Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Tolimojo ir priemiesčio susisiekimo autobusais istorija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Buss fanas
    replied
    Parašė AutoLiet Rodyti pranešimą
    Laikraštis "Krašto balsas" 1922.11.19.

    Atvaizdas
    Kodel automobiliais,o ne autobusais? Ar anksciau autobusai buvo vadinami automobiliais?

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    Laikraštis "Krašto balsas" 1922.11.19.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Lyg ir 1922 metų (nes knygutėje nenurodyta) autobusų iš Kauno ir traukinių per Kauną tvarkaraštis.
    Tvarkaraščių tik 2 lapai, o visa kita - reklama. Daugiausia žydiška, keliomis kalbomis - lietuvių, rusų (sena rašyba), lenkų, vokiečių, anglų ir jidiš.

    1922_traukiniu_ir_autobusu_tvarkarastis_reduced_si ze.pdf - 3.3 Mb

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    O kur sena stotis buvo? Ten pat?

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    Žurnalas "Mokslas ir technika" 1963m.



    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    Dabartinė Kauno AS 1936m. Žurnalas "Trimitas".



    Komentuoti:


  • lietus
    replied
    Tai, kad dėl skurdo ir keliaut tikslo nelabai buvo, todėl ir keleiviai labai jau vienkartiniai buvo, koks pareigūnas paskirtas į provinciją ar studentas grįžtantis namo, o tie kas buvo turtingesni (dvarininkai) tai turbūt naudojosi nuosavo transporto prototipu vežimais, žiemą rogėmis, kuo naudojosi ir į turgų važiuojantieji nes prekes nuvežti vežimu buvo patogiau ir pigiau negu autobusu.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė Buss fanas Rodyti pranešimą
    Turiu kelis istorinius klausimus:
    1) kaip mineta apie 1935m. ikurta tarpmiestine bendrove "Auto",kokiam miestui priklause?
    2) jei gerai supratau,tai ne autobusais buvo vezami keleiviai,bet automobiliais??
    Jei taip,tai siandienai,tai butu negalimas ir neimanomas teisiskai dalykas nes tai jau butu tik "taksi" paslaugos.
    Įtariu, kas tai buvo privati bendrovė. Būstinė buvo Kaune. Autobusais, autobusais. Didesniais automobiliais galbūt pačioje nepriklausomybės pradžioje, apie 1920 m.

    Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
    Įdomu dėl ko? Ar traukinių bilietai buvo daug pigesni?

    Nuosavų automobilių tada tikrai nebuvo daug, tad tai ne priežastis.
    Žmonės keliavo mažai. Po karo ir nepriklausomybės kovų buvo skurdas. Tų, kas galėjo keliauti, buvo nedaug. Į Virbalį, Kybartus, Vilkaviškį iš Kauno buvo galima nuvažiuoti traukiniu (2 kartus per parą važiuodavo) ir niekas nesitrankė autobusu. Užtat Marijampolė neturėjo susisiekimo su Kaunu, Vilkaviškiu. Todėl toks maršrutas pirmiausiai ir atsirado. Į Alytų buvo galima nuplaukti Nemunu, į Jurbarką taip pat. Žiemą, aišku, laivyba nevyko. Bet ir autobusu tais laikais žiemą buvo keliauti pavojinga. Jau rašiau, kad sugedus 1920 m lapkričio pabaigoje autobusui (tikriausiai tos kontoros, kurios reklamą įdėjau), vykusiam iš Kauno į Marijampolę, Žemaitei teko nakvoti lauke. Rašytoja sušalo, susirgo plaučiu uždegimu ir numirė.
    Paskutinis taisė Al1; 2012.02.10, 20:04.

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    Spėju, kad tais laikais išvis keliauta ne taip daug, kaip dabar.

    Komentuoti:


  • Vilnietizz
    replied
    Parašė Al1
    Būtent, kad ne. Nebuvo daug keleivių.
    Įdomu dėl ko? Ar traukinių bilietai buvo daug pigesni?

    Nuosavų automobilių tada tikrai nebuvo daug, tad tai ne priežastis.

    Komentuoti:


  • Buss fanas
    replied
    Turiu kelis istorinius klausimus:
    1) kaip mineta apie 1935m. ikurta tarpmiestine bendrove "Auto",kokiam miestui priklause?
    2) jei gerai supratau,tai ne autobusais buvo vezami keleiviai,bet automobiliais??
    Jei taip,tai siandienai,tai butu negalimas ir neimanomas teisiskai dalykas nes tai jau butu tik "taksi" paslaugos.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Būtent, kad ne. Nebuvo daug keleivių.

    Komentuoti:


  • Vilnietizz
    replied
    Turbūt tais laikais panašaus ilgio maršrutais buvo visai įprasta važiuoti stovint.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Na, šiaip tai tarpmiestinis susisiekimas iš Kauno į Suvalkijos miestus - Marijampolę, Vilkaviškį, Virbalį ir Kybartus prasidėjo 1920 m. vasario 10 d. Viena mašina (tik neaišku, ar autobusas, ar didesnis lengvasis automobilis su 6-8 sėdimom vietom) vieną kartą per dieną - 7 val. ryto iš Kauno. Po pietų tikriausiai atgal.



    Iš dienraščio "Lietuva" 1920 m. vasario 13 d. numerio.

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    Žurnalas "Švyturys" 1974m. Pirmieji autobusai Kaune pradėjo kursuoti 1924m. rudeni.



    Paskutinis taisė AutoLiet; 2012.01.21, 06:11.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Autobusai prie Vilkaviškio stoties. Jau tuomet autobusais buvo vežami keleiviai nuo stoties iki miesto.



    Iš LMA Vrublevskių bibliotekos atvirukų rinkinio, www.mab.lt.

    Komentuoti:


  • Buss fanas
    replied
    Parašė AutoLiet Rodyti pranešimą
    Nuotraukoje autobuso garažinis nr. 55, valst. nr. ЛУ 73-10. 33 garažinį nr. turėjo kitas ZIS 155 ЛЭ 15-81.
    Gal zinai visa tuometine Vilniaus autobusu parko (nes manau si masina priklause Vilniui) garazine numeracija?
    Kaip matau tuo metu kolonu dar nebuvo?
    Garaz.nr.55 cia jau matyt priklause tarpmiestiniai masinai ir buvo numeracijoje "ant galo"?

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    Parašė Mettal Rodyti pranešimą
    Garažinis 33, valstybinio tik skaičiai matosi: 73-10 arba 93-10
    Nuotraukoje autobuso garažinis nr. 55, valst. nr. ЛУ 73-10. 33 garažinį nr. turėjo kitas ZIS 155 ЛЭ 15-81.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Knygutėje tik autobusų iš Kauno stoties tvarkaraštis. Kai kurie artimi maršrutai prasidėdavo ne Kauno stotyje, o Ožeškienės g. Taip pat ir apie tvarkaraščius tarp kitų miestų infomacijos kol kas radau tik viename 1937 m. geležinkelių tvarkaraštyje... Bet dar jo nenukopijavau. Beje, tarpmiestinis susisiekimas autobusais Lietuvoje prasidėjo gan anksti. Rašytoja Žemaitė peršalo, susirgo plaučių uždegimu ir numirė, nes važiuojant iš Kauno į Marijampolę 1921 m. lapkričio pab., autobusas sugedo or teko nakvoti lauke...

    Komentuoti:


  • Raikkonen
    replied
    Parašė glupstwo Rodyti pranešimą
    Oho!
    Beje, esu skaitęs, kad kai kurie ponai iš Kauno į savo ūkius ar į svečius Širvintų valsčiuje atvykdavo autobusu. Deja, nerandu informacijos apie galimus maršrutus. Spėju, gal žmonės vykdavo su persėdimu Ukmergėje...
    Gal kas žinote, kaip susisiekimas autobusais buvo organizuotas su atokesnėmis apskritimis ir valsčiais, šiuo atveju - Širvintų valsčiumi.
    Seniau važiuodavo į Širvintas autobusas kiekvieną dieną (greičiausiai net ne vienas reisas buvo), dabar paliktas tik penktadieniais, sekmadieniais.

    Komentuoti:

Working...
X