Nuotrauka iš temos "Neatpažintos Lietuvos vietovės senose fotografijose" papildė šią temą.
Marijampolės - Vilkaviškio siaurukas, kurį buvo nutesę vokiečiai I pasaulinio karo metais
Ačiū nariui kept, kuris atpažino vietą šalia Vilkaviškio bažnyčios (buv. cerkvės)
O postamentai pastatyti ne bet kokie. Trys skirtingo dydžio, netaisyklingo stačiakampio formos slėptuvės įrengtos net panaudojant geležinkelio bėgius. Jie sudėti kaip atramos itin kokybiško, tvirto betono sienoms ir „luboms“. Bėgiai paimti iš grafų tiestos siaurojo geležinkelio linijos, vedusios nuo Palangos tilto iki Vilimškės gyvenvietės. Šia linija arkliais būdavo tempiami vagonai.
Taigi, šiek tiek apie marcinkonių liniją. 1916 metais ten buvo kelios stotys(stotelės) - Marcinkonių siaurieji, kiek suprantu kitoje plačiųjų stoties pusėje, Katra , Waldbanhof (Miško stotis) ir Moorbanhof (Pelkės stotis)
Taip, šitą informaciją jau žinau. Bet, žemėlapyje ne viskas pavaizduota.. žodžiu sudėjau labai mėgėjiškai su paintu pasinaudodamas to puslapio žemėlapiais, tad nepykit. bet esmė, mėlynai pažymėjau ten, vietas maždaug, kur buvo tikrai siauruko atkarpos, o žemėlapyje jos nepažymėtos..o noris atrasti susidomėjau
Sveiki. Labai mažai žinoma apie šį geležinkelį, būtų labai malonu jei kas turite info apie jį ar ką žinote, pasidalinti Nebuvo jis labai reikšmingas.. bet ir apie jį žinoma labai nedaug. Yra viena foto, o dar norėtusi sužinoti smulkesnį jo maršrutą, kur maždaug jis ėjo. Gal kas turite žemėlapių? Turiu vieną tačiau ten pavaizduota tik atkarpa nuo Visagino iki Smalvų. Taigi jis ėjo palei senajį Dūkšto kelią.. Dar žinau geležinkelio sankasą Tumiškių miške, Kaip žinia ten geležinkeliukas ėjo link lentpjūvės, kai kirto mišką, lentpjūvę vokiečiai ar kažkas vėliau susprogdino. Klausimas ar tai buvo visai kita atkarpa,ar jos jungėsi? Daug klausimų
1925 metų lenkiškas žemėlapis Królewiec, Olsztyn, Białystok, Suwałki (M1:7,5 km)
Vokiečiai I pasaulinio karo metais planavo nutiesti geležinkelį Geldapė (Goldap) - Šeštokai
Žemėlapyje matosi ir vokiečių I pasaulinio karo metais nutiesti siaurieji geležinkeliai:
Vilkaviškis - Marijampolė
Gražiškiai - Vištytis - Pilupėnai (Pillupöhnen, Schloßbach (1938-1945), dab. Nevskoje)
Nežinau ar buvo šioje temoje (kiek žiūrėjau neradau).
Skaitydamas apie Turniškių HE statybas, Stasio Bilio knygoje "Hidroelektrinių miražai Lietuvoje 1909-2009", Vilnius: „Trys žvaigždutės“, 2010. radau informacijos apie Vilniaus siauruką, kuris sujungė prekių stotį su Turniškių HE statybviete.
Gal apie dalį, kurią statė HES'o statytojai mažiau kalbėta, bet apie Vilniaus siauruką pakankamai diskutuota šioje bei temoje "Vilniaus miesto geležinkeliai" ir kt.
AČIŪ.
Nežinau ar buvo šioje temoje (kiek žiūrėjau neradau).
Skaitydamas apie Turniškių HE statybas, Stasio Bilio knygoje "Hidroelektrinių miražai Lietuvoje 1909-2009", Vilnius: „Trys žvaigždutės“, 2010. radau informacijos apie Vilniaus siauruką, kuris sujungė prekių stotį su Turniškių HE statybviete. Šiame 1942 metų žemėlapyje http://www.miestai.net/forumas/showthread.php?t=5748 galima matyti jo trasą.
Citata iš minėtos knygos: "Siaurasis 60 cm pločio, apie 15 km ilgio (5 km, nuo Antakalnio–Tuskulėnų tilto, pastatė
Turniškių hidroelektrinės statytojai) priklausė Susisiekimo Ministerijos Siaurųjų
Geležinkelių Direkcijai. Geležinkelis iš prekių stoties vingiavo Vingio parku,
Užvingio mediniu tiltu per Nerį, Saltoniškes, Šnipiškes, Kareiviškes, Antakalnio–
Tuskulėnų tiltu per Nerį, Antakalnį, Smėlynę iki Turniškių HE." Yra paminėtas ir šio siauruko aptarnaujančio personalo skaičius: "Yra du garvežių mašinistai, du padėjėjai ir du konduktoriai".
Knygą galima rasti čia: http://www.elektroklubas.lt/pdf/2012/Lankai_Mirazai.pdf
Komentuoti: