Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] 1945-1960 m. autobusai: ZIS, KAG, ZIL, GAZ...

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    Antanas Sutkus, 1960 m.
    Vilnius, Basanavičiaus g.

    http://www.madeinvilnius.com/lt/viln...aus-vilnius/i/

    Komentuoti:


  • Vitas
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Kauno autobusų gamyklos KAG-3, gamintas apie 1956-1960 m.
    Pasirodo, KAG buvo prototipas ir kitų Sovietijos kraštų autobusų gamintojams
    Jei neklystu, tai toks autobusas netaip seniai (1996m.) važinėjo vietinio susisiekimo maršrutu Kaunas-Margininkai-Piliuona-Viršužiglis-Arlaviškės.
    Taip nutiko po to, kai dalis Kauno priemiestinių maršrutų (kaip antai, į Ežerėlį, Šlienavą, Žiegždrius...) buvo paimti iš "Kautros" ir atiduoti privatiems vežėjams. Tai kažkoks privatininkas per Margininkus paleido tokią senieną. Tiesa, neilgam... Ar kažkas pareikalavo leisti naujesnį, ar pats vežėjas sugalvojo, nežinau...
    Dabar šis maršrutas sutrumpintas iki Piliuonos, atskiri reisai pailginti iki Pakuonio, autobusai važinėja tai mikriukai, tai "Sprinteriai".

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    Iš apybraižos apie Kauną "Tik maža dalelė", 1963 m.
    Kauno autobusų parkas anksti ryte.



    Ikarus 630, ZIS(ZIL) 127, LAZ 695B.



    KAG 3.



    http://www.e-kinas.lt

    Komentuoti:


  • ROKISKIS
    replied
    PAZ-651 1961 m.

    Tarybų Lietuva 36

    Komentuoti:


  • ROKISKIS
    replied
    KAG-3 TELŠIŲ 1964 m.


    Tarybų Lietuva-22
    Paskutinis taisė Romas; 2017.03.18, 20:27. Priežastis: Nuotraukos plotis

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    /\ Ačiū už paaiškinimus ir nuorodas.

    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Tas temų išskirstymas į modelius ir metus kiek painokas. Kai vėliau reikės surasti reikiamą nuotrauką teks garokai pavargti.
    Sovietijoje, kur įvairiose gyvenimo srityse vyravo "monokultūra", gana lengva identifikuoti laikotarpį pagal autobuso modelį.

    Forume yra temos apie Ikarus ir apie LAZ autobusus
    Ši tema - apie ankstesnio pokario laikotarpio autobusus

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Pirmoje nuotraukoje L-1. Vėlgi, nuotrauka iš "Krašto gido": http://www.krastogidas.lt/objektai/156-garbes-lenta
    Antroji nuotrauka iškirpta iš čia: http://klaipeda.diena.lt/naujienos/k...10-metu-718584

    Tas temų išskirstymas į modelius ir metus kiek painokas. Kai vėliau reikės surasti reikiamą nuotrauką teks garokai pavargti.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Klaipėda 1951
    Šalia parko, kur tais laikais stovėjo Stalino paminklas


    Klaipėda 1955. ZIS-155

    Yandez.ru vartotojas kyps66
    https://fotki.yandex.ru/users/kyps66...016-05-01?&p=3


    Koks autobusas yra pirmoje nuotraukoje?

    Komentuoti:


  • ROKISKIS
    replied
    Kauno AG buvo ir ne tik gaminami autobusai KAG-3 (ir kitos modifikacijos) bet ir perdaromi GAZ-51,GAZ-93 sunkvežimiai ar PAZ-651,GZA-651susidevėję autobusai. Štai pvz. Rokiškio ATK daug turėjo GAZ-51 ar GAZ-93 sunkvežimių iki 1963 m., o autobusų KAG-3 turėjo iki 1961 m. keletą, nes gauti tuo laiku autobusą parkui buvo deficitas, tai ir buvo siunčiami sunkvežimiai į Kauno AG perdarymui. Karkasinių kėbulų gamykla turėdavo pagamintų, bet nebuvo šasi kur gaudavo iš Gorkio AG. Taip darydavo ir su autobusais kurie susidėvėdavo. Turiu pavyzdį,Rokiškio ATK turėjo GZA-651 kuris buvo 1957 m.gamybos,bet direktoriaus įsakyme 1963m. priduoti šį autobusą Kauno AG. Po 3 mėn, šis autobusas su tuo pačiu garažiniu ir valstybiniu numeriu gaunamas į įmonės balansą su KAG-3 pasu kuriame metai 1963 m.

    Komentuoti:


  • wanderer
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Kauno autobusų gamyklos KAG-3, gamintas apie 1956-1960 m.
    Pasirodo, KAG buvo prototipas ir kitų Sovietijos kraštų autobusų gamintojams
    Stai sito KAG 3 istorija,kuria man papasakoju zmogus kuris su siuo autobusu dirbo:"
    Mes jį gavome iš Šiaulių pedagoginio instituto 1988 metų rudenį. Ten jis buvo naudojamas atmosferos tyrimams ir teturėjo tik septynias vienvietes sėdynes. Direktorės rūpesčio dėka ir man aktyviai talkinant, švietimo ministro įsakymu buvo perduotas Šventežerio vidurinės mokyklos aptarnavimui. Pase buvo įrašyta kaip specialnyj. Kadangi Kauno autoremonto gamykla jau jų neberemontavo, tai privesti iki kondicijos teko man pačiam. Alytaus ATK davė dėvėtas LAZ'o sėdynes (taip atsirado 24 sėdimos vietos keleiviams), kolūkis padovanojo naujutėlaitį GAZ-52 variklį, Lazdijų keliai padėjo nudažyti. Ir taip nuo 1989 metų pavasario KAG'utis pamažu vis įsidrąsindamas ilgino kelionių maršrutus... Net per blokadą buvo aplankyti Anykščiai, o Žemaitija ir pajūris buvo kiekvienos vasaros 3-4 dienų įprasta kelionė...
    Deja, viskas kas gera, irgi turi pabaigą. Autobuso kėbulas jau buvo gerokai pavargęs. Vien atskirų medinių tašelių keitimas mažai tegelbėjo, skardos prarūdijo kiaurai, techninių apžiūrų reikalavimai griežtėjo, kuro kainos nežmoniškai išaugo. Nors apetito didelio ir neturėjo, 100 km paprastai užtekdavo 20 litrų.
    Apie 2000 metus jau pasigirdo kalbos apie geltonąjį autobusiuką. Rajono švietimo skyriaus parėdymu (jis stovėjo švietimo skyriaus balanse) buvo nurašytas, parduotas aukcione ir išgabentas į metalo laužą."

    Komentuoti:


  • wanderer
    replied
    Parašė ROKISKIS Rodyti pranešimą
    Vilniaus autobusu parkas 195? m. Labai įdomi nuotrauka!

    Atvaizdas


    pirkis.lt
    Sveiki,
    kuo remiantis,Jus rasote jog tai Vilniaus autobusu parkas?Kiek teko bendrauti su senais parko darbuotojais,nei vieno is siu nuotraukoje esanciu zmoniu nepazino.....na ir aplink Vilniu nera tokiu apylinkiu,kur buvo galima padaryti sia kolektyvine nuotrauka

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kauno autobusų gamyklos KAG-3, gamintas apie 1956-1960 m.
    Pasirodo, KAG buvo prototipas ir kitų Sovietijos kraštų autobusų gamintojams

    В Каунасе автобусы на шасси Ford небольшой завод собирал еще до войны. (...)
    Однако уже в 1956-м литовцы под руководством главного конструктора В. Паулявичюса создали все на том же шасси ГАЗ-51 с 70-сильным мотором оригинальный вагонный кузов. КАГ-3, как и большинство автобусов того времени, имел деревянный каркас, обшитый стальными листами.
    Именно эта машина малоизвестного литовского завода послужила прототипом для первых автобусов «Кубань» и «Таджикистан». По заказу разных ведомств на базе КАГ-3 делали грузопассажирские и специальные модификации.
    В 1959-1960 годах создали цельнометаллический КАГ-4. Но производство этой модели так и не развернули, а предыдущую выпускали аж до 1988 года.
    За послевоенное время Каунасский завод выпустил около 12 000 автобусов.



    http://in-reutov.ru/novosti/transpor...stonii-i-litvy

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Projektas "Klaipėdos autobusai" (Клайпедские автобусы)
    Pokarinis tarybinis laikotarpis

    Šeštam dešimtmečiui besibaigiant Klaipėdai, kaip ir kitiems didesniems tuometinės Lietuvos TSR miestams, pradėti skirti "firminiai" Maskvos gamybos autobusai ZiL-158.
    Septintajame dešimtmetyje autobusų ūkis buvo didinamas autobusais Pamaskvio Likino gamyklos LiAZ-158 (tas pats ZiL-158). Autobusų gamyba iš ZiLo buvo perduota būtent šiai gamyklai, planuojant sparčiai didinti gamybos apimtys.

    Autobusai ZiL-158 važiuoja per centrinį (dabar Biržos) tiltą per Danės (tada Dangės) upę


    Vienas iš Klaipėdos ZiL-158


    Nuotraukos iš Liucijaus Suslavičiaus (Vilnius) kolekcijos.

    http://autobusai.narod.ru/VceraSegod...aliji_lt_3.htm

    Komentuoti:


  • jRamke
    replied
    Parašė Saris Rodyti pranešimą
    Tikrai įdomi nuotrauka. Nauji 8 autobusai dar be regsitarcijos nr. ir 8 vairuotojai įsiamžino matyt ką tik parvarę juos iš Maskvos.

    Kadangi ZIL 158 pradėti gaminti 1958m, tai greičiausia nuotrauka daryta 1959m
    Ne visai taip...
    ZIL'ai - 158 pradėti gaminti 1957 metais. Kaune jie pasirodė - 1958 kovą. Bet kada Vilniuje - nežinau.

    Komentuoti:


  • Saris
    replied
    Nauji autobusai

    Parašė ROKISKIS Rodyti pranešimą
    Vilniaus autobusu parkas 195? m. Labai įdomi nuotrauka!

    Atvaizdas


    pirkis.lt
    Tikrai įdomi nuotrauka. Nauji 8 autobusai dar be regsitarcijos nr. ir 8 vairuotojai įsiamžino matyt ką tik parvarę juos iš Maskvos.

    Kadangi ZIL 158 pradėti gaminti 1958m, tai greičiausia nuotrauka daryta 1959m

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Lietuviškas KAG-1

    http://www.oldtimers.lt/viewtopic.ph...=1889&start=15

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Straipsnis apie XX a. 6 dešimtmečio autobusus

    Aleksandras Govorucha, Liucijus Suslavičius
    ZIL-127. Ekspresas. Lenkti draudžiama
    Penktojo dešimtmečio pradžioje TSRS respublikose buvo daugiau mažiau atstatyta praėjusio karo sugriauta kelių ūkio infrastruktūra, (...), palengva kilo žmonių gyvenimo lygis.
    Tačiau su visuomeniniu transportu buvo daug problemų – automobilių gamyklos gamino vos du autobusų modelius – GZA-651 ant sunkvežimio GAZ-51 važiuoklės bei didesnį vagoninio tipo ZiS-155. Pastarasis aptarnavo tiek miesto, tiek užmiesčio, tiek tarpmiestinius maršrutus, nors tam tikrai nebuvo skirtas.

    (...) kai "iš viršaus" TSRS automobilių pramonės lyderiui – Maskvos Stalino vardo gamyklai ZiS "nuleido direktyvą" sukurti pirmąjį tikrą tarpmiestinį autobusą, konstruktoriai prototipų ieškojo už vandenyno.
    Darbai prie ZiS-127 indeksą gavusio tarpmiestinio lainerio projekto prasidėjo 1952 metais. (...) Pirmasis prototipas, pradėtas bandyti 1954 metais, buvo per didelis, per sunkus ir ne itin gerai valdomas. Tačiau per metus trūkumai buvo ištaisyti, naujasis autobusas visapusiškai išbandytas, parengta technologinė įranga jo gamybai, kuri prasidėjo 1955 metų pabaigoje, o jau sekančių metų sausyje serijiniai ZiS-127 pradėjo važinėti maršrutais Maskva - Viazma, Maskva – Simferopolis, Maskva - Ryga (...).

    http://www.liucijus.lt/index.php?opt...emid=9&lang=lt

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    ZIS 155 kelyje Kaunas-Jonava 1955 m.



    http://antonio-j.livejournal.com

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Sukurta atskira tema

    Sukurta atskira tema autobusams ZIS-154, ZIS-155, ZIL-158, ant GAZ-51 važiuoklės surenkamiems lietuviškiems KAG-3, KAG-4, latviškiems RAF-251estiškiems TA, rusiškiems GZA-651 bei KAvZ-651 ir kitiems - kurie važinėjo Lietuvos gatvėmis iki pasirodant LAZ, PAZ ir Ikarus autobusams.

    Temos pradžiai nukopijuoti pranešimai iš temų "Miestų architektūros raidos" skiltyje apie Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių sovietmetį bei iš Vilniaus ir Kauno viešojo transporto istorijos temų.

    Laikinai (kol nėra atskiros temos) įkeltos ir kelios senos nuotraukos su sunkvežimiais

    Papildyta 2017.03.06
    Į šią temą nukopijuota virš 20 pranešimų iš temos "Tarpmiestinio ir priemiestinio autobusų susisiekimo istorija"
    Ačiū nariams AutoLiet ir Rokiškis už pasidalinimą senomis autobusų nuotraukomis.
    Paskutinis taisė Romas; 2025.03.09, 18:37. Priežastis: Papildyta

    Komentuoti:


  • ROKISKIS
    replied
    Vilniaus autobusu parkas 195? m. Labai įdomi nuotrauka!



    pirkis.lt

    Komentuoti:

Working...
X