Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] 1945-1960 m. autobusai: ZIS, KAG, ZIL, GAZ...

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • jRamke
    replied
    Parašė wanderer Rodyti pranešimą
    O štai kaip atrodė autobusas "L-1"
    Čia foto, turbūt, Vilniuje? Ir dar klausimas: ar L-3 gamino Leningrade?

    Komentuoti:


  • wanderer
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Kanal "Mašina" / Канал "Mашина"

    Kauno autoremonto gamyklos nuotraukos
    Duonos furgonas KAG-5

    https://zen.yandex.ru/media/mmariya/...47c700aab815b1
    Tokio modelio, kaip KAG 5 nebuvo, tai klaida,
    Štai kokie buvo "KAG" modeliai:

    KAG modeliai
    • KAG-1 – 19 vietų autobusas, sukonstruotas GAZ-51 pagrindu
    • KAG-3 – 23 (+7 stovimų) vietų autobusas, sukonstruotas GAZ-51 pagrindu. Tokių autobusų pagaminta daugiausia.
    • KAG-31 – krovinių furgonas, sukonstruotas KAG-3 pagrindu
    • KAG-32 – duonvežė, sukonstruota KAG-3 pagrindu
    • KAG-33 – techninės pagalbos automobilis, sukonstruotas KAG-3 pagrindu
    • KAG-34 – automobilis sprogdintojams, sukonstruotas KAG-3 pagrindu
    • KAG-317 – buitinio aptarnavimo automobilis, sukonstruotas KAG-3 pagrindu
    • KAG-4 – 24 vietų eksperimentinis priemiestinis autobusas, pagamintas 1959 m., tik 2 egzemplioriais. Metalinis korpusas.
    • KAG-41 – krovinių furgonas, sukonstruotas KAG-4 pagrindu, pagamintas 1959 m., vieninteliu egzemplioriumi

    Komentuoti:


  • wanderer
    replied
    O štai kaip atrodė autobusas "L-1"
    Attached Files

    Komentuoti:


  • wanderer
    replied
    Pirmoje nuotraukoje ne "L 1"autobusas, o." L 3 " surinktas ant ZIS 150 važiuoklės

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Yra kelios nuotraukos iš Kauno autormonto gamyklos archyvo, bet lietuviško šaltinio nepavyko aptikti

    Канал "Mашина" / Kanal "Mašina"
    Какие автомобили делали в советских республиках? Литовская ССР
    Kokius auomobilius gamino Lietuvos TSR? 2018.09.15

    Autobusas L-1 Kaune


    Paskutinės laidos autobusai ГЗА-651 / GZA 651 su užapvalintu kėbulo galu.

    Капотные автобусы типа ГЗА-651 на этом фото – как раз каунасские, позднего выпуска. Их характерная черта – скругленная задняя стенка кузова.
    Более ранние автобусы имели совершенно другое лобовое остекление и две двери с правой стороны
    Parašyta, kad čia KAG-1. Turbūt klaida.


    https://zen.yandex.ru/media/mmariya/...47c700aab815b1

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kauno auroremonto gamykla 1959 m. spalio 24 d. surinko 1000-ąjį autobusą KAG-3.
    Ta proga buvo susuktas siužetas dokumentiniam filmui "Tarybų Lietuva"



    Video: www.youtube.com/watch?v=k1Dv...annel=GeraRoda

    Paskui apsižiūrėta, kad kadrų priekyje esantis meistras Linas Čerškus yra buvęs tremtinys

    Tas filmas liko gulėti kelis dešimtmečius archyvuose - net liko neįgarsintas

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė wanderer Rodyti pranešimą
    Tai "ZIS 155"
    Ačiū.
    Nuotrauka tiks ir autobusų ZIS temoje.

    Komentuoti:


  • wanderer
    replied
    Tai "ZIS 155"

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Gal žinovai gali patikslinti, koks ten autobusas - ZIS ar Ikarus

    Izidorius Girčys (1903 - 1989)
    Anykščiai 1959 m.
    Prieš kelis mėnesius, 1958-ųjų gruodį, atidaryta nauja Anykščių miesto autobusų stotis. Pastato aplinka dar tvarkoma, bet prie stoties jau stovi tarpmiestinis autobusas „Ikarus-30“.
    Anykščių krašto fotoalbumas
    https://www.anykstenai.lt/foto/foto.php?id=632

    Komentuoti:


  • kostasas
    replied
    Tai ne Ukmergės, o Kauno autobusų stotis.
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Ukmergės autobusų stotis
    Žurnalas "Švyturys" 1956 Nr. 24
    Fotografas Izidorius Girčys

    Margarita Matulytė. Nihil obstat. Lietuvos fotografija sovietmečiu
    VDA leidykla 2011 http://leidykla.vda.lt/images/books/...9430-file1.pdf

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Virtuali paroda Sovietinės Lietuvos ekonomika: nuo industrializacijos iki nuolatinio stygiaus

    Buitinio gyventojų aptarnavimo mašinos darbuotojai, atvykę į Telšių rajono Luokės tarybinį ūkį
    Apie 1965 m
    .
    LCVA, 1-08885.
    http://virtualios-parodos.archyvai.l...ase-511#slide5

    Komentuoti:


  • Romas
    replied

    Ukmergės autobusų stotis
    Žurnalas "Švyturys" 1956 Nr. 24
    Fotografas Izidorius Girčys

    Margarita Matulytė. Nihil obstat. Lietuvos fotografija sovietmečiu
    VDA leidykla 2011 http://leidykla.vda.lt/images/books/...9430-file1.pdf

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Autobusų stotelė Ariogalos centre. Apie 1960-1965 m.
    Autobusas KAG-1 gamintas 1952-1956 metais Kauno autoremonto gamykloje
    J.Bukausko nuotr.

    Ariogalos albumas

    Komentuoti:


  • jRamke
    replied
    Ačiū už originalią spalvotą foto. Metai galėtų būti apie 1956.

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    KAG-3 gamyklos kieme.



    https://zen.yandex.ru

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė AutoLiet Rodyti pranešimą
    "Kautra" 2017-10-2
    Ačiū už nuotraukas.
    Turbūt reikėtų atskiros temos PAZ autobusams. Tai visa epocha Lietuvos rajonų keliuose.

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    KAG-3 K. Donelaičio gatvėje, Kaune. Iš Knygos "Kaunas, istorija fotografijose" I dalis, 2014 m.

    Komentuoti:


  • jRamke
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Ne kopija, tik kėbulo dizainas panašus, nes tikriausiai tik jis ir nukopijuotas. Ir tai autobusas gerokai trumpesnis. Autobusas surinktas iš pilnai tarybinių agregatų, kokie tuo metu buvo pramonės gaminami.
    Apie ZIS-154 gamybos subtilybes išsamiai aprašo rusų saitas:

    https://pikabu.ru/story/avtobusyi_zi...ototip_3591505.

    Kam yra sunkiau su rusų kalba, perpasakosiu glaustai:
    ZIS 154 kėbulai pradėti gaminti 1946m., gavus amerikiečių kompanijos "General Motors" licenciją. Variklis - elektro-dyzelis, įtaisytas galinėje autobuso dalyje. Iš pradžių variklius rusai bandė įtaisyti savo gamybos - JAZ-204D. Pastarieji nebuvo optimaliai ir kokybiškai sukonstruoti, labai dūmindavo, buvo itin triukšmingi, o ir resursas trumpas. Net tais laikais kuro sunaudojimas viršydavo visas normas. Maskvos valdžiai nutarus išleisti pirmąją ZIS 154 partiją į maršrutą, iš amerikiečių buvo nupirkta reikalingas kiekis "Detroit Diesel" originalių variklių ir problema laikinai buvo išspręsta. Vėliau nusižiūrėjus minėtus originalius amerikiečių variklius, tačiau neturint licencijos, rusai ėmėsi gaminti "savus". Tačiau ilgainiui ir tie nepasiteisino. 1949 m. buvo sukonstruotas ZIS 155, trumpesnio kėbulo ir visiškai kitokio variklio. Jis buvo vairuotojo kabinoje, kėlė didelį triukšmą ir skleidė itin daug šilumos. Apie vairuotojo komfortą anuomet niekas negalvojo.
    Grįžtant prie "General Motors" autobusų kėbulų, norėtųsi paminėti, jog pagal pastarųjų brėžinius buvo gaminami ir tramvajai MTV-82 bei troleibusai MTB-82. Šiuos modelius, iki atsirandant "Škodoms" vyresni vilniečiai bei miesto svečiai, manau, dar pamena.

    Komentuoti:


  • jRamke
    replied
    Ačiū, Autoliet.

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    Parašė jRamke Rodyti pranešimą

    Gal žinai, kada nurašyti paskutinieji ZIS-154 ir ZIS-155 ?
    Paskutinis ZIS-154 nurašytas 1959 m.spalio 7 d. (7 лч 73-12).
    Paskutiniai du ZIS-155 nurašyti 1968 m. kovo 22 d. (396 лч 31-65 ir 56 15-94 лиз (лч 66-39)).
    396 1962 m. gautas iš Kauno valstybinio dramos teatro.


    Komentuoti:

Working...
X