Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Aplinkos ir išteklių mokesčių didinimas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #41
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Tegu brangsta. Mūsų žemės ūkio našumas yra vienas didžiausių. Dabar daugiau nei puse ES parduodamų trakatorių yra automatiniai valdomi per nuotolį. Technologijos ten juda sparčiai.
    Valdomi per nuotolį nereiškia elektriniai Elektrinių bėda, kad trumpai gali dirbti su normalaus svorio baterijomis, o laukuose pakrauti nelabai yra kaip. Varinėt į bazę pasikraut (ar tiksliau pasikeist baterijų, nes niekas nenori laukt kol pasikraus) irgi nekažką.

    Comment


      #42
      Parašė mantasm Rodyti pranešimą

      Valdomi per nuotolį nereiškia elektriniai Elektrinių bėda, kad trumpai gali dirbti su normalaus svorio baterijomis, o laukuose pakrauti nelabai yra kaip. Varinėt į bazę pasikraut (ar tiksliau pasikeist baterijų, nes niekas nenori laukt kol pasikraus) irgi nekažką.
      Tai čia ta pati problema kaip su fūromis. Tik spręsti sunkiau nes elektrifikuoti laukus dėl kelių kartų metuose daug sdęėtingiau nei kelius dėl kelių fūrų kas minutę.

      Comment


        #43
        Parašė Lettered Rodyti pranešimą

        Azoto dioksido koncentracija:
        Tai gal tegul Vakarų Europa pas save susitvarko, o tik paskui tegu EBPO bando siūlyti mokesčius Baltijos šalyse, kur yra retai gyvenama ir tarša yra kelis kartus mažesnė.

        Comment


          #44
          Parašė Romas Rodyti pranešimą
          Tai gal tegul Vakarų Europa pas save susitvarko, o tik paskui tegu EBPO bando siūlyti mokesčius Baltijos šalyse, kur yra retai gyvenama ir tarša yra kelis kartus mažesnė.
          EPBO tai ne tik Europa, o ir JAV ir Meksika su 4-litriniais džipais ir benzinu 1 USD už galoną.

          Comment


            #45
            Parašė John Rodyti pranešimą
            Šiaip jau yra gerokai artimesnių pavyzdžių. Visų pirma Lenkija, kurios anglies suvartojimas per capita yra gerokai didesnis už Kinijos ir kuri sėkmingai teršia orą tiek mums, tiek likusiai Europai.
            Tikrai taip, bet didžioji dalis Lenkijoje sudeginamos anglies išgaunama pačioje Lenkijoje, o ne importuojama iš kitų šalių. Europa negali padengti 100% neatsinaujinančios elektros poreikio vietiniais ištekliais. Kam dirbtinai mažinti vietinius elektros pajėgumus? Kai Europoje bus pakankamai "ventiliatorių", saulės elementų, elektros kaupiklių - tada ir tik tada bus galima apmokestinti vietines žaliavas.

            Comment


              #46
              15min.lt 2021.10.15
              Ekspertai kritikuoja valdančiųjų užmačias branginti degalus: vilkikams nuvažiuoti į Lenkiją nėra toli“

              Valdančiųjų planus kelti akcizus iškastiniam kurui bei įvesti naują anglies dvideginio dedamąją nesužavėjo 15min kalbintų ekspertų. Jų teigimu, degalų kainų kilimas paskatins infliacijos augimą, o transporto sektorius tiesiog važiuos užsipilti degalų į gretimas šalis

              ​​​​​​Aplinkos viceministrės Gintarės Krušnienės žodžiais, siūloma žaliųjų mokesčių transformacija padidins šalies atsparumą nuo šiuo metu Lietuvoje, kaip ir kitur pasaulyje, patiriamų iškastinio kuro kainų svyravimų ir jų keliamos rizikos.

              http://www.15min.lt/m/id/verslas/tra...1581046
              "Žaliojo kurso" fanatikai iš Aplinkos ministerijos nori kuro akcizus tiek, kad nesijaustų degalų kainų svyravimai - net kai kainos rinkose nukristų.
              Ir viskas tam, kad būtų įvežama daugiau elektromobilių.

              Comment


                #47
                LRT.lt 2021.10.21
                Daugiau kaip pusė lietuvių nepritaria automobilių taršos mokesčiui
                Apklausoje dalyvavusių respondentų buvo klausiama, kaip jie vertina siūlomą naują automobilių taršos mokestį. Susumavus rezultatus paaiškėjo, kad apskritai tokiam mokesčiui nepritaria 56 proc. apklaustųjų, 33 proc. teigia, kad toks mokestis yra reikalingas, o 12 proc. nurodė neturintys nuomonės.

                Tokio mokesčio įvedimą labiau palaiko patys jauniausi – 18–24 metų (34 proc.) – ir vyresnio amžiaus žmonės – atitinkamai 38 proc. 65–74 metų amžiaus ir 39 proc. 75–105 metų amžiaus respondentai. Jaunesni, maždaug 25–34 metų, apklausos dalyviai dažniau nepritaria automobilių taršos mokesčiui, o mažiausią palaikymą išreiškė 45–54 metų Lietuvos gyventojai. (...)

                Už automobilių taršos mokestį pasisakė 38 proc. miestiečių ir 21 proc. gyvenančiųjų kaimiškosiose vietovėse.

                https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...ia-miestieciai

                Comment


                  #48
                  Parašė Romas Rodyti pranešimą
                  LRT.lt 2021.10.21
                  Daugiau kaip pusė lietuvių nepritaria automobilių taršos mokesčiui
                  šiaip net keista kiek daug palaiko mokesčių didinimą.

                  Comment


                    #49
                    Parašė Stadionas Rodyti pranešimą

                    šiaip net keista kiek daug palaiko mokesčių didinimą.
                    Tai kad jo dar nėra iš viso.
                    Dabar esantis registracijos mokestis yra iš kitos operos.
                    Aš asmeniškai už mokestį, bet pagrindinis klausimas, kokio dydžio ir kam.

                    Comment


                      #50
                      Pagaliau įves daugmaž normalų automobilių taršos mokestį.
                      Skaičiuoklė:
                      https://130co2.lt/

                      Comment


                        #51
                        Parašė Sula Rodyti pranešimą
                        Pagaliau įves daugmaž normalų automobilių taršos mokestį.
                        Skaičiuoklė:
                        https://130co2.lt/
                        Toks mokestis taikos metu Lietuvoje jau automatiškai yra didelis klaustukas dėl politinių perspektyvų, toks mokestis pandemijos ir migrantų krizių bei augančių kainų metu jau yra aukšto lygio balansavimas tarp didelių kiaušų ir besmegenystės.

                        Comment


                          #52
                          Delfi.lt 2021.11.23
                          Mokestis už automobilio naudojimą vidutiniškai sieks 138 eurus, bet tik iš pradžių
                          Naujasis automobilių taršos mokestis 2023 metais galėtų siekti nuo 29,3 iki 470,63 euro per metus. Skaičiuojama, kad iki 2025 metų gyventojai vidutiniškai mokėtų po 138 eurus, o tada mokesčiai padvigubėtų (...)

                          Šiuo metu minimalus registracijos mokestis siekia 13,5 eurų, o maksimalus – 540 eurų. Per metus į valstybės biudžetą surenkama apie 30 mln. eurų. Aplinkos ministerija siūlo šio mokesčio atsisakyti ir vietoje jo įvesti metinį taršos mokestį.
                          Siūloma, kad naująjį mokestį mokėtų tik M1 (iki 8 vietų keleiviams) ir N1 (iki 3,5 tonos kroviniams) klasės transporto priemonės. „Kitų klasių transporto priemonės jau yra apmokestintos kitais mokesčiais (vinjetės, mokestis už aplinkos teršimą iš mobilių taršos šaltinių)“, – aiškinama rašte.

                          Norint sužinoti automobiliui taikytiną mokestį, reikia jo CO2 kiekį g/km padauginti iš atitinkamo tarifo ir koeficiento. Pavyzdžiui, minimalus mokestis 2023 metais siektų 29,3 euro (131*0,56*0,8 = 58,7/2). Pažymėtina, kad pirmaisiais ir antraisiais metais po mokesčio įsigaliojimo visiems automobilių savininkams siūloma pritaikyti 50 proc. nuolaidą.


                          Skaičiuojama, kad priėmus projektą, papildomos pajamos į valstybės biudžetą sieks apie 170 mln. eurų per metus. Svarstoma, kad panašaus dydžio pajamos turėtų išlikti ir po 2025 metų, nes mokestis paskatins automobilių parko atsinaujinimą.

                          www.delfi.lt/verslas/transpo....d?id=88741103
                          Mokesčiai didės vidutiniškai 11,3 karto.
                          Pirmus dvejus metus mokesčio didėjimas bus "tik" 5,7 karto.

                          Comment


                            #53
                            Parašė Romas Rodyti pranešimą
                            Delfi.lt 2021.11.23

                            Mokesčiai didės vidutiniškai 11,3 karto.
                            Pirmus dvejus metus mokesčio didėjimas bus "tik" 5,7 karto.
                            Taršos mokesčio dabar iš viso nėra, yra registracijos mokestis.

                            Man tik lieka didelis klaustukas dėl komercinio transporto, kuriam tiesiogiai toks mokestis kažkodėl nebus taikomas. Nors problemų dėl taršos toje sferoje gal net daugiau.



                            Comment


                              #54
                              Taršą apmokestint reikia, bet pasirinktas kvailiausias galimas būdas. Jau registracijos mokestis atrodė neprotingas, bet jis bent verčia susimąstyti perkant ir keist pasirinkimą.

                              Dabartinis mokestis smarkiausiai smogs nepasiturintiems ir mažai nuvažiuojantiems. Tikrai nėra aplinkosaugai naudinga, jei 70metis Petras per metus nuvažiuojantis 3000km atoduos į metalo laužą savo seną Passatą, nes mašinos gamyba taip pat labai taršus procesas.

                              Man taip pat nelogiška, kodėl aš turėsiu mokėt, nors ir palyginus nedidelę sumą, kai nuvažiuoju apie 8 tūkst per metus - darbas šalia, gyvenu centre, mašina daugiausia reikalinga savaitgaljais ir pan. Tuo tarpu vos vos mažiau teršinti mašina jau nemokės nieko, nors per metus pvz nuvažiuoja 30 tūkst ir išmeta teršalų 3 kart daugiau? O taksistas su priusu nemokės nieko, nors prasuka turbūt >60 tūkst?

                              Arba jei esu medžiotojas ir turiu antrą mašiną - off rodą, kuris gal ir teršia daug, bet su juo pvz per metus nuvažiuoju visiškai nedaug. Nėra jokios diferencijacijos.

                              Iš esmės labiausiai apmokestinami ne taršias mašinas vairuojantys, o retai vairuojantys - būtent tada už išmestą co2 sumoki daugiausia. Taršos mokestis yra kuro akcizas, visa kita - pornografija.

                              Comment


                                #55
                                Vakarų šalys irgi kvailos, kad tokį mokestį taiko?

                                Comment


                                  #56
                                  Parašė Zygis Rodyti pranešimą
                                  Iš esmės labiausiai apmokestinami ne taršias mašinas vairuojantys, o retai vairuojantys - būtent tada už išmestą co2 sumoki daugiausia. Taršos mokestis yra kuro akcizas, visa kita - pornografija.
                                  Tai čia ir bus "taršių automobilių" mokestis nesusietas su rida.
                                  Kuro akcizai, įtariu, irgi dar smarkiai augs artimiausią dešimtmetį.

                                  Pripažinkime, kad per senas "slyvas" 525 tdi ir pan. mokestis kirs skaudžiausiai.

                                  Comment


                                    #57
                                    Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                    Tai čia ir bus "taršių automobilių" mokestis nesusietas su rida.
                                    Kuro akcizai, įtariu, irgi dar smarkiai augs artimiausią dešimtmetį.

                                    Pripažinkime, kad per senas "slyvas" 525 tdi ir pan. mokestis kirs skaudžiausiai.
                                    Tai man sirdi glosto, kad jaunuoliai semkas gliaudantys su betmenais dabar mokes kosmosa. Bet is kitu pusiu man sitas mokestis neatrodo labai teisingas - nes tikrai ne vien dideliu ir/arba galingu auto vadeliotojai ji tures moket.

                                    Tarsos mokestis atsiranda net benzininiam apynaujam golfui, kas atrodo visiskai paprasta ir nedidele miesto masina. Nesutinku, kad dabar kiekvienas turi persest ant nesaugios taburetes kaip yaris, polo ar smart.

                                    edit: ir pasikartosiu, bet pensininkas karta per savaite isvaziuojantis i soda su savo dyzeline astra arba passatu tikrai nera dedamoji priezastis globalinio atsilimo. Bet apmokestinam tarsi butu.
                                    Paskutinis taisė Zygis; 2021.11.23, 10:00.

                                    Comment


                                      #58
                                      Kada koncervam provincijos žmonės rūpėjo?

                                      Comment


                                        #59
                                        Parašė Sula Rodyti pranešimą
                                        Pagaliau įves daugmaž normalų automobilių taršos mokestį.
                                        Skaičiuoklė:
                                        https://130co2.lt/
                                        2023 m. 0.00
                                        2024 m. 0.00
                                        2025 m. 56.45
                                        2026 m. 56.45
                                        Permažas taršos mokestis, neatsisakysiu automobilio.

                                        Parašė Galys Rodyti pranešimą

                                        Toks mokestis taikos metu Lietuvoje jau automatiškai yra didelis klaustukas dėl politinių perspektyvų, toks mokestis pandemijos ir migrantų krizių bei augančių kainų metu jau yra aukšto lygio balansavimas tarp didelių kiaušų ir besmegenystės.
                                        Toks mokestis jau seniai turėjo būti ir lietuva yra spaudžiama visų tarptautinių institucijų jau gerus penkis metus jį įvesti.

                                        Parašė Zygis Rodyti pranešimą
                                        Dabartinis mokestis smarkiausiai smogs nepasiturintiems ir mažai nuvažiuojantiems. Tikrai nėra aplinkosaugai naudinga, jei 70metis Petras per metus nuvažiuojantis 3000km atoduos į metalo laužą savo seną Passatą, nes mašinos gamyba taip pat labai taršus procesas.
                                        70metis Petras per metus nuvažiuojantis 3000 km dabar geriau išsinuomuos mažai teršiantį automobilį savo retoms kelionėms nei kiekvieną kartą skleis dumų uždangas savo dyzeliuku.


                                        Parašė Zygis Rodyti pranešimą
                                        edit: ir pasikartosiu, bet pensininkas karta per savaite isvaziuojantis i soda su savo dyzeline astra arba passatu tikrai nera dedamoji priezastis globalinio atsilimo. Bet apmokestinam tarsi butu.
                                        Niekas pagal ridą neapmokestins nes būtų labai brangi mokesčio administracija. Pagal CO2 išmetimą yra next best thing.

                                        O tas pensininkas su dyzeline astra vieno važiamo metu turbūt išmeta daugiau nei aš pr visą mėnesį nes pas mane variklis tvarkingas ir katalizatorius nepavogtas.

                                        Parašė uzdvidesimt Rodyti pranešimą
                                        Kada koncervam provincijos žmonės rūpėjo?
                                        Provincijos žmonių tarša mažiau kenksminga?

                                        Comment


                                          #60
                                          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                          Toks mokestis jau seniai turėjo būti ir lietuva yra spaudžiama visų tarptautinių institucijų jau gerus penkis metus jį įvesti.
                                          Kalbu ne apie mokesčio teisingumą ar neteisingumą.
                                          Aš apie tai, kad prisiimama per daug ugnies į save vienu metu, kas ves prie bebrų valdžios po sekančių rinkimų.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X