Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Nelaimingi atsitikimai ir incidentai laivyboje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Lrytas.lt 2023.10.22
    Švedijoje ant seklumos užplaukė lietuvius plukdęs keltas
    Evakuotas 71 žmogus

    Sekmadienio rytą TT-Line „Marco Polo“ keltas, plaukęs iš Treleborgo (Švedija) į Karlshamą, iš kur paskui turėjo plaukti į Klaipėdą, užplaukė ant seklumos. Šaltinio teigimu, keltui atsimušus į uolas buvo pažeistas jo dugnas, todėl buvo įvykdyta keleivių, kurių dauguma buvo iš Lietuvos, evakuacija.

    https://www.lrytas.lt/pasaulis/ivyki...moniu-28834006

    Comment


      TV3.lt 2023.10.22
      Į Lietuvą iš Švedijos plaukusį keltą sudrebino smūgiai.
      Lietuviai pasakoja, kaip viskas nutiko

      https://www.tv3.lt/naujiena/verslas/...utiko-n1266875

      Comment


        Užvakar atsitiko didelė nelaimė Baltimorėje (JAV)

        The Guardian 2024.03.26
        A portion of the Francis Scott Key Bridge in Baltimore has collapsed after a large boat collided with it early on Tuesday morning, sending multiple vehicles into the water.


        https://www.youtube.com/watch?v=YVdVpd-pqcM
        Pilotas.lt 2024.03.26
        Akimirksniu nugriuvo laivo taranuotas pagrindinis Baltimorės tiltas
        Antradienio naktį Jungtinių Amerikos valstijų Baltimorės miesto (Merilendo valstija) gyventojus pažadino griūnančio plieninio Franciso Scotto Key tilto trenksmas. Miesto pagrindinio tilto griūtį nulėmė į vieną jo atramų netikėtai atsitrenkęs didžiulis konteinerinis laivas.

        Lietuvos laiku anksti ryte į upės vandenis nugriuvo Franciso Scotto Key tiltas. Laivų stebėjimo svetainė „MarineTraffic“ parodė po tiltu sustojusį krovininį laivą „Dali“, plaukiojantį su Singapūro vėliava. Katastrofos metu ant tilto automobilių judėjimas sustojęs nebuvo. Socialiniuose galima pamatyti įrašus, kuriuose užfiksuota, kaip šis tiltas griūva. Viename vaizdo įraše matyti , kad nuo smūgio laivas užsiliepsnoja, o tilto atramos ir pats tiltas subyra į Patapsko upę.
        Įvykio vietoje nuo iki šiol vyksta gelbėjimo darbai. Manoma, kad katastrofos metu į vandenį galėjo įkristi apie 20 žmonių. Gelbėtojų teigimu, į vandenį taip pat įkrito ir kelios transporto priemonės.

        2,6 km ilgio Francis Scott Key tiltas per Patapsko upę pastatytas 1977 metais. Jis peržengė gyvybiškai svarbų laivybos kelią Baltimorės uoste, rytinėje JAV pakrantėje. Ilgiausias šio plieninio tilto tarpatramis – 366 m.


        Kovo 26-osios naktį tiltą taranavusio 9 metų konteinerinio laivo „Dali“ ilgis siekia 299 m, plotis – 48 m. Laivas registruotas Singapūre, o jį eksploatuoja viena Graikijos laivybos įmonių. Baltimorės uostas pagal apkrovą JAV rikiuojasi 8-oje vietoje.

        https://pilotas.lt/2024/03/26/archit...imores-tiltas/

        BNS / LRT.lt 2024.03.27
        Šešias gyvybes nusinešusi Baltimorės tilto griūtis: laivas bandė išvengti susidūrimo, išmetė inkarus
        JAV Merilando valstijos valdžios institucijos antradienį sustabdė šešių žmonių, dingusių po to, kai į Baltimorės tiltą atsitrenkė ir jį sugriovė konteinerių laivas, paiešką. (...)
        Merilando valstijos gubernatorius Wesas Moore'as anksčiau teigė, kad, laivui paskelbus pavojaus signalą, institucijos greitai sureagavo ir buvo neleista transporto priemonėms užvažiuoti ant tilto.


        https://www.lrt.lt/naujienos/pasauly...ismete-inkarus

        Comment


          Delfi.lt 2024.04.01
          Trys nelaimės skirtingose šalyse atkreipė dėmesį į nerimą keliančią problemą
          Sugriuvęs tiltas Baltimorėje. Per pusę lūžęs tiltas pietinėje Kinijoje. Į tiltą rėžęsis ir užsiliepsnojęs laivas Argentinoje. Visos šios nelaimės įvyko vos per pirmus tris 2024 metų mėnesius. Ir visų pagrindiniai veikėjai – didžiuliai komerciniai laivai. (...)

          Praėjusią savaitę Baltimorėje įvykusi tragedija, kai didžiulis konteineris laivas, praradęs varomąją jėgą, rėžėsi į „Francis Scott Key“ tiltą, o ant jo tuo metu buvę žmonės ir automobiliai atsidūrė Patapsco upės vandenyje, atkreipė ir centrinės šalies valdžios dėmesį.
          Incidentas Kinijoje nutiko vasario pabaigoje. Krovinis laivas rėžėsi į Lixinsha tiltą Perlų upės deltoje Guangdžou provincijoje – svarbiame tarptautinės logistikos centre ir šalies pramonės širdyje. Dramatiškose po nelaimės darytose nuotraukoje matomas per pusę lūžęs tiltas. Kinijos valstybinis transliuotojas CCTV skelbė, kad tilto sutvirtinimo darbai buvo planuojami, tačiau pastaraisiais metais ne kartą atidėti.
          Po mėnesio į Zarate–Brazo Largo tiltus, kertančius Argentinos Pranos upę, rėžėsi didžiulis krovininis laivas. Nors tiltas ir nenukentėjo, laivas smarkiai apgadintas.

          Nors teoriškai šie incidentai gali pasirodyti panašūs – didžiuliai laivai rėžėsi į tiltus – visais atvejais suveikė skirtingi veiksniai, sako struktūrinės inžinerijos profesorius iš Ilinojaus universiteto ir tiltų incidentų ekspertas Bassemas O. Andrawesas.(....)
          Kalbant apie įvykius Baltimorėje, tiek vandens kanalas, tiek tiltas yra atitinkamai pakankamai platus ir aukštas, todėl dideliems laivams tinkami, o laivas kliudė tilto atramą, o ne patį tiltą, pastebi B. O. Andrawesas.„Visų trijų incidentų priežastys skirtingos. Tik, tikiuosi, bus pagaliau įsisąmoninta, jog yra tikimybė, ir visai nemenka, o gana didelė, kad laivas gali rėžtis į tiltą – nesvarbu, ar į atramą, ar į korpusą“, – pridūrė ekspertas.
          Tais atvejais, kai laivai kliudo tilto atramą, gresia katastrofa, nes jos yra labiausiai pažeidžiamos tilto dalys, paaiškina specialistas ir primena 1980 metų įvykius, kai griuvo krovininio laivo kliudytas „Sunshine Skyway“ tiltas Floridoje ir žuvo 35 žmonės. Minima nelaimė paskatino inžinierius ir logistikos bendruomenę „pagaliau ieškoti sprendimų, kaip projektuoti atramas, kad jos galėtų atlaikyti tokius ir panašius iššūkius“. (...)

          Ekspertai sako, jog tikrai yra būdų, kaip tokiems incidentams užkirsti kelią – ar bent jau sumažinti žalą. Vienas iš tokių – papildomos struktūros, savotiški buferiai, įrengti po vandeniu ir nematomi plika akimi, kurie sulaikytų per arti priplaukusius laivus. (...) „Sunshine Skyway“ tiltas po rekonstrukcijos, anot ekspertų, tokių turės prie kiekvienos atramos. B. O. Andrawesas pridūrė, kad tiltus reiktų statyti su dizaino „pasikartojimais“ – kitaip tariant, jeigu netenkama vieno konkretaus elemento, pavyzdžiui, laivas atsitrenkia į atramą, jos krūvį gali atlaikyti kiti elementai. Bet net ir tokia prevencija gali būti bejėgė tais atvejais, jeigu nutinka kažkas panašaus į tai, kas nutiko Baltimorėje su didžiuliu krovininiu laivu.

          https://www.delfi.lt/news/daily/worl...blema-96248485

          Comment

          Working...
          X