Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Tarpmiestinis susisiekimas autobusais

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Prieš kelias savaites mačiau iš Vilniaus išvažiuojantį Ollex autobusą (raudonas MB Tourismo) oro uostų maršrute. Įdomu. Ollex gi užsipirko apie 15 naujų Volvo autobusų.
    Tie nauji autobusai naudojami išskirtinai užsakomiesiems reisams, ir labiau jie dirba užsienyje, o ne Lietuvoje.
    Viešojo transporto temų rodyklė >>

    Comment


      Ir dar ne aišku ar jie tikrai priklauso Ollexui, labai jau suktos sutartys su tais Volvo

      Comment


        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
        Autobusai neužpildomi pilnai. Būtent dėl to, kas autobusai neužpildomi pilnai, kainos yra užkeltos, nes visgi dirbama pelningai (vėlgi, neliečiame rajoninių parkų). Vežėjai kaip ir gauna savo, bet nukenčia keleivis, nes kelionės kaina neadekvati ir per didelė. Ir tokia padėtis jau tęsiasi ne vienus metus. Iš tokios padėties yra tik viena išeitis - admninistracinis įsikišimas.
        Nematau logikos: jei dirbama pelningai ir keleiviams patogu, nes nereikia ilgai laukti autobuso - kam reikia įsikišimo, kuris sumažintų autobusų skaičių? Nebent dėl ekologijos, bet argumentuojama ne tuo. Sumažinus reisų, kaina tikrai nesumažėtų - pagal elementarius ekonomikos dėsnius ji galėtų mažėti tik esant kuo didesnei konkurencijai, o ne mažesnei. Rinkos konkurencija pati privers tai padaryti (įvesti pigesnius išankstinius bilietus, nuolaidą kelionėms pirmyn ir atgal ir pan.).

        Comment


          Ką reiškia keleiviams patogu ir dirbama pelningai? Keleiviams patogu yra normalus autobusas, o ne mikrobas su ribotu aukščiu, siauromis sėdynėmis ir tarpais tarp jų. Ir visiškai nebūtina, kad autobusai važiuotų kas 5-10-15 min. Ne miestas, o ir mieste tokių intervalų daugelyje maršrutų nėra.
          Kiek kainuoja tarptautiniu autobusu nuvažiuoti į Varšuvą? 14-16 Eur. 500 km (taip, per Kauną tiek). Tuo tarpu tarp Vilniaus ir Kauno tik 100 km, o kaina 5,7-6 Eur. Kodėl į Varšuvą taip pigiai? Todėl, kad autobusai būna 80-100 proc. užpildyti. Kokia konkurencija? Apie konkią konkurenciją kalba? Konkurencija ir taip yra - 3 didieji vežėjai, ir krūva rajoninių. Autobusai išvažiuoja kas 5-10-15 min. nuo pat ryto iki vakaro. Kur dar kišti autobusu didesnei konkurencijai? Keleivių tiek nėra ir nebus ir autobusai važinės beveik tušti. Nes visus nuvarė su "laisva rinka" viešajame transporte į asmeninius automobilius. Vienintelis dalykas sumažinti kainas - garantuoti 80-100 proc. autobusų užpildymą. Aišku, kad autobusas kas valandą nėra priimtina, bet kas 20 min. pats tas. Keleivių nepadaugės drastiškai, esmė yra kuo didesnis esamo srauto pervežimo našumas, o tam yra tik vienintelė išeitis - retinti kursavimą ir mažinti kainas, kad autobusai užsipildytų.
          Pamirš tuos pseudoekonominius kliedesius apie konkurenciją. Visi tie laisvarinkiečiai tik ir kliedi apie per mažą konkurenciją ir visų problemų sprendimui duoda tuos pačius "receptus". Kurie neveikia, nes ne tam jie skirti.
          Paskutinis taisė Al1; 2017.05.03, 20:40.

          Comment


            Keleiviui patogiausia kaip dabar - kai ateini į stotį iš anksto nežiūrėdamas tvarkaraščio ir žinai, kad per 10-15 min. išvažiuosi.

            Tie reti mikriukai netrukdo - leiskim užsidirbti ir Transreviui, ne tik Kautrai ir TOKSui.

            Dėl bilietų kainų - teoriškai niekas ir dabar netrukdo vežėjams taikyti dinaminę kainodarą: pavyzdžiui, mažiau užpildytais reisais siūlyti bilietus po 4 eurus ir taip pritraukti keleivių iš kitų bendrovių reisų. Tiesiog reikia įžvalgesnės vadybos. Nors galbūt tokiuose trumpuose reisuose vežėjai nemato tikslo investuoti į naujos kainodaros sistemos kūrimą, kai didelę keleivių dalį sudaro studentai ir pensininkai, mokantys pusę kainos. Vis dėlto, manau, tokia kainodara būtų prasminga (tuomet ir aš pats dažniau važiuočiau autobusu, o ne su FB pavežėjais).
            Paskutinis taisė 1G2G; 2017.05.04, 09:01.

            Comment


              Parašė 1G2G Rodyti pranešimą
              Keleiviui patogiausia kaip dabar - kai ateini į stotį iš anksto nežiūrėdamas tvarkaraščio ir žinai, kad per 10-15 min. išvažiuosi.

              Tie reti mikriukai netrukdo - leiskim užsidirbti ir Transreviui, ne tik Kautrai ir TOKSui.

              Dėl bilietų kainų - teoriškai niekas ir dabar netrukdo vežėjams taikyti dinaminę kainodarą: pavyzdžiui, mažiau užpildytais reisais siūlyti bilietus po 4 eurus ir taip pritraukti keleivių iš kitų bendrovių reisų. Tiesiog reikia įžvalgesnės vadybos. Nors galbūt tokiuose trumpuose reisuose vežėjai nemato tikslo investuoti į naujos kainodaros sistemos kūrimą, kai didelę keleivių dalį sudaro studentai, mokantys pusę kainos. Vis dėlto, manau, tokia kainodara būtų prasminga (tuomet ir aš pats dažniau važiuočiau autobusu, o ne su FB pavežėjais).
              Matyt dėl to vežėjai ir nenori mažinti kainų, nes didžioji dalis keleivių yra lengvatininkai. Arba dar ir dėl to, kad žmonės taip ar taip važiuos. Realiai, jei TOKS ar Transrevis Vilnius-Kaunas maršrute dirbtų nuostolingai, tai niekas jiems netrukdo panaikinti dalį reisų kad ir dabar, bet jei jie to nedaro, vadinasi, dirba pelningai.

              Į Varšuvą ar Rygą kainos išlaikomos nedidelės, nes tie maršrutai nėra subsidijuojami valstybės, nėra lengvatų, vežėjai užsidirbti turi patys, todėl vyksta reali kova dėl kiekvieno keleivio. Tarpmiestyje kita situacija.

              Bet , vis vien, aš būčiau prieš lengvatų naikinimą tarpmiestiniuose maršrutuose, nes taip dar daugiau žmonių persės į automobilius.
              Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
              Marsrutai.lt tinklaraštis!
              SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

              Comment


                Tarpmiestinis susisiekimas irgi nėra subsidijuojamas. Lengvatos ne prie ko, nes vežėjai už lengvatininkus gauna kompensacijas kainos skirtumui padengti. Ir išmokos mokamos stabiliai, todėl vežėjui visai tas pats, ar veža pilna kaina, ar už pusę, ar su 80 proc. nuolaida. Kažkiek gali būti subsidijuojami tik rajoniniai vežėjai, bet ir tai netiesiogiai konkrečiai Vilniaus - Kauno ruože. Paprasčiausiai rajono valdžia savo AP gali paskirti kažkokią tai pinigų nedidelę sumą (sumažinti mokesčius ar pan.) ar nupirkti autobusą. Ne daugiau.

                Parašė 1G2G Rodyti pranešimą
                Keleiviui patogiausia kaip dabar - kai ateini į stotį iš anksto nežiūrėdamas tvarkaraščio ir žinai, kad per 10-15 min. išvažiuosi.

                Tie reti mikriukai netrukdo - leiskim užsidirbti ir Transreviui, ne tik Kautrai ir TOKSui.

                Dėl bilietų kainų - teoriškai niekas ir dabar netrukdo vežėjams taikyti dinaminę kainodarą: pavyzdžiui, mažiau užpildytais reisais siūlyti bilietus po 4 eurus ir taip pritraukti keleivių iš kitų bendrovių reisų. Tiesiog reikia įžvalgesnės vadybos. Nors galbūt tokiuose trumpuose reisuose vežėjai nemato tikslo investuoti į naujos kainodaros sistemos kūrimą, kai didelę keleivių dalį sudaro studentai ir pensininkai, mokantys pusę kainos. Vis dėlto, manau, tokia kainodara būtų prasminga (tuomet ir aš pats dažniau važiuočiau autobusu, o ne su FB pavežėjais).
                Mikrobais veža ir "Kautra", ir TOKS. Dar gerai paskaičiavus ir atskiromis savaitės dienomis "Kautra" tikriausiai padaro daugiau reisų mikrobais tarp Vilniaus ir Kauno nei "Transrevis". Niekas nesako, kad "Transreviui" reikia uždrausti. Praretinus reisus reikėtų didesnių transporto priemonių ir "Transrevis" nusipirktų midibusus ar autobusus. Kaip jau prieš gerą dešimtmetį buvo, iki krizės pradžios. Keleiviui stabilus tvarkaraštis kas 20 min. irgi yra gerai. Dar kartą kartoju, kad čia ne miestas, nėra jokio reikalo kas 5 ar 10 min. leisti po autobusą ar mikrobą, kurie dargi ir neužsipildo.
                Negi sunku suprasti, kad resursai riboti. Resursai - tai vartotojai, t.y., keleiviai. Jų nėra iš kur atsirasti (gyventojų mažėja, pagalvinė automobilizacija), todėl šnekos apie dar didesnę konkurenciją yra nesąmonė. Dar didesnė konkurencija kainų nesumažins, tik gali priveisti dar daugiau mikrobų kas 5 minutes. Kas nuo to laimės? Keleivis, kuris, bus priverstas važiuoti mikrobais? Kaina sumažės? Ne. Kaina gali mažėti tik dėl masto ekonomijos, o tai yra normalių autobusų, kurie užsipildo 80-100 proc.

                Dėl kainodaros, tai ir dabar egzistuoja nuolaidos atgaliniams reisams, bet tik to paties vežėjo autobusais. Tačiau žmonės dažniausiai neplanuoja kelionės atgal, nenori prisirišti prie konkretaus grįžimo laiko, ir kada ateina į stotį, tada ir išvažiuoja. Nes vėlgi, ilgai laukti nereikia, autobusai važiuoja dažnai. Apie kokią kainodarą galima kalbėti, nu nebus kaina pigesnė per pusę ar trečdaliu. Bus ten kokie 5-10-15 proc. Beje, buvo momentas, kai tiek TOKS, tiek "Kautra" taikė nuolaidas ne į visus, bet į nemažą dalį maršrutų ruože tarp Vilniaus ir Kauno. Ir ką? Keleivių tikrai nepadaugėjo, pajamos krito, todėl tuos cirkus baigė.
                Kodėl pats važinėji ne autobusais? Kaina per didelė? Kažin ar dėl euro taip jau plėšaisi. Tikriausiai dėl to, kad paveža nuo durų iki durų ar pan.
                Paskutinis taisė Al1; 2017.05.04, 11:37.

                Comment


                  O tai koks būtų sprendimas? Jei Transrevis, Kautra ar TOKS maršrute Vilnius-Kaunas dirbtų nuostolingai, kas trukdo jiems patiems sumažinti reisų skaičių? Vargu ar Susisiekimo ministerija labai tam priešintųsi. Bet jei nemažina, tai turbūt kad jie nedirba nuostolingai ir keleivių trūkumu nesiskundžia. Galų gale, jei vežėjams tikrai rūpėtų kovoti už kiekvieną keleivį (kaip kovojama maršrutuose į Varšuvą ar Rygą), tuomet būtų ir mažesnės kainos, ir akcijos, ir lojalumo kortelės ir tt. Kadangi niekas tuo neužsiima, tai galima padaryti išvadą, kad vežėjai nesiskundžia keleivių trūkumu ir dabartinė situacija juos tenkina.
                  Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                  Marsrutai.lt tinklaraštis!
                  SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                  Comment


                    Be vilties ką pakeisti autobusų susisiekime. Įmonėms gerai nes uždirba, valstybei gerai nes nereikia sukti galvos. Keleiviams negerai, bet jie balso neturi.

                    Comment


                      Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
                      O tai koks būtų sprendimas? Jei Transrevis, Kautra ar TOKS maršrute Vilnius-Kaunas dirbtų nuostolingai, kas trukdo jiems patiems sumažinti reisų skaičių? Vargu ar Susisiekimo ministerija labai tam priešintųsi. Bet jei nemažina, tai turbūt kad jie nedirba nuostolingai ir keleivių trūkumu nesiskundžia. Galų gale, jei vežėjams tikrai rūpėtų kovoti už kiekvieną keleivį (kaip kovojama maršrutuose į Varšuvą ar Rygą), tuomet būtų ir mažesnės kainos, ir akcijos, ir lojalumo kortelės ir tt. Kadangi niekas tuo neužsiima, tai galima padaryti išvadą, kad vežėjai nesiskundžia keleivių trūkumu ir dabartinė situacija juos tenkina.
                      Taip, vienintelė išvada, kad vežėjus dabartinė situacija tenkina ir jie nieko nekeis. Keleivių interesas lieka už borto. Vienintelė išeitis yra valstybės įsikišimas, bet, aišku, sekant laisvai blūdijančios rankos ideologija, to nebus.

                      Comment


                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                        Taip, vienintelė išvada, kad vežėjus dabartinė situacija tenkina ir jie nieko nekeis. Keleivių interesas lieka už borto. Vienintelė išeitis yra valstybės įsikišimas, bet, aišku, sekant laisvai blūdijančios rankos ideologija, to nebus.
                        Na, gerai, valstybė gal ir gali liepti panaikinti kai kuriuos reisus, bet kainų mažinti ji negali priversti. Jei vežėjai nejaučia keleivių trūkumo, kainų jie nemažins.
                        Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                        Marsrutai.lt tinklaraštis!
                        SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                        Comment


                          Dar ir kaip gali mažinti kainas. Reikia įvesti tai, kas buvo anksčiau (prieš kokį penkmetį) - maksimali kilometro kaina. Aišku, kai kuriems maršrutams ją sumažinus, iškils pavojus, kad juos panaikins, tačiau galima įvedinėti diferencijuotas kainų lubas atskiroms maršrutų grupėms. Bet valstybei geriau nusiplauti rankas ir nieko nedaryti.

                          Comment


                            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                            Dar ir kaip gali mažinti kainas. Reikia įvesti tai, kas buvo anksčiau (prieš kokį penkmetį) - maksimali kilometro kaina. Aišku, kai kuriems maršrutams ją sumažinus, iškils pavojus, kad juos panaikins, tačiau galima įvedinėti diferencijuotas kainų lubas atskiroms maršrutų grupėms. Bet valstybei geriau nusiplauti rankas ir nieko nedaryti.
                            Bet čia gi akivaizdu. Ateis pas SM ar VKTĮ autobusų kompanijos atstovas ir sakys - "Jei mažinat Vilnius-Kaunas kainą, kur aš uždirbu - aš atsisakau Vilnius-Troškūnai, nes antradieniais-ketvirtadieniais nuo Vilniaus iki Troškūnų išsėdi 2 keleiviai".

                            Ir ką tada?

                            Comment


                              Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                              Bet čia gi akivaizdu. Ateis pas SM ar VKTĮ autobusų kompanijos atstovas ir sakys - "Jei mažinat Vilnius-Kaunas kainą, kur aš uždirbu - aš atsisakau Vilnius-Troškūnai, nes antradieniais-ketvirtadieniais nuo Vilniaus iki Troškūnų išsėdi 2 keleiviai".

                              Ir ką tada?
                              Pasiūlymas maršrutu važinėti tik penktadieniais, šeštadieniais, sekmadieniais, pirmadieniais. Tokių pavyzdžių daug.
                              Vienas vežėjas atsisakys, sutiks kitas.

                              Comment


                                Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                                Bet čia gi akivaizdu. Ateis pas SM ar VKTĮ autobusų kompanijos atstovas ir sakys - "Jei mažinat Vilnius-Kaunas kainą, kur aš uždirbu - aš atsisakau Vilnius-Troškūnai, nes antradieniais-ketvirtadieniais nuo Vilniaus iki Troškūnų išsėdi 2 keleiviai".

                                Ir ką tada?
                                Nieko jie neatsisakys. Tarpmiestinis susisiekimas grynai komercinis. Jei važiuoja, vadinasi, pelninga. Jokios labdaros ten nėra. Ypač ten, kur važiuoja didieji. Rajoninius parkus remia savivaldybės ir kai kurie tarpmiestiniai maršrutai gali būti išlaikomi grynai socialiniais tikslais. Bet tokių tikriausiai vienetai.
                                Aišku, šantažuoti valstybę gali. Kainos sumažinimas, jei autobusai užsipildys iki 80-100 proc. niekaip nesumažins vežėjų pajamų. Gal netgi jos padidės. Aišku, ne tiek, kiek padidėtų vežant už dabartinę kainą. Bet už dabartinę kainą ir dabartiniu tvarkaraščiu daugiau keleivių neatsiras.
                                Paskutinis taisė Al1; 2017.05.05, 15:59.

                                Comment


                                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                  Dar ir kaip gali mažinti kainas. Reikia įvesti tai, kas buvo anksčiau (prieš kokį penkmetį) - maksimali kilometro kaina. Aišku, kai kuriems maršrutams ją sumažinus, iškils pavojus, kad juos panaikins, tačiau galima įvedinėti diferencijuotas kainų lubas atskiroms maršrutų grupėms. Bet valstybei geriau nusiplauti rankas ir nieko nedaryti.
                                  Abejoju, ar esant ES tas yra įmanoma - priverstinai liepti mažinti kainas. Vežėjas po tokių dalykų gali ministeriją į teismą paduoti, ir didelė tikimybė, kad laimės. SM gali priversti mažinti kainas, nebent jei sutiks kompensuoti skirtumą iki dabartinių kainų.
                                  Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                                  Marsrutai.lt tinklaraštis!
                                  SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                                  Comment


                                    Vienintelis variantas - žemų kainų vežėjo atėjimas į pelningus reisus. Tik tai gali numušti kainą.

                                    Kitaip TOPS ir Kautra nereguoja, o Vlasava ir Transrevis ne žaidėjai.

                                    Comment


                                      Neateis joks pigus vežėjas. Dar kartą kartoju, kad reisų yra tiek daug, kad įsiterpti nėra kur, o su 3-5 reisais per dieną prieš 60+ nieko nepakeisi. Žmonės važiuoja tada, kada jiems patogu, o ne tada, kada 1 euru pigiau. Todėl tas pigus vežėjas bukai neužpildys savo autobuso ir pigiau veždamas dirbs nuostolingai. Gi dar kartą kartoju, kad vienintelė išeitis mažinti kainas yra organizuoti pilną autobusų užpildymą keleiviais. Tai įmanoma tik sumažinus esamų reisų skaičių, bet išlaikant priimtina intervalą tarp reisų. Keleiviui jokio skirtumo, ar laukti 10, ar 20 min. Čia ne miesto maršrutai.

                                      Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
                                      Abejoju, ar esant ES tas yra įmanoma - priverstinai liepti mažinti kainas. Vežėjas po tokių dalykų gali ministeriją į teismą paduoti, ir didelė tikimybė, kad laimės. SM gali priversti mažinti kainas, nebent jei sutiks kompensuoti skirtumą iki dabartinių kainų.
                                      Galima nustatyti maksimalias kilometro kainas. Jos gi buvo nuo pat 199x iki maždaug 2008-10 metų. Galima motyvuoti ekologija. Autobusai turi būti užpildyti, o ne važiuoti pustuščiai. Todėl mažinamas reisų skaičius, mažinama kaina, kad esami autobusai būtų užpildomi. Jokių kompensacijų nereikės, nes reiso metu netgi bus surenkama daugiau pinigų, nei dabar, kai autobusai neužsipildo. Taip, ir dabar yra reisų, kai autobusai užsipildo ir, aišku, vežėjai aiškins, kad va, jie praranda pajamas. Visgi bendros pajamos iš visų turimų reisų ruože turėtų nesumažėti ar netgi išaugti.

                                      Valstybė turi daugiau kištis, o ne klausyti liberalų kliedesių. Beje, ES numato kur kas didesnį VT reguliavimą, nei pas mus daroma. Tai pas mus yra visiškai laisva ir liberali rinka, o ne kur nors Vakaruose, kur nėra jokios rinkos. Kur tik traukinys ar traukinys ir geležinkelių autobusas, o alternatyva atsirado vos prieš kelis metus, bet ir tai menka. Visi tie liberalizacijų įstatymai ES buvo priimti būtent žiūrint į Vakarų Europos šalių VT būklę, o ne Rytų Europos, kur konkurencija veikia nuo pat 1990-91 metų. Tik vietiniai liberalai vis klykia, nieko neišmanydami, ir visur kišdami vieną receptą.
                                      Beje, pavyzdys yra Latvija. Ten valstybės mastu reguliuojami net priemiestiniai pervežimai ir kažkaip neteko skaityti, kad valstybė mokėtų kompensacijas. Ką turime Latvijoje - VT perveža daugiau keleivių, VT naudojasi ne vien tik socialiai remtini keleiviai ir studentai ar moksleiviai. Kainos mažesnės, autobusai užpildomi kur kas geria nei pas mus. Mikrobų mažai, vėlgi, nes yra keleivių normaliam autobusui.
                                      Paskutinis taisė Al1; 2017.05.06, 07:01.

                                      Comment


                                        Tuo tarpu Busturas nuo gegužės 1 d. kiek pakėlė kainas savo „akcijiniams“ reisams:
                                        Šiauliai - Vilnius 8.35 kainuoja €9 vietoje €7.
                                        Šiauliai - Vilnius 12.20 kainuoja €8 vietoje €7,70.
                                        Vilnius - Šiauliai 13.00 kainuoja €9 vietoje €8,90.
                                        Vilnius - Šiauliai 16.05 kainuoja €9 vietoje €7.
                                        Vilnius - Šiauliai 18.25 kainuoja €8 vietoje €7.
                                        Logiškas sprendimas, sakyčiau. Vis tiek pigiau, nei traukinys.

                                        Comment


                                          Al1 siūlo kažkokią monopolijq.

                                          Gausis, kad jei VT kompanija laimėjo penkiem metams kokį 630 reisą, kaina gali būti, kad ir 10 e, keleivių bus, o konkuruojančius reisus panaikins.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X