Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

ABS sistemos privalumai ir trūkumai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Jep, ant ledo jokie ABS'ai nepadeda. Nu nebent gal visiškai naujuose automobiliuose kokia nors tobulesnė ta antiblokavimo sistema, bet 99 procentuose mūsų keliais važinėjančių automobilių esančios ABS sistemos ant lygaus ledo nieko nereiškia..

    Comment


      #22
      Parašė Valiukas Rodyti pranešimą
      Jep, ant ledo jokie ABS'ai nepadeda. Nu nebent gal visiškai naujuose automobiliuose kokia nors tobulesnė ta antiblokavimo sistema, bet 99 procentuose mūsų keliais važinėjančių automobilių esančios ABS sistemos ant lygaus ledo nieko nereiškia..
      Ant ledo grandinės tik padeda. Jokie ABS, ESP ir pan. nieko nepadaro, pats patyriau savo kailiu per pastarąsias dienas

      Comment


        #23
        Vairuoju "nuliovą" auto.. 1700 kg Toyota.
        Nepasakyčiau,kad tas ABS yra kitoks, nei prieš tai buvusioje a/t priemonėje..
        Nesigilinau labai,kuo ji "prifarširuota", bet kai slystama į šoną,yra blokuojami ratai ir kažkaip labai būna lengva ištiesint (čia ne tik ABS dėka)..
        Vairuoju jau 10 metų. Važiuoju daug..
        ABS yra ABS.. Be jo,manau, būtų sunkiau.. O ant ledo tai nemanau,kad nepadeda.. Padeda,bet laaabai mažai..
        Prieš nemažai metų Audi 100 vairavau. Nebuvo ten jokio ABS ir nieko..Sustodavo prašoma
        Geras vairuotojas ir žiguliuką sustabdytų
        Ekstremaliose miesto situacijose bent 3 kartus ABS laaabai padėjo išvengti susidūrimo..

        Comment


          #24
          Parašė Dzipas Rodyti pranešimą
          Ant ledo grandinės tik padeda. Jokie ABS, ESP ir pan. nieko nepadaro, pats patyriau savo kailiu per pastarąsias dienas
          Štai ir atsakymas: Grandinės

          Comment


            #25
            Šildomos padangos

            Comment


              #26
              Manau, čia reikia "pasimokyt" iš beginio transporto. Prieš ratus įrengti smėlio barstyvuvą ir mygtuką salone. Viskas. Sukibimas padidėtų kartus.

              Comment


                #27
                Parašė sleader Rodyti pranešimą
                Būtent. Praktika yra praktika ir bent jau mano praktika yra panaši, kai praeita žiema važiavau paskui vieną automobili tokiu pat greičiu ir jis pradėjo stabdyt, tai aš ABS dėka sugebėjau sustot tik ant borto ir netgi susilyginęs su juom.


                Tai rodo tik tai,kad tavo automobilio padangos buvo prastesnes ,nei priekyje vaziuojancio. Supraskit paprasta dalyka: abs visiskai nereaguoja kai jus stabdote automobili tol ,kol nepradedate daryti klaidu. paprastai sakant,kai tu spaudi stabdi abs 'miega' ir stabdziai veikia kaip bet kokiame paprastame automobilyje. Ir tik kai tu padarai klaida (uzblokuoji kazkuri rata ), isikisa abs ir sumazina spaudima tam ratui,kad jis nepradetu slysti ir neprarastu sukibimo su keliu. O jus cia turbut visi galvojate ,kad abs veikia vos tik jus pradedate stabdyti ir jus patys tai padarytumete geriau;-))) abs tik istaiso jusu nemoksiskumo klaidas. Jei stabdytumete idealiai,tai abs nesudirbtu is viso.

                Comment


                  #28
                  ABS sutrumpina stabdymo kelią kai būna geras pavišius. O jei sniegas ar ledas ar slidi danga tai kelias pailgėtų su ABS, apie kontrolė nekalbu, šitą pagerina.
                  http://wikicars.org/en/Anti-Lock_Brakes_(ABS)
                  Paskutinis taisė Smauglys; 2008.12.20, 15:51.

                  Comment


                    #29
                    Parašė praeivis Rodyti pranešimą
                    Tai rodo tik tai,kad tavo automobilio padangos buvo prastesnes ,nei priekyje vaziuojancio. Supraskit paprasta dalyka: abs visiskai nereaguoja kai jus stabdote automobili tol ,kol nepradedate daryti klaidu. paprastai sakant,kai tu spaudi stabdi abs 'miega' ir stabdziai veikia kaip bet kokiame paprastame automobilyje. Ir tik kai tu padarai klaida (uzblokuoji kazkuri rata ), isikisa abs ir sumazina spaudima tam ratui,kad jis nepradetu slysti ir neprarastu sukibimo su keliu. O jus cia turbut visi galvojate ,kad abs veikia vos tik jus pradedate stabdyti ir jus patys tai padarytumete geriau;-))) abs tik istaiso jusu nemoksiskumo klaidas. Jei stabdytumete idealiai,tai abs nesudirbtu is viso.
                    Mes puikiai žinome kaip tai veikia ir ką tai daro. Visos diskusijos esmė buvo ar ABS pailgina stabdymo kelią, tai atsakymas TAIP, ant ledo šis kelias pailgėja.
                    Kokios klaidos ant pliko ledo ? Ten belekiek stabdi su belekokiom padangom paspaudi ir ratai praktiškai blokuojasi (nu nebent spaudi tiek, kad taip stabdydamas sustotum tik už kilometro). O dabar šnekama tarsi vasara ir žiema sukibimas su keliu yra tokspats ir trintis vienoda. Jis atleidžia, kad neprarast sukibimo, kurio ir taip praktiškai nėra ? Realiai padangos slysdamos truputi šyla, o šylant tirpdo leda (kad ir minimaliai, bei nepastebimai) iš to ir atsiranda sukibimas. Tai atblokuojant ratus tas kelias tik ilgėja.
                    Šiaip norėčiau pamatyt stabdyma ant ledo idealiai neleidžiant ratams slystelt.

                    Comment


                      #30
                      [QUOTE=sleader;310607] Visos diskusijos esmė buvo ar ABS pailgina stabdymo kelią, tai atsakymas TAIP, ant ledo šis kelias pailgėja.
                      Realiai padangos slysdamos truputi šyla, o šylant tirpdo leda (kad ir minimaliai, bei nepastebimai) iš to ir atsiranda sukibimas. Tai atblokuojant ratus tas kelias tik ilgėja.


                      su abs stabdymo kelias kaip tik patrumpeja. aptirpes ledas su vandens sluoksneliu pavirsiuje-pats slidziausias dalykas,o tu cia tvirtini,kad is to atsiranda sukibimas:-)))) tu neigi visus fizikos desnius. tu darai klaida,nes galvoji ,kad atblokuojant rata pailgeja stabdymo kelias. tu prastai mokeisi fizika ir todel manai ,kad sakykim esant sausam asfaltui ,ciuoziantis ratas-tai jau sukibimo virsune. o stai jei truputi atleisi stabdzius ir ratas tiesiog sunkiai suksis ,bet riedes,taip taip tu atseit nuvaziuosi toliau. cia ir yra pagrindine tavo klaida,nes neisimokei fizikos ir nezinai kad ciuoziantis ratas nuciuoz daug toliau uz ta sunkiai besisukanti.

                      Comment


                        #31
                        Ne praeivi, kažką tu čia beleką rašinėji. Eik pasiskaitinėk kaip veikia ABS, tada suprasi. Beje jei toks fizikas esi, pasakyk ką pradėjęs fizikos?

                        Comment


                          #32
                          Parašė praeivis Rodyti pranešimą
                          su abs stabdymo kelias kaip tik patrumpeja. aptirpes ledas su vandens sluoksneliu pavirsiuje-pats slidziausias dalykas,o tu cia tvirtini,kad is to atsiranda sukibimas:-)))) tu neigi visus fizikos desnius. tu darai klaida,nes galvoji ,kad atblokuojant rata pailgeja stabdymo kelias. tu prastai mokeisi fizika ir todel manai ,kad sakykim esant sausam asfaltui ,ciuoziantis ratas-tai jau sukibimo virsune. o stai jei truputi atleisi stabdzius ir ratas tiesiog sunkiai suksis ,bet riedes,taip taip tu atseit nuvaziuosi toliau. cia ir yra pagrindine tavo klaida,nes neisimokei fizikos ir nezinai kad ciuoziantis ratas nuciuoz daug toliau uz ta sunkiai besisukanti.
                          Gal tamsta geriau už mane žino ką aš gyvenime mokiausi ir ką aš apskritai galvoju ? Dėja bet eilini karta suklydai, fizika mokiausi ir nepasakyčiau, kad prastai.
                          "ciuoziantis ratas nuciuoz daug toliau uz ta sunkiai besisukanti". Jei kalbėsime apie sausą ir tvirtą danga, tada taip. Tuomet slydimas yra tolygu sukibimo praradimui. Tačiau kaip pasiekti tokia sunkiai besisukančio rato stadiją ant slidžios dangos ?
                          O tarkim ilgesnis kelias ant sniego sluoksnio atsiranda dėl to, kad užblokuotas ratas sminga gilyn į ta sniegą ir taip sukibimas didėja, tuo tarpu abs atleisdamas stabdžius verčia jį slidinėti paviršiuje. Analogiškai yra su stabdymu ant smėlio ar žvyro.

                          Comment


                            #33
                            [QUOTE=sleader;310611]
                            "ciuoziantis ratas nuciuoz daug toliau uz ta sunkiai besisukanti". Jei kalbėsime apie sausą ir tvirtą danga, tada taip. Tuomet slydimas yra tolygu sukibimo praradimui. Tačiau kaip pasiekti tokia sunkiai besisukančio rato stadiją ant slidžios dangos ?


                            'tokia stadija palaiko' abs elektronikos pagalba. ir tavo sugebejimai tikrai nepralenks elektronikos reagavimo greicio. aisku jei tavo masinoje abs sugedusi,ar nebeveikia koks rato daviklis ar dar kas nors tuomet gal tau ir susidaro toks ispudis.

                            Comment


                              #34
                              Parašė sleader Rodyti pranešimą
                              O tarkim ilgesnis kelias ant sniego sluoksnio atsiranda dėl to, kad užblokuotas ratas sminga gilyn į ta sniegą ir taip sukibimas didėja, tuo tarpu abs atleisdamas stabdžius verčia jį slidinėti paviršiuje. Analogiškai yra su stabdymu ant smėlio ar žvyro.

                              Maniau,kad cia kalbama apie asfalto ar zvyrkelio dangas,apsnigtas ar apledejusias, bet kalbama apie valytus kelius, kur bus kieta danga suplukto sniego ir pan. Aisku jei tu vazineji Nidos kopomis, kaimo arimais kur galima isibesti , kokiomis nors pelkemis ar pan-tada taip ,ten abs nereikialinga,blokuok ratus ir rauskis i ta purva. Bet musu Lietuvos bendro naudojimo keliams tai kuk netinka.

                              Comment


                                #35
                                Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                Gal tamsta geriau už mane žino ką aš gyvenime mokiausi ir ką aš apskritai galvoju ? Dėja bet eilini karta suklydai, fizika mokiausi ir nepasakyčiau, kad prastai.
                                "ciuoziantis ratas nuciuoz daug toliau uz ta sunkiai besisukanti". Jei kalbėsime apie sausą ir tvirtą danga, tada taip. Tuomet slydimas yra tolygu sukibimo praradimui. Tačiau kaip pasiekti tokia sunkiai besisukančio rato stadiją ant slidžios dangos ?
                                O tarkim ilgesnis kelias ant sniego sluoksnio atsiranda dėl to, kad užblokuotas ratas sminga gilyn į ta sniegą ir taip sukibimas didėja, tuo tarpu abs atleisdamas stabdžius verčia jį slidinėti paviršiuje. Analogiškai yra su stabdymu ant smėlio ar žvyro.
                                O ar tokių situacijų kelyje dažnai pasitaiko? Kad stabdyti ant storos sniego dangos ar visiško ledo. Pora dienų per metus. (nekalbu apie išvažiavimus iš kiemo ir pan.) Beto, tai tik teorija, jei moki labai gerai automobilį valdyti, o tokių tik vienetai. ABS ne visuose automobiliuose vienodai sureguliuota ir be jos būtų nesaugu. Jau buvo kelios gana ekstremalios situacijos kada per lietų ar šlapdribą teko magistralėje važiuojant dideliu greičiu staigiai iki dugno užminti stabdžius ir persirikiuoti į kitą juostą. Nežinau, kaip būtų viskas pasibaigę be ABS.
                                Flickr

                                Comment


                                  #36
                                  Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                  O ar tokių situacijų kelyje dažnai pasitaiko? Kad stabdyti ant storos sniego dangos ar visiško ledo. Pora dienų per metus. (nekalbu apie išvažiavimus iš kiemo ir pan.) Beto, tai tik teorija, jei moki labai gerai automobilį valdyti, o tokių tik vienetai.
                                  Gali buti nors ir Schumacheris, bet vistiek kvaila (nors ir labai budinga) pervertinti savo sugebejimus
                                  Problema tame, kad keliai nera lenktyniu trasos. Kasdieniniame gyvenime didziuma laiko dali tiesiog nesi pasiruoses tinkamai sureaguot. Reguliuoji radija, klausai ziniu ar muzika, mastai apie kazka visai nesusijusi su vairavimo procesu...
                                  Taip tiesiog yra, tokia zmogiska prigimtis. Todel netiketu extra atveju tiesiog idealiai nesureaguosi, nors seip ir sugebetum. O ABS zioplu klaidu nedaro.

                                  Be to, ABS moka daugiau nei vairuotojas. Pvz priekinius ir galinius ratus gali stabdyti skirtinga jega, tiek kiek jie turi sukibimo. Zmogus to negali ir arba priekiniai arba galiniai ratai neisnaudoja viso savo sukibimo.

                                  Naujesnes ABS (tarkim nuo kokiu ~2000 metu) moka paskirstyti jega taip pat ir tarp desines ir kaines. Stabdant be ABS ant tokio pavirsiaus automobili susuktu, t.y. vairuotojas butu priverstas atleisti stabdi ir stabdymas tuo paciu prarastu efektyvuma (t.y. padidetu kelias). Jau nekalbant apie realia rizika vistiek nesusitvarkyti su uznesimu.

                                  ABS ne visuose automobiliuose vienodai sureguliuota ir be jos būtų nesaugu. Jau buvo kelios gana ekstremalios situacijos kada per lietų ar šlapdribą teko magistralėje važiuojant dideliu greičiu staigiai iki dugno užminti stabdžius ir persirikiuoti į kitą juostą. Nežinau, kaip būtų viskas pasibaigę be ABS.
                                  Greiciausiai butu pasibaige blogiau.

                                  Kad tusciai nesigincyt, galime pasiziuret i sausus skaicius, sitie kaip ir budinga rusams ziemines padangas testavo su ABS ir be.

                                  Taigi, kaip matyt is lenteleje esanciu skaiciu, ant ledo ABS labai zymiai sutrumpina stabdymo kelia. Gali buti, kad subjektyviai galbut atrodo ir kitaip, nieko nuostabaus, zmogus nera itin tikslus matavimo prietaisas

                                  Dar ju straipsnelis su specialiais ABS itakos bandymais ir trupuciu teorijos.

                                  Comment


                                    #37
                                    Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                    .
                                    "ciuoziantis ratas nuciuoz daug toliau uz ta sunkiai besisukanti". Jei kalbėsime apie sausą ir tvirtą danga, tada taip. Tuomet slydimas yra tolygu sukibimo praradimui. Tačiau kaip pasiekti tokia sunkiai besisukančio rato stadiją ant slidžios dangos ?
                                    Lygiai taip pat kaip ir ant sausos ir tvirtos. Tinkamai dozuojant stabdymo jega. Ir ABS sioje vietoje gali zymiai daugiau/tiksliau nei vairuotojas.

                                    O tarkim ilgesnis kelias ant sniego sluoksnio atsiranda dėl to, kad užblokuotas ratas sminga gilyn į ta sniegą ir taip sukibimas didėja, tuo tarpu abs atleisdamas stabdžius verčia jį slidinėti paviršiuje. Analogiškai yra su stabdymu ant smėlio ar žvyro.
                                    Stabdant uzblokuotais ratais automobilis praktiskai visada praranda stabiluma, t.y. "stojasi skersas". Taip nutinka del neidelaus kelio pavirsiaus. Todel vairuotojas vistiek privales atleisti stabdzius tam kad ji istiesinti ir tai darydamas praras zymiai daugiau stabdymo kelio nei ABS.
                                    Todel is tu pries ratus sustumtu sniego/zvyro/smelio kruvelu realios naudos deja nedaug.

                                    Comment


                                      #38
                                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                      O ar tokių situacijų kelyje dažnai pasitaiko? Kad stabdyti ant storos sniego dangos ar visiško ledo. Pora dienų per metus. (nekalbu apie išvažiavimus iš kiemo ir pan.) Beto, tai tik teorija, jei moki labai gerai automobilį valdyti, o tokių tik vienetai. ABS ne visuose automobiliuose vienodai sureguliuota ir be jos būtų nesaugu. Jau buvo kelios gana ekstremalios situacijos kada per lietų ar šlapdribą teko magistralėje važiuojant dideliu greičiu staigiai iki dugno užminti stabdžius ir persirikiuoti į kitą juostą. Nežinau, kaip būtų viskas pasibaigę be ABS.
                                      Aš ir nesakau, kad abs nieko nedaro ir jis niekam nereikalingas. Jis savo paskirti puikiai atlieka ir yra svarbi grandis didinanti vairavimo saugumą. Tačiau diskusija išsivyste dėl stabdymo kelio, o ant ledo ar kitos slidžios dangos stabdymo kelią jis pailgina, kas yra įrodyta ne vienu bandymu (ne mano paties, o specialistų darytų). Tačiau su savo pagrindine užduotim - išvengti nevaldomo slydimo, puikiausiai susidoroja
                                      Šiaip čia labai panašiai kaip su saugos diržais, kaikuriais atvejais jie gelbsti, kaikuriais be jų pasekmės būna mažiau skaudžios. Taip ir čia, kartais abs suveikia tada kada nenorėtum ir priverčia pabuvot ekstremalioj situacijoj, o kartais tikrai labai pagelbsti.

                                      Comment


                                        #39
                                        Parašė a_p Rodyti pranešimą
                                        Lygiai taip pat kaip ir ant sausos ir tvirtos. Tinkamai dozuojant stabdymo jega. Ir ABS sioje vietoje gali zymiai daugiau/tiksliau nei vairuotojas.
                                        Ant sauso asfalto nereik spardyt per stabdį ir nepradės ratai čiuožinėt. Tokiom salygom stabdant tiek, kad praslystu ratai yra elementari vairuotojo klaida, arba dėl pernelyg vėlyvo stabdymo arba per didelio greičio.

                                        Parašė a_p Rodyti pranešimą
                                        Stabdant uzblokuotais ratais automobilis praktiskai visada praranda stabiluma, t.y. "stojasi skersas". Taip nutinka del neidelaus kelio pavirsiaus. Todel vairuotojas vistiek privales atleisti stabdzius tam kad ji istiesinti ir tai darydamas praras zymiai daugiau stabdymo kelio nei ABS.
                                        Todel is tu pries ratus sustumtu sniego/zvyro/smelio kruvelu realios naudos deja nedaug.
                                        Nebutinai jis atsistos skersas visada. Jei greitis nėra didelis ir neatliekami judesiai vairu, gan nemaži šansai išlaikyt jį tiesiai.

                                        Comment


                                          #40
                                          pritariu kad abs padeda bobutem ir uzsisvajojusiems vairuotojams (kurie ten pasilenkes mages garsa reguliuoja), tokie vairuotojai tik nuspaudzia pedala isikimba i vaira, sedi ir laukia kas bus...
                                          Jei sutelkes demesi i vairavima o juo labiau kai isbandineji savo jegas ar pan. tai jus man paaishkinkit kam tada reikalingas tas abs? btw, kokiose ten lenktynese uzdraustas abs?
                                          Studija8...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X