Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Nelaimingi atsitikimai ir incidentai laivyboje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #81
    Kapitonų atsakomybė – per grotų prizmę

    Comment


      #82
      Pervargę jūrininkai – dažniausia avarijų priežastis

      Tarptautinė jūrų organizacija (IMO) įvertino, kad situacija dėl darbo laiko laivuose yra pavojinga, jūrininkai pervargsta.

      Šiais metais planuojama parengti rekomendacijas, kaip išvengti jūrininkų nuovargio. Pernelyg ilgas darbo laiko, nuovargis dažniausiai tampa laivų avarijų priežastimis.

      Ketinama griežtai reikalauti, kad jūrininkai griežtai laikytųsi tarptautiniais dokumentais nustatytų darbo ir poilsio laiko normų.

      Bus parengtas naujas jūrininkų vachtos (HTW) dokumentas. Jūrų avarijų tyrimo biuro vyriausiasis inspektorius Stivas Klinčas pateikė duomenis, kad jūrininkų nuovargis yra dažniausiai pasitaikanti priežastis, kai tiriamos laivų avarijos.

      Jis pateikė argumentus, kad dabar laivuose dažniausiai taikomas budėjimo kas šešias valandas režimas yra pavojingas, nes jūrininkai nesugeba tinkamai pailsėti, tampa mieguisti, neatidūs.

      Comment


        #83
        Tanklaivio kapitonei – apdovanojimas už drąsą

        Indijos tanklaivio „Sampurna Swarajya“ kapitonė Radhikė Menon tapo pirmąja moterimi, kuriai bus įteiktas tarptautinės jūrų organizacijos (IMO) apdovanojimas už drąsą.

        Ji 2015 metų birželį Bengalijos įlankoje už 2,5 kilometrų nuo kranto per stiprią audrą iš skęstančio žvejų laivo „Durgamma“ išgelbėjo 7 skęstančius žvejus. Sugedus varikliui ir praradus inkarą laivas ilgą laiką dreifavo. Žvejai neturėjo ko valgyti, nes bangos nuplovė jų maistą.

        Pastebėjusi dreifuojantį žvejų laivą R.Menon pati vadovavo gelbėjimo operacijai. Dėl didelio štormo ji buvo sunki. Prireikė trijų bandymų, kad iškeltų iš dreifuojančio laivo nusilpusius žvejus, kurie kelias dienas jau maitinosi vien šaldymo triumo ledais.

        Comment


          #84
          Pradeda veikti Jūrininkų pagalbos fondas

          Tarptautinis jūrininkų pagalbos centras (ISWAN) kartu su Tarptautine transporto darbuotojų federacija (ITF) sukūrė fondą, kurio tikslas padėti ekstremaliose situacijose atsidūrusiems jūrininkams ir jų šeimų nariams.

          Po kreipimosi į ISWAN gali būti skirta nuo 250 iki 5000 JAV dolerių parama. Fondo parama gali būti naudojama pragyvenimo laivuose išlaidoms dengti, medicininei, tame tarpe ir psichologinei, pagalbai teikti, jūrininkų sugrąžinimui į namus.

          Comment


            #85
            Piratavimo kaina – milijardai JAV dolerių

            Piratavimas pasauliui kainuoja labai brangiai.

            Vien Adeno įlankoje apsauga nuo piratavimo per metus kainuoja apie 2,3 mlrd. JAV dolerių. Iš jų apie 1,2 mlrd. skiriama privačioms apsaugos kompanijoms, 805 mln. JAV dolerių – valstybių ir visuomeniniams patruliams, 175 mln. eurų – draudimams.

            Tačiau pasaulyje dar pavojingesni tampa Gvinėjos įlankos ir Vakarų Afrikos regionai. Čia kovos prieš piratavimą priemonės nėra pakankamai išvystytos. Neįvertinta ir tai, kiek lėšų reikės piratavimui šiuose regionuose sutramdyti.

            Comment


              #86
              Pasaulyje daugėja nukentėjusių jūrininkų

              Pasaulyje daugėja laivų, kur nepaisoma jūrininkų darbo sąlygų.

              2015 metais JAV pakrančių apsaugos tarnyba sulaikė 202 laivus, kur buvo fiksuoti pažeidimai. 2014 metais tokių laivų buvo 143.

              Apie padažnėjusius pažeidimus, laiku nesumokėtus atlyginimus pranešama ir iš kitų regionų.

              Dėl pasaulinių pokyčių laivyboje ir sumažėjusių laivų savininkų pajamų, jūrininkai tapo tarsi įkaitai. Ypač kenčia anglių ir rūdos laivų įgulos, nes šių krovinių grupes pasauliniai ekonomikos smukimai palietė labiausiai.

              Jūrininkai yra priversti po kelis mėnesius laukti savininkų pamestuose laivuose kol šie teiskis sumokėti atlyginimus. Nesumokėtų atlyginimų dydžiai taip pat didėja. Kai kuriems jūrininkams laivų savininkai įsiskolinę po 50 ir net 100 tūkstančių JAV dolerių.

              Comment


                #87
                Rusija iškelia karo skenduolius

                Rusija Barenco jūroje planuoja iškelti per karą nuskendusį JAV transportinį laivą „Tomas Donaldson“, kuris plukdė karinę techniką.

                Jis guli Rusijos vandenyse maždaug 60 m gylyje.

                Jau anksčiau, tiksliau 2016 metais, iš jo buvo iškeltas amerikietiškas tankas „Sherman“, kita technika ir perduota Rusijos karo muziejams Sankt Peterburge ir Archangelske.

                Comment


                  #88
                  Sukurta atskira tema apie nelaimes laivyboje.

                  Atkelti pranešimai iš temos Pasaulio laivybos naujienos
                  Didžiausią temos dalį sudaro diskusija apie 2010 m. spalio mėnesį įvykusį gaisrą laive LISCO Gloria

                  Comment


                    #89
                    Neseniai įvykęs incidentas, kuris pasibaigė gana sėkmingai

                    15min.lt
                    Gedimą patyręs keltas „Regina Seaways“ sėkmingai pasiekė Klaipėdą,
                    Antradienį 13.40 val. Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras gavo pranešimą, kad Rusijos išskirtinėje ekonominėje zonoje (IEZ) kelto „Regina Seaways“ mašinų skyriuje pasirodė dūmai. Šis keltas įprastai plaukia maršrutu iš Klaipėdos į Vokietijos uostą Kylį ir atgal. Danijos kapitalo Klaipėdos keltų bendrovė „DFDS Seaways“ ir gelbėtojų tarnybos sprendė, kaip išgelbėti keleivius iš antradienį Baltijos jūroje incidentą patyrusio kelto. Vakare, užvedus pagrindinį variklį, keltas vėl pajudėjo sava eiga ir pasiekė Klaipėdą.



                    https://www.15min.lt/naujiena/aktual...tas-56-1038554

                    Comment


                      #90
                      Šią savaitę prie Murmansko įvyko didžiausio Rusijoje plaukiojančio doko avarija.
                      Iš pradžių buvo raminama kad čia nieko rimto; paskui kalbėtojų tonas pasidarė mažiau optimistinis.

                      Prieš pusantro mėnesio įvyko panaši nelaimė Rusijos Tolimuosiuose Rytuose esančiame Primorės krašte, Slaviankos laivų remonto įmonėje.
                      Nuskendo plakiojantis dokas su dviem laivais. Krane buvusi moteris nenukentėjo, tik labai išsigando.

                      Video
                      sputnik.ru 2018
                      В Приморье затонул плавучий док с судами и кранами: видео / Primorės krašte nuskendo plaukiojantis dokas su dviem laivais ir kranais

                      https://news.sputnik.ru/proisshestvi...3427bc4f5ee58a

                      Komsomolskaja pravda 2018.09.19

                      https://www.kp.ru/online/news/3240855/

                      Astakada Youtube
                      Славянка СРЗ Падение крана 19 сентября 2018
                      https://www.youtube.com/watch?v=kV6RF684e-I

                      Comment


                        #91
                        Spalio 30 d. įvyko nelaimė remontuojant vienintelį Rusijos lėktuvnešį "Admiral Kuznecov" Rosliakovo miesto SRZ-82

                        Negalima nutylėti, kas tai per laivas.
                        Šiuo metu tai vienintelis Rusijos lėktuvnešis. Jo vdabartinsi pavadinimas yra "Адмирал Флота Советского Союза Кузнецов" ("Sovietų Sąjungos laivyno admirolas Kuznecov"
                        Gigantiškas laivas pradėtas statyti 1985 m. Nikolajeve, nuleistas į vandenį 1991 m., pilnai ginkluotas 1995 m.
                        Keli šios serijso lėktuvnešiai nebaigti ir supjaustyti, tai pat parduoti Kinijai ir Indijai
                        Lėktuvnešio matmenys: ties vaterlinija 270*33 m. didžiausi matmenys 306*72 m. borto aukštis 64 m laivo grimzlė iki 10 metrų, Įgulą sudaro 1980 žmonių.

                        2016/2017 m. sandūroje lėktuvnešis su palyda dalyvavo ekspedicijoje į Siriją. Jos metu neteko dviejų lėktuvų. Savo lėktuvų.

                        Lėtai plaukiantis dūmijantis laivas susilaukė daug dėmesio ir pašaipų


                        https://www.nytimes.com/2016/10/22/w...sov-syria.html


                        https://www.rferl.org/a/inside-russi.../28077888.html


                        https://www.memri.org/reports/ria-co...errorists-more

                        Lėktuvnešį "Admiral Kuznecov" nutarta modernizuoti. Jo kapitalinis remontas buvo numatytas nuo 2018 iki 2021 metų

                        Plačiau apie lėktuvenšį Vikipedijoje
                        RU Wiki https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90...86%D0%BE%D0%B2
                        EN Wiki https://en.wikipedia.org/wiki/Russia...iral_Kuznetsov

                        Comment


                          #92
                          2018 m.spalio 29/30 d. naktį remontuojant lėktuvnešį "Admiral Kucnecov" įvyko avarija.
                          Veiksmas vyko Murmansko srities Rosliakovo laivų remonto įmonėje Nr. 82 (СРЗ № 82 Росляково), plaukiojančiame doke PD-50 (плавучий док ПД-50)

                          Rosliakovo miestas yra tarp Murmansko ir karo laivyno bazės Severomorske

                          Žemėlapis iš www.mapy.cz

                          Dokas PD-50 puikiai matosi palydovinėje Maps Google nuotraukoje (kairėje )

                          https://www.google.com/maps/place/Ro...3!4d33.2088867

                          Plaukojantis dokas PD-50 yra 300 metrų ilgio ir 88 m pločio
                          Jis pastatytas Švedijoje 1980 metais. Rusijoje panašus dokas yra Juodojoje jūroje, Novorosijske (kitur rašo - kad Ramiojo vandenyno laivyne)
                          https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%94-50



                          Lėktuvnešis :Addmiral Kuznecov" doke PD-50



                          https://www.google.lt/search?q=%D0%9...=1541361138008

                          Comment


                            #93
                            Apie plaukiojančio doko PD-50 avariją remontuojant lėktuvnešį "Admiral Kuznecocv" šiek tiek rašyta ir mūsų spaudoje.

                            Spėjama, kad nuleidžaint (gramzdinant ) doką kažkas sugedo elektros linijse ir dokas ėmė nekontroliuojamai skęsti grimzti
                            Pradėjus grimzti dokas pasvitro ir nuktito du kanai, vienas iš jų - ant lėktuvnešio.
                            Sužeisti ir sušalo 4 žmonės, vienas iki šiol laikomas dingusiu be žinios.
                            Pagal vieną versijų, elektra siurbliams turėjo būti tiekiam turėjo būt nuo keturių dyzelinių generatorių, o ten jau kuris laikas elektra tiekiama nuo kranto. Kaip tik įvyko elektros įtampsos svyravimai (ktri šaltinai rašo, kad viskas su elektra buvo tvarkoje).
                            Bet kokiu atveju reikia įvertinti lėktuvnešio įgulos greitą orientaciją - jie sugebėjo išpluudyti naktį laivą, nors prisėmė kelis tūkstančius otonų vandens. Jei būtų uždelsta - galėjo ir jis nukeliauti į dugną. Šiuo metu "Admiral Kuznecov" yra remontuojamas Mumanske lavų remonto įmonėje (LRĮ Nr. 35 / СРЗ №35)

                            BNS 2018.10.30
                            Perkeliant remontuojamą Rusijos lėktuvnešį nuskendo plaukiojantis dokas
                            https://www.15min.lt/naujiena/aktual...1052108?copied

                            Lrytas.lt 2018.11.01
                            Ant Rusijos lėktuvnešio užgriuvęs kranas kol kas nebus nukeltas
                            https://www.lrytas.lt/pasaulis/ivyki...eltas-8088339/

                            Gal verta paminėti, kaip vyko informavimas apie nelaimę .
                            - Iš pradžių minėta, kad "iš dalies" nuskendo plaukiojantis dokas, paskui pripažinta, kad jos nuskendo visas
                            - Iš pradžių sakyta, kad nėra jokių rintų pažeidimų, paskui išaiškėjo, kad iš 15 aukščio krisdamas 70 tonų kranas išmušė 20 m² ( 4 * 5 m) kiaurymę
                            - Iš pradžių sakyta, kad tai nelabai rimta ir tik kelių mėnesių klausimas kada dokas bus iškeltas; lėktuvnešio remonto terminai liek be pasikeitimų. Dabar išaiškėjo, kad jo keliti turbūt neįmanoma - plaukiojantis dokas gali būti mechaniškai apgadintas, jis yra nugrimzdęs ir pasviręs nuo 10 iki 30 m gylyje bei gali nugrimzti į 100 m prarają laivybos kanale.

                            Lenta.ru 2018.11.02
                            Плавдок «Адмирала Кузнецова» оказался неподъемным /
                            Išaiškejo, kad "Admirolo Kuznecovo" doko neįmanoma iškelti
                            https://lenta.ru/news/2018/11/02/pd50/


                            Kelios lėktuvnešio esančio Murmansko LRĮ Nr. 35 / СРЗ №35) nuotraukos iš rusiško interneto.
                            Matosi ant lėktuvnešio denio nukritęs kranas




                            Įvedus rusiškai raktinius žodžius "Плавдок ПД-50", "Адмирал Кузнецов" galima paskaityti įdomių pastebėjimų ar išgirsti įžalgų per video. Vis dėlto laikai pasikeitė. Anais laikais apie tokį viešimą socialiniuos tinkluose nebuvo galima galvoti. Karinių miestelių gyventojai diskutuoja...

                            Rusams pradeda aiškėti, kad ne tik nebus kur remontuoti gigantų "Admiral Kuznecov" ir kreiserio "Piotr Velikij", bet sutriks ir kitų laivų remontas.
                            Kokio Rosliakovo gyventojams tai didelė nelaimė, nes tas kitų darbų ten nėra, o nuskendęs dokas - pagrindinis įmonės turtas ir žmonių maitintojas.
                            Patys rusai tokio daikto nepasistatys, o čia dar sankcijos...

                            Comment


                              #94
                              https://snob.ru/profile/31374/blog/144281 įdomus skaitalas rusų kalba apie to laivo būseną, problemas ir pan. - pusė kajučių negyvenamos/išlaužytos, nėra šildymo, trūksta vandens, elektros.
                              Paskutinis taisė digital; 2018.11.04, 22:02.

                              Comment


                                #95
                                Išaiškėjo, kad Rosliakovo uoste (Murmansko sr.) nuskendusio plaukiojančio doko PD-50 (Плавдок ПД-50) nelabai pavyks iškelti, nes jo korpusas skilo.

                                Interfaks 2018.11.06
                                Затонувший в Мурманске плавучий док получил трещины при ударе о дно
                                Murmanske nuskendęs plaukiojantis dokas įskilo sdėl smūgio į dugną
                                https://www.interfax.ru/russia/636586

                                Šiaip reikėjo labai pasistengti kad tokia avarija įvyktų - tam kad dokas nuskęstų, reikėjo apokaliptinio scenarijaus - jį susprogdintų diversantai ar taranuotų sausakrūvis. Tačiau rusiškas "avosj" nuskandino tą gargarą; mažai trūko, kad nuskęstų ir lėktuvnešis.
                                Turbūt buvo nehermetiškai uždatytos talpos (dėl pasirodžiusio ledo - labai netikėta Šiaurėje). Kai išeinant lėktuvnešiui dokas buvo gramzdinamas, dokas pakrypo. Avarija turbūt kilo kilo dėl elektros tiekimo. Ten stovi 4 autonominiai dyzeliniai elektros varikliai (bakų talpa 2000 tonų). Tačiau dokas jau kuris laikas jie naudojosi tik elektra iš kranto. Dyzeklio talpas turbūt buvo turščios. Sklendes teoriškai galima uždaryti ir rankomis, tam laiko pakanka - planinis doko grimzdimas užima 5 valandas. Tačiau ten viskas vyko improvizuotai. Pažeidus doko pusiausvyrą jo nepavyko išlyginti, jis pakrypo tiek, kad nukrito du 50 tonų keliamosios galios kranai (vienas jų prakirto 4*5 m skylę lėktuvnešio denyje).
                                Galima įsivaizduoti, kokia košmariška naktis buvo Rosliakove.

                                Dėl tokios didelės avarijos pablogės Rusijos Šiaurės laivyno karo laivų priežiūra. Didžiausi laivai lėktuvnešis "Admiral Kuznecov" ir raketinis kresieris "Piotr Velkiij" dabar gali būti remontuojami tik Tolimųjų Rytų laivyno bazėse. Nenueisi į dokų parduotuvę ir neusipirksi kito plaukiojančio doko - švedai doką PD-50 gamino ketverius metus, o čia galimų pardavėjų sumažės, nes veikia sankcijos.

                                Vzgliad.ru 2018.11,09
                                Авария ПД-50 оставила Россию без важнейших боевых кораблей
                                Doko PD-50 avarija paliko Rusiją be svarbiausių karo laivų

                                https://vz.ru/society/2018/11/9/949782.html
                                Paskutinis taisė Romas; 2023.10.22, 16:58.

                                Comment


                                  #96
                                  Keltų manevrai audros metu prie Alandų salų (Suomija)



                                  Praėjusiais metais audros metu keli laivai buvo patyrę incidentus. Vienas jų, "Viking Amorella" (1988 m.) buvo užplaukęs ant seklumos. Šį laivą kitais metais pakeis "Viking Glory".

                                  Comment


                                    #97
                                    Norvegijoje audros metu keltas taip pat patyrė incidentą. (t.p. 2020 m.)

                                    Comment


                                      #98
                                      Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                      Tačiau rusiškas "avosj" nuskandino tą gargarą; mažai trūko, kad nuskęstų ir lėktuvnešis gerai kad be lėktuvnešio
                                      O kas čia gero? Kaip tik kelčiau į Šiaip linksma temą.

                                      Nepirk iš Decathlon, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, Volfas Eng, Procter & Gamble / Gillette
                                      Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                                      Comment


                                        #99
                                        Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                                        O kas čia gero? Kaip tik kelčiau į Šiaip linksma temą.
                                        Ir šiaip iš to dūmijančio laužo naudos nedaug, čia bent pramoga žiūrovams būtų buvusi.
                                        Post in English - fight censorship!

                                        Comment


                                          Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                                          O kas čia gero? Kaip tik kelčiau į Šiaip linksma temą.
                                          Šiaip nėra blogai, kad nepaskendo Kuznetsovas. Jo remontas kainuos milžiniškus pinigus, ir surys didelę dalį karinio laivyno biudžeto. O naudos iš jo visiškai mažai. Gaisro remontas oficialiai kainuos $1.5 mlrd, žinant, kad antrą tiek išvogs, tai nėra blogai. Būtų daug blogiau jei tuos pinigus skirtų savo laivynui Baltijos jūroje
                                          If a lion could speak, we could not understand him.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X