovonių g. viadukas iš rytinės pusės.



    Šiek tiek už viaduko, Vilniaus stoties link.



    Ten pat, vaizdas atgal.

    Paskutinis taisė Al1; 2017.04.21, 06:45.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Maždaug ties viduriu kelyno. Vaizdas Vilniaus link.



    Ten pat. Vaizdas atgal, Sausupio g. pervažos link.



    Ten pat, vaizdas į dešinę (jei einama Vilniaus stoties link.) Dabar gyvenamasis namas, anksčiau geležinkeliams priklausęs pastatas. Buvo skirtas šio kelyno aptarnavimui ir tikriausiai ne žmonės jame gyveno, o buvo naudojamas kaip administracinės-ūkinės paskirties pastatas.



    Ties kelyno galu, artimesniu Vilniaus stočiai.



    Ten pat, vaizdas atgal.



    Kiek paėjus pirmyn. Vaizdas Vilniaus link. Kairėn nueina atšaka į Savanorių pr. 174 (bendras senasis adresas, dabar ten pasikeitusi numeracija) ir kai kurias kitas įmones. Bet apie tą atšaką - kiek vėliau.



    Tęsinys bus.
    Paskutinis taisė Al1; 2017.04.17, 10:07.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Sausupio g. kelyno detalesnė ortofotonuotrauka.



    Prieš Sausupio g. pervažą, vaizdas Vilniaus link.



    Ten pat, vaizdas atgal, Panerių link. Kairėje - aklikelis.



    Privažiuojamieji keliai į įmones šalia Sausupio g. pervažos.



    Ten pat, vaizdas atgal.



    Vaizdas pro vartus. Vienas iš kelių šiek tiek naudojamas. Anksčiau ten toliau veikė metalo laužo supirkimo įmonė. Dabar lygtai jos nėra. Tačiau bėgiai blizga, retkarčiais naudojami.



    Ties Sausupio g. pervaža, vaizdas Vilniaus link nuo privažiuojamojo kelio.



    Ten pat, vaizdas nuo pagrindinio kelio.

    Paskutinis taisė Al1; 2017.04.17, 09:57.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Priėjus arčiau.



    Vaizdas atgal.



    Dar iš arčiau. Kelias pirmyn - į Vilniaus stotį. Kairėn - į Savanorių pr. dešinę pusę.



    Toliau einu Vilniaus link.



    Kiek paėjus, vaizdas atgal. Kairėn - Paneriai, dešinėn - Savanorių pr. dešinioji pusė.



    Kiek paėjus pirmyn, tolumoje matosi Sausupio g. kelynas.



    Vaizdas atgal.

    Paskutinis taisė Al1; 2017.04.17, 09:50.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Toliau einu pirmyn. Privažiuojamasis kelias leidžiasi žemyn.



    Dar kartą atgal.



    Pravažiavo traukinys į Klaipėdą.



    Toliau einu pirmyn. Geležinkelis suka kairėn.



    Vaizdas atgal. Dešinėje - ištraukimo kelio galas.



    Dar kiek paėjus pirmyn. Valkininkų g. pervaža.



    Ties pervaža. Vaizdas atgal, Panerių stoties link.



    Ties pervaža, vaizdas pirmyn, Savanorių pr. link. Geležinkelis daro S formos vingį.



    Kiek kitu rakursu.



    Praėjus S formos vingį.



    Vaizdas atgal, Panerių link.



    Dar kiek paėjus pirmyn. Tolumoje matosi kelias kairėn, kuris veda į TE-2, Šaltupio g. įmones ir kt. įmones dešinėje (važiuojant iš Vilniaus) Savanorių pr. pusėje.

    Paskutinis taisė Al1; 2017.04.17, 09:40.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Fotoreportažas iš privažiuojamųjų kelių Savanorių pr., Šaltupio g., Sausupio g., Vilkpėdėje ir apylinkėse.
    Privažiuojamieji keliai turi jungtį su Panerių stotimi ir Vilniaus stotimi. Pradžiai bendram vaizdui žemėlapis. Kairiajame apatiniame kampe - Panerių stoties rytinis galas, viršutiniame dešiniajame kampe - Vilniaus stoties vakarinis galas. Raudonomis rodyklėmis pažymėjau tą privažiuojamųjų kelių dalį, kuria galima nekeičiant judėjimo krypties iš Vilniaus stoties nuvažiuoti į Panerių stotį ar atvirkščiai. Istoriškai imant šie keliai atsirado tarpukaryje ir buvo išvystyti po Antrojo pasaulinio karo. Tarpukaryje buvo nutiesti keliai nuo Vilniaus stoties vakarinio galo į Vilkpėdę ir dabartinį Savanorių pr. iki tuometinių kariuomenės sandėlių ties dabartiniu Hyper Rimi ir "Vingio" kino teatru. Po Antrojo pasaulinio karo buvo nutiesti kelias iš
    Panerių stoties Vilniaus termofikacinės elektrinės aprūpinimu durpėmis, taip pat ir iš Vilniaus stoties, sujungiant jau esamą privažiuojamąjį kelią į Savanorių pr. Vėliau, plečiantis pramonei, nutiestos ir kitos atšakos. Augant miestui, likviduota atšaka Savanorių pr. iš Vilkpėdės į kariuomenės sandėlius, dar po maždaug dešimtmečio - atšaka iš Vilkpėdės į plytų gamyklą rajone tarp dabartinio Lazdynų tilto ir Vingio parko. Plytų gamykla buvo likviduota, taip pat geležinkelis trukdė Lazdynų tilto ir dabartinės Geležinio Vilko g. su žiedu statybai. Smukus pramonei ir žlugus daliai įmonių, geležinkelio poreikis sumenko. Dalis smulkių atšakų apleistos ar išardytos. Kitų naudojimo intensyvumas sumenko. Visgi visų šitų privažiuojamųjų kelių "stuburas" išlieka iki šiol, veikia ir yra naudojamos pagrindinės atšakos į "Silikato" gamyklą, gelžbetonio konstrukcijų gamyklą, TE-2 ir kt.



    Kadangi kelių daug, tai suskirsčiau fotoreportažą į kelias dalis. Pirmoji - nuo Panerių stoties rytinio galo iki Šausupio g. kelyno. Tai santykinis pavadinimas, aš nežinau, kaip jis iš tikrųjų vadinasi ir ar turi kokį pavadinimą.
    Pirmosios dalies ortofotonuotrauka.



    Panerių stoties rytinis kelyno galas. Vaizdas Panerių stoties link. Pirmasis kelias iš dešinės - ištempimo kelias. Antrasis kelias iš dešinės - privažiuojamasis kelias į Savanorių pr. ir kt.



    Ten pat, vaizdas į priešingą pusę, Vilniaus stoties link. Kairėje matosi ištempimo kelio galas.



    Toliau einu pirmyn Vilniaus link. Kiek paėjus, vaizdas atgal, Panerių link.



    Ties ta pačia vieta, tačiau stovint ant magistralinės linijos. Vaizdas Panerių link.



    Ten pat, vaizdas Vilniaus link.



    Grįžtu ant privažiuojamojo kelio. Vaizdas Vilniaus link, kartu ir Savanorių pr. link.



    Kiek paėjus pirmyn. Kairėje matosi ištempimo kelio galas.



    Ten pat. Vaizdas atgal. Į Marcinkonis važiuoja dyzelinis traukinys.



    Toliau einu pirmyn. Tolumoje matosi namas. Ties juo prasideda Panerių tunelio apylanka (dabartinė tarpstočio Vilnius - Paneriai trasos dalis, aplenkianti tunelį).



    Vaizdas atgal.

    Paskutinis taisė Al1; 2017.04.17, 09:34.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Toliau pratęsiau pasivaikščiojimą po poros savaičių. Žvelgiant nuo Neravų pervažos į Grigiškes, geležinkelis kyla į viršų ir šiek tiek suka į kairę. Tiesa, paties posūkio nuo pervažos nesimato. Todėl ši nuotrauka būtent ties ta vieta, kur geležinkelis ima sukti šiek tiek kairėn.



    Ten pat, vaizdas atgal.



    Pasukus kairėn, geležinkelis su nemažu nuolydžiu ima leistis žemyn.



    Kiek paėjus link Girišikių popieriaus ir kartono fabriko. Vaizdas atgal.



    Vartai.



    Ties įmonės vartais. Vaizdas atgal.



    Įmonės vartų fragmentas. Sąstato galo ženklai ant vartų.



    Vaizdas per vartus.



    Su priartinimu. Bėgiai kairėn, atrodo, baigiasi žolėje už pervažos. Tolumoje tiesiai einantys bėgiai išsišakoja į tris kelius. Kaip matyti, geležinkelis naudojamas labai retai. Išardytoje atšakoje (paažymėta raudonai ortofotonuotraukoje) arčiau vartų ties kurias fotografuota, būta svarstyklių. Ta vieta nepateko į kadrą. Tos išardytos atšakos pradžia vis dar yra - dešinėn nueina bėgiai ir baigiasi ties asfaltu.



    Pabaiga.
    Paskutinis taisė Al1; 2017.04.11, 20:02.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tęsiu toliau. Paskutinė dalis. Grigiškių atšaka. Orotfotonuotrauka apima Grigiškių popieriaus ir kartono fabriką. Raudonai parodyta atšaka įmonės teritorijoje, kuri jau išardyta.



    Pakartosiu kelias nuotrauks nuo viaduko ties A1, kur geležinkelis iš Panerių stoties išsišakoja į Grigiškes ir Jočionis. Grigiškės į kairę.



    Vaizdas atgal.



    Einu Grigiškių link.



    Dar kiek paėjus.



    Ties Narevų pervaža. Vaizdas Grigiškių link. Šiokia tokia įkalnė



    Ten pat, vaizdas į priešingą pusę, Panerių link. Irgi nemaži nuolydžiai. Nuo pervažos žemyn, o paskui aukštyn. Ir posūkis kairėn.

    Paskutinis taisė Al1; 2017.04.11, 19:54.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Vėl grįžtu atgal ir eisiu dešinėn keliu į objekta, pažymėtą ortofotonuotraukoje 4. Dešinėje pilkas pastatas - šiukšlių rūšiavimo fabrikas. Anksčiau per tą teritoriją, kuri dabar priklauso fabrikui, ėjo keliai į TE-3. Artimesniame plane matosi neužaugusi žole aikštelė - ten būta kelių TE-3.



    Taigi, einu keliu pirmyn.



    Vaizdas atgal.



    Kiek paėjus pirmyn.



    Dar kiek paėjus pirmyn.



    Vaizdas atgal. Dešinėje pusėje buvusių kelių į TE-3 vieta. Dar žolės nėra.



    Toliau einu pirmyn. Tik vienas bėgis.



    Kiek paėjus pirmyn. Vėl du bėgiai.



    Prieš ortofotonuotraukoje raudonai pažymėto kelio pervaža.



    Einu toliau už pervažos į teritoriją.



    Dar kiek paėjus pirmyn - vėl tvora (be skylių) ir bruzgynai. Bėgiai lygtai yra ir už tvoros bruzgynuose.



    TE-3 teritorijoje visi privažiuojamieji keliai išardyti ir jau senokai. Nes žymės gan menkos, nors yra. TE-3 griovime, deja, geležinkelis nebus naudojamas, arba labai menkai. Metalo laužas bus vežas sunkvežimiais iki pagrindinio Jočionių kelyno ir ten kraunamas į vagonus. Visas kitas atliekas išveš sunkvežimiais.

    Tęsinys (nuotaukos iš Grigiškių) atšakos bus.
    Paskutinis taisė Al1; 2017.04.10, 19:38.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Grįžtu vėl arčiau pietinio kelyno galo iš vakarų pusės ir einu keliais dešinėn.



    Kurie vėl netrukus išsišakoja ir toliau einu vėl kairiuoju keliu. Jis veda į objektą 3.



    Kiek paėjus pirmyn.



    Vaizdas atgal.



    Toliau einu pirmyn.



    Dar kartą atgal.



    Ties vartais, kurie yra už pervažos (raudonai ortofotonuotraukopje pažymėtame kelyje). Matosi kelio galas. Kažkokia statybinė ar statybinių medžiagų prekyba užsiimanti įmonė už pirmųjų vartų. Už antrųjų vartų, kurie matosi tolumoje, dar viena metalo laužo supirktuvė. Ji tikriausiai ir yra vienintelė šio kelio naudotoja.

    Paskutinis taisė Al1; 2017.04.10, 19:22.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Grįžtu atgal prie pervažų (ortofotonuotraukoje raudonai pažymėtas kelio). Objektai, kurie pažymėti vienu skaičiumi - 2. Jie du. Pirmasis - ties kurio bėgiais stovint fotografuota.



    Kiek paėjus į kairę. Vaizdas vakarų link.



    Taigi, pirmasis iš dviejų objektų, pažymėtų vienu skaičiumi - 2 - metalo laužo supirkimo aikštelė.



    Ten pat, vaizdas atgal.



    Priėjus arčiau prie teritorijos. Čia į metalo laužą priduodami Vilniaus autobusai ir troleibusai.



    Antrasis objektas, kuris pažymėtas 2.



    Vaizdas į priešingą pusę. Tai manevrinio šilumvežio depas. Tuščias.

    Paskutinis taisė Al1; 2017.04.10, 19:15.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Dar kiek paėjus pirmyn. Tolumoje matosi ortofotonuotraukoje raudonai pažymėtas kelias ir pervažos. Eisiu kairiuoju keliu. Jis veda prie objekto 1. Antrasis ir trečiasis keliai iš kairės veda į objektą 2. Bet iš ten nuotraukos kiek vėliau.



    Vaizdas atgal.



    Už pervažos. Vaizdas atgal.



    Vaizdas pirmyn.



    Kiek paėjus pirmyn. Vaizdas atgal.



    Einu pirmyn.



    Dar kiek paėjus. Geležinkelio atšaka kyla į kalvą.



    Vaizdas atgal.



    Gerokai paėjus pirmyn.



    Ten pat, vaizdas atgal.



    Pagaliau matosi tvora ir vartai, pro kuriuos bėgiai įeina į teritoriją. Tiesiai einantys bėgiai naudojami. Veda prie sandėlių. Yra rampa.



    Dešinė atšaka nenaudojama ir užstatyta konteineriais.



    Vaizdas atgal.

    Paskutinis taisė Al1; 2017.04.10, 19:07.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Jočionių pietinis kelynas. Tiesiog paros bėgyje buvo pakoreguoti maps.lt žemėlapiai ir pranyko išardytos atšakos iš Jočionių kelyno link TE-3. TE-3 tai dešiniajame apatiniame kampe esanti objektas. Nors privažiuojamasis kelias iki valymo įrenginių irgi išardytas ir anksčiau už TE-3 kelius, jį vis dar rodo.

    Vakar dienos ortofotonuotrauka. Bėgių į TE-3 vietoje pastatytas šiukšlių rūšiavimo fabrikas - didelis pilkas pastatas šiek tiek kairiau ortofotonuotraukos centro.



    Šios dienos ortofotonuotrauka. Tiesa. TE-3 teritorijoje rodomi gabalai geležinkelio. Iš tikrųjų jo nėra, tik buvusiose pervažose išlikę bėgiai. Kas pažymėta skaičiais bus paaiškinta žemiau. Raudonai pažymėjau kelią nuo Kuro gatvės (ji nepapuolė į ortofotonuotraukos fragmentus), kuri kerta visus tuos privažiuojamuosius kelius, kuriais vaikščiojau.



    Pakartosiu kelias nuotraukas iš vakarinio Jočionių kelyno galo. Dešinėn atsišakoja keliai, kurių nuotraukos bus pristatytos žemiau.







    Jočionių pietiniai privažiuojamieji keliai.



    Vaizdas atgal.



    Einu toliau pirmyn.



    Kairėn suka kelias, kuris veda į objektus 1 ir 2 (žr. ortofotonuotrauką).



    Toliau einu pirmyn tuo keliu.

    Paskutinis taisė Al1; 2017.04.10, 18:54.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Ortofotonuotrauka. Kairiajame apatiniame kampe matosi A1 kelio viadukas per geležinkelį. Bėgiai į Jočionis suka kairėn
    Dešinėn.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Grįžtu atgal ir einu atšaka į minėta statybinę įmonę.



    Kiek paėjus, vaizdas atgal.



    Toliau einu pirmyn.



    Vėl vaizdas atgal.



    Einu pirmyn ir jau matosi įmonės teritorija.



    Tai tikriausiai statybinius mišinius gaminanti įmonė ar tiesiog cemento fasavimu užsiimanti įmonė.



    Tęsinys bus.
    Paskutinis taisė Al1; 2017.04.09, 16:09.

    Komentuoti:

Working...
X