Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

airBaltic

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • VLR
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Iš ten pat, kur ir pvz. Rail Baltica ekonominė nauda skaičiuojama milijardais Eur, nors jungs tik kelias mažas sostines, o airBaltic jungia visą Europą, tai nauda n kartų didesnė.



    https://aviokase.lv/lv/jaunumi/Aviok...jspeks/n-2362/
    Turime situaciją, kur
    - neturime skrydžių tarp sostinės ir net tokių miestų kaip Madridas
    - kitos jungtys irgi padrikos (iš serijos 'du kartus per penkias savaites, priklausomai nuo to ar vasara, ar gal lija')
    - būdami gerokai turtingesnės šalies gerokai didesnę populiaciją turintis regionas, esame euforijoje gavę kasdieninį skrydį į biednesnės ir netankesnės šalies 'tikrą' oro uostą, esantį strategiškai prastesnėje vietoje jungiamiesiems skrydžiams nei mes

    Ir visa tai vien dėl to, kad šalyje nuo 90-ųjų dominuoja ambicijų neturintys žmogeliai, o sakymas, kad viskas 'neapsimoka' ir 'neatsipirks' priduoda visuomenėje daug cool taškų net kalbant apie de facto viešąsias paslaugas. Iš esmės, kokia populiacija, tokia ir aviacijos strategija. Ir ne, AirBaltic čia nėra vienintelis kelias (toli gražu), labiau kalbu apie situacijos analizės kokybę Lietuvoje apskritai ir visišką nesigaudymą, kur dabar Lietuva galėtų būti aviacijoje, jei turėtume kietų, ambicingų žmonių.
    Paskutinis taisė VLR; 2025.08.27, 11:11.

    Komentuoti:


  • Dundorfas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Iš ten pat, kur ir pvz. Rail Baltica ekonominė nauda skaičiuojama milijardais Eur, nors jungs tik kelias mažas sostines, o airBaltic jungia visą Europą, tai nauda n kartų didesnė.



    https://aviokase.lv/lv/jaunumi/Aviok...jspeks/n-2362/
    Tiesiogiai Airbaltic įdarbina 2,531 (2023 - wikipedia) is kurių daugiausiai Latvijoje 8,6k netiesogiai tai čia labai įvairai galima skaičiuoti, pvz kad jei būtų kitos užusienio kompanijos vietoj airbaltic iš jų pusė kokia pusė vistiek būtų įdarbinta. Ir tie darbuotuojai tikėtina galėtų susirasti veiklas kitose srityse kurių nereikėtų dotuoti ir kurios būtų ne mažiau, o gal ir labiau naudingos Latvijai. b) dviejų Airbaltic Baltijos šalyse būtų perdaug. c) rizikingas biznis, daug vyriausybių nudegė (o Latvija net mikro regione ne pirmauja).
    Ir imho lenkiantis demografijai valstybių finansai užsirauks ir tada Airbaltic jau pačiai reikės plaukti, nu jie bankrutuos paliks įdirbį: daug specialistų aviacijos srityje, aeruostą, ty nedings visiškai.
    Dar jei demografija lenkiasi (o ypač Baltijos šalių regione) reiškia klientūros mažės, tai AirBaltic turės būti arba gudresnė už kitas aviacijos kompanijas (kurios didesnės ir kurias irgi gal vyriausybės rems, bent kai kurias) ar/ir žiūrėti naujų rinkų.
    Nepirkčiau AirBaltic akcijų.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    O skraidantys į LT įdomu ar/kaip/kam apskaitomi?

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė B.S. Rodyti pranešimą

    Čia is kur toks skaičius?
    Iš ten pat, kur ir pvz. Rail Baltica ekonominė nauda skaičiuojama milijardais Eur, nors jungs tik kelias mažas sostines, o airBaltic jungia visą Europą, tai nauda n kartų didesnė.

    Economic investments Latvia’s aviation industry, led by airBaltic, employs approximately 8,600 people, generating an economic output of USD 452.3 million, accounting for 1.0% of the country’s GDP. When looking at the broader impact, including supply chain activities, employee-related costs and aviation-driven tourism, the total contribution increases to USD 1.9 billion, supporting 36,600 jobs and accounting for 4.4% of Latvia’s GDP.
    https://aviokase.lv/lv/jaunumi/Aviok...jspeks/n-2362/

    Komentuoti:


  • Red Neck
    replied
    Multiplikacinis efektas. Žinoma, reiktų skaičiuoti ar tie 2 mlr. ne iš lempos.

    Komentuoti:


  • B.S.
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    O ekonominė nauda Latvijos ekonomikai vien per metus 2 mlrd. Eur.
    Čia is kur toks skaičius?

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    Lengva svaičioti, kol nereikia mokėti iš savos kišenės. Airbaltic atveju jau nurašyta 570 mln.
    O ekonominė nauda Latvijos ekonomikai vien per metus 2 mlrd. Eur.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Lengva svaičioti, kol nereikia mokėti iš savos kišenės. Airbaltic atveju jau nurašyta 570 mln.

    Komentuoti:


  • DeSadas
    replied
    Parašė xvoss Rodyti pranešimą

    panaši diskusija kaip ir "kada metro ar kada tramvajus atipirks Vilniuj".. niekada! BET airbaltic veža turistus, veža verslininkus, veža Latvijos vėliavą ir daro Rygą aviacijos hub'u Baltijos šalims, manau jeigu jų neliktų būtų didžiulė finansinė ir moralinė netektis Latvijai. Ačiū jiems, kad jie yra ir kad su jais galiu visai patogiai nuskrist namo.

    Ačiū Dievui, Lietuviai išmoko gyventi be nacionalinio oro vežėjo, be metro, be tramvajaus, be normalių valstybinių lėktuvų (neskaitau spartano ir L410 reprezentatyviniais lėktuvais valdžiai) ir išvis be normalaus viešojo transporto (kur darniai ir taktiškai veikia traukiniai, autobusai ir netgi car sharingas).. nū nes viskas turi kažkaip atsipirkt tiesiogiai, o ne per aplinkui.. ir išvis duokit man nuolaidą vokiškai mašinai ir būsiu laimingas! (sorry, nesusilaikiau)
    viskas kainuoja, jei siuos dalykus turetume tai nebutu kitu dalyku. labai paprasta,

    Komentuoti:


  • xvoss
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    Tikrai įdomus visas bendrai, bet yra manau gerai nusimanančio komentaras apie AirBaltic ir nacionalines bet kurios Baltic šalies avia linijas nuo 1:05:20:
    panaši diskusija kaip ir "kada metro ar kada tramvajus atipirks Vilniuj".. niekada! BET airbaltic veža turistus, veža verslininkus, veža Latvijos vėliavą ir daro Rygą aviacijos hub'u Baltijos šalims, manau jeigu jų neliktų būtų didžiulė finansinė ir moralinė netektis Latvijai. Ačiū jiems, kad jie yra ir kad su jais galiu visai patogiai nuskrist namo.

    Ačiū Dievui, Lietuviai išmoko gyventi be nacionalinio oro vežėjo, be metro, be tramvajaus, be normalių valstybinių lėktuvų (neskaitau spartano ir L410 reprezentatyviniais lėktuvais valdžiai) ir išvis be normalaus viešojo transporto (kur darniai ir taktiškai veikia traukiniai, autobusai ir netgi car sharingas).. nū nes viskas turi kažkaip atsipirkt tiesiogiai, o ne per aplinkui.. ir išvis duokit man nuolaidą vokiškai mašinai ir būsiu laimingas! (sorry, nesusilaikiau)

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Tikrai įdomus visas bendrai, bet yra manau gerai nusimanančio komentaras apie AirBaltic ir nacionalines bet kurios Baltic šalies avia linijas nuo 1:05:20:

    Komentuoti:


  • Ciurlionis
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    LNK.lt 2025.08.19
    Paskirtas naujas „airBaltic“ generalinis direktorius
    Gal ir gerai, bus mažiau LH interesų. Kai parduodi akcijas jiems, o tada BT suplanuotus maršrutus atšaukti, ksd wet-lease paleistum pusę lėktuvų į LH grupei.

    O dar prieš tai žinodamas, kad blogai su varikliais, paskelbi naujas kryptis ir krūvą akcijų, pasididini cash flow, o tada sakai sorry - kalti varikliai.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    LNK.lt 2025.08.19
    Paskirtas naujas „airBaltic“ generalinis direktorius
    Latvijos nacionalinės aviakompanijos „Air Baltic“ stebėtojų taryba paskyrė Erno Hildeną bendrovės generaliniu direktoriumi.
    E. Hildenas naujas pareigas pradės eiti nuo šių metų gruodžio, antradienį pranešė „Air Baltic“. (...)

    Suomijos pilietis E. Hildenas turi daugiau nei 25 metus tarptautinės patirties aviacijos ir finansų srityje. Iki šių metų birželio jis ėjo Skandinavijos aviakompanijos SAS vykdomojo viceprezidento ir grupės finansų direktoriaus pareigas, kur buvo vienas iš pagrindinių vadovybės narių bendrovės pertvarkymo ir kapitalo didinimo metu. Prieš prisijungdamas prie SAS, jis ėjo aukštas pareigas Saudo Arabijos „Saudi Arabian Airlines Group“ bei Suomijos „Finnair“.

    https://lnk.lt/straipsniai/pasaulyje...torius-/330193

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    „Air Baltic“ atidėjo IPO planus https://www.vz.lt
    „Tai mūsų bazinis scenarijus – kapitalo išlaidų mažinimas, kitų rūšių veiklos vykdymas ir pinigų srautų optimizavimas, siekiant tęsti veiklą iki galimo IPO 2026 metais“, – pabrėžė V. Jakovlevas seminare, skirtame bendrovės pirmojo pusmečio rezultatams pristatyti.
    Komentuodamas, kiek laiko „Air Baltic“ galėtų tęsti veiklą be papildomo išorinio finansavimo, bendrovės finansų direktorius sakė, kad sandorį su „Lufthansa“ numatyta užbaigti rugpjūtį, o papildomų pajamų tikimasi iki trečiojo metų ketvirčio pabaigos.
    Anksčiau 2024-aisiais planuotas „Air Baltic“ IPO, pritraukiant apie 300 mln. Eur bendrovės verslo planui finansuoti, buvo perkeltas į šiuos metus, motyvuojant nepalankia padėtimi civilinės aviacijos sektoriuje bei Latvijos ekonomikoje.
    Latvijos vyriausybė, kuriai dabar priklauso 97,97% bendrovės akcijų, yra nusprendusi, kad po IPO valstybė turi valdyti bent 25% ir vieną akciją.
    Šių metų pradžioje su „Lufthansa Group“ buvo pasirašyta sutartis, numatanti, jog strategine Latvijos oro bendrovės investuotoja tampanti Vokietijos civilinės aviacijos flagmanė investuos į „Air Baltic“ 14 mln. Eur.
    Mainais „Lufthansa Group“ gaus konvertuojamą akciją, prilygstančią 10% „Air Baltic“ akcinio kapitalo, taip pat gaus vietą bendrovės stebėtojų taryboje. Vėliau, po planuojamo „Air Baltic“ IPO ši akcija būtų konvertuota į paprastąsias akcijas, o „Lufthansa Group“ valdomą akcijų dalį lemtų rinkos kaina.
    Vasarį Latvijos įmonių registre įregistruotas „Air Baltic“ akcinio kapitalo sumažinimas beveik 24 kartus – nuo 596,473 mln. iki 25,179 mln. Eur, taip pat esminiai akcinio kapitalo struktūros pakeitimai. Bendrovė nurodė, jog atsilaisvinusiomis lėšomis dengiami ankstesnių metų nuostoliai.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Videoreportažas apie tą patį:
    https://www.15min.lt/m/video/kylam-a...rodrome-267510

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Įdomesnė naujiena - Air Baltic Pilot Academy pilotus ruoš ir Kupiškio aerodrome:
    https://kmintys.lt/2025/05/16/kupisk...nalus-pilotai/

    Komentuoti:


  • DeSadas
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    „Air Baltic“ ketvirtinis grynasis nuostolis – beveik 30 mln. Eur https://www.vz.lt/logistika-ir-trans...mln-eur-567956
    p.s. 10 mln per mėnesį nuostolis - ar verta būtų merkti pastoviai pinigus be labai aiškios naudos?
    Turiu mintyse jei LT nuspręstų pirkti ženklesnę akcijų dalį.
    Ir nereiškia, kad dėl to staiga ženkliai pagerėtų susisiekimas iš LT.
    ouch , does not bode well for the `RIX hub

    Komentuoti:


  • Ciurlionis
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    „Air Baltic“ ketvirtinis grynasis nuostolis – beveik 30 mln. Eur https://www.vz.lt/logistika-ir-trans...mln-eur-567956
    p.s. 10 mln per mėnesį nuostolis - ar verta būtų merkti pastoviai pinigus be labai aiškios naudos?
    Turiu mintyse jei LT nuspręstų pirkti ženklesnę akcijų dalį.
    Ir nereiškia, kad dėl to staiga ženkliai pagerėtų susisiekimas iš LT.
    Turbūt reikia nustoti daryt iš RIX hub'ą. Airbaltic, kaip labai lokalus hubas dar ok, bet subsidijuoti, kad suomis skris per RIX į Prancūziją, ar Ispanas per RIX į Tiraną.. Manau laikas jau seniausiai parodė, kad tai neveikia.

    Ryga yra pakraštys, nėra tikslo deginti kurą, kad per RIX vien dėl kainos daryti tokius viražus. HUB yra likusi politinė ambicija.

    Kuo greičiau tai supras, greičiau atsisakys, tuo bus geriau, bent jau finansiškai.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    „Air Baltic“ ketvirtinis grynasis nuostolis – beveik 30 mln. Eur https://www.vz.lt/logistika-ir-trans...mln-eur-567956
    p.s. 10 mln per mėnesį nuostolis - ar verta būtų merkti pastoviai pinigus be labai aiškios naudos?
    Turiu mintyse jei LT nuspręstų pirkti ženklesnę akcijų dalį.
    Ir nereiškia, kad dėl to staiga ženkliai pagerėtų susisiekimas iš LT.
    Paskutinis taisė Arunasx; 2025.05.15, 20:28.

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied

    Komentuoti:

Working...
X