Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Nelaimingi atsitikimai ir incidentai aviacijoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Yra kita atskaita: įjungti antrą prireikė 4 sekundžių.
    Jeigu vienas iš pilotų užsiėmė sabotažu, tai galėjo ir visai neįjungti grumtynių metu.

    Comment


      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

      Gali ne patys abu mygtukai, bet blokas, kuris juos valdo.
      Tokiu atveju cut-off abiejų variklių būtų įvykes vienu metu.

      Comment


        Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

        Kiek aš suprantu ergonomiką ir žmogaus mechaniką, tarp dviejų jungiklių atjungimų yra per trumpas laikas, kad juos atjungtų žmogus.
        pilnas youtube su tais jungikliais, nereikia išsigalvoti.

        4 sekundžių "prireikė" ne dėl to kad tiek užtruko perkelti ranką kelis centimetrus į šoną.

        -

        Comment


          Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

          Galėjo, viskas priklauso nuo mechanizmo tipo.
          Ką aš girdėjau, kad šie jungikliai turi spyruoklę, gražinančią juos į išjungtą padėtį. Jei dėl kažkokių priežasčių jungiklis mechaniškai pasiekė laisvo judėjimo poziciją, spyruoklė atliko tą darbą, kam ji ir buvo suprojektuota.

          Ar tai galėjo įvykti dėl vibracijos, pozicijos išdilimo, netinkamo sumontavimo - atsakys tik tyrimas.
          Faktas, kad saugikliai su laiku dyla, o techninė priežiūra gali pažiūrėti pro pirštus. Tokiu atveju užtektų nedidelės "pagalbos" iš šalies, kaip vibracija, rankovė ar net pakabintas rožančius, kad spyruoklės įveiktų nuodylą

          Comment


            Labai įtariu kad spyruoklės fiksuoja jungiklį abiejose galinėse padėtyse, kaip ir daugumoje jungiklių. Įtariu kad nėra taip, kad į jungti reikia suspaudžiant spyruoklę, o atgal pats atšoka, būtų visiška nesąmonė.
            -

            Comment


              Flickr

              Comment


                Vaido Čeponio skrydis su „Ryanair“ virto drama: vienas keleivis bandė išlaužti avarinį išėjimą https://www.15min.lt
                Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                Comment


                  Boeing Fuel Switches Checked, as Critic Cites a Similar Fuel Switch Cutoff in 2019

                  Dialogue heard on a cockpit voice recording indicates that the captain of the Air India flight that crashed in June, killing 260 people, may have turned off the fuel just after takeoff, prompting the first officer to panic, according to The Wall Street Journal, which cited sources familiar with U.S. official's early assessment... The president of the Federation of Indian Pilots condemned the Wall Street Journal report, saying, "The preliminary report nowhere states that the pilots have moved the fuel control switches, and this has been corroborated by the CVR [cockpit voice recorder] recording."

                  But meanwhile "India on Monday ordered its airlines to examine fuel switches on several Boeing aircraft models," reports Reuters, "while South Korea ordered a similar measure on Tuesday, as scrutiny intensified of fuel switch locks at the centre of an investigation into a deadly Air India crash."
                  The precautionary moves by the two countries and airlines in several others came despite the planemaker and the U.S. Federal Aviation Administration assuring airlines and regulators in recent days that the fuel switch locks on Boeing jets are safe... [The preliminary report] noted a 2018 advisory from the FAA, which recommended, but did not mandate, operators of several Boeing models, including the 787, to inspect the locking feature of fuel cutoff switches to ensure they could not be moved accidentally... Some airlines around the world told Reuters they had been checking relevant switches since 2018 in accordance with the FAA advisory, including Australia's Qantas Airways. Others said they had made additional or new checks since the release of the preliminary report into the Air India crash.

                  The web site of India's Financial Express newspaper spoke to Mary Schiavo, who was Inspector General of America's Transportation Department from 1990 to 1996 (and is also a long-time critic of the FAA). The site notes Schiavo "rejected the claims of human error that a pilot downed the Ahmedabad to London flight by cutting off the fuel supply."
                  Schiavo exclusively told FinancialExpress.com that this is not the first time fuel switch transitioned from "Run" to "Cutoff" on its own. It happened five years ago, too. "There was an All Nippon Airways (ANA) flight in 2019 in which the 787 aircraft did this itself, while the flight was on final approach. No pilot input cutting off the fuel whatsoever," Schiavo told FinancialExpress.com... "The investigation revealed the plane software made the 787 think it was on the ground and the Thrust Control Malfunction Accommodation System cut the fuel to the engines," she told FinancialExpress.com, before adding, "The pilots never touched the fuel cutoff..." Both engines flamed out immediately after the pilot deployed the thrust reversers for landing. The aircraft, which was also a Boeing 787 Dreamliner, was towed away from the runway by the authorities, and no injuries were reported.

                  UK Civil Aviation Authority, four weeks before the crash, had warned about similar fuel system issues on Boeing aircraft [on May 15, 2025]. "The FAA has issued an Airworthiness Directive addressing a potential unsafe condition affecting fuel shutoff valves installed on Boeing aircraft," the UK regulator's notice read, listing the B737, B757, B767, B777 and B787...

                  Comment


                    Reuters News Evidence shows Jeju Air pilots shut off less-damaged engine before crash, source says
                    SEOUL, July 21 (Reuters) - The South Korea-led investigation into Jeju Air's <089590.KS> fatal plane crash in December has "clear evidence" that pilots shut off the less-damaged engine after a bird strike, a source with knowledge of the probe said on Monday.
                    The source said the evidence, including the cockpit voice recorder, computer data and a physical engine switch found in the wreckage showed pilots shut off the left engine instead of the right engine when taking emergency steps after a bird strike just before it was scheduled to land.
                    "The investigation team has clear evidence and backup data, so its finding will not change," the source told Reuters on condition of anonymity because investigators have not released an official report including this evidence.
                    A government source said examinations of the plane's recovered engines found that no defects had been present before the bird strike and crash.
                    The December 29 crash of the Boeing BA 737-800 jet at Muan Airport killed all but two of the 181 passengers and crew members on board and was the deadliest air disaster on South Korean soil.
                    Investigators told victims' family members at a briefing on Saturday that the right engine had been more severely damaged by a bird strike than the left, and there was circumstantial evidence that pilots had turned off the less-damaged left engine, according to a third source who was at the briefing.
                    South Korean media outlets including MBN and Yonhap reported that information on Saturday and Sunday.
                    South Korea's Aviation and Railway Accident Investigation Board (ARAIB), which is leading the investigation, did not respond immediately to a request for comment.
                    Boeing referred questions about the crash to ARAIB. Engine maker CFM International, a joint venture between GE and France's Safran SAF, did not immediately respond to a request for comment.
                    Jeju Air said it was actively cooperating with the ARAIB's investigation and awaiting the official announcement of the results...
                    Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                    Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                    Comment


                      Šiukšlyno lėktuvas su 49 nukrito

                      https://www.theguardian.com/world/20...t-an-24-angara

                      Comment


                        Vakar iš Londono Hitrou oro uosto į Kiniją skridęs „Air China“ lėktuvas dėl variklio „gedimo“ nusileido Rusijoje. Į Pekiną skridęs lėktuvas, kuriame buvo daugiau nei 250 žmonių, antradienio (rugpjūčio 26 d.) rytą buvo priverstas atlikti neplanuotą nusileidimą Sibire. Keleiviai ir įgula lėktuve buvo laikomi 11 valandų, o tada, kaip pranešama, į Sibiro miestą buvo išsiųstas pakaitinis lėktuvas , kuris visus nuskraidino į Pekiną.
                        https://www.delfi.lt/news/daily/worl...andu-120141587

                        "a prohibition on any aircraft flying to and from Russian aerodromes from using UK airspace."
                        https://simpleflying.com/air-china-b...sia-diversion/
                        Paskutinis taisė Arunasx; 2025.08.27, 21:00.
                        Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                        Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                        Comment


                          American Airlines Pilots Forget Landing Gear: Go-Around Caught on Camera at Phoenix Sky Harbor
                          Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                          Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                          Comment


                            Šiandien greičiausiai dėl dronų nuo maždaug 21h visi VNO skrydžiai nukreipiami į aplinkinius oro uostus.

                            Click image for larger version  Name:	Screenshot_20251004_234221_Flightradar24.jpg Views:	0 Size:	176,4 kB ID:	2223326
                            Paskutinis taisė Lettered; 2025.10.04, 22:48.
                            Flickr

                            Comment


                              Nerandu jokios informacijos iš Lietuvos institucijų ir žiniasklaidos. Tiesiog tyliai skraido dronai virš Vilniaus ir nieko nepraneša?

                              edit: pasirodo yra straipsnis 23:40. Vis tiek manau pavėluota ir nieko neaišku. Institucijų nekompetencija kvepia. http://lrt.lt/naujienos/lietuvoje/2/...-kauna-ir-ryga
                              Paskutinis taisė bimbam; 2025.10.04, 23:18.

                              Comment


                                Panašu, kad teks priprasti prie atšauktų reisų ir (kas be ko) skrydžių kainų kilimo. Priešams pasiųsti kelis dronus ar net balionus iš Baltarusijos nieko nekainuoja iš esmės. O ar dabartinė valdžia imsis kokių nors logiškų veiksmų - pamatysim, bet kol kas optimistiškai nenuteikia.

                                Comment


                                  Su esama Vilniaus oro uosto padėtimi (mažiau 30 km nuo sienos), tai tik laiko klausimas, kada "nežinomi" dronai čia lankysis.

                                  Comment


                                    Parašė Sula Rodyti pranešimą
                                    Su esama Vilniaus oro uosto padėtimi (mažiau 30 km nuo sienos), tai tik laiko klausimas, kada "nežinomi" dronai čia lankysis.
                                    Šį kartą ne dronai buvo ir incidentas panašu nesusijęs su kariniais veiksmais, tiesiog kontrabandininkų oro balionai. Daug jų pasieniečiai perima, bet šitų panašu nepastebėjo kažkodėl.
                                    Paskutinis taisė Lettered; 2025.10.05, 09:44.
                                    Flickr

                                    Comment


                                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                      Šį kartą ne dronai buvo ir incidentas panašu nesusijęs su kariniais veiksmais, tiesiog kontrabandininkų oro balionai. Daug jų pasieniečiai perima, bet šitų panašu nepastebėjo kažkodėl.
                                      Dažnai mes nepastebime, net įskridusius dronus neigiame. Bet šiaip, kylant bet kokiai grėsmei oro uostui - turėtų įsijungti kariuomenė. Bet gal Dovilė garsą išjungus buvo.
                                      Aviate, navigate, communicate

                                      Comment


                                        Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                        Šį kartą ne dronai buvo ir incidentas panašu nesusijęs su kariniais veiksmais, tiesiog kontrabandininkų oro balionai. Daug jų pasieniečiai perima, bet šitų panašu nepastebėjo kažkodėl.
                                        Nebūčiau naivus, galvodamas jog "nesusijęs". 20-30 balionu, ar kiek ten jų buvo.. paleidimas vienu metu, sukeliant chaosa - galimai spec. operacija. Be to, kaip rašė vienas komentatorius: "kontrabanda paprastai vykdoma slapta, o toks kiekis balionų - vien suskaičiuotų 25, plius dar galėjo būti nepastebėtų."

                                        Jei jūs tikite, kad "gerieji" kontrabandistai visai nesiekia sutrikdyti oro uosto darbą, o tik nori uždirbti ir visai nėra būtina numušinėti tų balionų, tai štai jums šiek tiek matematikos.
                                        Žiniasklaida pranešė, kad po balionu buvo krovinys su 500 cigarečių pakelių
                                        500 pakelių = 12.5 kg. Su tara, maždaug 15 kg
                                        Į orą pakelti 15 kg, reikia 135 litrų helio. Užmetam 20% nuostoliams, nes helis labai lakus.
                                        165 litrai helio kainuoja ~80€
                                        150 l tūrio silikoninis balionas kainuoja nuo 100 iki 300€, tarkim vidurkis 150€ . Beje, pats balionas sveria apie 5 kg
                                        GPS sekiklis ~ 25€
                                        Dujų išleidimo mechanizmas ~30€
                                        Nuotolinis valdiklis ~30€
                                        Viso apie 315€
                                        Na ir plius logistika, telefono kortelės, kuras , derinimai ir t.t. dar apie 50€
                                        Pelnas iš 500 cigarečių pakelių, parduodant didmena, yra apie 500€
                                        Atėmus visus kontrabandos kaštus , lieka ~150€ gryno "navaro" nuo vieno baliono.
                                        Čia rimtai yra tie pinigai dėl kurių verta?
                                        Ar niekam nekilo klausimas, kodėl turint galimybę valdyti oro baliono nusileidimą, "kontrabandistai" panoro cigaretes pasiimti būtent kontroliuojamoje oro uosto erdvėje?
                                        Ir sutapk man taip, kad visoje Europoje panašiu metu atsitinka kažkokie "nekalti" nutikimai, dėl kurių sutrinka oro uostų darbas.
                                        Man atrodo, kad greitu metu "kontrabandistai" paskaičiuos, kad už cigaretes labiau apsimoka skraidinti trotilą arbą heksogeną. O vietoje dujų išleidimo valdiklių dėt sprogimo iniciatorius. O jei dar kokių miltukų įdėtų ir virš miesto susprogdintų?
                                        Beje, palei sieną jau yra sukurta neskraidymo zona skirta oro taikinių numušinėjimui.
                                        Oro balioną numušti galima priskraidinus fpv droną su adata.
                                        Šią savaitę Kazlų rūdos aerodrome buvo dronų dienos. Varžėsi virš 300 karinių dronų operatorių. Kaip ir turim kas ir su kuo galėtų išspręsti kontrabandinių balionų klausimą.
                                        Reikia tik politinės valios.
                                        Na ir dar iš VSAT vadovybės norėtųsi gal kokio paaiškinimo kodėl tiek metų toleruojama kontrabanda.
                                        Šarūnas Jasiukevičius
                                        Paskutinis taisė liudasbar; Vakar, 13:01.

                                        Comment


                                          Šiaip aš irgi niekaip nesusieju to su kontrabandininkais. Paleisti kontrabandą kažkur iš toli, kuomet tokio nevaldomo oro baliono trajektoriją labai sunku įvertinti, labai sunku įvertinti kur toks balionas nukris (juk net oficialiai pranešta, kad ir iki Rokiškio nuskrido) ? kažkaip sunku patikėti, kad kažkas savo pinigais taip žaistu - nu gal mano chebrantai ir sugebės rasti kur ta kontrabanda nuskrido ...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X