Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LT] Tolimojo ir priemiesčio susisiekimo autobusais istorija
Collapse
X
-
Kodel automobiliais,o ne autobusais? Ar anksciau autobusai buvo vadinami automobiliais?Parašė AutoLiet Rodyti pranešimą
Komentuoti:
-
Lyg ir 1922 metų (nes knygutėje nenurodyta) autobusų iš Kauno ir traukinių per Kauną tvarkaraštis.
Tvarkaraščių tik 2 lapai, o visa kita - reklama. Daugiausia žydiška, keliomis kalbomis - lietuvių, rusų (sena rašyba), lenkų, vokiečių, anglų ir jidiš.
1922_traukiniu_ir_autobusu_tvarkarastis_reduced_si ze.pdf - 3.3 Mb
Komentuoti:
-
Tai, kad dėl skurdo ir keliaut tikslo nelabai buvo, todėl ir keleiviai labai jau vienkartiniai buvo, koks pareigūnas paskirtas į provinciją ar studentas grįžtantis namo, o tie kas buvo turtingesni (dvarininkai) tai turbūt naudojosi nuosavo transporto prototipu vežimais, žiemą rogėmis, kuo naudojosi ir į turgų važiuojantieji nes prekes nuvežti vežimu buvo patogiau ir pigiau negu autobusu.
Komentuoti:
-
Įtariu, kas tai buvo privati bendrovė. Būstinė buvo Kaune. Autobusais, autobusais. Didesniais automobiliais galbūt pačioje nepriklausomybės pradžioje, apie 1920 m.Parašė Buss fanas Rodyti pranešimąTuriu kelis istorinius klausimus:
1) kaip mineta apie 1935m. ikurta tarpmiestine bendrove "Auto",kokiam miestui priklause?
2) jei gerai supratau,tai ne autobusais buvo vezami keleiviai,bet automobiliais??
Jei taip,tai siandienai,tai butu negalimas ir neimanomas teisiskai dalykas
nes tai jau butu tik "taksi" paslaugos.
Žmonės keliavo mažai. Po karo ir nepriklausomybės kovų buvo skurdas. Tų, kas galėjo keliauti, buvo nedaug. Į Virbalį, Kybartus, Vilkaviškį iš Kauno buvo galima nuvažiuoti traukiniu (2 kartus per parą važiuodavo) ir niekas nesitrankė autobusu. Užtat Marijampolė neturėjo susisiekimo su Kaunu, Vilkaviškiu. Todėl toks maršrutas pirmiausiai ir atsirado. Į Alytų buvo galima nuplaukti Nemunu, į Jurbarką taip pat. Žiemą, aišku, laivyba nevyko. Bet ir autobusu tais laikais žiemą buvo keliauti pavojinga. Jau rašiau, kad sugedus 1920 m lapkričio pabaigoje autobusui (tikriausiai tos kontoros, kurios reklamą įdėjau), vykusiam iš Kauno į Marijampolę, Žemaitei teko nakvoti lauke. Rašytoja sušalo, susirgo plaučiu uždegimu ir numirė.Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimąĮdomu dėl ko? Ar traukinių bilietai buvo daug pigesni?
Nuosavų automobilių tada tikrai nebuvo daug, tad tai ne priežastis.Paskutinis taisė Al1; 2012.02.10, 21:04.
Komentuoti:
-
Įdomu dėl ko? Ar traukinių bilietai buvo daug pigesni?Parašė Al1Būtent, kad ne. Nebuvo daug keleivių.
Nuosavų automobilių tada tikrai nebuvo daug, tad tai ne priežastis.
Komentuoti:
-
Turiu kelis istorinius klausimus:
1) kaip mineta apie 1935m. ikurta tarpmiestine bendrove "Auto",kokiam miestui priklause?
2) jei gerai supratau,tai ne autobusais buvo vezami keleiviai,bet automobiliais??
Jei taip,tai siandienai,tai butu negalimas ir neimanomas teisiskai dalykas
nes tai jau butu tik "taksi" paslaugos.
Komentuoti:
-
Turbūt tais laikais panašaus ilgio maršrutais buvo visai įprasta važiuoti stovint.
Komentuoti:
-
Na, šiaip tai tarpmiestinis susisiekimas iš Kauno į Suvalkijos miestus - Marijampolę, Vilkaviškį, Virbalį ir Kybartus prasidėjo 1920 m. vasario 10 d. Viena mašina (tik neaišku, ar autobusas, ar didesnis lengvasis automobilis su 6-8 sėdimom vietom) vieną kartą per dieną - 7 val. ryto iš Kauno. Po pietų tikriausiai atgal.

Iš dienraščio "Lietuva" 1920 m. vasario 13 d. numerio.
Komentuoti:
-
Autobusai prie Vilkaviškio stoties. Jau tuomet autobusais buvo vežami keleiviai nuo stoties iki miesto.

Iš LMA Vrublevskių bibliotekos atvirukų rinkinio, www.mab.lt.
Komentuoti:
-
Gal zinai visa tuometine Vilniaus autobusu parko (nes manau si masina priklause Vilniui) garazine numeracija?Parašė AutoLiet Rodyti pranešimąNuotraukoje autobuso garažinis nr. 55, valst. nr. ЛУ 73-10. 33 garažinį nr. turėjo kitas ZIS 155 ЛЭ 15-81.
Kaip matau tuo metu kolonu dar nebuvo?
Garaz.nr.55 cia jau matyt priklause tarpmiestiniai masinai ir buvo numeracijoje "ant galo"?
Komentuoti:
-
Nuotraukoje autobuso garažinis nr. 55, valst. nr. ЛУ 73-10. 33 garažinį nr. turėjo kitas ZIS 155 ЛЭ 15-81.Parašė Mettal Rodyti pranešimąGaražinis 33, valstybinio tik skaičiai matosi: 73-10 arba 93-10
Komentuoti:
-
Knygutėje tik autobusų iš Kauno stoties tvarkaraštis. Kai kurie artimi maršrutai prasidėdavo ne Kauno stotyje, o Ožeškienės g. Taip pat ir apie tvarkaraščius tarp kitų miestų infomacijos kol kas radau tik viename 1937 m. geležinkelių tvarkaraštyje... Bet dar jo nenukopijavau. Beje, tarpmiestinis susisiekimas autobusais Lietuvoje prasidėjo gan anksti. Rašytoja Žemaitė peršalo, susirgo plaučių uždegimu ir numirė, nes važiuojant iš Kauno į Marijampolę 1921 m. lapkričio pab., autobusas sugedo or teko nakvoti lauke...
Komentuoti:



Komentuoti: