Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Laivyba Kuršių mariose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    Talpinu į šią, o ne Pasaulio laivybos temą. Kol civilizuoto pasaulio santykiai su Rusija dėl jos agresijos Ukrainoje tik blogėja, nauji projektai anoje sienos pusėje nelabai aktualūs. Dar neaišku ar apie naujus projektus tik šiemet prabilęs Kaliningrado gubernatorius Alichanov nepateko į 9-ąjį ES sankcijų paketą už bandymą organizuoti okupacinę administraciją Ukrainos Chersonio srityje.
    Bet ką gali žinoti, kas tose apleistose žemėse bus po 5, 10 ar 25 metų.

    Pirmajame straipsnyje kalbama apie Kaliningrado valdžios ketinimus Slavsko rajono [Славский район] išvalyti Promyslovaja [Промысловая] upės vagą ir sujungti Pričialy [Причалы]gyvenvietę su Rybačij [Рыбачий] gyvenviete Kuršių nerijoje.Tam pritaria ir vietos verslininkai S.Sverdlov bei A.Jermak
    Žmonių kalba: Išvalyti Grybupės upės vagą ir sujungti Gastų rajono Įsos gyvevietę su Rasyte Kuršių nerijoje.

    KGD.ru 2022.04.03
    Власти планируют запустить водный машрут из Славского округа на Куршскую косу.
    Kaliningrado srities valdžia keltina paleisti vandens maršrutą iš Slavsko / Gastų rajono į Kuršių neriją

    «Готовим документацию для расчистки русла реки Промысловая. Это позволит после проведения работ запустить водный маршрут от посёлка Причалы в Славском районе до Рыбачьего на Куршской косе. Идею сегодня предложил Сергей Свердлов из FridayCenter и Андрей Ермак. Скоро обсудим подробнее», — написал губернатор Антон Алиханов в своём телеграм-канале.

    https://kgd.ru/news/society/item/996...urshskuyu-kosu
    Antrajame straipsnyje kalbama apie Kaliningrado valdžios projektą "Kuršių [marių] tiltas". Ketinimus susjungti Slavsko rajono [Славский район] gyvenvietes Mysovką [Мысовка] ir Pričialy [Причалы] su Rybačij [Рыбачий] gyvenviete Kuršių nerijoje.
    Žmonių kalba: Sujungti Gastų rajono Karklės ir Įsos gyvenvietes su Rasyte Kuršių nerijoje.

    KGD.ru 2022.12.16
    Алиханов рассказал о проекте паромной линии по Куршскому заливу
    Kaliningrado gubernatorius Alichanov pranešė apie keltų perkėlos projektą Kuršių mariose
    Власти прорабатывают запуск паромного сообщения по Куршскому заливу. Об этом заявил губернатор Антон Алиханов в послании Законодательному собранию. Мы рассматриваем возможность реализации проекта Куршский мост. Это паромная переправа, которая соединит посёлок Мысовку, Причалы Славского округа с посёлком Рыбачьим на Куршской косе. Она позволит сократить время, которое жители востока области тратят на то, чтобы добраться до побережья Балтики, и сделает море доступным для жителей Советска, Немана, Славска и многих других городов Востока, — заявил глава региона.

    https://kgd.ru/news/society/item/102...shskomu-zalivu
    Žemėlapis orientacijai

    Žemėlapio pagrindas iš www.mapy.cz

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    15min.lt 2021.07.03
    Sofija ir Aurelijus plukdo turistus kurėnu "Kuršis"
    Pasinėrę į turizmo sritį, Armonavičiai vieną dieną iš žymaus Kuršių nerijos menininko sulaukė išskirtinio palikimo – porai patikėta rūpintis kurėnu „Kuršiu“. Pagal autentišką senųjų Kuršių marių žvejų laivų modelį prieš daugiau nei ketvirtį amžiaus pastatyta burvalte šiandien turistai apžvelgia Nidos kopas.
    (...)

    Apie 1870 metus Kuršių mariose buvo priskaičiuojama apie 300 kurėnų.
    „Kuršių mariose kai kur – labai seklu, tad kurėnai itin tiko. O ir uosto tais laikais nebūdavo, nereikėdavo variklio – priplaukdavo prie smėlėto kranto, su arkliais ištraukdavo ant rąstų.

    Tais laikais kai statydavo kurėną, vien medieną jam rinkdavo penkerius metus. Ąžuolą reikėdavo laikyti tekančiame vandenyje, kad išbrinktų.
    Kurėną, esant geram orui, pastatydavo per 6 savaites. Kadangi anksčiau mediena būdavo gerai paruošiama, plaukiodavo laivai 50–60 metų“, – daugiau intriguojančių istorinių detalių atskleidė Sofija. (...)
    ​​​​​
    Šiuo metu Lietuvoje egzistuoja 14 burvalčių, iš jų – vos keli kurėnai

    http://www.15min.lt/m/id/pasaulis-ki...si-642-1528652

    Komentuoti:


  • Vitas2
    replied
    Parašė acetonas Rodyti pranešimą

    Tai yra jau vasaros sezonu reguliariai kursuojančių laivų tarp Klaipėdos ir Juodkrantės. Plius jau yra keltas tarp Drevernos ir Juodkrantės.
    Taip, žnau visa tai. Tarp Drevernos ir Juodkantės jau kokie penkti metai yra, nekartą teko jais plaukti. Bet tarp Klaipėdos ir Nidos esamas senas sovietinis ZARIA tipo laivas netinka, visų pirma per mažas, per lėtas ir per daug uždaras. "Smiltynės perkėlai" reikia nagus ir galvas nukapoti už "Smiltynės" pardavimą.

    Komentuoti:


  • acetonas
    replied
    Parašė Vitas2 Rodyti pranešimą

    Kada gi atsiras "Smiltynės" tipo arba panašus laivas tarp Klaipėdos, Juodkrantės ir Nidos ? Ne automobilius ten reikia perkėlinėti, o žmones be jų. Tegu žmonės apsižęniję su automobiliais smirsta eilėse prie keltų nors po pusę paros. O jie matai stato automobilinį keltą. O ir mokestis už įvažiavimą lengvuoju automobiliu į Neringa vasarą ryškiai per mažas. Lengvajam automobiliui turėtų siekti 100-150 Eur, o autobusui su keleiviais 10-20 EUR.
    Tai yra jau vasaros sezonu reguliariai kursuojančių laivų tarp Klaipėdos ir Juodkrantės. Plius jau yra keltas tarp Drevernos ir Juodkrantės.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kintų uostas 2020.09






    Rytinei marių pusei Vokietijos laikais buvo skirta raudonai-baltos spalvos vėtrungių linija

    Kintams buvo skirta "baltarusiška" spalvų eilė (BRB), o į šiaurę nuo Kintų buvusiems Uogaliams - austriška spalvų eilė (RBR)
    Nuotrauka iš Drevernos Juožo Gižo muziejaus



    http://silaine.lt/silaine/istorinis-...ms-galimybems/

    Paskutinis taisė Romas; 2022.12.18, 15:53. Priežastis: BRB / RBR

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Jėgos aitvarų (kaitų) mėgėjai įsikūrė ne tik Svencelėje ir Monciškėje, bet ir Kintuose






    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kintų uostas
    Foto 2020.09












    Kitoje marių pusėje - Naglių kopos

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kintų uostas
    Foto 2020.09














    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kintų uostas
    Kintų uostelyje teko lankytis 2016 m. pavasarį; nuotraukos - šios temos 6 puslapyje.
    Prieš talpinant šių metų nuotraukas keli pastebėjimai, kas pasikeitė per 4 metus:
    - Galima privažiuoti prie pat uosto
    - Praplatinta ir turbūt pagilinta įplauka į uostelį
    - Pastatytas kaitistų namas
    Tuomet buvo visiškai tuščia erdvė, dabar uostelyje pilna įvairios veiklos

    Palyginimui - įplaukos nuotraukos
    Foto 2016.05


    Foto 2020.09

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Delfi.lt 2020.11.14
    Klaipėdietės gyvenimas apsivertė aukštyn kojomis: su broliu rūpinasi ne tik laivais, bet ir siūlo egzotišką nakvynę
    Trečiakursė Klaipėdos universiteto studentė Jovita nesitikėjo, kad staiga jos gyvenimas apvirs aukštyn kojomis. Ji net pagalvoti negalėjo, jog po tėčio netekties jai, kartu su broliu teks prižiūrėti du laivus, rūpintis jais, kviesti žmones į pasiplaukiojimus Kuršių mariomis, Danės upe ar siūlyti egzotišką nakvynę laive.

    https://www.delfi.lt/atsakingas-pozi...WqDh1YcuTbscr4
    Paskutinis taisė Romas; 2020.11.21, 09:45. Priežastis: Pridėta citata

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kuršių marių 2017 m. žemėlapis iš Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) puslapio
    Apytikriai pažymėti nauji vandens keliais

    Paspaudus-didesnis 2017 m. žemėlapis

    http://vvkd.lt/kursiu-mariu-zemelapis/

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    LRV 1995 m. rugpjūčio 14 d. Nutarimas Nr. 1119
    DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINĖS REIKŠMĖS VIDAUS VANDENŲ KELIŲ SĄRAŠO PATVIRTINIMO

    Su 2020.11.04 d. pakeitimais ir papildymais
    Eil.
    Nr.
    Vandens telkinio pavadinimas Ruožo pradžia ir pabaiga Ruožo ilgis,
    km
    1. Nemuno upė Juodosios Ančios žiotys–Birštonas 188,0
    2. Kauno hidroelektrinės tvenkinys Birštonas–Kauno hidroelektrinė ir atšaka į Rumšiškes 63,0
    3. Nemuno upė Kauno hidroelektrinė–Kauno krovinių prieplauka 12,5
    4. Nemuno upė Kauno krovinių prieplauka–Jurbarkas ir Kauno žiemos vidaus vandenų uosto akvatorija 87,8
    5. Nemuno upė Jurbarkas–Atmatos upės žiotys, atšaka į Kalnėnus ir Uostadvario vidaus vandenų uosto akvatorija 127,0
    6. Kuršių marios Atmatos žiotys–Klaipėdos valstybinis jūrų uostas ir atšakos į Nidą ir Ventę 65,3 66,9
    7. Kuršių marios Nidos uostas–Lietuvos Respublikos valstybės siena 4,0
    8. Kuršių marios Dreverna–Ventė 19,7
    9. Kuršių marios 37-as navigacijos ženklas–15-as valstybės sienos taškas Skirvytėje 10,7
    10. Skirvytės upė Ištakos iš Nemuno upės–15-as valstybės sienos taškas Skirvytėje 9,7
    11. Šyšos upė Žiotys–Šilutės stacionari vidaus vandenų prieplauka 5,0
    12. Mituvos kanalas Mituvos kanalo žiotys–Jurbarko krovinių prieplauka 1,0
    13. Minijos upė Minijos upės žiotys–Lankupiai 19,0
    14. Neries upė Neries upės žiotys–Vilnius 173,5
    15. Nevėžio upė Nevėžio upės žiotys–Kėdainiai 57,0
    16. Karaliaus Vilhelmo kanalas Klaipėdos valstybinis jūrų uostas–Minijos upė 22,0
    17. Drevernos upė Karaliaus Vilhelmo kanalas–Dreverna 1,9
    18. Pakalnės upė, Rusnaitės upė,
    Kuršių marios
    Pakalnės upės ištakos–Rusnaitės upės žiotys ir išplaukimas į Kuršių marias 8,4
    Iš viso 822,0 877,1
    Kol kas naujo dokumento oficialus tekstas nėra rodomas, dar tėra sena redakcija su 13 vandens kelių.
    LRV 1995 m. rugpjūčio 14 d. nutarimas Nr. 1119. Nauja redakcija nuo 2013-11-02, suvestinė redakcija nuo 2016.06.24
    https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...TAIS.19152/asr

    Pavyko išgūglinti projektinį dokumentą :
    https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...4&category=TAP

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    LR Susisiekimo ministerija 2020.11.04
    Klaipėdos ir Šilutės rajonų vidaus vandenų keliai turės valstybinės reikšmės statusą
    Poilsiautojų ir žvejų pamėgti Klaipėdos ir Šilutės rajonų vidaus vandenų keliai, Kuršių mariose įrengtas vandens kelias į Ventę bei Nemuno deltos Pakalnės ir Rusnaitės upės taps Lietuvos valstybinės reikšmės vidaus vandenų keliais. Susisiekimo ministerijos siūlymui išplėsti tokių kelių sąrašą šiandien pritarė Vyriausybė. (...)

    Kuršių mariose valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelių statusą įgyja ruožas Dreverna–Ventė (19,7 km) ir vandenų kelio Atmatos žiotys–Klaipėdos uostas atšaka į Ventę (1,6 km). Šiais vandenų keliais galima pasiekti Ventės ragą ir ornitologinę stotį, čia gali užsukti lankytojai, plaukiantys iš Kuršių Nerijos į Klaipėdą, Uostadvarį, Miniją ir kitus lankytinus objektus.

    Valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelio statusas suteiktas Šilutės rajone tekančiai Šyšos upei – 5 km ruožui tarp Šilutės mažųjų laivų uosto ir Šyšos žiočių ties Atmatos upe.

    Į valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelių sąrašą taip pat įtraukta visa Skirvytės upė (9,7 km) ir šio vandenų kelio tęsinys Kuršių mariomis (10,7 km), taip pat ruožas nuo Pakalnės upės ištakų iš Skirvytės iki Rusnaitės upės žiočių ties Kuršių mariomis (8,4 km). Šiuos vidaus vandenų kelius sujungus į vieną tinklą bus sudarytos sąlygos plėtoti laivybą, patogiau naudoti Pakalnės upėje įrengtas prieplaukas.

    Lietuvos valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelių tinklas bus išplėstas 55 km, jo bendras ilgis sieks 877 km. Šių kelių priežiūra, tvarkymu, ženklinimu ir laivybai tinkamų parametrų užtikrinimu rūpinsis valstybės įmonė Vidaus vandens kelių direkcija.

    https://sumin.lrv.lt/lt/naujienos/kl...iksmes-statusa

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Kintų uostelis 2018 rugpjūtis:
    Click image for larger version  Name:	image_104317.jpg Views:	1 Size:	4,18 MB ID:	1836972

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Dreverna - Juodkrantė
    Foto 2020.07






    Svencelė




    Laivo reisas 15:00 buvo užpildytas




    Tolumoje -Klaipėda


    Koks buvo greitis, matosi iš variklio sukeliamų bangų kitimo lėtėjant laivui






    Juodkrantė




    Kelionė truko tik 12-15 minučių




    Ačiū už dėmesį

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Dreverna - Juodkrantė
    Foto 2020.07














    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Dreverna
    Dar kelios uosto nuotraukos prieš grįžtant į Juodkrantę


    Laivas "Benas"




    Laivas "Pašvaistė"




    Uostelis ir Drevernos restoranas


    Skulptūros


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Dreverna
    Foto 2020.07

    Senajame žvejų kolūkio uoste nieko naujo





    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Drevernos uosto pokyčiai 2014-2020 m.

    Foto 2014.09
    Uoste dar nieko nėra, tik raudona aikštė ir elingas


    Foto 2016.05
    Pradinė restorano plėtra su laikinais statiniais


    Foto 2018.07
    Atsirado restoranas


    Foto 2020.07
    Restoranas prasiplėtė

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Drevernos uostas
    Foto 2020.07

    Atplaukus į Dreverną buvo virš 4 valandų tarpas
    Uostelio planas


    Nuvažiavome dviračiais į Svencelę ir atgal. Grįždami pakliuvome į lietų.
    Laiką iki laivo leidome Drevernos restorane. Aplinka puiki, o maistas niekam tikęs


    Uosto aikštė

    Komentuoti:

Working...
X