Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LV] Latvijos geležinkeliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Nu ir nedidelis mini reportažas iš Rygos. Nuo paskutinio mano apsilankymo įvyko šiek tiek pokyčių. Pats svarbiausias - naujos Škodos jau, kaip suprantu, pilnai veikia daugumoje servisų ir tikrai prisideda prie gerokai civilizuotesnio experience.

    LTG Link Pesa 730M, kątik iš Vilniaus, keleiviai lipa Rygoje, iš kur judės į Valgos pusę. Rygos stoties peronai vis dar baisūs kaip maras, kaip ir pati stotis. Bet tikiu, kad ateis diena, kai ten viskas bus labai gerai


    Pesa kitą dieną jau atvažiavusi iš Valgos pusės laipina keleivius į Vilnių


    Su RB stotimi kol kas, panašu, nelabai kas vyksta, bet atrodo įspūdingai


    Nu ir pagrindinis dalykas Rygoje, dėl kurio buvo verta atvažiuoti savaitgaliui - naujosios Škodos. Pravažiavus iš Zolitudės į Rygos centrinę stotį pavyko pasijusti kaip civilizuotame Europos šalių transporte. Patirtis iš esmės nelabai skiriasi nuo naujų S-Bahnų ar regioninių Vokietijos traukinių. Nauji traukiniai blizga, sėdynės patogios, level boarding, taktiniai tvarkaraščiai ir t.t. Kadangi prieš kokius metus važiavau tais pačiais maršrutais su senaisiais traukiniais, skirtumas yra tikrai didelis. O reikia nedaug: modernaus traukinio ir sutvarkytų 550 mm peronų, taktinių tvarkaraščių. Pavydu, kad mes taip negalim ir vietoj to tesugebam sugeneruoti sąrašą "priežasčių", kodėl tokie basic dalykai negali būti sutvarkyti ir pas mus


    Zolitūde


    Zolitūde stoties level boardingas


    Viduje. Sėdynės, kaip commuter traukiniams, labai geros ir patogios
    Paskutinis taisė John; 2025.04.27, 23:01.

    Comment


      Parašė Aiwux Rodyti pranešimą
      Labai keista dėl latvių, kodėl jie nenorėjo šio maršruto.
      ...pagal šio forumo narius ir Lietuvos geležinkeliečius, pagal kuriuos Lietuva vis dar pirmauja Rail Baltica statybose, o latviai yra kalti ir dėl prastos vasaros Vis tik būtų įdomu išgirsti iš labiau oficialių šaltinių dėl šio dalyko. Tas faktas, kad reisai buvo paleisti labai greitai po iniciatyvos parodymo jau parodo, kad, jei tas pasipriešinimas ir buvo, jis buvo nedidelis.

      Ir vis tik būtų galima suprasti latvių nenorą kooperuotis su lietuviais, kai didesnę dalį nepriklausomybės laikų, geležinkeliečiai elgėsi labiau kaip Rusijos gangsteriai, o ne civilizuoti žmonės. Geriausias pavyzdys yra, aišku, Rengės ruožas, už kurį iš biudžeto paklojome 20 milijonų (plius atstatymo kaštai):

      ES Teisingumo Teismas paliko galioti sprendimą dėl 20 mln. eurų baudos „Lietuvos geležinkeliams“

      ...
      ESTT paliko galioti šį Europos Sąjungos Bendrojo Teismo (ESBT) sprendimą dėl 2008 m. spalį LTG išmontuoto 19 km ilgio Rengės geležinkelio ruožo nuo Mažeikių iki sienos su Latvija.
      ...
      Dėl išardyto ruožo 2017 m. spalio 2 d. Europos Komisija LTG skyrė beveik 28 mln. eurų baudą už piktnaudžiavimą dominuojančia padėtimi Lietuvos krovinių vežimo rinkoje. Įmonė buvo apkaltinta tuo, kad išardžiusi bėgių kelią tarp Lietuvos ir Latvijos, įmonė sudarė konkurencijos kliūtis krovinių vežimo geležinkeliais rinkoje ir pažeidė ES antimonopolines taisykles.
      https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...gelezinkeliams

      Tai yra geležinkelių pasaulio atitikmuo išlipimui iš juodo BMW su didele grandine ir padangų pradūrimo Buvo ir kitų skandalų (kad ir tas pats škodų pirkimas ir kt.). Tad jokios nuostabos, kad niekas su tokiais žmonėmis nenori dirbti.

      Aišku šaunu, kad Lietuva parodė iniciatyvą ir nuvažiavo pas latvius su 'mes pasikeitėm' žinute ir tas dalykas galiausiai suveikė.

      Parašė Aiwux Rodyti pranešimą
      Nes iš pirmo žvilgsnio Latvijoje vidinis susisiekimas traukiniais labiau išvystytas nei pas mus.
      Latvijos geležinkeliai perveža 20 milijonų keleivių per metus, Lietuvos - 5.

      Comment


        Parašė Aiwux Rodyti pranešimą

        Labai keista dėl latvių, kodėl jie nenorėjo šio maršruto. Nes iš pirmo žvilgsnio Latvijoje vidinis susisiekimas traukiniais labiau išvystytas nei pas mus. Šiek tiek turėjau laisvo laiko iki išvykimo, tai pažiūrinėjau tvarkaraščius, maršrutus, tai būtent toks įspūdis ir susidarė. Plius ir judėjimas stotyje didesnis nei Vilniuje.
        Teigti, kad nenorėjo negaliu, bet galima daryti tokią prielaidą. Buvo kalbų prieš paleidžiant maršrutą dėl didelių infrastruktūros naudojimo mokesčių.
        Kitas dalykas, iš to, kad negalima nusipirkti bilieto maršrutui Ryga-Vilnius važiavimui pačioje Latvijoje (tarp Rygos ir Jelgavos), akivaizdu, kad tai ne jungtinis dviejų šalių įmonių, o tik LTG Link produktas. T.y. mūsų vežėjas prisiima visą riziką dėl pelno/nuostolių ir maršruto sėkmės.

        O Latvijoje gerai išvystyti tik priemiesčio (regional) tipo maršrutai. Joje nėra nei vieno tarpmiestinio (intercity) tipo maršruto ir nei vieno atitinkamo riedmens jiems. Todėl tas nenoras greičiausiai susijęs su baime neįsileisti konkurentų vietiniam vežėjui.

        Parašė VLR Rodyti pranešimą

        ...pagal šio forumo narius ir Lietuvos geležinkeliečius, pagal kuriuos Lietuva vis dar pirmauja Rail Baltica statybose, o latviai yra kalti ir dėl prastos vasaros Vis tik būtų įdomu išgirsti iš labiau oficialių šaltinių dėl šio dalyko. Tas faktas, kad reisai buvo paleisti labai greitai po iniciatyvos parodymo jau parodo, kad, jei tas pasipriešinimas ir buvo, jis buvo nedidelis.
        Aišku visose temose reikia drabstyti dėl RB, nes daugiau nėra ką pasakyti ir kaip kitaip kompleksuoti. OK, latviai pirmauja, jie patys geriausi, neprilygstami ir nepavejami. Jau pakaks?
        Svarbiausia, kad per visą laiką kol tampoma ši "kaliausė" tie pirmaujantys pasikeitė jau ne vieną kartą ir situacija kiekvienoje šalyje irgi ženkliai pasikeitė.

        O tas iniciatyvos parodymas skaičiuojasi nuo to laikotarpio kai buvo paviešintas PR pranešimas, kad maršrutas jau bus atidarytas, ar nuo pirmųjų kalbų apie tai? Nors aišku laikas yra reliatyvus dalykas.
        Paskutinis taisė sleader; 2025.07.23, 12:40.

        Comment


          Parašė VLR Rodyti pranešimą

          ...pagal šio forumo narius ir Lietuvos geležinkeliečius, pagal kuriuos Lietuva vis dar pirmauja Rail Baltica statybose, o latviai yra kalti ir dėl prastos vasaros Vis tik būtų įdomu išgirsti iš labiau oficialių šaltinių dėl šio dalyko. Tas faktas, kad reisai buvo paleisti labai greitai po iniciatyvos parodymo jau parodo, kad, jei tas pasipriešinimas ir buvo, jis buvo nedidelis.

          Ir vis tik būtų galima suprasti latvių nenorą kooperuotis su lietuviais, kai didesnę dalį nepriklausomybės laikų, geležinkeliečiai elgėsi labiau kaip Rusijos gangsteriai, o ne civilizuoti žmonės. Geriausias pavyzdys yra, aišku, Rengės ruožas, už kurį iš biudžeto paklojome 20 milijonų (plius atstatymo kaštai):

          ES Teisingumo Teismas paliko galioti sprendimą dėl 20 mln. eurų baudos „Lietuvos geležinkeliams“



          https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...gelezinkeliams

          Tai yra geležinkelių pasaulio atitikmuo išlipimui iš juodo BMW su didele grandine ir padangų pradūrimo Buvo ir kitų skandalų (kad ir tas pats škodų pirkimas ir kt.). Tad jokios nuostabos, kad niekas su tokiais žmonėmis nenori dirbti.

          Aišku šaunu, kad Lietuva parodė iniciatyvą ir nuvažiavo pas latvius su 'mes pasikeitėm' žinute ir tas dalykas galiausiai suveikė.



          Latvijos geležinkeliai perveža 20 milijonų keleivių per metus, Lietuvos - 5.
          Tamsta, paskaitykite šio forumo geležinkeliams skirtas temas nuo pradžių, t.y. nuo kokių 2005-2006 m., gal tada nerašysite tokių paviršutiniškų apibendrinimų.

          Comment


            Parašė sleader Rodyti pranešimą
            Joje nėra nei vieno tarpmiestinio (intercity) tipo maršruto
            Vilnius - Daugavpils yra intercity maršrutas su tiek pat traukinių per dieną kaip Vilnius - Klaipėda (daugiau, jei skaičiuojame du maršrutus su persėdimu į elektrinius traukinius Aizkrauklėje), nepaisant to fakto, kad Vilnius - Klaipėda maršrute gyvena kokius (spėju) penkis kartus daugiau žmonių.

            O šiaip vieno miesto valstybė su daug tarpmiestinių maršrutų yra toks truputį kaip ir oxymoron.
            Paskutinis taisė VLR; 2025.07.23, 12:42.

            Comment


              Parašė VLR Rodyti pranešimą

              Vilnius - Daugavpils yra intercity maršrutas su daugiau traukinių per dieną nei Vilnius - Klaipėda, nepaisant to fakto, kad Vilnius - Klaipėda maršrute gyvena kokius (spėju) penkis kartus daugiau žmonių.
              Intercity maršrutas prasideda nuo intercity tipo traukinių. Važiuojant regioninio tipo traukiniu ilgą maršrutą jis nepasidaro intercity, nes tai "užkoduoja" ir tam tikra kelionės kokybę.

              Comment


                Parašė sleader Rodyti pranešimą

                Intercity maršrutas prasideda nuo intercity tipo traukinių. Važiuojant regioninio tipo traukiniu ilgą maršrutą jis nepasidaro intercity, nes tai "užkoduoja" ir tam tikra kelionės kokybę.
                Intercity maršrutas yra literaliai maršrutas tarp dviejų miestų. Intercity traukiniai, taip, Latvijoje su jais šiuo metu yra nekas ir tai yra gerai žinoma problema. Na, ir laikyti Daugpilio keleivius priemiestiniais keleiviais būtų kiek neteisinga. Ar tu tikrai siūlai tai daryti?

                Ir vis tik reikia pripažinti, kad latviai savo užkampyje esantį 100k miestą sujungia su sostine tokiu pat ar didesniu paslaugos dažniu kaip lietuviai savo sostinę su pajūriu, Šiauliais ir Žemaitija pagrindiniame savo geležinkelyje. Tad kalbėti, kad ten nėra nei vieno tarpmiestinio maršruto yra kiek keista.

                Comment


                  Latvijos geležinkeliai perveža 20 milijonų keleivių per metus, Lietuvos - 5.
                  Baisu... bet gal pasimatuojame keleivių kilometrais per metus

                  PV 693 mln. vs LTG Link 537 mln.

                  Mažiau baisiai atrodo?

                  Comment


                    Parašė VLR Rodyti pranešimą
                    Vis tik būtų įdomu išgirsti iš labiau oficialių šaltinių dėl šio dalyko. Tas faktas, kad reisai buvo paleisti labai greitai po iniciatyvos parodymo jau parodo, kad, jei tas pasipriešinimas ir buvo, jis buvo nedidelis.
                    Pilnas forumas apie tai, pasiskaitykite senesnes, ir kelių metų senumo žinutes prieš čia toliau varydamas nesąmones ir išsigalvojimus.

                    Comment


                      Parašė digital Rodyti pranešimą
                      Pilnas forumas apie tai, pasiskaitykite senesnes, ir kelių metų senumo žinutes prieš čia toliau varydamas nesąmones ir išsigalvojimus.
                      Gali gal specifiškai pasakyti, kur aš parašiau nesąmonę ar išsigalvojimą?

                      Comment


                        Parašė VLR Rodyti pranešimą
                        Gali gal specifiškai pasakyti, kur aš parašiau nesąmonę ar išsigalvojimą?
                        "jei tas pasipriešinimas ir buvo, jis buvo nedidelis"

                        Comment


                          Parašė DKL Rodyti pranešimą

                          Baisu... bet gal pasimatuojame keleivių kilometrais per metus

                          PV 693 mln. vs LTG Link 537 mln.

                          Mažiau baisiai atrodo?
                          Taip, tą puikiai žinau. Viena kelionė iš Vilniaus į Klaipėdą susuka daugiau kilometrų nei 20 kelionių Rygoje. Tik Latvija neturi tarpmiestinio susisiekimo, nes nelabai turi kitų miestų. Kodėl Lietuvoje nėra priemiestinio susisiekimo, nors Vilnius jau dabar yra didžiausias miestas Baltijos šalyse?

                          Comment


                            Parašė VLR Rodyti pranešimą
                            Kodėl Lietuvoje nėra priemiestinio susisiekimo, nors Vilnius jau dabar yra didžiausias miestas Baltijos šalyse?
                            Gal todėl, kad nėra bėgių į priemiesčius?
                            It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                            Comment


                              Buvo kalba būtent apie intercity, tik lietuviškai tas terminas yra tarpmiestinis, kuris mūsuose nepibrėžia jokių kokybinių parametrų. Ir pas latvius, kaip jau minėta, yra labiau išvystytas priemiestinis susisiekimas, dėl to būtent ten dažnai ir važiuoja traukiniai tarp Rygos ir Daugpilio, nes vienoje dalyje jie skirti privežti priemiesčio keleivius į/iš Rygos, o kitoje į/iš Daugpilio. Kadangi kitaip tarpmiestinis susisiekimas su 16-20 tarpinių stotelių 240 km atkarpoje yra absurdas ir tuo net neverta būtų didžiuotis.
                              Latviai galėtų turėti tarpmiestini susisiekimą tarp Rygos ir Valgos panaudojant LTG Link Pesą, bet ir pastaroji ten važiuoja kaip regional traukinys, stojantis prie kas antro stulpo. Nes jiems vidiniam susisiekimui elementariai intercity tipo maršrutų nereikia, juo labiau iš Rygos į Valką.

                              Comment


                                Parašė Tomas Rodyti pranešimą

                                Gal todėl, kad nėra bėgių į priemiesčius?
                                Taip, nes Ryga turi daugybę kartų geriau išvystytą miesto geležinkelių infrastruktūrą nei visi Lietuvos miestai kartu sudėjus. Tuo tarpu tarpmiestinių maršrutų jiems nelabai reikia. Į Panevėžio dydžio Daugpilį iš sostinės važiuoja tiek pat traukinių, kiek iš Vilniaus į Klaipėdą, nors galėtų važiuoti tiek pat, kiek iš Vilniaus į Panevėžį. Į už Alytų ne ką didesnę Liepoją važiuoja lyg vienas į dieną, nors galėtų važiuoti tiek pat, kiek iš Vilniaus į Alytų. Daugiau kažko ten nelabai sugalvosi.

                                Comment


                                  Parašė VLR Rodyti pranešimą

                                  Taip, nes Ryga turi daugybę kartų geriau išvystytą miesto geležinkelių infrastruktūrą nei visi Lietuvos miestai kartu sudėjus. Tuo tarpu tarpmiestinių maršrutų jiems nelabai reikia. Į Panevėžio dydžio Daugpilį iš sostinės važiuoja tiek pat traukinių, kiek iš Vilniaus į Klaipėdą, nors galėtų važiuoti tiek pat, kiek iš Vilniaus į Panevėžį. Į už Alytų ne ką didesnę Liepoją važiuoja lyg vienas į dieną, nors galėtų važiuoti tiek pat, kiek iš Vilniaus į Alytų. Daugiau kažko ten nelabai sugalvosi.
                                  O su kuo pats čia ginčijiesi?
                                  It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                  Comment


                                    Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                    vienoje dalyje jie skirti privežti priemiesčio keleivius į/iš Rygos, o kitoje į/iš Daugpilio.
                                    Tai tie 6 traukiniai tarp Daugpilio ir Rygos ir dar 2 netrukus pradėsiantys važinėti papildomi iki Aizkrauklės, pagal tave, yra skirti aptarnauti Daugpiliui? 8 traukiniai vien Daugpilio priemiesčiams? Nemanau, kad net latviai galėtų sau tai leisti.

                                    O Daugpilis - Ryga traukinio greitis yra gana konkurencingas. Rytinis ekspresas važiuoja 2h 40 min, t.y. 82 km/h, ne ekspresas važiuoja 3h 15 min., t.y. 67,4 km/h. Pvz. Klaipėda - Vilnius traukinys važiuoja 4,5 valandas (71,1 km/h). Taigi 10 km/h lėčiau nei Daugpilis - Ryga ekspresas ir 4 km/h greičiau nei 'lėtasis'.

                                    Comment


                                      Parašė VLR Rodyti pranešimą

                                      Tai tie 6 traukiniai tarp Daugpilio ir Rygos ir dar 2 netrukus pradėsiantys važinėti papildomi iki Aizkrauklės, pagal tave, yra skirti aptarnauti Daugpiliui? 8 traukiniai vien Daugpilio priemiesčiams? Nemanau, kad net latviai galėtų sau tai leisti.
                                      Nesu nagrinėjęs Latvijos piliečių kelionių ypatumų, bet labai abejoju, kad "užkampio miestas su 100k gyventojų" kasdien sugeneruoja tokius srautus tarpmiesčio susisiekimui. Nors gal Latvijoje tai ir realu, kadangi tai iš esmės vieno miesto valstybė. Ir jeigu žmonėms dėl kasdienės veiklos reikia važinėti tokius atstumus, tokiais traukiniais, tikrai nieko džiuginančio. Pas mus iš Šiaulių į Vilnių kasdien važinėjančių dirbti nelabai įsivaizduoju.
                                      Kitas dalykas, tai kelionės patogumas. Nežinau ar pačiam teko važiuoti Vivi Škodomis, bet jeigu man tokiame traukinyje su tokiomis sėdynėmis reikėtų važiuoti 2:40 ar 3:00 val., tai - ačiū ne. Pavažiuoti iš Jūrmalos iki Rygos ir atgal - labai patogu, bet tikrai ne kelionei ilgiau nei 1 val.

                                      O Daugpilis - Ryga traukinio greitis yra gana konkurencingas. Rytinis ekspresas važiuoja 2h 40 min, t.y. 82 km/h, ne ekspresas važiuoja 3h 15 min., t.y. 67,4 km/h. Pvz. Klaipėda - Vilnius traukinys važiuoja 4,5 valandas (71,1 km/h). Taigi 10 km/h lėčiau nei Daugpilis - Ryga ekspresas ir 4 km/h greičiau nei 'lėtasis'.
                                      Kaip gaunamas 71,1 km/h greitis tarp Klaipėdos ir Vilniaus - didelis klausimas. Norėčiau priminti, kad atstumas tarp šių miestų geležinkeliu yra beveik 380 km. Dėl to žiūrėti konkurencingumą su automobiliu ar autobusu važiuojančiu beveik visiškai tiesiu keliu yra gana sudėtinga. Latvijos atveju automobiliu kelionė tarp Rygos ir Daugpilio trunka apie 3 val., kas net ir nebaisiai greitam 2:40 val. trukmės traukiniui suteikia pranašumą. Net ir prie kas antro stulpo stojantis traukinys kelyje užtrunka beveik tiek pat, kiek užtruktų važiuoti automobiliu.

                                      Comment


                                        Tie paskaičiavimai naudoja atstumą keliais, kuris yra aktualus renkantis tarp traukinio ir automobilio ar autobuso. Man, kaip gyvenančiam Vilniuje, Klaipėda yra už 310km - kokiu maršrutu traukinys važiuoja nėra aktualu, svarbu per kiek laiko aš nusigausiu į tą tašką, esantį už 310km.. Bet suprantu, kad taip skaičiuoti gal ir nėra įprasta. Bet kokiu atveju, Daugpilio traukinio konkurencingumas (lyginant su kelių transportu) yra panašus į Klaipėda - Vilnius.

                                        Dėl komforto tai aš pilnai sutinku, jie naudoja priemiesčio traukinius tarpmiestiniam maršrutui ir tai, be abejonės, nėra gerai komfortui.

                                        Comment


                                          Parašė VLR Rodyti pranešimą
                                          Tie paskaičiavimai naudoja atstumą keliais, kuris yra aktualus renkantis tarp traukinio ir automobilio ar autobuso. Man, kaip gyvenančiam Vilniuje, Klaipėda yra už 310km - kokiu maršrutu traukinys važiuoja nėra aktualu, svarbu per kiek laiko aš nusigausiu į tą tašką, esantį už 310km.. Bet suprantu, kad taip skaičiuoti gal ir nėra įprasta. Bet kokiu atveju, Daugpilio traukinio konkurencingumas (lyginant su kelių transportu) yra panašus į Klaipėda - Vilnius.
                                          Latvijos atveju traukinys gerokai konkurencingesnis, nes iki Daugpilio bėgiai eina tiesesniu keliu nei automobilių kelias, kur net nėra jokios autostrados. Pabandykite iki Klaipėdos su automobiliu važiuoti po Kėdainius ir Šiaulius kaip traukinys ir dar paprastas siauras kelias, visai kita kelionės ir trukmė ir komfortas gaunasi. Tokiu atveju manau ir LT gerokai daugiau būtų norinčių važiuoti traukiniu vietoje automobilio. Tai pat iš Daugpilio atvažiavus į Rygą ranka pasiekiamas senamiestis ir visi traukos taškai, Klaipėdos traukinių stolis jau toliau nuo centro, taip pat Rygoje su traukiniu patogiai gali į bet kurią Jūrmalos vietą nuvykti, o traukinys iš Klaipėdos nei į Palangą ar pamarį nevažiuoja.
                                          Paskutinis taisė Lettered; 2025.07.23, 14:15.
                                          Flickr

                                          Comment

                                          Working...
                                          X