Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Diskusijos apie JAV aktualijas. D. Trumpo administracija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Eidvis
    replied
    Įkeliu screenshotą iš Sky News, kad maždaug vizualiai pamatyti kaip didėja tarifai.



    Iš esmės tai reiškia pasaulinės prekybos supurtimą, t.y. trilijonų vertės prekyba, kuri ilgus metus buvo kurta ir nuo kurios priklauso milijonų žmonių darbo vietos - bus sutrikdyta ne kažkokio Covido, o vieno nukvakusio psichopato. Trumpas turi gerus šansus į istoriją įeiti kaip pirmas žmogus, sukėlęs pasaulinę ekonominę krizę (jei neskaičiuosim kokio Hitlerio). Ir JAV šitas prekybos karas tikrai neišeis į naudą. Kad pastatyti naujas gamyklas JAV užtrunka ne vienus metus, tie tarifai turėtų būti įvedinėjami iš lėto kelių metų bėgyje. Ir kas tas gamyklas statys ir jose dirbs, kai JAV nedarbo lygis vos 4%, o JAV bus sukelta ekonominė krizė. Tie tarifai, tokia forma, kokia dabar įvedinėjami, JAV pražūtingi būtų net jeigu nebūtų pasaulinio atsako - o jis bus.

    Trumpas teisus - tai yra istorinė diena. Istorinė diena, kai JAV praranda pasaulio lyderės statusą. Aš matau artimiausiu metu matysi paveikslą, kai Kinija save pateikinės kaip naują, racionalią ir prognozuojamą pasaulio lyderę ir blogiausia tai, kad jie bus teisūs.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Be to prekybos deficitas yra reali nauda Amerikai, tik magatrumpistai per daug buki tai suvokti.
    Toks didelis deficitas ir prasiskolinimas nėra tvaru, didžiulė infliacija ir pragyvenimo išlaidų krizė realiai tą tik parodo, tik aišku tarifai taip paprastai neišgelbės ekonomikos.
    Paskutinis taisė Lettered; 2025.04.03, 09:27.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
    Jeigu tarifas būtų ne 25%, o 0%, tai gal ir gamintų ir eksportuotų į JAV, kur yra didžiulė jų paklausa. Su lengvaisiais automobiliams kaip matom yra priešinga situacija. Žodžiu šalys viena kitai taiko įvairius tarifus, kurie labai išbalansuoja laisvą prekybą.
    Vargu. Visgi dauguma europos gamintojo net ir lengviesiems automobiliams turi gamyklas pačioje JAV. Ten pat ir pikapus gali gaminti.

    Kartais amerikoje itin populiarius modelius europos gamintojai net gamina JAV ir importuoja į namų rinkas. Pvz europoje parduodami X5 surinkinėjami JAV.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    JAV prekybos deficitas kyla dėl dviejų priežasčių - prekybos partnerių noro kaupti rezervinę valiutą, JAV dolerius ir amerikiečiams įprasto laisvo vartojimo kreditan. Muitai tiesiogiai niekaip neįtakoja nė vienos iš tų dviejų priežasčių.

    Be to prekybos deficitas yra reali nauda Amerikai, tik magatrumpistai per daug buki tai suvokti.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Ar nėra taip, kad dėl sankcijų ta prekyba apskritai nevyksta, todėl ir matematiškai tarifai nebuvo paskaičiuoti ir įvesti, o ne dėl to, kad JAV neva draugauja su Somaliu, Rusija, o su Izraeliu pasirodo nebe?
    Viską jau parašiau aukščiau.
    Rusijai, Baltarusijai, Kubai ir KLDR taikomi anksčiau patvirtinti didesni (daugumoje atveju) muitai. Kol kas čia pokyčių jokių nėra.
    Pvz.: RF pagamintiems automobiliams taikomas 10% muito mokestis.

    Seksime, kaip vystysis padėtis toliau.
    Įdomu, kaip bus su visom KLR ir Vietname pagamintom plataus vartojimo prekėmis.

    Komentuoti:


  • suoliuojantis
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Ar nėra taip, kad dėl sankcijų ta prekyba apskritai nevyksta, todėl ir matematiškai tarifai nebuvo paskaičiuoti ir įvesti, o ne dėl to, kad JAV neva draugauja su Somaliu, Rusija, o su Izraeliu pasirodo nebe?
    Nepanašu žiūrint į visokias Afrikos šalis: prekyba su Rusija labai sumažėjusi, bet vis tiek svyruoja tarp 3 ir 4 mlrd USD. Kai tuo tarpu apmokestinti Nigeriai, Togai, Mauritanijos ir visokios Tanzanijos dažnai turi visišką mizerį (Nigeris - 8 mln, Mauritanija 2 mln).

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė tajus2 Rodyti pranešimą

    Tai, kad matematika labai paprasta, USA eksportavo į EU apie 300 mlrd EUR ir sumokėta apie 3 mlrd tarifų. Tai efektyvus apmokestinimas yra apie 1%.
    Taigi Trumpo buhalteriai skaičiuoja, kad VAT irgi "tarifas", o tai jau ~20% ES automatiškai.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė suoliuojantis Rodyti pranešimą
    Išties pagal ukazą labai įdomus žemėlapis:



    Išties panašu, kad Rusijai, Baltarusijai, Somaliui nėra taikomi 10 proc. muitai
    Ar nėra taip, kad dėl sankcijų ta prekyba apskritai nevyksta, todėl ir matematiškai tarifai nebuvo paskaičiuoti ir įvesti, o ne dėl to, kad JAV neva draugauja su Somaliu, Rusija, o su Izraeliu pasirodo nebe?

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė tajus2 Rodyti pranešimą

    Tai, kad matematika labai paprasta, USA eksportavo į EU apie 300 mlrd EUR ir sumokėta apie 3 mlrd tarifų. Tai efektyvus apmokestinimas yra apie 1%.
    Bet tas efektyvus apmokestinimas nerodo realių nustatytų tarifų. Pvz. kaip ir sakiau, automobiliams ES taiko 4 kartus didesnį importo tarifą nei JAV, tai ir JAV automobilių eksporto į ES dėl to yra mažiau. Jei tarifai būtų vienodi, tada ir prekyba visai kitaip atrodytų. Gali tarifai būti nors ir 100%, bet efektyvus apmokestinimas 0%, jei dėl didelių tarifų prekyba nevyksta.

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Turiu omeny lyginti 10% visų automobilių su 25% pikapų tarifu, kurių berods europoje net negaminama.
    Jeigu tarifas būtų ne 25%, o 0%, tai gal ir gamintų ir eksportuotų į JAV, kur yra didžiulė jų paklausa. Su lengvaisiais automobiliams kaip matom yra priešinga situacija. Žodžiu šalys viena kitai taiko įvairius tarifus, kurie labai išbalansuoja laisvą prekybą.
    Paskutinis taisė Lettered; 2025.04.03, 09:04.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė tajus2 Rodyti pranešimą

    Tai, kad matematika labai paprasta, USA eksportavo į EU apie 300 mlrd EUR ir sumokėta apie 3 mlrd tarifų. Tai efektyvus apmokestinimas yra apie 1%.
    Turiu omeny lyginti 10% visų automobilių su 25% pikapų tarifu, kurių berods europoje net negaminama.

    Komentuoti:


  • tajus2
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Čia toks biški vyšnių rankiojimas lyginant viso sektoriaus tarifus su gabaliuko sektoriaus. Ir dar kuriam europa nelabai ką gamina.

    Kiek europoje pagaminama pikapų? Bendrai europietiškų šaknų gamintojai nelabai gamina tokio tipo automobilių. Tas pats VW Amarok yra berods Ford F-xxx su kitu ženkliuku. Dar berods yra kažkoks Fiat kuris realiai yra japonas.
    Tai, kad matematika labai paprasta, USA eksportavo į EU apie 300 mlrd EUR ir sumokėta apie 3 mlrd tarifų. Tai efektyvus apmokestinimas yra apie 1%.

    Komentuoti:


  • suoliuojantis
    replied
    Išties pagal ukazą labai įdomus žemėlapis:

    Click image for larger version

Name:	image_2025-04-03_094933723.png
Views:	232
Size:	156,7 kB
ID:	2192519

    Išties panašu, kad Rusijai, Baltarusijai, Somaliui nėra taikomi 10 proc. muitai

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė suoliuojantis Rodyti pranešimą


    The EU applies a 10% Most Favored Nation (MFN) tariff on all cars. And it is important to note that the US imposes a 25% tariff on pickup trucks—the largest segment of the US auto market, accounting for about one-third of all vehicle sales.
    ...

    Considering the actual trade in goods between the EU and US, in practice the average tariff rate on both sides is approximately 1%. In 2023, the US taxed EU imports by approximately €7 billion of tariffs while the EU taxed US imports by approximately €3 billion.
    Čia toks biški vyšnių rankiojimas lyginant viso sektoriaus tarifus su gabaliuko sektoriaus. Ir dar kuriam europa nelabai ką gamina.

    Kiek europoje pagaminama pikapų? Bendrai europietiškų šaknų gamintojai nelabai gamina tokio tipo automobilių. Tas pats VW Amarok yra berods Ford F-xxx su kitu ženkliuku. Dar berods yra kažkoks Fiat kuris realiai yra japonas.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Pvz. automobiliams iš JAV Europos sąjunga taiko 10% tarifą, o JAV atitinkamai 2,5%. Kitų prekių importo tarifų skirtumai dar didesni.

    Ar tikrai atleisti nuo tarifų, t.y. tas 10% netaikomos visoms kitoms šalių, kurių net ir nėra sąraše?
    Neatleisti, jiems taikomi didesni (skirtingi pagal prekių grupes) muitai pagal tarifų lentelę. Nėra globalaus muito "viskam".

    Niekas nedraudė JAV uždėti 10% ES automobiliams, dabar bus 20%, jeigu nepersigalvos.

    Pvz.: KLR taiko 50% muitus automobiliams, bet kiniškiems automobiliams muitas ES bendras tas pats 10%, neskaitant antidempingo. KItose šalyse irgi ne 50% taiko.

    Komentuoti:


  • suoliuojantis
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Pvz. automobiliams iš JAV Europos sąjunga taiko 10% tarifą, o JAV atitinkamai 2,5%. Kitų prekių importo tarifų skirtumai dar didesni.

    The EU applies a 10% Most Favored Nation (MFN) tariff on all cars. And it is important to note that the US imposes a 25% tariff on pickup trucks—the largest segment of the US auto market, accounting for about one-third of all vehicle sales.
    ...

    Considering the actual trade in goods between the EU and US, in practice the average tariff rate on both sides is approximately 1%. In 2023, the US taxed EU imports by approximately €7 billion of tariffs while the EU taxed US imports by approximately €3 billion.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Muitai JAV prekėms nėra dideli, daugeliui - nuliniai. Būtų dar mažesni, jeigu kažkada būtų įgyvendinta palengvintos ar laisvos prekybos ES-JAV sutartis.
    Pvz. automobiliams iš JAV Europos sąjunga taiko 10% tarifą, o JAV atitinkamai 2,5%. Kitų prekių importo tarifų skirtumai dar didesni.

    Parašė tajus2 Rodyti pranešimą

    Aš vis nenustoju stebėtis kaip galima taip nuolatos smarkiai įsitikinusiu tonu rašyti visiškus blėnius. Tiesiog neeilinis talentas.

    O realybė tokia, kad pagrindiniai nauji JAV sąjungininkai kaip Rusija, Baltarusija, Š. Korėja, Kuba ir t.t. buvo atleisti nuo šių muitų pakėlimo, jiems net 10% minimalus tarifas negalioja. Gal vėliau tai pasikeis, bet kol kas realybė tokia. Tokios išimties negavo net tos šalys, kurios turi didelį prekybos deficitą kaip Australija.

    JAV recesijos šiemet rizika jau pakilo virš 50%.
    Ar tikrai atleisti nuo tarifų, t.y. tas 10% netaikomos visoms kitoms šalių, kurių net ir nėra sąraše?
    Paskutinis taisė Lettered; 2025.04.03, 08:17.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Panevezietis Rodyti pranešimą
    Ryte per lrt radiją "ekspertas" minėjo, kad tom šalim iš seniau nemaži muitai sudėti. Kiek tiesos, netikrinau.
    Esmė tame, kad muitų tarifai yra ne viena eilutė, o stora knyga ar net kelios su visa prekių nomenklatūra ir įvairias nustatytais tarifais, kvotomis, apribojimais.
    Taip, Rusijos kai kurioms prekėms yra padidinti muitai, yra embargai ir kvotos. Bet tai yra "senos" tvarkos rėmuose. Kodėl "naujoje" globalių tarifų sistemoje jos nėra, didelis klaustukas. Pvz. kai kurios rusiškos prekės gali vis dar būti įvežtos su nuliniu tarifu.

    Komentuoti:


  • tajus2
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Tarifai šiaip įvesti atitinkamai pagal tai, kokius kitos šalys taiko JAV ir prekybos deficitą, plius 10% visoms šalims įvesti, bet faktai aišku nesvarbu, svarbu vėl eilinį kartą randam nesąmones rašinėti.
    Aš vis nenustoju stebėtis kaip galima taip nuolatos smarkiai įsitikinusiu tonu rašyti visiškus blėnius. Tiesiog neeilinis talentas.

    O realybė tokia, kad pagrindiniai nauji JAV sąjungininkai kaip Rusija, Baltarusija, Š. Korėja, Kuba ir t.t. buvo atleisti nuo šių muitų pakėlimo, jiems net 10% minimalus tarifas negalioja. Gal vėliau tai pasikeis, bet kol kas realybė tokia. Tokios išimties negavo net tos šalys, kurios turi didelį prekybos deficitą kaip Australija.

    JAV recesijos šiemet rizika jau pakilo virš 50%.

    Komentuoti:


  • Panevezietis
    replied
    Ryte per lrt radiją "ekspertas" minėjo, kad tom šalim iš seniau nemaži muitai sudėti. Kiek tiesos, netikrinau.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Tarifai šiaip įvesti atitinkamai pagal tai, kokius kitos šalys taiko JAV ir prekybos deficitą, plius 10% visoms šalims įvesti, bet faktai aišku nesvarbu, svarbu vėl eilinį kartą randam nesąmones rašinėti.
    Jūs irgi ne į temą. Kokie tarifai įvesti būtent išvardintom šalims - Rusijai, Baltarusijai, KLDR, Kubai? Kodėl jų nėra? Jos netaiko muitų (ar taiko mažus) JAV prekėms? Gal nejuokinkite pagaliau.

    Prekybos deficitą su Rusiją pateikiau aukščiau. Anksčiau jis buvo dar didesnis.

    ES nemaža dalis šalių turi netgi proficitą JAV prekyboje. Tame tarpe ir Lietuva, perkanti iš JAV už 2.82 mlrd. EUR ir parduodanti JAV už 1.89 mlr. EUR (2023 m.)

    Muitai JAV prekėms nėra dideli, daugeliui - nuliniai. Būtų dar mažesni, jeigu kažkada būtų įgyvendinta palengvintos ar laisvos prekybos ES-JAV sutartis.
    Paskutinis taisė Sula; 2025.04.03, 07:57.

    Komentuoti:

Working...
X