Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Geležinkeliai Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Kalbama ne apie geležinkelio periklausomybę, o apie pervežimus geležinkeliu.
    Konkrečiai krovinių. Ir teigiama, kad, atseit, jei būtų buvusi nauda, tai verslas seniai būtų gabenęs krovinius geležinkeliu, o ne autotransportu. Ir čia visiškai neturima omenyje to, kad kažkoks UAB'as būtų nusipirkęs lokomotyvus ir vežiojęs krovinius.
    Būtent, kad geležinkeliuose yra monopolija, kai autotransporte itin platus pasirinkimas. Upė teka ten, kur žemiau, taip ir verslas juda ten, kur lengviau, paprasčiau ir pigiau. Jeigu finansiškai labiau apsimoka gabenti vilkikais, taip ir daroma. Iš kitos pusės, [krovinių gabenimo geležinkeliu tarp LT ir PL] naudos niekada nebus, jeigu nebus... paties kelio. Pvz., iš Lietuvos į Ukrainą krovinius galima ir jūra gabenti, tačiau geležinkeliu labiau apsimoka, nes trumpesnis atstumas kompensuoja net ir brangesnius tokio transportavimo kaštus. Tas pats ir su LT-PL — nors autotransportas ir šiek tiek brangesnis, bet autokeliais kelionės tikslas pasiekimas greičiau, nes autokeliai eina tiesiau (LTU pavyzdys — maršrutas Vilnius-Klaipėda). Taigi kol nebus RailBaltikos, tol gabenti krovinius iš Baltijos šalių į Lenkiją/Vokietiją (ir atgal) labiau apsimokės autokeliais ir jūra. Va čia ir reikėtų skaičiuoti, kokie yra krovinių srautai.
    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

    Comment


      Jokios monopolijos geležinkeliuose nėra. Monopolijos sąvoka iš viso yra iškreipta. Ji turi būti taikoma tik privačiam verslui, o ne tai, kas valdiška.
      Bet net ir esant privatiems geležinkelių vežėjams, pervežimu geležinkeliais kainos nebūtų tiek mažesnės, kad visi pultų vežti geležinkeliu. Pas mus yra ydinga transporto politika, ypač proteguojant automobilių transportą. Automobilių keliais vežant vežėjai neapmoka už realų infrastruktūros naudojimąsi, tuo tarpu vežant geležinkeliais apmokama. Štai iš čia ir nekonkurencingumas. Be to geležinkeliai tiesiogiai dotuoja automobilių infrastruktūra, nes akcizas už lokomotyvų kurą eina automobilių keliams.

      Comment


        Parašė Wycka Rodyti pranešimą
        Tas pats ir su LT-PL — nors autotransportas ir šiek tiek brangesnis, bet autokeliais kelionės tikslas pasiekimas greičiau, nes autokeliai eina tiesiau (LTU pavyzdys — maršrutas Vilnius-Klaipėda). Taigi kol nebus RailBaltikos, tol gabenti krovinius iš Baltijos šalių į Lenkiją/Vokietiją (ir atgal) labiau apsimokės autokeliais ir jūra.
        Kuom RB trasa bus tiesesnė už dabartinę? Terminalas Kaune gali padėti pritraukti krovinių, bet ne pati linija.
        Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

        Comment


          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
          Jokios monopolijos geležinkeliuose nėra. Monopolijos sąvoka iš viso yra iškreipta. Ji turi būti taikoma tik privačiam verslui, o ne tai, kas valdiška.
          O kas sudaro konkurenciją įmonei LG Lietuvos geležinkelių transporte? O gal galima nusipirkti pačios LG akcijų? Ne? Vadinasi, tai yra valstybinė monopolija.

          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
          Bet net ir esant privatiems geležinkelių vežėjams, pervežimu geležinkeliais kainos nebūtų tiek mažesnės, kad visi pultų vežti geležinkeliu. Pas mus yra ydinga transporto politika, ypač proteguojant automobilių transportą. Automobilių keliais vežant vežėjai neapmoka už realų infrastruktūros naudojimąsi, tuo tarpu vežant geležinkeliais apmokama. Štai iš čia ir nekonkurencingumas. Be to geležinkeliai tiesiogiai dotuoja automobilių infrastruktūra, nes akcizas už lokomotyvų kurą eina automobilių keliams.
          Iš esmės sutinku. Tik manau, kad neskaičiuojant 'keistos' akcizo už degalus tvarkos, autotransporto protegavimas yra netiesioginis.

          Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
          Kuom RB trasa bus tiesesnė už dabartinę? Terminalas Kaune gali padėti pritraukti krovinių, bet ne pati linija.
          Tiesesnė nebus, bet planuojama, kad RB bus modernesnė ir pralaidesnė trasa, traukiniai galės važiuoti didesniais greičiais, nereikės keisti aširačių arba perkrauti krovinių Šeštokuose, todėl paspartės krovinių pristatymas, linija bus patrauklesnė ir keleiviniams traukiniams. RB patrauklumą didintų ne tik terminalas Palemone, bet ir galimybė perkrauti krovinius iš upių transporto į geležinkelį ir atgal. Spėju, kad patogiausia tai padaryti būtų Fredoje arba Petrašiūnuose.
          I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
          Parama Siaurojo geležinkelio klubui

          Comment


            Gal ne į temą, bet šiandien nakvojusį traukinį 670/662 vandalai Turmante išdaužė langus ir ištepliojo grafičiais vagonus ir paliko užrašą - "Zarasai 2013". Mano turimomis tai yra vienintelis eksploatuojamas keturių vagonų traukinys. Gaila, bet patys šventės Galapagai 2013 svečiai už savo bendraminčių tepliones turės važiuoti susigrūdę kaip silkės.
            Paskutinis taisė Grillz; 2013.07.24, 11:01.

            Comment


              Parašė Wycka Rodyti pranešimą
              O kas sudaro konkurenciją įmonei LG Lietuvos geležinkelių transporte? O gal galima nusipirkti pačios LG akcijų? Ne? Vadinasi, tai yra valstybinė monopolija.

              RB patrauklumą didintų ne tik terminalas Palemone, bet ir galimybė perkrauti krovinius iš upių transporto į geležinkelį ir atgal. Spėju, kad patogiausia tai padaryti būtų Fredoje arba Petrašiūnuose.
              Dar kartą pakartosiu, kad monopolija turi būti taikoma tik privačiam verslui.
              Kas dėl terminalo, tai Palemone kol kas jokio terminalo nėra numatyta. Palemone bus vos kelis 1435 mm keliai. Berods 2 ar 3. Terminalo klausimas RailBalticos tiesime iki Kauno nefigūruoja.

              Parašė Grillz Rodyti pranešimą
              Gal ne į temą, bet šiandien nakvojusį traukinį 670/662 vandalai Turmante išdaužė langus ir ištepliojo grafičiais vagonus ir paliko užrašą - "Zarasai 2013". Mano turimomis tai yra vienintelis eksploatuojamas keturių vagonų traukinys. Gaila, bet patys šventės Galapagai 2013 svečiai už savo bendraminčių tepliones turės važiuoti susigrūdę kaip silkės.
              DR1A-276?
              Kaip LG saugo traukinius? Negi problema bent kelias kameras Turmante įrengti?

              Comment


                Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                Dar kartą pakartosiu, kad monopolija turi būti taikoma tik privačiam verslui.
                Kas dėl terminalo, tai Palemone kol kas jokio terminalo nėra numatyta. Palemone bus vos kelis 1435 mm keliai. Berods 2 ar 3. Terminalo klausimas RailBalticos tiesime iki Kauno nefigūruoja.
                Kodėl tik privačiam verslui?
                Monopolija (iš graikų kalbos: monos, vienas + polein, parduoti) – padėtis rinkoje, kai egzistuoja tik vienas tam tikros prekės ar paslaugos pardavėjas. Susiklosčius tokiai padėčiai konkurencijos nelieka, o visi pirkėjai tampa visiškai priklausomais nuo monopolisto. Monopolija yra vienas iškreiptos konkurencijos atvejų. Monopolinėje rinkoje gamintojas dažniausiai primeta kainą vartotojui. O šis neturi pasirinkimo galimybių, todėl yra priverstas susitaikyti su esama kokybe bei aptarnavimu.
                Žinoma, galima teigti, kad valstybinė monopolija nebūtinai siekia pelno, arba jeigu jis pasiekiamas, teoriškai jis priklauso visiems valstybės piliečiams. Tačiau net ir tokiu atveju valstybinis monopolis praranda paskatą stengtis efektyvinti veiklą, nes šiaip ar taip padėtis garantuoja pelną, kurį įmonės vadovai teoriškai uždirba ne sau, o valstybei. Vėlgi, žiūrim ką turim — įmonė generuoja optimalų (būtent, kad ne maksimalų) pelną, o administracija nusistato arba įtakoja nustatant sau maksimaliai didelius atlyginimus (dar iki krizės LG gen. direktoriaus S. Dailydkos alga viršijo LR premjero algą), atleidimo tvarka sureguliuota taip, kad tai atneštų daugiau žalos nei naudos (kompensacijos atleidžiamiems vadovams), atsiranda grobstymas iš įmonės su administracijos priedanga. Normaliomis konkurencinėmis sąlygomis LG neuždirbtų ir trečdalio dabartinio pelno. Tas iš dalies matyti keleivių vežime, kur LG itin sunkiai sekasi konkuruoti su vežėjais autobusais.
                Kas dėl terminalo Palemone, rėmiausi žiniasklaidos pranešimais. Taip, kol kas terminalas yra tik kalbų / svarstymų lygyje. Kaip ir RailBaltikos pratęsimas iki Talino.
                I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                Comment


                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                  DR1A-276?
                  Kaip LG saugo traukinius? Negi problema bent kelias kameras Turmante įrengti?
                  Turmante saugo mašinisto padejėjas. O Ignalinoi, Varėnoi, Stasylose važiuoja žmogus kuris saugo Na tai yra irgi mašinisto padejėjas irgi, bet tai jis nedirba, tik saugo.

                  Comment


                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                    (...)
                    Kaip LG saugo traukinius? Negi problema bent kelias kameras Turmante įrengti?
                    Parašė Grillz Rodyti pranešimą
                    Turmante saugo mašinisto padejėjas. O Ignalinoi, Varėnoi, Stasylose važiuoja žmogus kuris saugo Na tai yra irgi mašinisto padejėjas irgi, bet tai jis nedirba, tik saugo.
                    O kaip naktį dyzeliniai traukiniai saugomi Kybartuose, Klaipėdoje, Mažeikiuose, Rokiškyje?

                    Comment


                      Šito klausimo negalėčiau pasakyti, nes tikrai nežinau. Vilniečiai daro taip. O kaip kiti padaliniai - nežinau, bet turbūt principas panašus. Kur didesnes stotys tai ten yra gelsauga, o kur mažesnes elementaru, kad reikia patiem.

                      Comment


                        Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                        Tiesesnė nebus, bet planuojama, kad RB bus modernesnė ir pralaidesnė trasa, traukiniai galės važiuoti didesniais greičiais, nereikės keisti aširačių arba perkrauti krovinių Šeštokuose, todėl paspartės krovinių pristatymas, linija bus patrauklesnė ir keleiviniams traukiniams. RB patrauklumą didintų ne tik terminalas Palemone, bet ir galimybė perkrauti krovinius iš upių transporto į geležinkelį ir atgal. Spėju, kad patogiausia tai padaryti būtų Fredoje arba Petrašiūnuose.
                        Tam, kad traukinys važiuotų greičiau, nereikia steigti tarptautinės įmonės (kaip tai siūloma RB atvėju), vadinti visą tai RB, pompastiškai perkirpti juostelę ir pan. Užtenka tik atlikti kelio modernizaciją (šitas žodis daugumai yra mielesnis nei žodis kapitalinis remontas). Kas greitu laiku bus daroma su atkarpa Šeštokai - K.Rūda? - iš vienkelio kelio bus daromas dvikelis, t.y. bus atliekami eiliniai darbai. Ne geležinkelis veža krovinius, o geležinkelis kartu su jį supančia infrastruktūra (terminalas Kaune).
                        Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                        Comment


                          Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                          Kodėl tik privačiam verslui?
                          Monopolija (iš graikų kalbos: monos, vienas + polein, parduoti) – padėtis rinkoje, kai egzistuoja tik vienas tam tikros prekės ar paslaugos pardavėjas. Susiklosčius tokiai padėčiai konkurencijos nelieka, o visi pirkėjai tampa visiškai priklausomais nuo monopolisto. Monopolija yra vienas iškreiptos konkurencijos atvejų. Monopolinėje rinkoje gamintojas dažniausiai primeta kainą vartotojui. O šis neturi pasirinkimo galimybių, todėl yra priverstas susitaikyti su esama kokybe bei aptarnavimu.
                          Žinoma, galima teigti, kad valstybinė monopolija nebūtinai siekia pelno, arba jeigu jis pasiekiamas, teoriškai jis priklauso visiems valstybės piliečiams. Tačiau net ir tokiu atveju valstybinis monopolis praranda paskatą stengtis efektyvinti veiklą, nes šiaip ar taip padėtis garantuoja pelną, kurį įmonės vadovai teoriškai uždirba ne sau, o valstybei. Vėlgi, žiūrim ką turim — įmonė generuoja optimalų (būtent, kad ne maksimalų) pelną, o administracija nusistato arba įtakoja nustatant sau maksimaliai didelius atlyginimus (dar iki krizės LG gen. direktoriaus S. Dailydkos alga viršijo LR premjero algą), atleidimo tvarka sureguliuota taip, kad tai atneštų daugiau žalos nei naudos (kompensacijos atleidžiamiems vadovams), atsiranda grobstymas iš įmonės su administracijos priedanga. Normaliomis konkurencinėmis sąlygomis LG neuždirbtų ir trečdalio dabartinio pelno. Tas iš dalies matyti keleivių vežime, kur LG itin sunkiai sekasi konkuruoti su vežėjais autobusais.
                          Kas dėl terminalo Palemone, rėmiausi žiniasklaidos pranešimais. Taip, kol kas terminalas yra tik kalbų / svarstymų lygyje. Kaip ir RailBaltikos pratęsimas iki Talino.
                          Projektas lyg ir yra Palemono VLC. Nežinau kokioj stadijoj viskas, bet mačiau realius brėžinius dar prieš metus. Projektas, tai jau nebe kalbų lygmuo.

                          Comment


                            Palemono terminalo rangos sutartis jau pasirašyta, buvo apie tai skelbta. Darbai dar lyg ir neprasidėjo.

                            http://www.cargonews.lt/gelezinkelia...-darbai/?hash=
                            Got sun in my face, sleeping rough on the road

                            Comment


                              Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                              Kas dėl terminalo, tai Palemone kol kas jokio terminalo nėra numatyta. Palemone bus vos kelis 1435 mm keliai. Berods 2 ar 3. Terminalo klausimas RailBalticos tiesime iki Kauno nefigūruoja.
                              O kas cia:
                              http://vz.lt/article/2013/4/16/palem...pastatys-fegda

                              Comment


                                Su RailBaltica jis kol kas niekaip nesusijęs. Be to jis bus kairėje Palemono stoties pusėje, jei žiūrima stovint į Vilniaus pusę. O 1435 mm kelynas numatytas dešinėje pusėje. Kaip jis pasieks terminalą kirsdamas 1520 kelių raizgalynę? Tik dviem būdais - viaduku virš Palemono stoties arba tuneliu po stotimi.

                                Comment


                                  Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                                  Kodėl tik privačiam verslui?
                                  Monopolija (iš graikų kalbos: monos, vienas + polein, parduoti) – padėtis rinkoje, kai egzistuoja tik vienas tam tikros prekės ar paslaugos pardavėjas. Susiklosčius tokiai padėčiai konkurencijos nelieka, o visi pirkėjai tampa visiškai priklausomais nuo monopolisto. Monopolija yra vienas iškreiptos konkurencijos atvejų. Monopolinėje rinkoje gamintojas dažniausiai primeta kainą vartotojui. O šis neturi pasirinkimo galimybių, todėl yra priverstas susitaikyti su esama kokybe bei aptarnavimu.
                                  Žinoma, galima teigti, kad valstybinė monopolija nebūtinai siekia pelno, arba jeigu jis pasiekiamas, teoriškai jis priklauso visiems valstybės piliečiams. Tačiau net ir tokiu atveju valstybinis monopolis praranda paskatą stengtis efektyvinti veiklą, nes šiaip ar taip padėtis garantuoja pelną, kurį įmonės vadovai teoriškai uždirba ne sau, o valstybei. Vėlgi, žiūrim ką turim — įmonė generuoja optimalų (būtent, kad ne maksimalų) pelną, o administracija nusistato arba įtakoja nustatant sau maksimaliai didelius atlyginimus (dar iki krizės LG gen. direktoriaus S. Dailydkos alga viršijo LR premjero algą), atleidimo tvarka sureguliuota taip, kad tai atneštų daugiau žalos nei naudos (kompensacijos atleidžiamiems vadovams), atsiranda grobstymas iš įmonės su administracijos priedanga. Normaliomis konkurencinėmis sąlygomis LG neuždirbtų ir trečdalio dabartinio pelno. Tas iš dalies matyti keleivių vežime, kur LG itin sunkiai sekasi konkuruoti su vežėjais autobusais.
                                  Kas dėl terminalo Palemone, rėmiausi žiniasklaidos pranešimais. Taip, kol kas terminalas yra tik kalbų / svarstymų lygyje. Kaip ir RailBaltikos pratęsimas iki Talino.
                                  Todėl kad liberalai ir laisvos rinkos šalininkai valstybę sulygina su verslu. Deja, valstybė tai ne UAB'as. Tai galioja ir valstybinėms įmonėms, dirbančioms komerciniais pagrindais.

                                  Comment


                                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                    Su RailBaltica jis kol kas niekaip nesusijęs. Be to jis bus kairėje Palemono stoties pusėje, jei žiūrima stovint į Vilniaus pusę. O 1435 mm kelynas numatytas dešinėje pusėje. Kaip jis pasieks terminalą kirsdamas 1520 kelių raizgalynę? Tik dviem būdais - viaduku virš Palemono stoties arba tuneliu po stotimi.
                                    Na nelabain tikiu, kad atskitrai dar viena statys butent traukiniams, kurie atvaziuos railbaltica, o sitas bus tik siaip kitiems traukiniams.

                                    Comment


                                      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                      Todėl kad liberalai ir laisvos rinkos šalininkai valstybę sulygina su verslu. Deja, valstybė tai ne UAB'as. Tai galioja ir valstybinėms įmonėms, dirbančioms komerciniais pagrindais.
                                      Na iš principo tu neteisus, nes "monopolijos" apibrėžimas nekalba apie tai, kokios bendrovės (privačios ar valstybinės) užimą dominuojančią padėtį, o kalba apie tai, kad bet kokia bendrovė užima. Kaip tuomet pavadinti faktą, kad geležinkelių verslu Lietuvoje užsiima LG, kai tuo tarpu Vakarų šalyse yra ir privačių geležinkelių kompanijų?

                                      Comment


                                        Maža ką kalba monopolijos apibrėžimas, beje, sugalvotas tų pačių liberalų ekonomistų. Deja, Lietuvoje yra laisva rinka. O kad nėra kitų operatorių, tai tik jų pačių problema. Beje, geležinkelio privačių kompanijų yra: "Gargždų geležinkelis", Achema turi savo kompaniją "Transachemą", o jos šilumvežiai manevruoja LG kelyne, Akemenės cementas taip pat važiuoja iki Akmenės stoties LG priklausančia linija Akmenė (stotis) - Karpėnai.

                                        Comment


                                          „Kompetencijų centro“ atmestinai parengta ataskaita dėl keleivių vežimo geležinkeliais klaidina visuomenę

                                          http://www.litrail.lt/wps/portal/!ut...KU05CTzFKRTE!/

                                          Comment

                                          Working...
                                          X