Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II atšaka Kaunas-Vilnius

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Aiškėja „Rail Baltica“ gairės: greitasis keleivinis traukinys stos ir Panevėžyje

    Iš Vilniaus į Taliną bus galima nuvykti per kiek daugiau nei tris su puse valandos, o kelionė iš sostinės į Rygą netruks nė dviejų – tokios kelionės traukiniais, vėliausiai nuo 2026-ųjų, laukia trijų Baltijos valstybių gyventojų, įgyvendinus šimtmečio projektu vadinamą „Rail Baltica“.

    Click image for larger version  Name:	7808.jpg Views:	2 Size:	208,6 kB ID:	1714162

    Apie tai, kaip projektas palies kiekvieną iš mūsų DELFI kalbėjosi su už projekto įgyvendinimą atsakingos įmonės „RB Rail AS“ sistemų ir eksploatacijos departamento vadovu Jeanu-Marcu Bedmaru.

    Bėgiai vieni – traukinių daug

    „Rail Baltica“ projekte numatyta viena bėgių linijos pora, kuri kirs Baltijos valstybių ir kaimyninių šalių sienas, tik susitikus apie projektą pasakojo J. M. Bedmaras ir sakė, kad bendrai bėgiais naudosis net keturi traukinių tipai: greitieji, regioniniai, naktiniai ir krovininiai traukiniai.

    „Maršrutai bus organizuojami, kad jie vieni kitiems netrukdytų ir vyktų reguliariai“, – pabrėžė jis ir sakė, kad „Rail Baltica“ naudą pajus tiek Baltijos šalių gyventojai, tiek turistai bei verslininkai.
    „Žmonės turės galimybę laisvai keliauti po Baltijos šalis bei toliau, Lenkiją, ir daug lengviau tęsti kelionę po Vakarų Europą“, – sakė J. M. Bedmaras. Greitieji traukiniai, anot jo, bus patogūs ir komfortiški, važiuos dažnai, o dėl to, laikui bėgant, Baltijos šalys taps dar patrauklesnės.

    Click image for larger version  Name:	eoIMG_8566_160505160505.jpg Views:	2 Size:	339,6 kB ID:	1714163

    Kalbant apie regioninius traukinius, jų maksimalus greitis galės būti 200 km/val., o sustojimo stotelės bus išdėstytos kas 10–20 km skirtinguose miestuose, savivaldybėse. Specialistas prasitarė, kad regioniniai traukiniai Lietuvoje turės 9 maršrutus, tačiau kokie jie tiksliai bus, priklausys nuo kiekvienos šalies vietos valdžios užmojų.

    „Regioninio tipo traukiniai, kalbant apie visas Baltijos valstybes atskirai, jungs ir dvi valstybes, pavyzdžiui, Lietuvą – Latviją, Latviją – Estiją. Jais bus galima keliauti iki pagrindinių stočių, o tada jose persėsti į greituosius traukinius. Taip bet kuris mažesnis miestelis turės galimybę būti pasiektas per daug mažesnį laiką, nei dabar“, – pasakojo J. M. Bedmaras.

    Numatoma, kad regioniniai traukiniai vyks kas dvi valandas. Kalbant apie krovininius traukinius, per valandą bėgiais tokių pravažiuos po du viena kryptimi.

    „Jei kompanijai reikia, galima išsiųsti siuntą, priimti krovinius. Taip pat prieš kelias dienas gali užsisakyti vietą savo kroviniui. Jie važiuos 120 km/val. greičiu“, – sakė specialistas.

    Atskleidė maršrutus

    Kaip pasakojo J. M. Bedmaras, „Rail Baltica“ turės greitojo keleivinio traukinio maršrutą Talinas – Varšuva, kuris pakeliui stos Parnu (Estija), Rygos centre, Rygos oro uoste, Panevėžyje, Vilniuje, Kaune ir, galutinėje stotelėje, Varšuvoje.

    Planuojama, kad iš pradžių greitasis keleivinis traukinys vyks keturis kartus per dieną. Dar vienas greitasis keleivinis maršrutas numatomas iš Vilnius į Varšuva. Šiuo maršrutu traukinys per dieną važiuos šešis kartus, o reisai vyks kas keturias valandas.

    Click image for larger version  Name:	parengtas-traukiniu-grafikas-rail-baltica-linijoje-80734275.jpg Views:	2 Size:	111,8 kB ID:	1714164

    „Laikai persipins taip, kad, bendrai kalbant, kas dvi valandas iš sostinės bus galima išvykti į Varšuvą arba Taliną“ – sakė J. M. Bedmaras. Lietuvių lauks ir tokie greitieji maršrutai, kurie leis per trumpą laiką iš Vilniaus nuvykti į Taliną arba iš Vilniaus į Kauną.

    Nors maksimalus įmanomas bėgių greitis bus 249 km/val., tačiau traukiniai riedės kiek lėčiau – 234 km/val., o vienu metu traukinyje gales keliauti apie 400 keleivių. Piko metu jie galės būti plečiami iki 800 keleivių.

    „Planuose, kad po 10–15 metų, ypač Lietuvoje, kai intensyvės keleivių srautai, visi traukiniai bus prailginti ir nuolat talpins po 800 žmonių“, – pasakojo specialistas.

    Paviešino kelionių laikus

    „Didžioji dalis maršrutų, numatoma, truks dvigubai trumpiau, nei važiuotum automobiliu“, – paklaustas apie numatomus kelionės laikus sakė J. M. Bedmaras.

    Štai iš Vilniaus į Taliną bus galima nuvykti per 3 val. 38 min., į Parnu – 2 val. 56 min., į Rygą – per 1 val. 54 min., į Rygos oro uostą – per 1 val. 44 min, Panevėžį – 57 min., Kauną – 38 min. Iš Kauno į Taliną kelionė truks 3 val. 18 min., į Parnu – 2 val. 36 min., į Rygą – 1 val. 34 min., į Rygos oro uostą – 1 val. 24 min., į Panevėžį – 37 min.

    Tiesa, J. M. Bedmaras įspėjo, kad kelionės laikai, susiję su Varšuva, dar gali keistis. „Vis dar priiminėjami sprendimai“, – patikslino jis ir pridūrė, kad kalbant apie keliones į Varšuvą, traukiniai lėktuvams sudarys didžiulę konkurenciją, nes žmonėms nebereikės atlikti oro uostų procedūrų, bus juntamas didesnis komfortas.

    Kainuos daugiau nei kelionės autobusu

    Nepaisant to, kad traukiniai, daugiausia, važiuos dienos metu, „Rail Baltica“ bėgiais riedės ir naktiniai keleiviniai traukiniai.

    „Naktiniai traukiniai važiuos Talinas – Vilnius, o Vilniuje bus galima persėsti ir važiuoti į Kauną, taip pat į Varšuvą, o nuo Varšuvos – į Berlyną ar Vieną. Tikslius jų išvykimo laikus planuojama paskelbti kiek vėliau.

    Paklaustas, ar keleiviniai traukiniai bus suskirstyti į klases, J. M. Bedmaras tikino, kad galutinį sprendimą priims aptarnaujantys operatoriai, tačiau, panašu, kad klasės traukiniuose turėtų būti. Nors galutinės kelionių kainos dar nėra žinomos, aišku tai, jog kelionės „Rail Baltica“ ruožu kainuos beveik dvigubai daugiau, nei būtų keliaujama autobusu, tačiau vis tiek išliks du ar tris kartus mažesnės nei skrendant lėktuvu.

    „Kainos bus prieinamos įvairių klasių klientams, jas taip pat nustatys operatoriai“, – patikslino specialistas. Numatoma, kad dalis trasos, dar nebaigus viso projekto bus paleista kaip bandomoji, tik kol kas dar nežinoma, kuri atkarpa tai galėtų būti

    . „Šiandien tai negali būti suplanuota“, – sakė sistemų ir eksploatacijos departamento vadovas. Visą projektą planuojama užbaigti 2026-aisiais.

    https://jp.lt/aiskeja-rail-baltica-g...ir-panevezyje/
    Paskutinis taisė Romas; 2019.04.11, 15:08.

    Comment


      #22
      Nesenai vyko RailBaltica forumas. Jame buvo taip pat atskleista daugiau informacijos apie Veiklos planą.
      Siūloma atšaką į Vilnių jungti trikampiu prie pagrindinės linijos kažkur apie Karmėlavą. Kauno oro uostą aptarnaujanti stotis būtų įrengta šiek tiek piečiau trikampio. Greitieji traukiniai Talinas-Vilnius joje nestotų, tačiau stotų Vilnius-Kaunas ir Vilnius-Varšuva.
      Nuoroda į Veiklos plano pristatymą:
      http://www.railbaltica.org/wp-content/uploads/2019/04/RBGF2019_Hinrich_Br%C3%BCmmer.pdf

      Comment


        #23
        Dar net apytiksliai nežinoma trasa Kaunas-Vilnius, ir net RB Vilniaus stoties padėtis, o jie jau laikus skaičiuoja

        Comment


          #24
          Sukurta atskira tema būsimam ruožui nuo Kauno iki Vilniaus
          Bus atkelti / nukopijuoti tinkamai pranešimai iš temų Rail Baltica II ir Rail Baltica I.

          Comment


            #25
            Parašė Sula Rodyti pranešimą
            Dar net apytiksliai nežinoma trasa Kaunas-Vilnius, ir net RB Vilniaus stoties padėtis, o jie jau laikus skaičiuoja
            O kaip kitaip? Namą statant projekte jau net varžtų kainos paskaičiuotos, o tokiame projekte svarbu viską bent preliminariai paskaičiuoti prieš kažką realaus pradedant daryti, kitaip lauktų brangūs pakeitimai projekto eigoje.

            Comment


              #26
              Trijų mergelių tiltu į Panemunės šilą žygiuojantys kauniečiai šiuo metu gali stebėti istorinius infrastruktūros darbus. Nuo Palemono iki Kauno geležinkelio stoties ruošiamasi tiesti europinę vėžę „Rail Baltica“ bei rekonstruoti dalį senųjų bėgių. Dėl statybų veikiai bus uždarytas ir geležinkelio tunelis, o gyventojams teks kuriam laikui keisti kelionės įpročius. https://kaunas.kasvyksta.lt/2019/04/...daryti-tuneli/

              Comment


                #27
                Mauricas: dėl aplaidumo Lietuva Latvijai kasmet padovanos apie 3–5 proc. BVP

                https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...e-3-5-proc-bvp

                Lietuvos oro uostų vadovas Marius Gelžinis taip pat pripažįsta, kad labai svarbu jog RB eitu ne tik iki Vilniaus traukinių stoties, bet ir tiesiogiai iki oro uosto.

                Comment


                  #28
                  Ekonomine logika ir tiek.

                  Comment


                    #29
                    Parašė Sula Rodyti pranešimą
                    Mauricas: dėl aplaidumo Lietuva Latvijai kasmet padovanos apie 3–5 proc. BVP

                    https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...e-3-5-proc-bvp

                    Lietuvos oro uostų vadovas Marius Gelžinis taip pat pripažįsta, kad labai svarbu jog RB eitu ne tik iki Vilniaus traukinių stoties, bet ir tiesiogiai iki oro uosto.
                    Ale FB jį ten biškį sumalė komentaruose.

                    Comment


                      #30
                      Parašė John Rodyti pranešimą

                      Ale FB jį ten biškį sumalė komentaruose.
                      Man patiko, kad Vilniaus geležinkelio stotis stalininė, Vilniaus oro uostas - taip pat. Ir tokiais dar liks mažiausiai 10-15 metų.
                      Beje, taip ir neaišku ar RBII pagrindinė stotis Vilniuje bus ten pat kur ir senoji.
                      Šiaip, kol nieko neužstatyta, yra galimybės viską padaryti žmogiškai, ir išsaugoti senienas megėjams:
                      Click image for larger version  Name:	stotis VNO.png Views:	1 Size:	225,2 kB ID:	1715799

                      Comment


                        #31
                        O koks tikslas iš Berlyno, Varšuvos ar Rygos važiuoti į Vilniaus oro uostą?
                        Man atrodo logiškiausia būtų jei linija atsidurtų miesto centre, kur ir senamiestis netoli ir NMC šalia. Bet čia jau mūsų klerkams pritrūks modernaus mąstymo kad liniją atvest pvz. palei/po/virš/tarp Narbuto g. iki NMC.

                        Comment


                          #32
                          Jei priderins traukinuką iki oro uosto prie Rail Baltica traukinių tai nebus didelės blogybės, nes keistai atrodytų, jei Rail Baltica vėžė atsidurtų oro uoste, o ne gel. + autobusų stotyje su visuomeniniu transportu. Į abi vietas manyčiau nerealu.
                          Nepirk iš Decathlon, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, Volfas Eng, Procter & Gamble / Gillette
                          Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
                          [url]https://youtu.be/9u_6BFmkOuQ?t=3868[/url]

                          Comment


                            #33
                            Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
                            O koks tikslas iš Berlyno, Varšuvos ar Rygos važiuoti į Vilniaus oro uostą?
                            Man atrodo logiškiausia būtų jei linija atsidurtų miesto centre, kur ir senamiestis netoli ir NMC šalia. Bet čia jau mūsų klerkams pritrūks modernaus mąstymo kad liniją atvest pvz. palei/po/virš/tarp Narbuto g. iki NMC.
                            Atvesti greitaeigį geležinkelį iki NMC gal fantazijos ir nepritrūktų. Bet kokios tam yra realios techninės ir finansinės galimybės?

                            Comment


                              #34
                              Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
                              O koks tikslas iš Berlyno, Varšuvos ar Rygos važiuoti į Vilniaus oro uostą?
                              Man atrodo logiškiausia būtų jei linija atsidurtų miesto centre, kur ir senamiestis netoli ir NMC šalia. Bet čia jau mūsų klerkams pritrūks modernaus mąstymo kad liniją atvest pvz. palei/po/virš/tarp Narbuto g. iki NMC.
                              Tai ir labai gerai, jeigu pritrūktų, nes tai būtų super kvailas pinigų švaistymas. Kam ji reikalinga NMC? Stoties rajoną planuoja atgaivinti ir paversti panašiu traukos centru kaip NMC, tad Stotis ir yra logiškiausia vieta linijai.

                              Comment


                                #35
                                Savivaldybė, pristatydama Vilnius Connect projektą, lyg tai sakė, kad čia bus ir RailBaltica jungtis. Tai, aišku, gal nėra nuspręsta 100%, bet savivaldybės požiūris turbūt yra toks.

                                Comment


                                  #36
                                  Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                                  Jei priderins traukinuką iki oro uosto prie Rail Baltica traukinių tai nebus didelės blogybės, nes keistai atrodytų, jei Rail Baltica vėžė atsidurtų oro uoste, o ne gel. + autobusų stotyje su visuomeniniu transportu. Į abi vietas manyčiau nerealu.
                                  Manau neturėtų būti didelė problema nutiesti trumpą geležinkelio atkarpą pro panerių mišką, net ir atstumas važiuojant pro VNO būtų panašus kaip senu maršrutu tiesiai į stotį, gal tik kokiu kilometru - dviem toliau.

                                  Click image for larger version  Name:	1111.png Views:	2 Size:	433,5 kB ID:	1715907
                                  Attached Files
                                  Flickr

                                  Comment


                                    #37
                                    Parašė ttttt Rodyti pranešimą

                                    Tai ir labai gerai, jeigu pritrūktų, nes tai būtų super kvailas pinigų švaistymas. Kam ji reikalinga NMC? Stoties rajoną planuoja atgaivinti ir paversti panašiu traukos centru kaip NMC, tad Stotis ir yra logiškiausia vieta linijai.
                                    Kurti du analogiškus NMC, kurie tarpusavyje sunkiai pasiekiami arba tiksliau per kamščius nepasiekiami, turbūt idiotiškiausias dalykas Be to antrasis NMC tikriausiai per arti senamiesčio vizualinės apsaugos zonos.

                                    Comment


                                      #38
                                      Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą

                                      Kurti du analogiškus NMC, kurie tarpusavyje sunkiai pasiekiami arba tiksliau per kamščius nepasiekiami, turbūt idiotiškiausias dalykas Be to antrasis NMC tikriausiai per arti senamiesčio vizualinės apsaugos zonos.
                                      Nei tai idiotiška, nes vistiek dauguma atvykusių į Vilnių tai daro per Stotį, nei ta apsaugos zona turės kažkokios įtakos, nes vistiek niekas ten nestatys dangoraižių.

                                      Comment


                                        #39
                                        Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                        Manau neturėtų būti didelė problema nutiesti trumpą geležinkelio atkarpą pro panerių mišką, net ir atstumas važiuojant pro VNO būtų panašus kaip senu maršrutu tiesiai į stotį, gal tik kokiu kilometru - dviem toliau.

                                        Click image for larger version Name:	1111.png Views:	2 Size:	433,5 kB ID:	1715907
                                        Pigesnis sprendimas(nesilankiau tose vietose ko gero nė karto, tai kritiką priimsiu supratingai )

                                        Comment


                                          #40
                                          Click image for larger version

Name:	image_85931.jpg
Views:	174
Size:	290,9 kB
ID:	1719782
                                          Parašė evvt Rodyti pranešimą

                                          Pigesnis sprendimas(nesilankiau tose vietose ko gero nė karto, tai kritiką priimsiu supratingai )

                                          http://www.vilniusgo.lt/2016/12/01/p...aneriu-kalvos/
                                          Dabartinis geležinkelis ne šiaip sau ten pastatytas. Aukščių skirtumai - didžiuliai, sakyčiau neįgyvendinama idėja, arba kainuotų nerealius pinigus.
                                          Click image for larger version  Name:	Paneriu-erozinis-kalvynas-zemelapis-v1.jpg Views:	1 Size:	290,9 kB ID:	1717021
                                          Paskutinis taisė Romas; 2019.05.05, 12:52. Priežastis: Nuotraukų dydis

                                          Comment

                                          Working...
                                          X