Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Tarpmiestinis susisiekimas autobusais

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Fulgur
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Dar ir kaip gali mažinti kainas. Reikia įvesti tai, kas buvo anksčiau (prieš kokį penkmetį) - maksimali kilometro kaina. Aišku, kai kuriems maršrutams ją sumažinus, iškils pavojus, kad juos panaikins, tačiau galima įvedinėti diferencijuotas kainų lubas atskiroms maršrutų grupėms. Bet valstybei geriau nusiplauti rankas ir nieko nedaryti.
    Bet čia gi akivaizdu. Ateis pas SM ar VKTĮ autobusų kompanijos atstovas ir sakys - "Jei mažinat Vilnius-Kaunas kainą, kur aš uždirbu - aš atsisakau Vilnius-Troškūnai, nes antradieniais-ketvirtadieniais nuo Vilniaus iki Troškūnų išsėdi 2 keleiviai".

    Ir ką tada?

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Dar ir kaip gali mažinti kainas. Reikia įvesti tai, kas buvo anksčiau (prieš kokį penkmetį) - maksimali kilometro kaina. Aišku, kai kuriems maršrutams ją sumažinus, iškils pavojus, kad juos panaikins, tačiau galima įvedinėti diferencijuotas kainų lubas atskiroms maršrutų grupėms. Bet valstybei geriau nusiplauti rankas ir nieko nedaryti.

    Komentuoti:


  • Vilnietizz
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Taip, vienintelė išvada, kad vežėjus dabartinė situacija tenkina ir jie nieko nekeis. Keleivių interesas lieka už borto. Vienintelė išeitis yra valstybės įsikišimas, bet, aišku, sekant laisvai blūdijančios rankos ideologija, to nebus.
    Na, gerai, valstybė gal ir gali liepti panaikinti kai kuriuos reisus, bet kainų mažinti ji negali priversti. Jei vežėjai nejaučia keleivių trūkumo, kainų jie nemažins.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
    O tai koks būtų sprendimas? Jei Transrevis, Kautra ar TOKS maršrute Vilnius-Kaunas dirbtų nuostolingai, kas trukdo jiems patiems sumažinti reisų skaičių? Vargu ar Susisiekimo ministerija labai tam priešintųsi. Bet jei nemažina, tai turbūt kad jie nedirba nuostolingai ir keleivių trūkumu nesiskundžia. Galų gale, jei vežėjams tikrai rūpėtų kovoti už kiekvieną keleivį (kaip kovojama maršrutuose į Varšuvą ar Rygą), tuomet būtų ir mažesnės kainos, ir akcijos, ir lojalumo kortelės ir tt. Kadangi niekas tuo neužsiima, tai galima padaryti išvadą, kad vežėjai nesiskundžia keleivių trūkumu ir dabartinė situacija juos tenkina.
    Taip, vienintelė išvada, kad vežėjus dabartinė situacija tenkina ir jie nieko nekeis. Keleivių interesas lieka už borto. Vienintelė išeitis yra valstybės įsikišimas, bet, aišku, sekant laisvai blūdijančios rankos ideologija, to nebus.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Be vilties ką pakeisti autobusų susisiekime. Įmonėms gerai nes uždirba, valstybei gerai nes nereikia sukti galvos. Keleiviams negerai, bet jie balso neturi.

    Komentuoti:


  • Vilnietizz
    replied
    O tai koks būtų sprendimas? Jei Transrevis, Kautra ar TOKS maršrute Vilnius-Kaunas dirbtų nuostolingai, kas trukdo jiems patiems sumažinti reisų skaičių? Vargu ar Susisiekimo ministerija labai tam priešintųsi. Bet jei nemažina, tai turbūt kad jie nedirba nuostolingai ir keleivių trūkumu nesiskundžia. Galų gale, jei vežėjams tikrai rūpėtų kovoti už kiekvieną keleivį (kaip kovojama maršrutuose į Varšuvą ar Rygą), tuomet būtų ir mažesnės kainos, ir akcijos, ir lojalumo kortelės ir tt. Kadangi niekas tuo neužsiima, tai galima padaryti išvadą, kad vežėjai nesiskundžia keleivių trūkumu ir dabartinė situacija juos tenkina.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tarpmiestinis susisiekimas irgi nėra subsidijuojamas. Lengvatos ne prie ko, nes vežėjai už lengvatininkus gauna kompensacijas kainos skirtumui padengti. Ir išmokos mokamos stabiliai, todėl vežėjui visai tas pats, ar veža pilna kaina, ar už pusę, ar su 80 proc. nuolaida. Kažkiek gali būti subsidijuojami tik rajoniniai vežėjai, bet ir tai netiesiogiai konkrečiai Vilniaus - Kauno ruože. Paprasčiausiai rajono valdžia savo AP gali paskirti kažkokią tai pinigų nedidelę sumą (sumažinti mokesčius ar pan.) ar nupirkti autobusą. Ne daugiau.

    Parašė 1G2G Rodyti pranešimą
    Keleiviui patogiausia kaip dabar - kai ateini į stotį iš anksto nežiūrėdamas tvarkaraščio ir žinai, kad per 10-15 min. išvažiuosi.

    Tie reti mikriukai netrukdo - leiskim užsidirbti ir Transreviui, ne tik Kautrai ir TOKSui.

    Dėl bilietų kainų - teoriškai niekas ir dabar netrukdo vežėjams taikyti dinaminę kainodarą: pavyzdžiui, mažiau užpildytais reisais siūlyti bilietus po 4 eurus ir taip pritraukti keleivių iš kitų bendrovių reisų. Tiesiog reikia įžvalgesnės vadybos. Nors galbūt tokiuose trumpuose reisuose vežėjai nemato tikslo investuoti į naujos kainodaros sistemos kūrimą, kai didelę keleivių dalį sudaro studentai ir pensininkai, mokantys pusę kainos. Vis dėlto, manau, tokia kainodara būtų prasminga (tuomet ir aš pats dažniau važiuočiau autobusu, o ne su FB pavežėjais).
    Mikrobais veža ir "Kautra", ir TOKS. Dar gerai paskaičiavus ir atskiromis savaitės dienomis "Kautra" tikriausiai padaro daugiau reisų mikrobais tarp Vilniaus ir Kauno nei "Transrevis". Niekas nesako, kad "Transreviui" reikia uždrausti. Praretinus reisus reikėtų didesnių transporto priemonių ir "Transrevis" nusipirktų midibusus ar autobusus. Kaip jau prieš gerą dešimtmetį buvo, iki krizės pradžios. Keleiviui stabilus tvarkaraštis kas 20 min. irgi yra gerai. Dar kartą kartoju, kad čia ne miestas, nėra jokio reikalo kas 5 ar 10 min. leisti po autobusą ar mikrobą, kurie dargi ir neužsipildo.
    Negi sunku suprasti, kad resursai riboti. Resursai - tai vartotojai, t.y., keleiviai. Jų nėra iš kur atsirasti (gyventojų mažėja, pagalvinė automobilizacija), todėl šnekos apie dar didesnę konkurenciją yra nesąmonė. Dar didesnė konkurencija kainų nesumažins, tik gali priveisti dar daugiau mikrobų kas 5 minutes. Kas nuo to laimės? Keleivis, kuris, bus priverstas važiuoti mikrobais? Kaina sumažės? Ne. Kaina gali mažėti tik dėl masto ekonomijos, o tai yra normalių autobusų, kurie užsipildo 80-100 proc.

    Dėl kainodaros, tai ir dabar egzistuoja nuolaidos atgaliniams reisams, bet tik to paties vežėjo autobusais. Tačiau žmonės dažniausiai neplanuoja kelionės atgal, nenori prisirišti prie konkretaus grįžimo laiko, ir kada ateina į stotį, tada ir išvažiuoja. Nes vėlgi, ilgai laukti nereikia, autobusai važiuoja dažnai. Apie kokią kainodarą galima kalbėti, nu nebus kaina pigesnė per pusę ar trečdaliu. Bus ten kokie 5-10-15 proc. Beje, buvo momentas, kai tiek TOKS, tiek "Kautra" taikė nuolaidas ne į visus, bet į nemažą dalį maršrutų ruože tarp Vilniaus ir Kauno. Ir ką? Keleivių tikrai nepadaugėjo, pajamos krito, todėl tuos cirkus baigė.
    Kodėl pats važinėji ne autobusais? Kaina per didelė? Kažin ar dėl euro taip jau plėšaisi. Tikriausiai dėl to, kad paveža nuo durų iki durų ar pan.
    Paskutinis taisė Al1; 2017.05.04, 11:37.

    Komentuoti:


  • Vilnietizz
    replied
    Parašė 1G2G Rodyti pranešimą
    Keleiviui patogiausia kaip dabar - kai ateini į stotį iš anksto nežiūrėdamas tvarkaraščio ir žinai, kad per 10-15 min. išvažiuosi.

    Tie reti mikriukai netrukdo - leiskim užsidirbti ir Transreviui, ne tik Kautrai ir TOKSui.

    Dėl bilietų kainų - teoriškai niekas ir dabar netrukdo vežėjams taikyti dinaminę kainodarą: pavyzdžiui, mažiau užpildytais reisais siūlyti bilietus po 4 eurus ir taip pritraukti keleivių iš kitų bendrovių reisų. Tiesiog reikia įžvalgesnės vadybos. Nors galbūt tokiuose trumpuose reisuose vežėjai nemato tikslo investuoti į naujos kainodaros sistemos kūrimą, kai didelę keleivių dalį sudaro studentai, mokantys pusę kainos. Vis dėlto, manau, tokia kainodara būtų prasminga (tuomet ir aš pats dažniau važiuočiau autobusu, o ne su FB pavežėjais).
    Matyt dėl to vežėjai ir nenori mažinti kainų, nes didžioji dalis keleivių yra lengvatininkai. Arba dar ir dėl to, kad žmonės taip ar taip važiuos. Realiai, jei TOKS ar Transrevis Vilnius-Kaunas maršrute dirbtų nuostolingai, tai niekas jiems netrukdo panaikinti dalį reisų kad ir dabar, bet jei jie to nedaro, vadinasi, dirba pelningai.

    Į Varšuvą ar Rygą kainos išlaikomos nedidelės, nes tie maršrutai nėra subsidijuojami valstybės, nėra lengvatų, vežėjai užsidirbti turi patys, todėl vyksta reali kova dėl kiekvieno keleivio. Tarpmiestyje kita situacija.

    Bet , vis vien, aš būčiau prieš lengvatų naikinimą tarpmiestiniuose maršrutuose, nes taip dar daugiau žmonių persės į automobilius.

    Komentuoti:


  • 1G2G
    replied
    Keleiviui patogiausia kaip dabar - kai ateini į stotį iš anksto nežiūrėdamas tvarkaraščio ir žinai, kad per 10-15 min. išvažiuosi.

    Tie reti mikriukai netrukdo - leiskim užsidirbti ir Transreviui, ne tik Kautrai ir TOKSui.

    Dėl bilietų kainų - teoriškai niekas ir dabar netrukdo vežėjams taikyti dinaminę kainodarą: pavyzdžiui, mažiau užpildytais reisais siūlyti bilietus po 4 eurus ir taip pritraukti keleivių iš kitų bendrovių reisų. Tiesiog reikia įžvalgesnės vadybos. Nors galbūt tokiuose trumpuose reisuose vežėjai nemato tikslo investuoti į naujos kainodaros sistemos kūrimą, kai didelę keleivių dalį sudaro studentai ir pensininkai, mokantys pusę kainos. Vis dėlto, manau, tokia kainodara būtų prasminga (tuomet ir aš pats dažniau važiuočiau autobusu, o ne su FB pavežėjais).
    Paskutinis taisė 1G2G; 2017.05.04, 09:01.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Ką reiškia keleiviams patogu ir dirbama pelningai? Keleiviams patogu yra normalus autobusas, o ne mikrobas su ribotu aukščiu, siauromis sėdynėmis ir tarpais tarp jų. Ir visiškai nebūtina, kad autobusai važiuotų kas 5-10-15 min. Ne miestas, o ir mieste tokių intervalų daugelyje maršrutų nėra.
    Kiek kainuoja tarptautiniu autobusu nuvažiuoti į Varšuvą? 14-16 Eur. 500 km (taip, per Kauną tiek). Tuo tarpu tarp Vilniaus ir Kauno tik 100 km, o kaina 5,7-6 Eur. Kodėl į Varšuvą taip pigiai? Todėl, kad autobusai būna 80-100 proc. užpildyti. Kokia konkurencija? Apie konkią konkurenciją kalba? Konkurencija ir taip yra - 3 didieji vežėjai, ir krūva rajoninių. Autobusai išvažiuoja kas 5-10-15 min. nuo pat ryto iki vakaro. Kur dar kišti autobusu didesnei konkurencijai? Keleivių tiek nėra ir nebus ir autobusai važinės beveik tušti. Nes visus nuvarė su "laisva rinka" viešajame transporte į asmeninius automobilius. Vienintelis dalykas sumažinti kainas - garantuoti 80-100 proc. autobusų užpildymą. Aišku, kad autobusas kas valandą nėra priimtina, bet kas 20 min. pats tas. Keleivių nepadaugės drastiškai, esmė yra kuo didesnis esamo srauto pervežimo našumas, o tam yra tik vienintelė išeitis - retinti kursavimą ir mažinti kainas, kad autobusai užsipildytų.
    Pamirš tuos pseudoekonominius kliedesius apie konkurenciją. Visi tie laisvarinkiečiai tik ir kliedi apie per mažą konkurenciją ir visų problemų sprendimui duoda tuos pačius "receptus". Kurie neveikia, nes ne tam jie skirti.
    Paskutinis taisė Al1; 2017.05.03, 20:40.

    Komentuoti:


  • 1G2G
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Autobusai neužpildomi pilnai. Būtent dėl to, kas autobusai neužpildomi pilnai, kainos yra užkeltos, nes visgi dirbama pelningai (vėlgi, neliečiame rajoninių parkų). Vežėjai kaip ir gauna savo, bet nukenčia keleivis, nes kelionės kaina neadekvati ir per didelė. Ir tokia padėtis jau tęsiasi ne vienus metus. Iš tokios padėties yra tik viena išeitis - admninistracinis įsikišimas.
    Nematau logikos: jei dirbama pelningai ir keleiviams patogu, nes nereikia ilgai laukti autobuso - kam reikia įsikišimo, kuris sumažintų autobusų skaičių? Nebent dėl ekologijos, bet argumentuojama ne tuo. Sumažinus reisų, kaina tikrai nesumažėtų - pagal elementarius ekonomikos dėsnius ji galėtų mažėti tik esant kuo didesnei konkurencijai, o ne mažesnei. Rinkos konkurencija pati privers tai padaryti (įvesti pigesnius išankstinius bilietus, nuolaidą kelionėms pirmyn ir atgal ir pan.).

    Komentuoti:


  • rvr
    replied
    Ir dar ne aišku ar jie tikrai priklauso Ollexui, labai jau suktos sutartys su tais Volvo

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Prieš kelias savaites mačiau iš Vilniaus išvažiuojantį Ollex autobusą (raudonas MB Tourismo) oro uostų maršrute. Įdomu. Ollex gi užsipirko apie 15 naujų Volvo autobusų.
    Tie nauji autobusai naudojami išskirtinai užsakomiesiems reisams, ir labiau jie dirba užsienyje, o ne Lietuvoje.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Prieš kelias savaites mačiau iš Vilniaus išvažiuojantį Ollex autobusą (raudonas MB Tourismo) oro uostų maršrute. Įdomu. Ollex gi užsipirko apie 15 naujų Volvo autobusų.

    Komentuoti:


  • Vilnietizz
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Mikrobas tokiame maršrute - pasityčiojimas. Mikrobo pakanka dabar, kai Kaunan skrendančių lėktuvų keleiviams. O kas paskui dėsis? Ypač įdomu, kur kiš bagažą?
    Įtariu, kad ir "Kautra" kažką panašaus organizuos į Vilnių.
    Tai jaučiu dar Ollex padidins reisų skaičių ir (gal) paleis didelius autobusus savo maršrute iš Vilniaus į KUN.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Mikrobas tokiame maršrute - pasityčiojimas. Mikrobo pakanka dabar, kai Kaunan skrendančių lėktuvų keleiviams. O kas paskui dėsis? Ypač įdomu, kur kiš bagažą?
    Įtariu, kad ir "Kautra" kažką panašaus organizuos į Vilnių.

    Komentuoti:


  • Vilnietizz
    replied
    TOKS paskelbė laikino maršruto Vilniaus AS - Kauno oro uostas tvarkaraštį. Maršrutas veiks nuo liepos 14 iki rugpjūčio 17 d., tai yra, tol, kol bus uždarytas Vilniaus oro uostas.

    Citata iš TOKS Facebook:

    AIRPORT EXPRESS – PATOGUS SUSISIEKIMAS SU KAUNO ORO UOSTU!
    Keliaujantiems lėktuvu skubame pranešti, kad jau nuo šiandien galite įsigyti bilietus kelionei:
    • Vilniaus autobusų stotis – Kauno oro uostas
    • Kauno oro uostas – Vilniaus autobusų stotis
    Šiuo maršrutu mikroautobusai kursuos nuo liepos 14 d. 00:00 val. iki rugpjūčio 17 d. 23:59 val. Vilniaus oro kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos metu.
    Patogų susisiekimą užtikrins du išskirtinio dizaino 2017 m. laidos 19 vietų Volkswagen Crafter mikroautobusai su erdviu bagažo skyriumi.
    Kelionės komfortiškumą taip pat užtikrins: erdvus salonas, itin patogios sėdynės, kondicionavimo sistema, nemokamas internetas, elektros lizdai.
    Kelionės trukmė – 1 val. 20 min.
    Kelionės kaina 10 €.
    Bilietus galite įsigyti: kasose, iš vairuotojo arba internetu - www.autobusubilietai.lt

    Komentuoti:


  • Vitas
    replied
    Parašė tomoxas Rodyti pranešimą
    Kaune švieslentė rodo Vilkaviškį ar Vilnių kaip atvykimo tašką? Jei Vilnių, tai įdomu ar nebūna tokių kurie netyčiom nusiperka bilietą į Vilnių šitu maršrutu, nes 5val. trenktis autobusu kuris teoriškai nuvažiuoja į Vilnių per valandą būtų nekas. Nors kiek teko susidurt su darbuotojais stotį ir vairuotojais (būtent Kautros) tai ganėtinai malonūs ir teikiasi padėit. Kartą bandžiau nusipirkt bilietą į Panevėžį per Babtus ir Kedainius, tai kasininkė įkalbėjo pirk ekspreso bilietą nes 'tas autobusas atvyksta anksčiau nors ir išvyksta vėliau'.
    Kauno autobusų stotyje švieslentė rodo maršrutą Kaunas-Šakiai-Vilkaviškis-Marijampolė-Vilnius. Įrašyti tarpiniai miestai į Vilnių juo važiuoti nesuvilioja. Užtai atsiranda vienas kitas keleivis, "norintis" per Šakius patekti į Vilkaviškį ar Marijampolę, tai vairuotojas maloniai nurodo autobusą, važiuojantį artimesniu keliu. Ką tokiu atveju sako kasininkės, nežinau. Tik neseniai Kauno autobusų stotyje girdėjau, kaip iš Panevėžio atvažiavęs senukas aimanavo per klaidą važiavęs maršrutu Panevėžys-Krekenava-Šventybrastis-Kėdainiai-Labūnava-Kaunas ir niekas Panevėžio autobusų stotyje nepatarė luktelėti greitesnio.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Kaina maždaug triguba. Niekas nevažiuoja aplink.

    Komentuoti:


  • tomoxas
    replied
    Kaune švieslentė rodo Vilkaviškį ar Vilnių kaip atvykimo tašką? Jei Vilnių, tai įdomu ar nebūna tokių kurie netyčiom nusiperka bilietą į Vilnių šitu maršrutu, nes 5val. trenktis autobusu kuris teoriškai nuvažiuoja į Vilnių per valandą būtų nekas. Nors kiek teko susidurt su darbuotojais stotį ir vairuotojais (būtent Kautros) tai ganėtinai malonūs ir teikiasi padėit. Kartą bandžiau nusipirkt bilietą į Panevėžį per Babtus ir Kedainius, tai kasininkė įkalbėjo pirk ekspreso bilietą nes 'tas autobusas atvyksta anksčiau nors ir išvyksta vėliau'.

    Komentuoti:

Working...
X