Parašė MedinisStrazdas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Automobilių mokesčiai
Collapse
X
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąTačiau dėl ekologijos turėtų būti atskiras apmokestinimas, nes aš važiuodamas su hibridu sudeginu daugiau benzino nei važiuodamas tą patį atstumą sudeginčiau dyzelio, bet teršiu - mažiau.
Parašė ojojoj Rodyti pranešimą
Tai teršia CO2 pagrinde ir į tai atsižvelgiama ir nustatomi mokesčiai pagal tai ar ne? Jei vienodi CO2 išmetimai, tai kaip jie gali skirtingai teršti?
Pvz mano auto ryja 10L dyzelio, tai persėdus į ekonomiškesnį su 5L dyzelio ryjimu, tai logiškai mažiau mokėsiu už kurą ir tuo pačiu mokesčių mažiau mokėsiu.
Komentuoti:
-
Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
litre kuro taip, o nuvažiuojamame kilometre (pagal kurį ir vyksta apmokęstinimas) - ne. kitu atveju pas visus tech pase būtų vienodi skaičiai.
Vidutinis suvartojamas, nors ir vartojamas daug kur, bet IMHO yra kaip "vidutinė temperatūra ligoninėje". Tas pats auto gali mesti 80 g/km, o gali ir 200 g/km. Bet tai tiesiogiai koreliuoja su tuo, kiek automobilis suvartoja kuro tam tikrame režime.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė bim_bam Rodyti pranešimąKalbant apie dyzelį ( kas yra ~70% autoparko Lietuvoje), svarbiausia yra kietosios dalelės ir kitos žalingos sveikatai, o ne klimataui, medžiagos.
Akcizo mokesčiai idėjiškai dažniausiai yra skirti neigiamiems efektams apmokestinti (būtent dėl to akcizai dažniausiai taikomi alkoholiui, tabakui - dėl sveikatos, ir kurui dėl taršos,taip pat, sveikatos).
CO2 prasme dyzelis jo išskiria mažiau nei benzinas ( čia reikia skaičiuoti ne už litrą, o už kilometrą - t.y. atliktą darbą ), būtent dėl to ir įvyko dyzelizacija, nes tuo moment buvo nuvertinta žala sveikatai ( čia nuo 2000 iki VW dyzelgate skandalo)
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Sula Rodyti pranešimą
Išmetamas CO2 visada maždaug vienodas (su pataisa dėl nepilnai sudegusio dyzelinio kuro), tai elementari chemija:
C13H28 + O2 = CO2 + H2O
Komentuoti:
-
Kalbant apie dyzelį ( kas yra ~70% autoparko Lietuvoje), svarbiausia yra kietosios dalelės ir kitos žalingos sveikatai, o ne klimataui, medžiagos.
Akcizo mokesčiai idėjiškai dažniausiai yra skirti neigiamiems efektams apmokestinti (būtent dėl to akcizai dažniausiai taikomi alkoholiui, tabakui - dėl sveikatos, ir kurui dėl taršos,taip pat, sveikatos).
CO2 prasme dyzelis jo išskiria mažiau nei benzinas ( čia reikia skaičiuoti ne už litrą, o už kilometrą - t.y. atliktą darbą ), būtent dėl to ir įvyko dyzelizacija, nes tuo moment buvo nuvertinta žala sveikatai ( čia nuo 2000 iki VW dyzelgate skandalo)
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
Jei atkreiptumėt dėmesį į mašinos tech. pasą tai co2 išmetimas matuojamas kilometrui o ne litrui. Efektyvesni varikliai ir lengvesni automobiliai išmeta mažiau.
C13H28 + O2 = CO2 + H2O
Komentuoti:
-
Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
Jei atkreiptumėt dėmesį į mašinos tech. pasą tai co2 išmetimas matuojamas kilometrui o ne litrui. Efektyvesni varikliai ir lengvesni automobiliai išmeta mažiau.
Komentuoti:
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimą
CO2 visiems varikliams vienodi, sudeginai litrą benzino - gavai apie 2.3 kg CO2. Dyzelio 1 ltr = ~2,38 kg CO2. Skirtis gali kietųjų dalelių kiekis ir kitos išmetamos medžiagos.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
Kertinis žodis „jei vienodi“. O taip būna ne visada.
Komentuoti:
-
Parašė ojojoj Rodyti pranešimą
Tai teršia CO2 pagrinde ir į tai atsižvelgiama ir nustatomi mokesčiai pagal tai ar ne? Jei vienodi CO2 išmetimai, tai kaip jie gali skirtingai teršti?
Pvz mano auto ryja 10L dyzelio, tai persėdus į ekonomiškesnį su 5L dyzelio ryjimu, tai logiškai mažiau mokėsiu už kurą ir tuo pačiu mokesčių mažiau mokėsiu.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
Nelogiška, nes skirtingi varikliai labai skirtingai teršia.
Pvz mano auto ryja 10L dyzelio, tai persėdus į ekonomiškesnį su 5L dyzelio ryjimu, tai logiškai mažiau mokėsiu už kurą ir tuo pačiu mokesčių mažiau mokėsiu.
Komentuoti:
-
Parašė goolfietis Rodyti pranešimą
Konstitucinis teismas aiškiai pasakė, kad tai prieštarauja LT konstitucijai. Tas pats būtų ir su automobilių mokesčiu.
Komentuoti:
-
Parašė goolfietis Rodyti pranešimą
Dabar nerandu, bet neseniai buvo straipsnis, kad konstitucinis teismas išaiškino, kad tiesiogiai mokesčių rinkti ir skirti negalima. Viskas eina į bendrą biudžetą ir paskui skirstoma pagal tuo metu valdžioje ęsančiųjų požiūrį/strategijas/prioritetus.
Todėl ir taršos mokestis, kaip visiškai tikslinis, papuola į bendrą katilą, o ar kažkas iš to (kiek) sugrįžta taršos mažinimui - klausimas.Paskutinis taisė Al1; 2024.10.05, 07:48.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąO ką pasakė KT? Kad mokesčiai yra antikonstituciniai? Kad negalima tiesiogiai skirti mokesčių kažkam? O kur konstitucijoje tas uždrausta?
Todėl ir taršos mokestis, kaip visiškai tikslinis, papuola į bendrą katilą, o ar kažkas iš to (kiek) sugrįžta taršos mažinimui - klausimas.
Komentuoti:
-
O ką pasakė KT? Kad mokesčiai yra antikonstituciniai? Kad negalima tiesiogiai skirti mokesčių kažkam? O kur konstitucijoje tas uždrausta?
Komentuoti:
-
Parašė vytgri Rodyti pranešimą
Apie tau jau kalbėta n+1 kartų. Jei kuro akcizas būtų skiriamas keliams, vietoje to kad sumesti į bendrą katilą - nereiktų nieko antrą kartą apmokestinti.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė vytgri Rodyti pranešimą
Apie tau jau kalbėta n+1 kartų. Jei kuro akcizas būtų skiriamas keliams, vietoje to kad sumesti į bendrą katilą - nereiktų nieko antrą kartą apmokestinti.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimą"dedamoji prie kuro kainos" - teisingiausias ir lengviausiaia administruojamas mokestis, bet turėtų tada būti atskiras kuras fūroms ir lengviesiems, kitaip fūros pilsis Lenkijoje akcizų nesurinksime.
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
Nelogiška, nes skirtingi varikliai labai skirtingai teršia.
Komentuoti:
-
Parašė ojojoj Rodyti pranešimąPer kuro dedamąją manau šiuo metu optimaliausia surinkti daugiau pinigų - daugiau važiuoji - daugiau moki - su senesne ar galingesne mašina važiuoji, kurios daugiau ryja, tai daugiau ir moki. Neteisinga manau apmokestinti papildomai vien už tai, kad tu neperki naujesnės, mažiau taršesnės auto.
Komentuoti:
Komentuoti: