Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Lietuvių tautinė savimonė ir nacionalinis charakteris. Tautos susiformavimas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Sula
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą

    Tarsi būti ugrofinu yra kažkuo blogiau, nei būti indoeuropiečiu Bet iš tikrųjų tai pastebėjau tokį dalyką - kai buvo visa daugiau sužinota apie haplogrupes, kai pradėtos tirti tautos, ir kai paaiškėjo, kad lietuviai ir latviai turi savo genetikose po lygiai satem indoeuropiečių R1a ir ugrofinų N (abiejų kažkur po 40%) šitas atrodytų visai nekaltas faktas kai kuriuos lietuvius pradėjo trigerinti. Tarsi ugrofinų genai būtų kažkokie purvini, nekokybiški, žemesnės rūšies
    Visų pirma, yra klaidinga maišyti etnines kultūras, kurių požymiai yra kalba, kultai, technologijos, taikomasis menas, ir genetinę priklausomybę.

    Turkai Turkijoje šiaip jau genetiškai yra beveik anatoliečiai, o ne kokie nors Vidurio Azijos atėjūnai

    Žydai ir jų kaimynai arabai kitas pavyzdys. Šiaip jau net pranašas Mohamedas iš pradžių buvo judėjas (kaip ir aplinkinės gentys)

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Didžiausias kognityvinis disonansas turėtų kamuoti pačius lietuvius - 100 metų mums buvo kalama, kad mes seniausi pasaulio indoeuropiečiai, be penkių minučių arijai, o pasirodo esame kažkokie čiurkos - finougrai.
    Tarsi būti ugrofinu yra kažkuo blogiau, nei būti indoeuropiečiu Bet iš tikrųjų tai pastebėjau tokį dalyką - kai buvo visa daugiau sužinota apie haplogrupes, kai pradėtos tirti tautos, ir kai paaiškėjo, kad lietuviai ir latviai turi savo genetikose po lygiai satem indoeuropiečių R1a ir ugrofinų N (abiejų kažkur po 40%) šitas atrodytų visai nekaltas faktas kai kuriuos lietuvius pradėjo trigerinti. Tarsi ugrofinų genai būtų kažkokie purvini, nekokybiški, žemesnės rūšies

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    lietuviakalbius (suprask, gimtoji) ar lietuviškai susikalbančius? Jei pirmu atveju, kuo tas žmogus lenkas ar gudas (nes didelė dalis "lenkų" yra daugiau gudai nei lenkai) jei lietuvių kalba jam gimtoji?
    Lietuviškai susikalbančius arba.. galbūt kaip antra "gimtoji", turiu omeny nuo mažumės nors tėvai kitakalbiai, bet girdi lietuvių kalbą ir moka lietuviškai. Panašiai kaip tremtinių vaikai 1950-1970 m. augantys ne Lietuvoje, kurie nuo mažumės girdi vietinę kalbą, pvz. rusų ir ją moka/supranta, nors abu tėvai ne rusai.
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.11.25, 21:35.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Stebiu diskusiją ir vis tik supratau, kad labai daug ko nesuprantu Šiaip gal ir teisingas palyginimas, kad nėra situacijos kaip trečio pasaulio šalyse. Šiaip neesu labai patriotiškas žmogus in general, gal labiau toks technokratas varžybininkas justice warior internationalist

    Ko gero, turėjau omeny TIK lietuviakalbius Vilniaus miesto lenkus, tikėtina jaunos kartos, o tokių kur užmiesčiuos sėdi, kokių tai rimtų šovinistų nepažįstu tiesiog, tai ką aš ten žinau Kaune sėdėmas Panoramos nežiūriu, kur kartais apie lenteles ir mokyklas užsimenama.
    lietuviakalbius (suprask, gimtoji) ar lietuviškai susikalbančius? Jei pirmu atveju, kuo tas žmogus lenkas ar gudas (nes didelė dalis "lenkų" yra daugiau gudai nei lenkai) jei lietuvių kalba jam gimtoji?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Stebiu diskusiją ir vis tik supratau, kad labai daug ko nesuprantu Šiaip gal ir teisingas palyginimas, kad nėra situacijos kaip trečio pasaulio šalyse, kur kitatautiškumas priimamas labai aršiai, na bent jau taip nesuuodžiu iš 100 km nuo Vilniaus kaip kitur galiu suuost už kokių bent 5000 km Gal mane truputį trigerina, kad nelaikau savęs dideliu patriotu, nes arba nėra man priežaščių būt patriotišku arba tai nėra mano natūra, panašiai kaip aš bent jau šiuo metu nepalaikau nė vienos sporto komandos, o gal šiaip noras nesureikšminti tautybės, aš toks sakyčiau netgi esu daugiau fanas World Government kaip galutinio tikslo negu dirbtini barjerai tarp kitakalbių Tiesa nesakau, kad man visos dabartinių šalių vyriausybės patinka, toli gražu, problemos su jomis ar požiūrių skirtumai gali būt viena iš priežaščių sienai.

    Ko gero, turėjau omeny TIK lietuviakalbius Vilniaus miesto lenkus, tikėtina jaunos kartos, o tokių kur užmiesčiuos sėdi, kokių tai rimtų šovinistų nepažįstu tiesiog, tai ką aš ten žinau Kaune sėdėmas Panoramos nežiūriu, kur kartais apie lenteles ir mokyklas užsimenama.
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Aš bent jau iš savo pusės irgi neįsivaizduoju konflikto su Vilniaus regiono lenkais ar kitais slavais (nebent bus kažkas Lietuva vs. Rusija), bent jau savo kartoje, kurie moka lietuvių kalbą.
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.11.25, 21:29.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Tomizmas yra licvinas. Tokia patriotizmo forma irgi galima.

    Komentuoti:


  • Eikantas X
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą

    Šituos visus "duchus" prašom pasilaikyti sau. Jeigu žmonės gerai sutaria su visais kaimynais, pažįstamais ir bendradarbiais, nežiūrėdami į jų tautybę, kuria mišrias šeimas - tai čia ne duchiškumas, o kaip tik žmogiškumas ir stiprybė. Daugybė pasaulio regionų galėtų mokytis ir mokytis taikaus sugyvenimo iš Vilniaus regiono, nes toli gražu ne visur yra pasiektas toks normalus, taikus bendras gyvenimas.

    Buvimas lituanistu ir lietuvių kultūros palaikytoju netrukdo gerai sugyventi su savo kitataučiais kaimynais, ar susituokti su kitos tautos atstove.
    Kalbėjai ne apie taikų sugyvenimą, o apie patriotizmo ir tautiškumo trūkumą, labai aiškiai pacitavau.

    Komentuoti:


  • sankauskas
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Jei kitos tautos atstovė duos lietuvių kultūros palaikytojui tai taip.
    Here, fixed it for you.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
    Šituos visus "duchus" prašom pasilaikyti sau. Jeigu žmonės gerai sutaria su visais kaimynais, pažįstamais ir bendradarbiais, nežiūrėdami į jų tautybę, kuria mišrias šeimas - tai čia ne duchiškumas, o kaip tik žmogiškumas ir stiprybė. Daugybė pasaulio regionų galėtų mokytis ir mokytis taikaus sugyvenimo iš Vilniaus regiono, nes toli gražu ne visur yra pasiektas toks normalus, taikus bendras gyvenimas.
    Nežinau kaip ten reikalai Švenčionėlių priemiesčiuose, bet Vilniaus, Trakų ir Šalčininkų rajonuose ne itin taikus gyvenimas Galima pradėt nuo spaudoj išlendančių įdomybių su darželiais.

    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
    Buvimas lituanistu ir lietuvių kultūros palaikytoju netrukdo gerai sugyventi su savo kitataučiais kaimynais, ar susituokti su kitos tautos atstove.
    Jei kitos tautos atstovė duos kelią lietuvių kultūros palaikytojui tai taip.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
    Daugybė pasaulio regionų galėtų mokytis ir mokytis taikaus sugyvenimo iš Vilniaus regiono, nes toli gražu ne visur yra pasiektas toks normalus, taikus bendras gyvenimas.

    Buvimas lituanistu ir lietuvių kultūros palaikytoju netrukdo gerai sugyventi su savo kitataučiais kaimynais, ar susituokti su kitos tautos atstove.
    Aš bent jau iš savo pusės irgi neįsivaizduoju konflikto su Vilniaus regiono lenkais ar kitais slavais (nebent bus kažkas Lietuva vs. Rusija), bent jau savo kartoje, kurie moka lietuvių kalbą.

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Parašė Eikantas X Rodyti pranešimą
    Tame krašte nebūnu, tai nežinau kodėl jūs dabar tokie dūchai Gal sovietmetis priglušino, ko lenkai neįstengė? Mano tėvo tėvas iš Juodlaukio, Daugėliškio parapijos, Ignalinos rajono. Giminėje netrūko patriotinės/tautinės/lituanistinės orientacijos. Čia pora biografijų, vienas kunigas, kitas kalbininkas.
    Šituos visus "duchus" prašom pasilaikyti sau. Jeigu žmonės gerai sutaria su visais kaimynais, pažįstamais ir bendradarbiais, nežiūrėdami į jų tautybę, kuria mišrias šeimas - tai čia ne duchiškumas, o kaip tik žmogiškumas ir stiprybė. Daugybė pasaulio regionų galėtų mokytis ir mokytis taikaus sugyvenimo iš Vilniaus regiono, nes toli gražu ne visur yra pasiektas toks normalus, taikus bendras gyvenimas.

    Buvimas lituanistu ir lietuvių kultūros palaikytoju netrukdo gerai sugyventi su savo kitataučiais kaimynais, ar susituokti su kitos tautos atstove.

    Komentuoti:


  • Eikantas X
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    O man norisi kapstyti giliau, gal net į kryžiuočių laikus, ir čia turiu omeny kone stereotipinius skirtumus tarp aukštaičių ir žemaičių. Esu kažkur skaitęs, kad žemaičiai rūstesni, labiau užsispyrę, nes buvo priešaky su kryžiuočiais/teutonais ir nuo jų negerovių neturėjo kur trauktis, tai jiems liko arba kovoti arba mirti. Aukštaičiai (ir dzūkai) buvo pasienyje su slavų tautomis, todėl sutarti ir priimti dalykus jiems buvo lengviau, taip pat labiau toleruoti kitokius
    Ilgiausiai savitus (tautinius) drabužius, ir beje pačius archajiškiausius, išlaikė rytų aukštaičiai.
    Sutartinių, archajiškiausio folkloro, arealas taip pat Rytų (Šiaurės) Aukštaitija.

    O su žemaičiais irgi visko būta. Štai Vytenis turėjo siųsti savo žmones malšinti prokryžiuotiškų tendencijų.

    Pietryčių Žemaičiuose žinomos Litavienų (lietuvių, lietavėnų) ir leičių (iš Leitkapių) gyvenvietės turėjo ten atsirasti XIII a. pabaigoje – per pirmąjį XIV a. dešimtmetį. Jas įkūrė didysis kunigaikštis Vytenis, nes žemaičiai panemuniais nuo Neries žiočių iki Nemuno žemupio ėmė mokėti vokiečiams duoklę, o jų diduomenė kurstė prieš jį laisvuosius bendruomenininkus. Priešintasi jo raginimui kartu stoti kovon su kryžiuočiais, tarp lietuvių ir žemaičių kildavo kariniai susirėmimai, per kuriuos abejose pusėse žūdavo šimtais. Todėl valdovas ėmė steigti savo kiemus/dvarus Viduklėje, Batakiuose (Aukaimis), Karšuvoje. Juose apgyvendino savo žmones leičius (lietuvius). Jų pastangomis sudaromos kelios atskiros, – arba viena iš kelių – tik centrinei valdžiai pavaldžios teritorijos. Jos skirtos pietvakarių Žemaitijos, kartu Lietuvos, gynybai nuo vokiečių. Leičiai čia tarsi pasienio sargybiniai, pirmosios kovinės linijos kariai. Be to, ten jie bus malšinę kažkokios žemaičių diduomenės dalies provokiškas nuotaikas – kelios žemaičių didikų šeimos XIV a. pradžioje pabėgo į Prūsus.
    http://www.leitgiris.lt/leiciai.html

    Komentuoti:


  • Eikantas X
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą

    Kiek tenka bendrauti su vidurio Lietuvos gyventojais, tai pastebiu, kad ten žmonių su patriotinėmis ir ekstremaliais atvejais - netgi nacionalistinėmis pažiūromis yra pastebimai daugiau. Nalšios regione (Švenčionių ir Ignalinos rajonai) visą laiką augdamas ir mokykliniais laikais gyvendamas, ir dabar lankydamasis, praktiškai nė karto nesu sutikęs žmonių kurie išsiskirtų labai dideliu patriotizmu ar tautiškumu.
    Tame krašte nebūnu, tai nežinau kodėl jūs dabar tokie dūchai Gal sovietmetis priglušino, ko lenkai neįstengė? Mano tėvo tėvas iš Juodlaukio, Daugėliškio parapijos, Ignalinos rajono. Giminėje netrūko patriotinės/tautinės/lituanistinės orientacijos. Čia pora biografijų, vienas kunigas, kitas kalbininkas.

    http://biblioteka.varena.lt/lt/kunig...odemas-pakalka
    Išsilavinusį ir veiklų kunigą lietuvį lenkų okupacinė valdžia ėmė persekioti, skirdavo į labiausiai nuo kultūrinių centrų nutolusias slaviškas parapijas. 1939 m. marcinkoniškių kviečiamas ir bažnytinei vadovybei pritarus N. Pakalka atsikėlė į Marcinkonis, kur kunigavo ir buvo parapijos klebonas 46-erius metus. Kunigas parapijiečiams buvo ramstis II Pasaulinio karo ir okupacijų metais, ne tik vilties žodžiu stiprinęs, bet ir ne kartą nuo okupantų vokiečių, vėliau – sovietų savivalės ir persekiojimo bažnyčioje slėpęs parapijiečius ir partizanus.
    http://www.aruodai.lt/paieska2/asmuo.php?AId=167
    http://old.lki.lt/LKI_LT/images/Peri...baliauskas.pdf
    Kazys Pakalka, kaip ir kiti iš Vilniaus krašto kilę studentai, vaikystėje jutęs nacionalinę priespaudą, už mus, į universitetą atvykusius iš kitų Lietuvos kampelių, turbūt buvo gerokai lietuviškesnis, jautriau reaguojantis į kiekvieną svetimųjų užmačią.

    http://www.xxiamzius.lt/numeriai/201...ondasa_02.html

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
    Įdomu ar nėra susiję su tuo, kad netgi istoriškai, partizaninis judėjimas Nalšioje buvo silpnesnis nei kitose Lietuvos vietose? Pamenu kaip buvau Druskininkuose ir su dviračiu nemažai pavažinėjau po Dzūkijos kaimus. Man buvo dar vienas "kultūrinis šokas", kai pamačiau vos ne kiekviename kaime partizanų paminklus. Švenčionių ir Ignalinos rajonuose (nors irgi miškingi, tinkami slėptis ir t. t.) to nepamatysi, na yra pavienių paminklų, bet juos praktiškai galima suskaičiuoti ant pirštų.
    Žmonės iš Donbaso nuvažiavę į Galiciją irgi stebisi, kad ten Banderai paminklai stovi.

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    O man norisi kapstyti giliau, gal net į kryžiuočių laikus, ir čia turiu omeny kone stereotipinius skirtumus tarp aukštaičių ir žemaičių. Esu kažkur skaitęs, kad žemaičiai rūstesni, labiau užsispyrę, nes buvo priešaky su kryžiuočiais/teutonais ir nuo jų negerovių neturėjo kur trauktis, tai jiems liko arba kovoti arba mirti. Aukštaičiai (ir dzūkai) buvo pasienyje su slavų tautomis, todėl sutarti ir priimti dalykus jiems buvo lengviau, taip pat labiau toleruoti kitokius. Pats kol kas nepakeičiau nuomonės, kad su šiaurės žemaičiais rasti bendrą kalbą man atrodo sunkiausia Pietų žemaičiai palyginti draugiškesni (bet tvirtos draugystės nesikuria), o kas draugiškiausi neturiu tvirtos nuomonės (kyla minčių, kad dzūkai ir rytų aukštaičiai). Kaunas buvo ar tik ne Žemaitijos pasienis, o gal net Žemaitijos dalis (Vidurio Lietuvos žemumos miestas). Kaunas iš prigimties militaristinis miestas, pradedant pavadinimu, baigiant istorija. Gal dėl to Kaune gyvena daugiau užsispyrusių forumiečių (tiesa, spėju dar ir dėlto (turbūt net labiau dėlto) kad tai kone labiausiai sovietmečiu industrializuotas miestas, su visom neigiamom aplinkybėm formuotis kažkokiems ne tik kad liberaliom idėjom, bet apskritai nelinkstama priimti sau kokį neįprastesnį sprendimą pagal save (kažko atsisakant, "ką visi turi"), atrodo, kad vyrauja kopijavimas pagal kažkokį kurpalių, kuris neturi visiems tikti, todėl daugiau nelaimingų žmonių ), o Vilniuje forumiečiai juntamai liberalesni, neuždavinėja, ne tai, kad nepatogių, bet keistų klausimų

    Tiesa, su šiuo forumu ir savo intuicija įsitikinau kaip teisingai įžeisti kaunietį (pavadink buduliu neišsilavinusiu "kavensku" tinkamu tik šaipytis) ir kaip vilnietį (pavadink "portugalai" ant šalies kampo, nutolę ir nuo jūrų, ir nuo geografinio centro).
    Gali būti ir su tuo kažkiek susiję. Žemaitija kelis šimtmečius buvo ant "fronto linijos" su akivaizdžiais priešais už griežtai nubrėžtos sienos, tuo tarpu dabartinėje rytų Lietuvoje jokios sienos ir priešų už jos nebuvo, o su slavų tautomis santykiai buvo taikūs iki XX a. pradžios problemų su Lenkija, ką iki šiol rodo mišri, be aiškios ribos (rytinę Lietuvos sieną buvo sudėtinga nubrėžti ir skirtingos valdžios tai darė vis kitaip), persidengianti lietuvių, lenkų, baltarusių, o vėliau ir rusų sentikių gyvenama teritorija rytų Lietuvoje. Taip, čia nebuvo nuo ko "laikyti frontą".

    Tais laikais turbūt niekas nebūtų patikėjęs, kad kada nors Vokietija taps viena iš pagrindinių Lietuvos partnerių, o su Baltarusija santykiai bus jeigu ne visai priešiški, tai gana šalti

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą

    Ne, aš mokiausi lietuvių mokykloje. Ar čia tipo jeigu esi lietuvis, privalai važiuoti studijuoti į Kauną? Bet nelabai kas pageidavo.



    Kiek tenka bendrauti su vidurio Lietuvos gyventojais, tai pastebiu, kad ten žmonių su patriotinėmis ir ekstremaliais atvejais - netgi nacionalistinėmis pažiūromis yra pastebimai daugiau. Nalšios regione (Švenčionių ir Ignalinos rajonai) visą laiką augdamas ir mokykliniais laikais gyvendamas, ir dabar lankydamasis, praktiškai nė karto nesu sutikęs žmonių kurie išsiskirtų labai dideliu patriotizmu ar tautiškumu. Kažkaip nebūdingas tautybės sureikšminimas: aš lietuvis, kaimynas lenkas, kitas kaimynas rusas, ir visiems tai kažkaip vienodai, niekas nedaro iš to kažkokios pompastikos "o pažiūrėkit, aš lietuvis, aš lenkas, aš baisiai didžiuojuosi" ir t. t. Ir netgi kažkokios tautinės simbolikos retai kur pamatysi. Gal tik prieš valstybės 100-mečio minėjimą jos padaugėjo, o šiaip nelabai būdavo.

    Visai rimtai kalbant, aš atvažiavęs į Vilnių ir susipažinęs su grupiokais iš vidurio Lietuvos, tikrai pamačiau daug skirtumų, kurie mane tada labai stipriai nustebino. Pirmas nustebinęs dalykas - paplitęs balsavimas už konservatorius (visada buvau šventai įsitikinęs, kad visa Lietuva jų negali pakęsti). Paskui pastebėjau tautinės simbolikos ir švenčių kur kas didesnį akcentavimą, nei aš buvau pratęs, piktinimąsi Vilniaus daugiatautiškumu, kad nesijaučia kaip Lietuvoje (tuo tarpu man Vilniaus tautų katilas man niekad neatrodė kažkas keisto ir neįprasto, ir tikrai būdamas studentu labai nuoširdžiai nustebau kad kažkam tai gali atrodyti neįprasta) ir t. t.

    Įdomu ar nėra susiję su tuo, kad netgi istoriškai, partizaninis judėjimas Nalšioje buvo silpnesnis nei kitose Lietuvos vietose? Pamenu kaip buvau Druskininkuose ir su dviračiu nemažai pavažinėjau po Dzūkijos kaimus. Man buvo dar vienas "kultūrinis šokas", kai pamačiau vos ne kiekviename kaime partizanų paminklus. Švenčionių ir Ignalinos rajonuose (nors irgi miškingi, tinkami slėptis ir t. t.) to nepamatysi, na yra pavienių paminklų, bet juos praktiškai galima suskaičiuoti ant pirštų. Ir kažkaip negirdėjau iš senų žmonių kad kažkas labai kalbėtų apie partizanus kaip apie didelį vaidmenį jų jaunystėje suvaidinusį dalyką (na sako kad buvo kai kur, bet apie jokį masiškumą neina kalba). Tuo tarpu mano kolega, kilęs iš Varėnos rajono man visą laiką akcentuodavo kaip jo visa giminė dalyvavo tame ir kad "pusė Lietuvos buvo bunkeriuose". Man atrodė labai keista, bet kai apsilankaiu Dzūkijoje... Tada supratau, kaip stipriai aplinka suformuoja žmogų.
    O man norisi kapstyti giliau, gal net į kryžiuočių laikus, ir čia turiu omeny kone stereotipinius skirtumus tarp aukštaičių ir žemaičių. Esu kažkur skaitęs, kad žemaičiai rūstesni, labiau užsispyrę, nes buvo priešaky su kryžiuočiais/teutonais ir nuo jų negerovių neturėjo kur trauktis, tai jiems liko arba kovoti arba mirti. Aukštaičiai (ir dzūkai) buvo pasienyje su slavų tautomis, todėl sutarti ir priimti dalykus jiems buvo lengviau, taip pat labiau toleruoti kitokius. Pats kol kas nepakeičiau nuomonės, kad su šiaurės žemaičiais rasti bendrą kalbą man atrodo sunkiausia Pietų žemaičiai palyginti draugiškesni (bet tvirtos draugystės nesikuria), o kas draugiškiausi neturiu tvirtos nuomonės (kyla minčių, kad dzūkai ir rytų aukštaičiai). Kaunas buvo ar tik ne Žemaitijos pasienis, o gal net Žemaitijos dalis (Vidurio Lietuvos žemumos miestas). Kaunas iš prigimties militaristinis miestas, pradedant pavadinimu, baigiant istorija. Gal dėl to Kaune gyvena daugiau užsispyrusių forumiečių (tiesa, spėju dar ir dėlto (turbūt net labiau dėlto) kad tai kone labiausiai sovietmečiu industrializuotas miestas, su visom neigiamom aplinkybėm formuotis kažkokiems ne tik kad liberaliom idėjom, bet apskritai nelinkstama priimti sau kokį neįprastesnį sprendimą pagal save (kažko atsisakant, "ką visi turi"), atrodo, kad vyrauja kopijavimas pagal kažkokį kurpalių, kuris neturi visiems tikti, todėl daugiau nelaimingų žmonių ), o Vilniuje forumiečiai juntamai liberalesni, neuždavinėja, ne tai, kad nepatogių, bet keistų klausimų

    Tiesa, su šiuo forumu ir savo intuicija įsitikinau kaip teisingai įžeisti kaunietį (pavadink buduliu neišsilavinusiu "kavensku" tinkamu tik šaipytis) ir kaip vilnietį (pavadink "portugalai" ant šalies kampo, nutolę ir nuo jūrų, ir nuo geografinio centro).
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.11.20, 11:14.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą

    Lyg ir darė ten kažkokius kosmetinius patvarkymus. Pernai Švenčionių miesto šventėj kai buvom, tai eiliniai mediniai suolai ir asfaltuota aikštelė. Šiemet vasarą nuvažiuodavau tik prie ežero, iki estrados nenueidavau Va prie ežero tai ten tikrai dabar gražiai viskas padaryta.



    Druskininkai ir Varėna irgi priklausė Lenkijai, kaip ir Švenčionys su Ignalina. Bet aktyvumas buvo labai skirtingas.
    Siena tiesiai par Varėną ėjo. Kiekiai į vieną ar į kitą pusę nuo buvusios sienos labai skiriasi. Su Druskininkais kiek pamenu irgi panašiai. Kaip ir Švenčionių-Ignalinos atveju. Už sienos 10km link Molėtų ar Utenos ir situacija visai kita.

    Kitas geras pavyzdys su kuriuo esu gerai pažįstamas - Trakai ir Vievis. Vienoj sienos pusėj praktiškai nieko nebuvo, kitoj veiksmas rodos ant kiekvieno kampo. Nors žmonės iš esmės tie patys ir tarpukariu ramiai į šokius vieni pas kitus bėgiodavo.

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Parašė VNS Rodyti pranešimą
    O ta estrada prie Belio ežero sutvarkyta? Formavosi sklypą kažkada savivaldybė, norėjo pagal ES paramą viską ten tvarkyt.
    Lyg ir darė ten kažkokius kosmetinius patvarkymus. Pernai Švenčionių miesto šventėj kai buvom, tai eiliniai mediniai suolai ir asfaltuota aikštelė. Šiemet vasarą nuvažiuodavau tik prie ežero, iki estrados nenueidavau Va prie ežero tai ten tikrai dabar gražiai viskas padaryta.

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Dar turbūt susiję su tuo kurioj demarkacinės linijos pusėj buvo tarpukariu....
    Druskininkai ir Varėna irgi priklausė Lenkijai, kaip ir Švenčionys su Ignalina. Bet aktyvumas buvo labai skirtingas.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
    Įdomu ar nėra susiję su tuo, kad netgi istoriškai, partizaninis judėjimas Nalšioje buvo silpnesnis nei kitose Lietuvos vietose? Pamenu kaip buvau Druskininkuose ir su dviračiu nemažai pavažinėjau po Dzūkijos kaimus. Man buvo dar vienas "kultūrinis šokas", kai pamačiau vos ne kiekviename kaime partizanų paminklus. Švenčionių ir Ignalinos rajonuose (nors irgi miškingi, tinkami slėptis ir t. t.) to nepamatysi, na yra pavienių paminklų, bet juos praktiškai galima suskaičiuoti ant pirštų. Ir kažkaip negirdėjau iš senų žmonių kad kažkas labai kalbėtų apie partizanus kaip apie didelį vaidmenį jų jaunystėje suvaidinusį dalyką (na sako kad buvo kai kur, bet apie jokį masiškumą neina kalba). Tuo tarpu mano kolega, kilęs iš Varėnos rajono man visą laiką akcentuodavo kaip jo visa giminė dalyvavo tame ir kad "pusė Lietuvos buvo bunkeriuose". Man atrodė labai keista, bet kai apsilankaiu Dzūkijoje... Tada supratau, kaip stipriai aplinka suformuoja žmogų.
    Dar turbūt susiję su tuo kurioj demarkacinės linijos pusėj buvo tarpukariu....

    Komentuoti:


  • VNS
    replied
    O ta estrada prie Belio ežero sutvarkyta? Formavosi sklypą kažkada savivaldybė, norėjo pagal ES paramą viską ten tvarkyt.

    Komentuoti:

Working...
X