Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Už kokius pinigus? Skolinsis?

    Comment


      Parašė B.S. Rodyti pranešimą
      Už kokius pinigus? Skolinsis?
      Tai gal naudos gynybai skirtas lėšas? Projektą priskyrus karinės infrastruktūros plėtros sričiai būtų galima pagrįsti dotacijas iš krašto apsaugos biudžeto eilutės. O ir faktas, kad tilto per Nerį projektas buvo perdarytas atsižvelgiant į kariškių poreikius, tai tik patvirtina.

      Comment


        O tuo tarpu lėtieji estai...

        https://www.vz.lt/statyba-ir-nt/2025...mln-eur-568254

        Comment


          Apžiūrėjo „Rail Baltica“ statybų aikšteles – jau kyla ilgiausias Baltijos šalyse geležinkelio tiltas per Nerį

          Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis ir LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas apžiūrėjo „Rail Baltica“ statybų aikšteles Jonavos rajone, kur 46,3 km ruožuose statybų darbus atlieka 5 rangovai iš Lietuvos ir Italijos. Būsimo ilgiausio geležinkelio tilto Baltijos šalyse statybose jau iškilo pirmosios kolonos, kurių aukštis vietomis sieks iki 40 m.
          Yra video.

          Comment


            68 km naujų „Rail Baltica“ ruožų: sėkmingai užbaigti Kauno–Panevėžio liniją reikės bent 4 rangovų

            LTG grupės infrastruktūros įmonė „LTG Infra“ paskelbė ieškanti dar vieno rangovo, kuris įrengtų 24,5 km „Rail Baltica“ sankasos ir inžinerinių statinių ruožą Ramygala–Berčiūnai. Viso šiuo metu vyksta konkursai dėl beveik 68 km ruožų statybos darbų, dar 46,3 statoma, rašoma Lietuvos geležinkelių pranešime spaudai.

            Pernai statybų darbai daugiausia vykdyti Jonavos r. Šiemet aktyvus „Rail Baltica“ etapas prasidės linijoje tarp Kauno ir Panevėžio.

            Pasirinkta mažiausia rizikų kelianti strategija

            Lietuvoje projektą įgyvendinanti „LTG Infra“ būsimus darbus padalijo į atkarpas. Pavyzdžiui, ruožas Kaunas–Šveicarija yra sudėtingas dėl urbanizuotos Kauno miesto teritorijos, todėl pajėgus rangovas gali nutiesti visus 18,9 km sankasos, arba darbus 10,4 ir 8,5 km ilgio atkarpose gali atlikti du rangovai.

            Estijoje „Rail Baltica“ ruožus statys du konsorciumai, kuriuos sudaro 5–7 projektavimo ir statybos įmonės. Tokiu būdu turės būti užtikrintas visų partnerių įsitraukimas nuo projekto pradžios iki pabaigos.

            „LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovas Justas Vyžintas teigia, kad tokios apimties tarptautinio projekto strategijų gali būti įvairių. „Lietuvoje pasirinkome strategiją reikiamus ruožus suskaidyti dalimis. Visų pirma, Lietuva yra nedidelė šalis, todėl ir mūsų įmonės yra mažesnio kapitalo, lyginant su šalimis, kurios jau turi išvystytą greitojo geležinkelio infrastruktūrą. Tačiau vietos įmonėms itin svarbu dalyvauti projekte, kuriame investuojamos europinės ir valstybės lėšos, dalis jų atlyginimų ir mokesčių forma nugula valstybės biudžete.

            Galiausiai, pasirinkta mažiausia rizikų kelianti strategija, kadangi nesėkmės atveju prarastume ne šimtus, o dešimtis kilometrų. Patikimų, patyrusių partnerių pritraukimas dabar yra kaip niekad svarbus“, – pasakoja J. Vyžintas.

            Tolimesnius darbus pradės dar šiemet

            Rinkai paskelbti visi suplanuoti sankasos įrengimo pirkimai: 18,9 km ruože Kaunas–Šveicarija, 12,1 km ruože Šėta–Ramygala (II dalis), 24,5 km Ramygala–Berčiūnai ir 12,4 km Berčiūnai–Joniškėlis.

            Sutartis dėl būsimų darbų ketinama pasirašyti ir darbus preliminariai pradėti vykdyti šių metų trečiąjį bei ketvirtąjį ketvirtį.

            Šių metų antroje pusėje planuojama pradėti bėgių tiesimo darbus. Viršutinės kelio konstrukcijos statyba yra spartesnė nei sankasos ir statinių įrengimas.

            Vadovų teigimu, ateityje gali susidaryti rinkos pajėgumų lubos. „Šiuo metu tokių indikacijų dar negirdime, tačiau vien šiemet esamus 46,3 km statybos ruožus išplėsime daugiau nei dvigubai – į 114 km, o ateinančiais metais darbų apimtys tik didės.

            Kita sritis, kurioje galime pritrūkti pajėgumų yra projektavimo paslaugos. Tai įvertinę jau dabar kreipiamės į tiekėjus, vykdome ateities darbų komunikaciją ir palaikome abipusį bendradarbiavimą“, – sako J. Vyžintas.

            Comment


              Gal kas turi po ranka info ar bent apytiksliai žino, kokia visų šiuo metu vykdomų ir šiemet, kaip rašoma pranešimuose spaudai, pradedamų vykdyti RB "naujų ruožų" kontraktų vertė? Tieisog įdomu, apie kokios apimties realius (ne tik paruošiamuosius) statybos darbus šiuo metu eina kalba? For reference, 114 km naujo geležinkelio turėtų kainuoti, labai grubiai, kažkur apie 2 mlrd. Eur. Ar kažkas tame ballpark šiuo metu yra (+šiemet planuojama pasirašyti) įpareigojančiuose konraktuose?

              Comment


                Parašė John Rodyti pranešimą
                Gal kas turi po ranka info ar bent apytiksliai žino, kokia visų šiuo metu vykdomų ir šiemet, kaip rašoma pranešimuose spaudai, pradedamų vykdyti RB "naujų ruožų" kontraktų vertė? Tieisog įdomu, apie kokios apimties realius (ne tik paruošiamuosius) statybos darbus šiuo metu eina kalba? For reference, 114 km naujo geležinkelio turėtų kainuoti, labai grubiai, kažkur apie 2 mlrd. Eur. Ar kažkas tame ballpark šiuo metu yra (+šiemet planuojama pasirašyti) įpareigojančiuose konraktuose?
                Mano supratimu kalbama apie tik sankasos pirkimus tiems 114km neskaitant ~9km bėgių, tai greičiausiai bus mažiau nei pilni 2mlrd. EUR. Ir kadangi daroma per dinamines pirkimų sistemas, tai greičiausiai sužinosim tik kai bus sudarytos sutartys. DPS'e nustatyta "daugmaž" kaina yra 1.05mlrd. EUR, bet šituo klausimu yra kažkiek lankstumo.

                Comment


                  Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
                  Mano supratimu kalbama apie tik sankasos pirkimus tiems 114km neskaitant ~9km bėgių, tai greičiausiai bus mažiau nei pilni 2mlrd. EUR
                  Įtariu, John įvertis įtraukia taip pat valdymą ir elektrifikaciją, kurių kol kas neperka, ar klystu?

                  Comment


                    Parašė alga Rodyti pranešimą

                    Įtariu, John įvertis įtraukia taip pat valdymą ir elektrifikaciją, kurių kol kas neperka, ar klystu?
                    Na, galų gale, užbaigtas geležinkelis turi turėti ir elektrifikaciją, ir signalizaciją, ir stotis, ir depus, ir visa kita, ko reikia geležinkelio normaliam veikimui, taigi įtraukiu viską, iš ko ir susideda ta principinė ~20 mln. EUR/km kaina už šiuolaikinį pusiau greitąjį geležinkelį. Kaip suprantu, tokio geležinkelio oficialiai skelbiama deadline Lietuvoje yra 2030 (kartais minimi 2033 Kaip galimai vėlesnė data). Žinoma, be Vilniaus atšakos. Taigi, grubiai jamant, kalbame apie 150 km ruožą visiškai naujo geležinkelio Kaunas-Latvija (150 km x 20 mln = 3 mlrd. Eur). Na ir Kaunas-Lenkija RB1 plėtra t.y. signalizacija ir kiti sutvarkymai, kurie kainuotų kokius dar ~200 mln. Eur? Tai iki 2030 turėtume kalbėti apie mažų mažiausiai 3,2 ar 3,5 mlrd. Eur. vertės kontraktų. Dėl to ir būtų gerai daugmaž apytiksliai žinoti, kur su tuo esam dabar ir kiek toli dar reikia užkontraktuoti viską, kad būtų pasiektas de-ambicizuotas ir frankenšteinizuotas 2030 (2033) RB planas.
                    O šiaip, su normalia Kaunas-Lenkija ir Kaunas-Vilnius atakomis, RB Lietuvoje kainuotų viso apie 10 mlrd.
                    Paskutinis taisė John; 2025.05.28, 17:48.

                    Comment


                      Parašė John Rodyti pranešimą
                      Na, galų gale, užbaigtas geležinkelis turi turėti ir elektrifikaciją, ir signalizaciją, ir stotis, ir depus, ir visa kita, ko reikia geležinkelio normaliam veikimui, taigi įtraukiu viską, iš ko ir susideda ta principinė ~20 mln. EUR/km kaina už šiuolaikinį pusiau greitąjį geležinkelį.
                      Kiek suprantu, dealas toks, kad šalys pasistato nuo žemės iki bėgio, o sistemas virš bėgio pirks RB Rail AS bendrai visam projektui. Kol kas pirkimai ir statybos vyksta tik šito "nuo žemės iki bėgio", užtat Lazauskas ir minėjo kažką apie tai, kad elektrifikacijos dar greit nebus.

                      Comment


                        Parašė alga Rodyti pranešimą

                        Kiek suprantu, dealas toks, kad šalys pasistato nuo žemės iki bėgio, o sistemas virš bėgio pirks RB Rail AS bendrai visam projektui. Kol kas pirkimai ir statybos vyksta tik šito "nuo žemės iki bėgio", užtat Lazauskas ir minėjo kažką apie tai, kad elektrifikacijos dar greit nebus.
                        Įdomu, koks tada to "nuo žemės iki bėgio" progresas pirkimų pavidalu % nuo galutinės sumos. Kalba visvien eina apie sumas, viršijančias 2-2.5 mlrd. Eur.

                        Comment


                          Geras klausimas. Ieškojau, neradau. ChatGPT sako, had tipiškai HSR 60-70% kaštų yra civil engineering, bėgiai ir pan.10-15%, o "signalling & control" bei "overhead catenary & power supply" po 5-10% atitinkamai.

                          Comment


                            Parašė alga Rodyti pranešimą
                            Geras klausimas. Ieškojau, neradau. ChatGPT sako, had tipiškai HSR 60-70% kaštų yra civil engineering, bėgiai ir pan.10-15%, o "signalling & control" bei "overhead catenary & power supply" po 5-10% atitinkamai.
                            Nepamiršk, kad RB2 yra statoma Lietuvoje.

                            Comment


                              Dėl to kainos didėja ar mažėja? Taigi Lietuvos kainos daugelyje sričių pasiekė ES vidurkį. Šiaip ar taip ChatGPT galima pasitikėt tik kaip bobutės pasakom.

                              Comment


                                Anonsas
                                Fotografavimo taškai šalia Jonavos


                                Viršuje


                                Iš apačios

                                Comment


                                  Jonavos apylinkėse, prie paneriais einančio kelio RK1915 Vandžiogala – Preišiogalėlė – Jonava, ties Kurmagala.
                                  Foto 2025.05




                                  Comment


                                    Kurmagala. Foto 2025.05
                                    Vaizdas į viršų






                                    Iš viršaus galima laisvai prieiti iki viršuje esančios tvoros (šalia medžių dešinėje pusėje)


                                    Žvilgsnis į Nerį






                                    Comment


                                      Kelio Nr. 1505 Jonava – Čičinai – Smičkiai viadukas per "Rail Balticą"
                                      Foto 2025.05




                                      Šiaurinė viaduko pusė


                                      Pritrauktas vaizdas į šiaurę




                                      Pietinė viaduko pusė, link Neries






                                      Comment


                                        Ačiū už foto, Romai. Milžiniškas progresas iš vis tos pačios atkarpos

                                        Anyway, juokus dedant į šoną, darosi įdomu, kokie bus pirmieji maršrutai "2030" metais, kai "Rail Baltica bus užbaigta"? Nesinorėtų tikėti, kad bus vėl koks nors feikinis orą vežiojantis traukinukas iš Bialystoko į Kauną, kuris važinėjo 2016-2018 ar panašiu metu ir tai vėl bus pristatoma kaip "Rail Balticos atidarymas"? Kaip suprantu, kalba turbūt eina apie kažkokius dyzelinius traukinius? Klausimas, ar DMU, ar su lokais? Tarp kokių miestų jie važinės? Kas tieks riedmenis? Kada vyks jų pirkimai? Ar visgi net nėra apie tai galvojama ir tas "2030" "pirmo etapo" užbaigimas tebus supilta sankasa su galbūt ant jos užmestais kokiais nors bėgiais ir tai bus bandoma pristatyti kaip jau užbaigtą projektą tiek dėl viešosios nuomonės, tiek dėl ES? Tiesiog kažkaip tylu dėl to, nes laikas tiksi, tie menami 2030 jau darosi nebe už kalnų ir kažkaip viskas turės būsi pateikiama tiek visuomenei, tiek ES institucijoms, finansuojančioms ir nominaliai prižiūrinčioms projektą.
                                        Paskutinis taisė John; 2025.06.01, 20:33.

                                        Comment


                                          Parašė John Rodyti pranešimą
                                          Milžiniškas progresas iš vis tos pačios atkarpos
                                          Nustebino, kad yra puikus priėjimas prie vaizdo į tilto statybvietę iš viršaus,

                                          Labai gaila, kad iš karto nepagalvojo apie automobilinio tilto per Nerį statybą šioje vietoje - sugretinto ar šalia ir žemesniame lygyje. Būtų alternatyva visų eismo srautų sukoncentravimui prie Kleboniškio tilto. Bet šaukštai jau po pietų.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X