Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus miesto viešojo transporto istorija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Buvo pervadintas į 6G.

    Comment


      6G tai 44-as.

      Comment


        Keitimų seka buvo maždaug tokia:
        1. Buvo 4 iš Vilniaus (galinės stotelės keitėsi) į N. Vilnia per Kojelavičiaus g.
        2. 196X m. I padalinimas: į 4 ir 4 greitąjį.
        3. 1979 m. 4 davė didesnės talpos autobusus ir 4 greitąjį panaikino.
        4. 1985 m. II padalinimas: į 4 ir 44 (per naują S. Batoro g.)
        5. 1993 m. III padalinimas: į 4 ir 27 (iki Arimų g.)
        6. 2005 m. IV padalinimas: į 4 ir 4A (Mickūnai)
        7. 2010 m. 4A panaikino, bet, jei teisingai pamenu, "pavogto" iš 4-o 1 autobuso taip ir negrąžino atgal.
        8. 2013 m. 4 panaikino. 44 pakeistas 6G, stojančiu ne visose stotelėse. Ar 6G yra tas pats 44 - labiau priklauso iš kurios pusės pažiūrėsi.
        1. Buvo 1 Stotis - Oro uostas - Kirtimai
        2. 2006 m. 1 padalino į 1 (Oro uostas) ir 1A (Kirtimai)
        3. 2013 m. 1A pakeitė numerį į 4, kuris kaip tik atsilaisvino.
        Paskutinis taisė Mettal; 2020.11.03, 23:17.
        Viešojo transporto temų rodyklė >>

        Comment


          Ar tiesa, kad iki 2013 m. liepos mėn. pertvarkos 33 maršrute (senąja trasa iki Pašilaičių) visoje trasoje dirbdavo vos 1 autobusas? Bent jau kiek pamenu stotelėse kabėdavusius grafikus kokiais 2008 m., tai būdavo ir 1-2 valandų tarpai grafike. Ar paskui šis maršrutas buvo pradėtas kiek nors dažninti, ar tai buvo padaryta tik sutrumpinus jį iki Šiaurės miestelio?

          Comment


            Istorijos temoje reikėtų svarstyti tuos klausimus, kurie buvo iki forumo atsiradimo 2004 metais ir gal jau buvo aptarti...
            Perkelta į VT temą.

            Comment


              Parašė Romas Rodyti pranešimą
              Istorijos temoje reikėtų svarstyti tuos klausimus, kurie buvo iki forumo atsiradimo 2004 metais ir gal jau buvo aptarti...
              Perkelta į VT temą.
              O gal geriau istorijos temoje aptarinėti visus įvykius, įvykusius iki 2013 metų reformos? Tai vis dėl to gana kardinalus lūžis VT sistemoje, kai pasikeitė tikrai nemažai maršrutų.

              Comment


                Pradėjus nagrinėti labai specifišką ir dar visai neseniai įvykusį 33 maršruto klausimą Viešojo transporto istorijos temoje, kuri turi išliekamąją vertę, mažareikšmės žinutės viską gali užgožti. Ir iš puikios VT istorijos temos teliks tik dar viena informacinio triukšmo sankaupa.

                Pirmiau gal reikėtų Vilniaus VT mega-temą su daugiau 600 puslapių suskaidyti į kelias dalis, kad būtų galima ką nors surasti.
                Gal tvarkaraščių ar autobusų eismo potemėje tas 33 autobuso tvarkaraščių niuansų klausimas jau buvo aptartas...

                Comment


                  Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
                  Ar tiesa, kad iki 2013 m. liepos mėn. pertvarkos 33 maršrute (senąja trasa iki Pašilaičių) visoje trasoje dirbdavo vos 1 autobusas? Bent jau kiek pamenu stotelėse kabėdavusius grafikus kokiais 2008 m., tai būdavo ir 1-2 valandų tarpai grafike. Ar paskui šis maršrutas buvo pradėtas kiek nors dažninti, ar tai buvo padaryta tik sutrumpinus jį iki Šiaurės miestelio?
                  Savaitgaliais - taip, tik vienas. Kadangi 1 ratas (pirmyn-atgal) užtrukdavo apie 1:40-2:00 val., tai vaizdelis tvarkaraštyje tikrai buvo nekoks. Praktiškai toks pats liūdesėlis savaitgaliais buvo 30 maršrute Pilaitė - Konstitucijos pr. - Kalvarijų g. - Minties g. - Antakalnis.
                  33-ame darbo dienomis būdavo 3-4 autobusai (2 pamaininiai, 1-2 piko metu), kas duodavo maždaug 30-50 min. intervalą. Didžiausias dugnas maršrutui buvo 2005 m., kai trasą Pašilaičiai - Markučiai darbo dienomis aptarnavo 1 mažos talpos Van Hool A508 autobusas, o savaitgaliais maršrutas nevažiavo.

                  -------------------

                  Pranešimai grąžinti atgal į Vilniaus VT istorijos temą.
                  Paskutinis taisė Mettal; 2020.11.06, 14:31.
                  Viešojo transporto temų rodyklė >>

                  Comment


                    Tai jo, viskas pasikeitė nuo tų laikų. Maršrutų trasos, stotelėse atsirado švieslentės, Mijola kompiuteriai. Dar tada jei gerai suprantu, vairuotojams darbo grafikus sudarinėdavo rankiniu būdu. Net gatvės ko gero visur perasfaltuotos.
                    Tada šis maršrutas dirbančiam žmogui nebuvo pritaikytas, ypač kas liečia savaitgalio grafiką. Jis pagal tuometinius kursavimo intervalus man labiau priminė kokį priemiestinį, tinkantį nebent pensininkams vykstantiems retkarčiais paviešėti į Gurių sodus. Bet nejaugi jis iki pat maršrutų reformos važinėjo taip retai? Tuo metu tai buvo vienintelis maršrutas, aptarnaujantis Juodojo kelio rytinę dalį. Gal kokiais 2012 ar 2013 likus keliems mėn. iki reformos buvo kas nors pagerėję lyginant su kokių `09 metų tvarkaraščiu?

                    Comment


                      Tiek tvarkaraščiai, tiek vairuotojų darbo grafikai tuo metu jau buvo sudarinėjami automatizuotai. Savaitgalio grafikas tikrai buvo nekoks ir labiau orientuotas į sodininkus. Juk ten ilgą laiką apskritai nevažiavo joks miesto VT: miesto sezoninis 39 Stotis - Guriai panaikintas, maršrutinis taksi bei privatus autobusas 010 Fabijoniškės - Markučiai - Guriai - užsilenkė. Dauguma naudojosi arba 31 arba priemiestiniais.
                      VT reformos metu jau pradėta galvoti apie naujų keleivių pritraukimą, o be to, tuo metu jau gerokai išaugo poreikis reguliariam eismui, nes vis daugiau sodų virto individualiais namais, apgyvendintais visus metus.
                      Viešojo transporto temų rodyklė >>

                      Comment


                        Jei gerai pamenu, 52A maršrute į Tarandę irgi būdavo tragedija su tvarkaraščiu. Ir pats maršrutas su savo trasa nelabai kur priveždavo. Jei ir dabar tebegalvojama apie naujų keleivių pritraukimą, kodėl net ir šiandien yra tokių, savaitgaliais kas 2 valandas kursuojančių maršrutų kaip 62? Gal Gureliuose visi dirbantieji su mašinomis, o autobusas labiau orientuotas į moksleivius (darbo d.) ir pensininkus? Darbo dienų grafikas gal kiek padoriau atrodo, tačiau savaitgalio...

                        Comment


                          Taip ir yra. Ten pagrinde moksleiviai. Visi, kurie statėsi namus tokiuose užkampiuose, turi mašinas.

                          Comment


                            52A buvo orientuotas į moksleivius. Be to, logiška, kad jis priveždavo prie persėdimo taško, o ne kažkur giliai į miestą, kadangi tam tektų ne tik duoti daugiau autobusų, bet ir jie dubliuotų kitus maršrutus. Eismo dažnis buvo ~60 min., kas nėra taip jau blogai.

                            Į 62 reikia žiūrėti kitaip - jis kursuoja 2 kartus dažniau, jei tau svarbu patekti į miestą, o ne konkrečiai į Lazdynus ar Ž. Panerius. Ten didesnė problema savaitgaliais yra tragiškas derinimas su 20, bet čia jau ne šios temos tema.
                            Viešojo transporto temų rodyklė >>

                            Comment


                              O dabartinio 5G maršruto pirmtakas 45 savaitgaliais kursuodavo kažkur max 2 kartus į valandą. Kaip jis anuomet susitvarkydavo su keleivių srautais, kai dabar 5G (čia dar labiau prieš visus karantinus) savaitgaliais, dienos metu būna užpildytas tiek, kad įlipęs kokioje Licėjaus ar Šeškinės kalvų st. laisvą sėdimą vietą vargiai rasi? Kaip prieš reformą keleiviai išsiversdavo su 3 transporto priemonėmis visoje trasoje poilsio dienomis? Juk greta šio maršruto trasos esantys traukos objektai kaip Akropolis ar Ozas buvo dar gerokai prieš pertvarką. Ar čia tiesiog su greitųjų maršrutų įvedimu padidėjo keleivių mobilumas, kai nebereikia laukti pusvalandį. Gal kas geriau pakomentuos?
                              Paskutinis taisė Kristupas0220; 2020.12.03, 16:04.

                              Comment


                                Na kažkaip išsiversdavo. Kol nebuvo 21 troleibuso, tie 3 autobusai dar ir lankstu per Šilo tiltą važiuodavo. Žmonių visada buvo daug, bet kadangi pagrindiniai keleiviai buvo lengvatininkai, tai jokie maršrutiniai taksi nesusigundė ten dirbti. Po reformos sudažninus eismą kur kas daugiau žmonių 5G tapo patogus, todėl ir keleivių skaičius išaugo. Čia toks vienas iš nedažnų pas mus atvejų, kai padidėjusi pasiūla padidino paklausą.
                                Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                Comment


                                  Dar sakyčiau savitą poveikį galėjo turėti stiprus 48 maršruto praretinimas, todėl kai kurie jo keleiviai persėdo į kombinaciją 2G+5G.

                                  Comment


                                    Tas savaitgalinis 45 lankas pro Šilo tiltą čia kaip supratau buvo kaip kompensacija už 38 trumpinimą iki Antakalnio ne darbo dienomis. Tiesiog pafantazuojant - jei dabar būtų grąžintas senasis 45 maršrutas su savo ankstesnio kursavimo poilsio dienomis ypatumais, tai ko gero visi norintys netilptų į jį, kai per 7 metus jau spėjo priprasti prie kas 5-10 min kursuojančio 5G. O vat seniau kažkaip visiems užtekdavo ir to ~30 min intervalo.
                                    Nors po 2013 m. reformos pasiilgstu tam tikrų maršrutų, kuriais buvo galima nuvažiuoti tam tikras atkarpas nepersėdus, vis tik dabar turint greituosius maršrutus sunku įsivaizduoti - o kaip seniau keliaudavome be jų? Būdavo daugiau besidubliuojančių, ilgų per visą miestą vingiuojančių (kaip Kaune) tačiau tuo pačiu ir rečiau kursuojančių. Na ir aišku troleibusų buvo daugiau. Ar negalėjo ta reforma įvykti dar anksčiau, jei dar gal keli metai iki jos buvo rašyta, kad tuometiniai maršrutai ir bendra sistema (gal turėta omeny mikriukus stojančius kur papuola) nebeatitinka bendros miesto strategijos ir keleivių poreikių? Ar kada nors išvis buvo toks laikotarpis, kaip iki pertvarkos buvę maršrutai tenkino keleivių poreikius?

                                    Comment


                                      Todėl, kad tiesiai į Antakalnį važiuojančių buvo mažai. Žmonės važiuodavo su persėdimais. Iki Pramogų arenos ir toliau 10 ar 11 troleibusu iki Antakalnio. Ar 5 autobusu iki Saulėtekio. Kiti per

                                      Comment


                                        Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
                                        Dar sakyčiau savitą poveikį galėjo turėti stiprus 48 maršruto praretinimas, todėl kai kurie jo keleiviai persėdo į kombinaciją 2G+5G.
                                        Šituo tai labai abejoju. Savaitgaliais nuimtas 1 autobusas, kas bendrai imant jokio skirtumo nedaro.

                                        Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
                                        Tas savaitgalinis 45 lankas pro Šilo tiltą čia kaip supratau buvo kaip kompensacija už 38 trumpinimą iki Antakalnio ne darbo dienomis.
                                        Ne visai taip. Lankstas per Šilo tiltą buvo skirtas susisiekimui su prekybos objektais Šiaurės miestelyje pačiu paklausiausiu metu - savaitgaliais. Tik po kelių metų atsirado tiesioginė "lokali" jungtis darbo dienomis 38 maršruto pavidalu.

                                        O vat seniau kažkaip visiems užtekdavo ir to ~30 min intervalo.
                                        Tai neužtekdavo. Tiesiog buvo renkamasi važiuoti automobiliu ar išvis nevažiuojama. Panaši, situacija yra su 115 maršrutu. Seniau pakakdavo 2 maršrutinių taksi mikriukų kas 30-60 min., bet atsiradus galimybei važiuoti su terminuotu bilietu, su lengvatomis ar išvis zuikiu, maršruto populiarumas šovė iki nerėgėtų aukštumų, kad VVT net neturėjo tiek mažų autobusų padengti išaugusiems srautams. Be to, daliai keleivių jis tapo patogesnis nei 18: nereikia važiuoti iki pat Antakalnio žiedo ir iki N. Vilnios jis priveža greičiau nei 18.

                                        Ar kada nors išvis buvo toks laikotarpis, kaip iki pertvarkos buvę maršrutai tenkino keleivių poreikius?
                                        Mano subjektyvia nuomone, dabartiniai maršrutai yra geriausia, ką esam turėję. Tarybiniais laikais realybė stipriai prasilenkė su planu, todėl buvo sukamasi su tuo, kas yra. Ir tai dažniausiai reiškė tik piko metu aptarnaujamus vienakrypčius maršrutus, kuriais buvo bandoma aprėpti kaip įmanoma daugiau. Po 1990 m. priviso komercinių maršrutų, kurie vėl gi - važiavo tik pelningiausiomis trasomis ir pelningiausiu laiku. Savaitgaliais ir vėlai vakare likdavo valstybiniai vežėjai su tokiais maršrutais kaip anksčiau minėtas 33 - kas 1-2 val.
                                        Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                        Comment


                                          Apie kokį laikotarpį kalbant sakote, kad nuo 48 nuimtas tik 1 autobusas? Anksčiau minėjau, jog kokiais 2010 metais 48 kursavimas net ir poilsio dienomis siekė 3 kartus į valandą.
                                          Beje, kaip Povilo Lukšio žiede keleivius imdavo 8 maršruto pertraukiami troleibusai po atstovos grįžtantys į Pašilaičius? Juk ten kontaktinis tinklas pertraukiamiems troleibusams toli nuo stotelės, tai jie tikrai negalėdavo privažiuoti prie pat. Arba atidarydavo duris, ir keleiviai suprasdavo jog jau galima lipti, ar pirmoji jų stotelė būdavo tik Žirmūnų gatvėje?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X