Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Metro užsienyje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #81
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

    Gal kokioje Vienoje ar Prahoje ir taip (nors dėl Prahos, dabar įsijungiau žemėlapį ir sužymėjau kur yra metro stotelės, tai geriausiu atveju pėsčią prieigą prie metro turi pusė gyventojų, ir tai labai pritempiant), bet didesniuose miestuose niekaip - struktūroje kai visos metro linijos kertasi centre atstumai tarp jų linijų didėja tuo labiau, kuo didesnis miestas. Čia aišku dar priklauso nuo to kokį atstumą iki metro stotelės laikyti praeinamu pėsčiomis. Aš laikyčiau kad žmogus turi pėsčią prieigą prie metro tada, jei gyvena mažiau nei 1km iki jo atstumu.



    Parašykite prie kurios metro stotelės gyvenote (jei ne paslaptis), beveik 100 proc. garantuoju kad surasiu vietų, kurios buvo greičiau pasiekiamos automobiliu, nei viešuoju

    P.S. Aš nesakau kad nėra maršrutų kur viešasis transportas yra efektyvesnis nei automobilis. Aš tik sakau kad visuose miestuose, nepriklausomai nuo viešojo transporto jame išvystymo, bus maršrutų, lengviau pasiekimų automobiliu.
    Kalbėjau apie Vieną, kaip sakiau, Prahoje nesu buvęs. Manau Viena tilrai yra didesnis miestas nei, sakykim, vilnius, tai šiuo atvžilgiu su rail transport porblemų mums tikrai nebūtų.

    Olandai skaičiavo kada žmonės pasiduoda ir persėda į automobilį, tai rezultatai buvo 500-1000 metrų nuo stotelės. Taip kad tavo 1km gana geras spėjimas.

    Gyvenau prie Zieglergasse stotelės. Neabejoju kad sugebėsite rasti vietų kurios VT pasiekiamos ilgiau, bet mano patirktimi tai buvo tik miesto pakraščiai.

    Comment


      #82
      Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

      Tai tame ir esmė, kad realiai (ne atvykus į miestą trumpam pagyventi) labai mažai žmonių gali sau leisti gyventi prie metro ir retai kada prie metro būna destination'as. Mano draugų Kijeve pvz, važiavimas į darbą atrodo taip - pradžiai važiuoji troleibusu į metro, tada važiuoji metro viena linija, po to persėdi jame į kitą liniją, o tada dar važiuoji nuo metro stotelės iki darbo autobusu. Ir tokių žmonių dauguma. Dar metro turi didelį trūkumą - labai ilgas pradėjimo juo naudotis laikas - kol nusileidi eskalatoriumi, kol pakyli.


      Kijevas ypatingai blogas metro pavyzdys - is aplankytu keliasdesimt miestu ten vienintele vieta, kur atstumai tarp metro stociu TOKIE DIDELI. Jau nekalbant, kad puse ju kaip bunkeriai buvo statyti ir reikia sugaisti daug laiko judant zemyn-aukstyn. Daugumoje kitu posttarybiniu miestu ir po nepriklausomybes buvo investuojama i metro gerinima, kai Kijeve realiai iki pat Maidano viena vagiu valdzia keite kita, investicijos i viesaja infrastruktura buvo gerokai apleistos.

      Beje, daugumoje kitu miestu Google Maps rodomas laikas automobilu realiai galioja tik kelionems Uberiu, nes paprasciausiai yra labai mazai parkavimo vietu, tad dvigubai ilgiau reikia sukti raktus, ieskant kur paparkuoti (nera kaip Vilniuje, kur daugybe parkavimo vietu net Rotuses aiksteje ar prie Operos ir Baleto Teatro) arba yra brangus pozeminiai garazai, kuriuose palikti/pasiimti automobili irgi susigaista labai daug laiko, nes automobiliai sustatomi vienas paskui kita ir reikia gerokai palaukti kol tavo automobilis bus isvarytas. Net prie oficu ir panasiai, kur daugiau parkavimo vietu yra dazniausiai 2-3-4 valandu limitas, tad reikia pastoviai iseiti, pasukti rata ir perstatyti automobili i kita vieta, tai jei net kelione tramvajumi/metro gaunasi 10min ilgesne nei vaziuoti durys-durys automobiliu, parkavimo vietu trukumas pavercia ja gerokai greitesne

      Comment


        #83
        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

        Kalbėjau apie Vieną, kaip sakiau, Prahoje nesu buvęs.
        Kaip tyčia, Vienoje nesu normaliai buvęs (tiksliau esu buvęs, bet trumpam ir nesinaudojau viešuoju transportu). O Prahoje kurį laiką teko pagyventi, kaip jums Vienoje.


        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

        Gyvenau prie Zieglergasse stotelės. Neabejoju kad sugebėsite rasti vietų kurios VT pasiekiamos ilgiau, bet mano patirktimi tai buvo tik miesto pakraščiai.
        Ne vien pakraščiai Čia dar reikėtų prisimuoti tas 4 minutes kol pėsčiomis pasiekiate metro stotį.

        Click image for larger version

Name:	Screenshot 2023-09-04 120905.jpg
Views:	1001
Size:	667,9 kB
ID:	2073438

        Comment


          #84
          Parašė TIME Rodyti pranešimą

          Kijevas ypatingai blogas metro pavyzdys - is aplankytu keliasdesimt miestu ten vienintele vieta, kur atstumai tarp metro stociu TOKIE DIDELI.
          Nu ok, ta pati situacija maskvoje, kur irgi turėjau draugų (iki karo). Net mano pažįstama, pas kurią buvau ten vienu metu savaitei apsistojęs, gyvendama prie pat metro stoties (ВДНХ), vis tiek važinėdavo į darbą su mašina, nes, anot jos, pagal laiką gaunasi tas pats kaip su viešuoju, tik daug didesniame komforte.
          Plius, maskvoje pamačiau nematytą prieš tai fenomeną - kamščius metro. Tada kai minia tokia didžiulė, kad kamštis prasideda dar viršuje, pačiame paviljone. Pora kartų tokiame stovėjau ir užtruko koks pusvalandis vien kol pavyko nusileisti eskalatoriumi žemyn ir įlipti į traukinį.

          Parašė TIME Rodyti pranešimą

          Jau nekalbant, kad puse ju kaip bunkeriai buvo statyti ir reikia sugaisti daug laiko judant zemyn-aukstyn. Daugumoje kitu posttarybiniu miestu ir po nepriklausomybes buvo investuojama i metro gerinima, kai Kijeve realiai iki pat Maidano viena vagiu valdzia keite kita, investicijos i viesaja infrastruktura buvo gerokai apleistos.
          Tiesos yra, tik pastebėsiu dėl Kijevo metro stočių gilumo - tai ne kiek duoklė bunkeriams, kiek pasekmė to, kad Kijevas yra labai kalvotas miestas. Arsenalnaja metro stotis, beje, skaitosi pati giliausia metro stotis pasaulyje.

          Parašė TIME Rodyti pranešimą

          Beje, daugumoje kitu miestu Google Maps rodomas laikas automobilu realiai galioja tik kelionems Uberiu, nes paprasciausiai yra labai mazai parkavimo vietu, tad dvigubai ilgiau reikia sukti raktus, ieskant kur paparkuoti (nera kaip Vilniuje, kur daugybe parkavimo vietu net Rotuses aiksteje ar prie Operos ir Baleto Teatro) arba yra brangus pozeminiai garazai, kuriuose palikti/pasiimti automobili irgi susigaista labai daug laiko, nes automobiliai sustatomi vienas paskui kita ir reikia gerokai palaukti kol tavo automobilis bus isvarytas. Net prie oficu ir panasiai, kur daugiau parkavimo vietu yra dazniausiai 2-3-4 valandu limitas, tad reikia pastoviai iseiti, pasukti rata ir perstatyti automobili i kita vieta, tai jei net kelione tramvajumi/metro gaunasi 10min ilgesne nei vaziuoti durys-durys automobiliu, parkavimo vietu trukumas pavercia ja gerokai greitesne
          Tai ir yra tie ribojimai, skirti automobilį padaryti nepatrauklų. Bet be jų didesnės problemos su parkavimu nebūtų - kaip ir pats pastebėjote, Vilniuje su tuo problemos nėra, nes tiesiog infrastruktūra tam yra paruošta.
          Paskutinis taisė Maalinauskas; 2023.09.04, 11:32.

          Comment


            #85
            Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
            Ne vien pakraščiai Čia dar reikėtų prisimuoti tas 4 minutes kol pėsčiomis pasiekiate metro stotį.

            Click image for larger version  Name:	Screenshot 2023-09-04 120905.jpg Views:	132 Size:	667,9 kB ID:	2073438
            Hmm. Idomu koks būtų greitis ryte. iki salos apie pusvaldnį važiuodavau metro tai VT laikas panašu į temą paskaičiuotas.

            Comment


              #86
              Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

              Hmm. Idomu koks būtų greitis ryte. iki salos apie pusvaldnį važiuodavau metro tai VT laikas panašu į temą paskaičiuotas.
              Paskaičiavau ryte 8h.

              Click image for larger version

Name:	Screenshot 2023-09-06 135454.png
Views:	905
Size:	2,00 MB
ID:	2073962

              Aišku čia bent pakenčiami skaičiai - kada skirtumas vos kelios minutės, tada viešasis laimi prieš automobilį vien dėl kainos, parkingo paieškų/kainos ir kitų faktorių. Norėčiau, kad ir pas mus Vilniuje kada nors taip būtų.

              Comment


                #87
                Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
                Plius, maskvoje pamačiau nematytą prieš tai fenomeną - kamščius metro. Tada kai minia tokia didžiulė, kad kamštis prasideda dar viršuje, pačiame paviljone. Pora kartų tokiame stovėjau ir užtruko koks pusvalandis vien kol pavyko nusileisti eskalatoriumi žemyn ir įlipti į traukinį.
                Šiaip metro keliauti dideliuose miestuose yra menkas malonumas, dėl kvapų, didžiulio kiekio žmonių, tarp kurių susigrūdus tenka stovėti, ilgo vaikščiojimo aukštyn - žemyn ar pirmyn atgal išlipant/persėdant į kitą liniją. Realiai Vilniuje automobiliu iš centro visus reikiamus objektus pasiekiu greičiau nei kur nors Paryžiuje ar Barsoje užtruko vien persėdimas tarp traukinių, jau nekalbant apie komfortą. Gerai, kad Vilnius ir nėra toks didelis ir metro nereikia, užtektų tramvajaus, kuriuom keliauti visai kitas komfortas.
                Flickr

                Comment


                  #88
                  Geras vaizdo įrašas, atsižvelgiant į čia vykstančią diskusiją https://www.youtube.com/watch?v=LHgOOMvwbMc

                  Comment


                    #89
                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                    Šiaip metro keliauti dideliuose miestuose yra menkas malonumas, dėl kvapų, didžiulio kiekio žmonių, tarp kurių susigrūdus tenka stovėti, ilgo vaikščiojimo aukštyn - žemyn ar pirmyn atgal išlipant/persėdant į kitą liniją.
                    Kokiame Londone, gal paryžiuje tai pritarčiau, bet Vienoje tai neturėjau tokios blogos patirties. Net perėjimai tarp linijų Vienoje daug patogesni nei pvz Paryžiuje. Barselonos irgi pasirodė visai nieko, bet ten tik pora dienų važinėjau.

                    Comment


                      #90
                      Prancuzija , Paryžius metro 2023 metais

                      Comment


                        #91
                        Stokholmas. Paviešinti būsimos antros giliausios metro stoties pasaulyje (100 m.) interjero eskizai. Sofia rajonas, Södermalm sala. Mėlynosios metro linijos pratęsimas Nacka savivaldybės centro link.


                        Šaltinis


                        Šaltinis


                        Šaltinis

                        Comment


                          #92
                          Stokholmas. Tranzitinė stotis Odenplan tarp metro (Tunnelbana) ir priemiesčio traukinių (Pendeltåg) linijų.

                          Inside station Odenplan by David van Keulen [#ExploreTheCity #GreenCity], on Flickr

                          Gentle breeze by Bosc d'Anjou, on Flickr

                          Stockholm subway by Niles Herman, on Flickr

                          Comment


                            #93
                            5 milijardai yra tokio lygio melas, kad... Iš kur jis ima skaičius - bene labiausiai korumpuoto San Francisko šiuo klausimu, kur miesto valdymą užėmę Marksistai visai neseniai sakė, kad berods 1 km kainuos berods 2 milijardus (o Musk'as pamatęs sako ,,Galiu padaryti už maždaug 100 kartų pigiau.'')?

                            Comment


                              #94
                              San Franciske visiškai kitoks klimatas ir reljefas. Realiai, be viso JAV BVP Vilniuje nieko doro neįmanoma nuveikti.

                              Comment


                                #95
                                Parašė spekas Rodyti pranešimą
                                5 milijardai yra tokio lygio melas, kad... Iš kur jis ima skaičius - bene labiausiai korumpuoto San Francisko šiuo klausimu, kur miesto valdymą užėmę Marksistai visai neseniai sakė, kad berods 1 km kainuos berods 2 milijardus (o Musk'as pamatęs sako ,,Galiu padaryti už maždaug 100 kartų pigiau.'')?
                                5 milijardus gal ir galima išleisti. Stokholme šiuo metu vyksta metro sistemos plėtra ir kaina yra apie 5.4 milijardo (dabartiniu žemu kronos kursu), įskaitant naujas stotis (viena - 100 m gylyje). (Šaltinis) Sprogdinamas kristalinis pamatas. Manau, kad Vilniuje būtų pigiau įrengti bent vieną liniją. Kai kur ir kelias linijas įrengia už 2.5 milijardo.
                                Paskutinis taisė Silber418; 2023.11.04, 15:05.

                                Comment


                                  #96
                                  Malta. Valetos miesto urbanistinei teritorijai (480 134 gyv.) planuojama rapid tansit transporto sistema "Malta Metro".
                                  Planuojamos trys metro linijos - raudona (16 km), žalia (7 km.) ir mėlyna (12.5 km.); 25 stotys, kurių dauguma bus po žeme; kaina - €6.2 mlrd. eurų.



                                  Plačiau: https://en.wikipedia.org/wiki/Malta_Metro, https://timesofmalta.com/articles/vi...ys-adpd.906778.

                                  Comment


                                    #97
                                    Malta labai uolinga, ten turbūt metro reikės akmenyje tuneliuis rausti, kas yra papildomi kaštai.

                                    Comment


                                      #98
                                      Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                                      Malta labai uolinga, ten turbūt metro reikės akmenyje tuneliuis rausti, kas yra papildomi kaštai.
                                      Kol kas projektas planavimo stadijoje ir sulaukia kiritikos. Vis dėlto, akivaizdu, jog projektas egzistuoja bei yra interesas gerinti situaciją susisiekimo srityje.

                                      Comment


                                        #99
                                        Taip, labai šaunu. Maltoje buvau senokai, apie 2010 metus, tai ten transporto būklė buvo prasta. Bet kikek žinau autobusai smarkiai atnaujinti buvo.

                                        Comment


                                          Londonas. Vokietijoje bandomi naujos kartos metro traukiniai, skirti Londono metro sistemai. Gamintojas "Siemens Mobility".

                                          Paskutinis taisė Silber418; 2023.11.22, 21:10.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X