Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vidaus vandens keliai
Collapse
X
-
Dalyje Lietuvos – hidrologinė sausra: Kaune ugniagesiams teko gelbėti įstrigusį plaustą
Nemune nuo Kauno iki Klaipėdos [vandens lygis] įprastai pavasarį siekia nuo pusantro iki dviejų metrų. Dabar kai kuriose vietose vos 1,20 m. Pramoginiams laivams kol kas kliūčių nėra, tačiau plukdant krovinius vandens lygį kapitonams tenka sekti itin atidžiai. „Jei įprastai, prie aukšto vandens, pilnos baržos – 1000 tonų, tai šiandien 600-700 tonų pakrauta“, – teigia Vidaus vandens kelių direkcijos laivybos direktorius Aurelijus Rimas. Vidaus vandens kelių direkcijos duomenimis, vandens lygis dabar – kaip vidurvasarį.
Hidrologų duomenimis, blogiausia situacija vidurio Lietuvoje – Šešupėje, Kražantėje, Šušvėje. Paviršiniai vandens telkiniai kai kur tiek nusekę, kad 6-iose vandens matavimo stotyse fiksuojama hidrologinė sausra. Dar 10-yje stočių situacija artima sausrai.Paskutinis taisė bato_usai; 2025.05.19, 22:17.
- 1 patinka
Comment
-
Lietuvos upėse dirbs Baltijos šalyse analogų neturintis laivas
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis pritarė beveik 7 mln. kainuojančio ir analogų Baltijos šalyse neturinčio elektrinio laivo įsigijimui. Lietuvoje jis atliks vandens kelių priežiūros darbus – galės žymėti bei prižiūrėti upes ar ežerus, tikrins jų gylius ir įrengs naujus kelius, rašoma ministerijos pranešime žiniasklaidai.
Pirkimą įgyvendins ir inovaciją naudos Vidaus vandens kelių direkcija. Sutartis dėl laivo pirkimo pasirašyta su tarptautinį viešąjį pirkimą laimėjusia Nyderlandų bendrove „Kotug Push-it B.V.“. Sandorio vertė – beveik 7 mln. eurų. Laivas turėtų būti pastatytas kitų metų vasarą. Po testavimo darbų, tikimasi, pradės darbus Nemune.
Naujasis laivas-stūmikas, varomas elektros varikliais, galės veikti iki 50 valandų. Vienu įkrovimu jis įveiks iki 300 km atstumą.
Skaičiuojama, kad laivas, atliekantis vandens kelio priežiūros darbus, degindamas dyzeliną per metus į aplinką išskiria daugiau nei 90 tūkstančių kilogramų anglies dvideginio. Taigi, perėjimas prie elektros sumažins neigiamą poveikį aplinkai.
Be elektrinio laivo, skirtą finansavimą VVKD taip pat investuos į elektrinio krano bei naujos baržos įsigijimą.
Comment
-
Lygiai 100 dienų pertraukaŠiemet navigacijos sezonas Nemuno upėje nuo Kauno iki Atmatos žiočių, bei Kuršių mariose nuo Atmatos žiočių iki Klaipėdos su atšaka į Nidą tęsis tiek pat kiek ir pernai – 265 paras, nuo kovo 20 dienos (pernai nuo kovo 11 dienos) iki gruodžio 10 dienos (pernai iki lapkričio 30 dienos), 24 paromis ilgiau nei pernai. Likusiuose valstybinės reikšmės vandens keliuose navigacijos sezonas tęsis iki spalio 20 dienos.
Ko gero, galėtų būti iki gruodžio 15 d. ir nuo kovo 1 d.
Comment
-
Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) valdyba atšaukė iš pareigų bendrovės vadovą Vladimirą Vinokurovą.
Lapkričio 20 diena yra paskutinė jo darbo diena, pranešė bendrovė. Kol vyks nuolatinio vadovo atranka, valdyba laikinuoju vadovu paskyrė generalinio direktoriaus pavaduotoją Gediminą Vasiliauską.
LRT.lt primena, kad Aplinkos apsaugos departamentas atliko tyrimą dėl Nemuno upės vagoje 2023–2024 m. VVKD vykdytų darbų.
Įvertinęs surinktą informaciją, departamentas skelbia nustatęs, kad buvo atlikti upės gilinimo darbai ir apskaičiavo, jog aplinkai padaryta žala siekia beveik 8 milijonus eurų. Visa tyrimo medžiaga perduota Lietuvos Respublikos prokuratūrai įvertinti, ar nustatyti pažeidimai neužtraukia baudžiamosios atsakomybės.Vidaus vandens kelių direkcijos vadovas Vinokurovas atleistas - LRTPašnekovas pabrėžė nematantis jokios VVKD atsakomybės.
„Teisės aktai nesikeitė, ta pačia tvarka atlikome darbus kaip ir kitose Lietuvos dalyse. Ir tai nėra „Natura 2000“ teritorija. Niekas nesikeitė, darbo metodas yra toks pat. Turbūt reiktų žmonėms suprasti, kad gilinti labiau, negu reikia ar nustatyti parametrai, yra ir laiko, ir pinigų, ir darbo švaistymas. Niekas to tikrai nedaro ir tai neturi jokios prasmės“, – sakė jis.
Aplinkos apsauga blokuoja viešosios infrastruktūros plėtrą. Galim pamiršti užneštus (per seklius) vidaus vandens kelius, nes "ten kažkas gyvena".
- 1 patinka
Comment
-
Matei fotkes iš to ruožo prie Alytaus? Nekažką vaizdelis. Ir geriausia, kad ten izoliuotas ruožas iki kurio neatplauksi per nesutvarkytus. Kol anuos sutvarkytų - tą vėl būtų užnešę.Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
Vidaus vandens kelių direkcijos vadovas Vinokurovas atleistas - LRT
Aplinkos apsauga blokuoja viešosios infrastruktūros plėtrą. Galim pamiršti užneštus (per seklius) vidaus vandens kelius, nes "ten kažkas gyvena".
Jei padarytų planą kaip vystyti laivybą nuo Alytaus ar Druskininkų iki Kauno, padarytų prieplaukas, šliuzus elektrinėje… gal ir būtų logikos jei būtų aiškus finansinis potencialas. Bet iš lempos nusispjaunant į gamtą gilinti izoliuotą ruožą be jokių planų kaip atsipirks… Grynas pinigų švaistymas.
- 1 patinka
Comment
Comment