Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Karaliaus Vilhelmo kanalas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    Delfi.lt 2025.04.09
    Karaliaus Vilhelmo kanalo pokyčiai
    Karaliaus Vilhelmo kanalo, kurio laivybai įveiklinta tik pusė, reikalai pasisuko taip, kad dabar visų akys krypsta į Klaipėdos miesto savivaldybę, į Stariškės kvartalo galimybių studiją. Gruodžio vidury planuojama paviešinti vieno šios studijos etapo rezultatus.


    Vidaus vandens kelių direkcijos laivybos direktorius Aurelijus Rimas sako, kad aktyvesnio Vilhelmo kanalo įveiklinimo situacija per šiuos metus nepasikeitė – Klaipėdos miesto savivaldybė toliau rengia Stariškės kvartalo vystymo galimybių studiją. „Mes esame pateikę prašymą, kad į tuos planavimo dokumentus būtų įtrauktas ir kanalo į ketinamą pietinėje uosto dalyje statyti mariną iškasimas, t. y. Karaliaus Vilhelmo kanalo sujungimas su Kuršių mariomis. (...)
    Trečiosios vandenvietės iškėlimo klausimas jau uždarytas. Artimiausiais metais jis nebus svarstomas. Aplinkos ministerijos specialistų teigimu, trečiosios vandenvietės sanitarinę zoną būtų galima atitraukti iki Vilhelmo kanalo kranto linijos, tada nebūtų draudžiama laivyba tuose trijuose kilometruose kanalo ties Klaipėda.

    Dabar praktiškai direkcija nieko daugiau nedaro, kol nebaigta rengti minėta studija. Pasak A. Rimo, plaukti Vilhelmo kanalu Klaipėdos link galima ir dabar, jokių draudimų nėra, tik tiek, kad pačiame kanale netoli Klaipėdos uosto tektų apsisukti ir grįžti į Dreverną ar kur kitur.
    Laivybos direktoriaus A. Rimo teigimu, Drevernos upės senvagės atvėrimo klausimas dabar yra sustojęs Klaipėdos rajono savivaldybėje. Vidaus vandens kelių direkcija parengė techninį šešių metrų pločio šliuzo statybos projektą, yra gautas statybos leidimas, dokumentai padovanoti Klaipėdos rajono savivaldybei.
    „Buvo svarstomas variantas, gal reikėtų iškasti kanalą ir šliuzo statybą laikinai atidėti. Tačiau iškilo druskingo vandens iš Kuršių marių patekimo į Klaipėdos vandenvietę klausimas. Dėl šios priežasties šio varianto atsisakyta“, – teigė jis.

    Pasak Klaipėdos miesto mero Arvydo Vaitkaus, šiuo metu yra baigtas pirmas Stariškės pocentrio urbanistinės galimybių studijos rengimo etapas, padaryta daugiasluoksnė teritorijos analizė. Antro studijos etapo metu kuriama teritorijos ambicija, galimi įveiklinimo tūriniai, erdviniai vystymo scenarijai su funkcine programa. (...)
    Stariškė – kaimas tarp Kuršių marių ir Vilhelmo kanalo, tarp Klaipėdos ir Kairių. Pasak uostamiesčio mero, viena iš labai svarbių galimybių studijos užduočių – išnagrinėti Vilhelmo kanalo įveiklinimą pritaikant jį ir laivybai, ir sujungimui su Kuršių mariomis. (...)

    Klaipėdos rajono meras B.Markauskas informavo, kad kartu su nekilnojamojo turto „Vėjų miestelis“ įgyvendintojais Svencelėje parengtas pėsčiųjų ir dviračių tako palei Vilhelmo kanalą nuo Svencelės iki Klaipėdos projektas. Dabar investuotojas ir rajono savivaldybė bando tartis, kaip tą projektą realizuoti.
    B. Markauskas pasidžiaugė, kad pagaliau šiemet pakeistas kanalo pavadinimas teisingu – Karaliaus Vilhelmo kanalas. Priekulės seniūnės Daivos Bliūdžiuvienės teigimu, kanalo pavadinimas sovietmečiu buvo pakeistas į Klaipėdos kanalas. Ir iki šiol visur buvo tokie užrašai. „Istoriškai tikrasis pavadinimas yra Karaliaus Vilhelmo kanalas. Šiemet mes užsakėme informacines lentas su tokiu pavadinimu ir pakeitėme senuosius užrašus“, – teigė seniūnė

    https://www.delfi.lt/kablys/naujieno...rbai-120068136

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied
    Dalis apie Vilhelmo kanalą

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Numatoma Drevernos šliuzo vieta

    www.mapy.cz

    Diena.lt 2024.12.14
    Drevernos šliuzas atvers naują laivybos maršrutą
    Naują šliuzą Drevernos upės senvagėje rengiasi statyti Klaipėdos rajono savivaldybė. Šiuo metu yra paskelbtas jo statybos konkursas.

    Šliuzą eksploatuotų profesionalai
    Tai bus toks šliuzas, per kurį galės praplaukti praktiškai bet kokio dydžio upinis laivas. Šliuzo ilgis bus 18 metrų, plotis 6 m. Prie šliuzo planuojamas beveik 2 m gylis. Per naujai įrengtą šliuzą galės praplaukti iki 30 m ilgio ir 5,5 m pločio laivai su grimzle iki 1,4 m.


    Ilgą laiką Drevernos upėje buvo senas šliuzas. Jį būtų galima restauruoti, tačiau šliuzas yra vos 3,3 m pločio. Toks siauras įrenginys trukdė praplaukti Drevernos upe didesniems apžvalginiams keleivių plukdymo laivams.
    Be to, senasis šliuzas yra valdomas rankiniu būdu. Jis dažniausiai būna uždarytas, kad iš Kuršių marių į Karaliaus Vilhelmo kanalą nepatektų dėl uosto gilinimo gerokai pasūrėjęs vanduo.
    Senasis Drevernos šliuzas yra per siauras praplaukti platesniems laivams. / V. Matučio nuotr.


    Numatyta, kad už savivaldos lėšas pastatytą naują šliuzą ateityje eksploatuotų Vidaus vandens kelių direkcija. Toks sprendimas yra itin praktiškas, nes ji suvokia, kaip elgtis su specifinės paskirties vandens lygio reguliavimo vidaus vandens keliuose įrenginiais.
    Jau dabar 1,9 km ilgio ir 1,2 m gylio Drevernos upė yra įtraukta į Lietuvos valstybinės reikšmės Lietuvos kelių sąrašą.

    Naujas turizmo maršrutas
    Naujo šliuzo statyba Drevernos upe leistų plaukti didesniems laivams. Tai žymiai pagerintų keleivinę ir pramoginę laivybą Karaliaus Vilhelmo kanale.
    Iš Karaliaus Vilhelmo kanalo per naują šliuzą būtų tiesioginis išplaukimas į Kuršių marias. Įrengus šliuzą Lietuvoje atsirastų naujas žiedinis vandens turizmo maršrutas. Jis prasidėtų Drevernos uoste per Karaliaus Vilhelmo kanalą, šliuzą, ties Lankupiais įsilietų į Minijos upę, ja per Minijos (Mingės) kaimą tęstųsi iki Atmatos upės, išeitų į Kuršių marias ir vėl sugrįžtų į Dreverną. Arba atvirkščiai iš Drevernos per Kuršių marias, Atmatą, Miniją ir Karaliaus Vilhelmo kanalą vėl grįžtų į Dreverną.

    Galimybė sutvarkyti šliuzą Drevernos upėje yra įtvirtinta dar 2020 m. Klaipėdos rajono ir miesto bei Šilutės rajono merų pasirašytame „Laivybos plėtros Karaliaus Vilhelmo kanale“ plane. (,,,)
    Mažiausia įtaka kol kas yra Klaipėdos mieste, nes jo teritorijoje esantis Karaliaus Vilhelmo kanalas iš esmės yra žinybinis – patenka į Kairių karinio poligono ir „Klaipėdos vandens“ bendrovės zoną.
    Planuojama, kad ateityje už Uosto direkcijos pinigus prie Kuršių marių pastačius valčių prieplauką, naujai iškasta Karaliaus Vilhelmo kanalo atšaka galėtų būti nutiesta iki jos.

    https://m.kauno.diena.lt/naujienos/k...rsruta-1203619

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Nežinomas autorius 1934.06.10 - 06.16
    Karaliaus Vilhelmo kanale prie šliuzo

    Lietuvos jūrų muziejus, inv. Nr. LJM FK 1142/2
    https://www.limis.lt/valuables/e/805293/738938995

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Diena.lt 2024.12.22
    Kariškių užmojai dėl Kairių poligono kelia klausimų dėl turizmo
    Kairių poligone kariškių ketinimai įrengti tolimojo šaudymo pratybų poligoną sukėlė klausimų Klaipėdos rajono savivaldybei dėl turizmo infrastruktūros plėtros
    (...)
    "Problema yra didelė. Ji kyla dėl to, kad norima poligone įrengti tolimojo šaudymo šaudyklą. Dėl to atsiranda 7,5 kilometro pavojinga zona. Tai reiškia, kad žlunga mūsų svajonės ten turėti patrauklų dviračių taką.
    Iškilo daug abejonių ir dėl Vilhelmo kanalo įveiklinimo“, – nuogąstavo Klaipėdos rajono meras B. Markauskas.

    "Atrodytų keistai, jei turistai atvyktų laivais, o vartai į kanalą būtų uždaryti, nes vyksta pratybos. Bandėme ieškoti kompromisų, kad šaudykla būtų planuojama kitoje vietoje. (....) Bet mes suprantame krašto apsaugos poreikius“, – tarybos posėdžio metu ketvirtadienį kalbėjo B. Markauskas.
    Meras kėlė klausimą ne dėl pačių kariškių užmojų plėsti reikalingą pratyboms infrastruktūrą, o dėl šaudyklos dislokacijos vietos.
    „Šaudykla riboja viską“, – tikino Klaipėdos rajono meras.

    https://m.diena.lt/naujienos/klaiped...urizmo-1205040
    Paskutinis taisė Romas; 2024.12.23, 06:41.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Kanalui padėtų įplaukimas ties Klaipėda. Dabar tik įspūdingas akligatvis.
    Judama link praplaukimo "kiaurai", bet turbūt 2050 m.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Klaipėdos r. savivaldybė 2024.12.05
    Drevernos upės senvagėje bus įrengtas naujas šliuzas
    Siekiant gerinti laivybos sąlygas ruože Karaliaus Vilhelmo kanalas–Kuršių marios, Drevernos upės senvagėje bus įrengtas naujas šliuzas reguliatorius. Paskelbtas rangos darbų konkursas.


    Po sutarties pasirašymo rangovas įsipareigos per dvejus metus įrengti 18 metrų ilgio ir 6 metrų pločio šliuzą reguliatorių. Numatyta, kad šliuzas turės būti įrengtas su vienais dvivėriais ir rankiniu būdu valdomais vartais. Įrengus šliuzą bus praplėsta vidaus vandens kelių infrastuktūra ir pagerintas susisiekimas tarp Kuršių marių ir Karaliaus Vilhelmo kanalo bei skatinama mažųjų laivelių laivyba.

    Šiuo metu Karaliaus Vilhelmo kanalas jungtį su Kuršių mariomis turi tik per Drevernos upę, tačiau dėl mažo esamo Drevernos šliuzo pločio čia yra ribojamos laivybos galimybės. Sprendimą suprojektuoti ir pastatyti naują šliuzą-reguliatorių Drevernos upės senvagėje priėmė Savivaldybė drauge su AB Vidaus vandens kelių direkcija. Planuojama, kad visi darbai turėtų būti įgyvendinti iki 2027 m. pavasario.

    Pirkimo skelbimą galima rasti čia: https://pirkimai.eviesiejipirkimai.l...turnUrl=&b=PPO
    Pasiūlymų laukiama iki 2024 m. gruodžio 16 d.
    https://www.vz.lt/statyba-ir-nt/2024...eskoma-rangovo
    Paskutinis taisė Romas; 2024.12.28, 14:56. Priežastis: Pridėta nuoroda ir nuotrauka

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė vytgri Rodyti pranešimą
    Kažin, ar turėdami tokį unikalų objektą kaip Vilhelmo kanalas, kada nors išnaudosime jį kaip olandai? Dviračių takas, restoranėliai, įlankos laiveliams laikyti ir t.t. Ech...
    Reikia iškelti III-ąją vandenvietę, kad panaikinti sanitarines apsaugos zonas.

    Komentuoti:


  • vytgri
    replied
    Kažin, ar turėdami tokį unikalų objektą kaip Vilhelmo kanalas, kada nors išnaudosime jį kaip olandai? Dviračių takas, restoranėliai, įlankos laiveliams laikyti ir t.t. Ech...


    Click image for larger version

Name:	Untitled.jpg
Views:	744
Size:	339,4 kB
ID:	2119514

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Ačiū už naujieną.
    Nuo pirmos užuominos apie Jokšų tilto rekontrukciją praėjo 5 metai.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Prasidėjo istorinio Jokšų tilto rekonstrukcija
    https://klaipedos-r.lt/prasidejo-ist...ekonstrukcija/
    Pradėta unikalaus kultūros paveldo objekto – Jokšų tilto, pastatyto per Karaliaus Vilhelmo kanalą, rekonstrukcija. Šiuo metu jau demontuotos tilto perdangos ir ruošiamasi pagrindiniams rekonstrukcijos darbams.





    Sutvarkius tiltą, bus atkurtas susisiekimas su Svencelės kaimu, juo galės naudotis pėstieji, dviratininkai, taip pat ir lengvieji automobiliai, bus išsaugotos architektūrinės ir inžinerinės vertingosios savybės. Tilto rekonstrukcija atvers daugiau galimybių kultūriniam pažintiniam ir vandens turizmui, jis taps ne tik patraukliu, bet ir veikiančiu objektu.

    Darbus atlieka UAB „Transjuda“, juos planuojama baigti 2026 metų pabaigoje.
    Biškį gaila, kad restauruotu šimtamečiu senuku, technikos paminklu, leis ir transporto eismą. Nors intensyvaus lengvųjų automobilių srauto tikėtis neverta, bet sunkioji ūkio technika neabejotinai darys neigiamą įtaką tilto ilgaamžiškumui ir techninei būklei.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Drevernos upės senvagėje planuojamas naujas šliuzo reguliatorius https://www.vz.lt/transportas-logist...-reguliatorius
    Planuojama, kad naujas įrenginys užtikrins laivybos potencialo išnaudojimą šiame regione, atvers naujų vandens maršrutų ir taip paskatins turizmą.
    Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) ir Klaipėdos rajono savivaldybė nusprendė suprojektuoti ir pastatyti naują šliuzą-reguliatorių Drevernos upės senvagėje. Direkcija nurodo, kad jis užtikrins laivybos potencialo išnaudojimą šiame regione. Drevernos upė įvardijama kaip svarbi jungiamoji grandis maršrute Dreverna-Karaliaus Vilhelmo kanalas, Minija, Atmata, Kuršių marios-Dreverna.
    Anot direkcijos, siekiama, kad vandens kelių daugėtų, o laivybos entuziastai ir keleiviai galėtų rinktis įvairius maršrutus. Sukūrus infrastruktūrą būtų atveriamos galimybės naujoms šakoms Kuršių mariose. Susisiekimą tarp Kuršių marių ir Karaliaus Vilhelmo kanalo riboja esamas Drevernos šliuzas, kuriuo gali praplaukti tik laivai, kurių plotis ne didesnis kaip 3,3 metrai.„Esamą Drevernos šliuzą likviduoti ir taip atverti laisvą praplaukimą galimybių nėra, o rekonstruoti jį pernelyg brangu, todėl priimtas sprendimas statyti naują, platesnį reguliatorių Drevernos senvagėje. Net neabejoju, kad tokio šliuzo pastatymas sukurs didesnes galimybes vystyti turizmą, atsiras daugiau įvairių maršrutų“, – išplatintame pranešime spaudai cituojamas Bronius Markauskas, Klaipėdos rajono meras.
    Šiuo metu VVKD rengia poveikio aplinkai vertinimo atrankos, projektinių pasiūlymų ir techninio darbo projekto dokumentaciją. Planuojamas ne mažiau kaip 6 metrų pločio naujas šliuzas-reguliatorius. Pagal sutartį su paslaugos teikėju numatyta šiuos dokumentus parengti per pirmąjį šių metų pusmetį. Klaipėdos rajono savivaldybė įsipareigojo suformuoti sklypą naujo šliuzo-reguliatoriaus statybai ir pagal parengtą dokumentaciją organizuoti statybą. Senvagėje VVKD atliks reikalingus valymo darbus. Tikimasi, kad savivaldybė suras lėšų šliuzo reguliatoriaus statybai, kurį būtų galima pradėti statyti iš karto, kai tik bus parengta techninė dokumentacija ir gautas statybą leidžiantis dokumentas.Anot direkcijos, kitais metais šliuzas reguliatorius jau galėtų būti pastatytas ir laivybos sąlygos ruože Karaliaus Vilhelmo kanalas – Kuršių marios būtų ženkliai pagerintos.Pasak Aurelijaus Rimo, VVKD laivybos direktoriaus, atliekami veiksmai, kad Karaliaus Vilhelmo kanalas butų atvertas į Kuršių marias ties Dreverna, tačiau prieš tai direkcijos laukia dar sudėtingesnis iššūkis – Karaliaus Vilhelmo kanalo atvėrimas į Kuršių marias Klaipėdoje, į planuojamą pietinėje Klaipėdos uosto dalyje įrengti mariną.
    „Šiam tikslui pasiekti pirmiausiai reikia išspręsti Klaipėdos miesto trečiajai vandenvietei priskirtų apsaugos zonų naudojimo kitoms veikloms klausimus ir įrengti apie kilometro ilgio kanalą, sujungsiantį Karaliaus Vilhelmo kanalą su mariomis“, – teigė A. Rimas.

    Komentuoti:


  • acetonas
    replied
    Restauruos Jokšų tiltą per Karaliaus Vilhelmo kanalą
    Pagal Kultūros ministro įsakymu patvirtintą Nekilnojamųjų kultūros vertybių tvarkybos darbų (paveldotvarkos) finansavimo 2022–2024 m. programą, Jokšų tilto restauravimui 2023 m. skirta 68 tūkst., 2024 m. – 50 tūkst. eurų.
    Numatyta, kad, tvarkant Jokšų tiltą, nepažeidžiant konstrukcijų, bus demontuotos tilto perdangos, restauruoti ir ištiesinti perdangų metaliniai elementai, restauruoti metaliniai turėklai, atraminiai guoliai, atramos iš plytų ir akmens mūras. Taip pat bus įrengtas medinis tilto paklotas su atveriama dalimi laivų stiebams praleisti, tiltas bus nudažytas. Rajono savivaldybės biudžeto lėšomis bus vykdomi ir tilto kapitalinio remonto darbai. Bus įrengtos naujos gelžbetoninių polių atramos viduje, kratinių atramų mazgai bei gelžbetoniniai sparnai, mediniai porankiai ir vielos tinklas ant esamų turėklų, sutvarkytos tilto prieigos
    Skaityti daugiau: https://klaipeda.diena.lt/naujienos/...kanala-1065017

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied
    Vėl kelia III vandenvietės iškraustymo klausimą
    https://www.atviraklaipeda.lt/2021/1...tymo-klausima/

    Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas laivybą kanalu vadino nacionaliniu klausimu. Anot jo, kanalas idealiai tinka laivybai, jame gali prasilenkti laivai. Kad ji čia galėtų vykti, direkcijos vadovo nuomone, reikėtų demontuoti Drevernos šliuzą ir atstatyti buvusią vagą, taip pat svarstytina galimybė išbraukti Lankupių šliuzą iš kultūros paveldo objektų sąrašo ir jį rekonstruoti bei reikėtų sutvarkyti keletą prastos būklės tiltų.

    „Neįtikėtina, kad kanalas yra tiesiog užaklintas ties Klaipėdos uostu. Tai istorinė neteisybė, o apie kanalo atvėrimą kalbame jau dvidešimt metų”, – sakė jis.

    „Atvėrus kanalą, būtų kažkas tokio labai didingo turizmo mastu, Klaipėda ir rajonas galėtų konkuruoti su Neringa. Koks ten grožis, gamta. Be to, klaipėdiečiams reikėtų galvoti apie vandens paėmimą iš gręžinių, o ne iš paviršiaus”, – kalbėjo Klaipėdos uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas. Jis priminė, kad prieš trejus metus atliktoje studijoje buvo įvardinta, kad naujos vandenvietės įrengimas ir senosios iškėlimas galėtų atsieiti apie 60 mln. eurų. Tačiau esą „Klaipėdos vandeniui” reikėtų iš naujo įvertinti, ar tikrai yra toks vandens poreikis, kaip buvo įvardijama tada.

    Pasak A. Latako, dar viena tokio projekto nauda būtų tai, kad uostas galėtų pilnavertiškai panaudoti Kairių zonoje esančią rezervinę teritoriją.

    „Nesutiktume tik dėl to, kad reikėtų atverti kanalą į Malkų įlanką, nes ji ir taip yra smarkiai užkišta. Apart krovos ir remonto nereikėtų ten nieko daugiau planuoti. Geriausias sprendimas būtų sujungti kanalą su pramoginiu uosteliu, kuris atsirastų išvysčius pietinę uosto dalį”, – sakė A. Latakas.
    Paskutinis taisė bato_usai; 2022.01.30, 01:08.

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied
    Klaipėdos ir Šilutės rajonų savivaldybės dabar stengiasi atgaivinti kanalą – tvarko pakrantes, šliuzų įrenginius, vaizdingą vandens trasą ketina pritaikyti turistų reikmėms, neatsisakytų pagerbti ir laivakelio kasėjų atminimo.
    Click image for larger version  Name:	173206216-b24d1be0-01fa-414a-a9e5-989b77e4cb09.jpg Views:	0 Size:	129.3 KB ID:	1877714
    Vilhelmo kanalas XX amžiaus pradžioje.
    Paskutinis taisė bato_usai; 2021.04.14, 23:34.

    Komentuoti:


  • laimutis
    replied
    Klaipėda. Karaliaus Vilhelmo kanalas. XX a. 4 deš.

    ebay.de

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    Tilto per Karaliaus Vilhelmo kanalą rekonstrukcijai – atviras kelias
    https://www.delfi.lt/miestai/klaiped....d?id=82739857
    Ačiū už gerą naujieną

    Jokšų tiltą gerai būtų šiek tiek aptvarkyti




    Automobiliu per tiltą niekur nenuvažiuosi.
    Senasis kelias nuo Jokšų link Svencelės dabar yra tokios būklės


    Tačiau žiediniam maršrutui dviračiu nuo Drevernos tas tiltas labai tiks


    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Tilto per Karaliaus Vilhelmo kanalą rekonstrukcijai – atviras kelias
    https://www.delfi.lt/miestai/klaiped....d?id=82739857
    Bendrovė TEC Infrastructure baigė rengti Jokšų tilto per Klaipėdos (Karaliaus Vilhelmo) kanalą kapitalinio remonto ir tvarkybos darbų techninį projektą bei gavo leidimą jo statyboms.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    "Vakarų ekspresas" / Delfi 2019.10.06
    Karaliaus Vilhelmo kanalas – vienintelis toks Lietuvoje

    Prieš 146 metus 1873 m. rugsėjo 17 d. po 10 metų kasimo darbų buvo iškilmingai atidarytas karaliaus Vilhelmo kanalas.
    Kanalo atidarymo iškilmėse dalyvavo įvairaus rango kviestinių svečių (...)

    Karaliaus Vilhelmo kanalas – vienintelis dirbtinai sukurtas vandens kelias Lietuvoje iškastas nuo Lankupių kaimo iki Klaipėdos uosto Malkų įlankos. Šis vandens kelias lėmė greitesnį, kokybiškesnį bei patogesnį laivų, o taip pat ir sielių keliavimą į Klaipėdos ir kitus Europos uostus. (...)

    Nuo idėjos iki kanalo kasybos pradžios praėjo daugiau nei 200 metų. Kanalą kasė vietiniai gyventojai už tam tikrą mokestį, o galutiniame darbų etape kasė ir prancūzų karo belaisviai.
    Kanalo ilgis 25-27 km., plotis 28-30 m., gylis siekė iki 1,7 m. Krantai sutvirtinti pylimais abipus naujojo vandens kelio. Jais eidavo vilkėjai, traukę laivus ir sielius arba arklių kinkinė.
    1864 m. vandens lygiui reguliuoti Lankupiuose pastatytas šliuzas. Jo galuose pastatyti dveji po 11 m. pločio vartai, kurie buvo suveriami iš abiejų pusių rankine-elektrine transmisija.
    Šalia šliuzo įrengtas vandens matuoklis, žymintis vandens pokyčius.

    1902–1904 m. pastatyta 10 lengvų metalinių tiltų, sujungusių kanalo krantus. Tiltai turėjo plyšį baidoko stiebams praleisti, skylė buvo uždaroma dangtimi. (...)

    O nuo 1966 m. jis tapo Klaipėdos trečiosios vandenvietės dalimi, iš kanalo buvo tiekiamas geriamasis vanduo pietinei miesto daliai.

    Šiandien atkurtos Lietuvos laikotarpiu Vilhelmo kanalo veikla išsiskaido į kelias kryptis – vandenvietės ir turizmo. Per atidarytus Drevernos ir Lankupių šliuzus, galima sukti ratą iš Kuršių marių per Drevernos upę, Karaliaus Vilhelmo kanalą, Minijos upę į Krokų įlanką, Uostadvarį, netgi Kniaupo įlanką ir vėl grįžti Kuršių mariomis. (...)

    Tai vienas unikaliausių hidrogeologinių paminklų Lietuvoje turintis gilią ir sudėtingą istoriją, prasidedančią nuo Prūsijos karalystės laikotarpio ir besitęsiantis iki šių dienų.

    https://www.delfi.lt/miestai/klaiped....d?id=82433489

    Komentuoti:


  • Missoni
    replied
    Karaliaus Vilhelmo kanalas ties Stariške ( Starrischken )

    Click image for larger version

Name:	Karal.Vilhelmo kanalas ties Stariške.delc.net.jpg
Views:	2043
Size:	324,4 kB
ID:	1727474

    www.delcampe.net



    Komentuoti:

Working...
X