Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus miesto viešojo transporto istorija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė dyttrich Rodyti pranešimą
    Kuriais metais klasikiniai Mercedes išnyko iš Vilniaus?
    Maždaug iki 2008 m. galo dirbo paskutiniai: http://fotobus.msk.ru/list.php?did=1072&mid=50 ir http://fotobus.msk.ru/list.php?did=1072&mid=51
    Viešojo transporto temų rodyklė >>

    Comment


      Comment


        Gal kas atsimenat važiavimą šeis senais Man ir Mercedes? Komfortiški? Visi Mercedes buvo supjaustyti?
        Paskutinis taisė dyttrich; 2018.05.25, 11:17.

        Comment


          Labiau tiktų į temą apie VT istoriją

          O šiaip O305 Mercedes, kiek man teko važiuoti, tikrai minkšti buvo - pradedant važiavimu, baigiant sėdynėmis. Šiai dienai yra vienintelis 6311 nevažiuojantis.
          Daugiau mano nuotraukų >>
          Mano rajonas ir apylinkės >>

          Comment


            Teko ypač 11 maršruto pasivažinėti, sėdynės buvo kietesnės už Ikaruso, bet viduje erdvesni ir įlipimas panašiai kaip troleibusų irgi platus. Beje juos Viršuliškėse dažnai painiojo su 11 maršruto troleibusais.

            Comment


              Parašė vidoq Rodyti pranešimą

              Gėris.
              Simboliška, kad dabar vėl galima važinėtis raudonais oslo manais.

              Comment


                Laikraštis „Vakarinės naujienos“ 1977 m. gruodžio 13 d.

                Paskutinis taisė AutoLiet; 2018.05.26, 11:03.

                Comment


                  Laikraštis „Vakarinės naujienos“ 1978 m. rugpjūčio 23 d.


                  Comment


                    13A - turbūt "krizinis" 13 Stotis - Liepkalnis?
                    Viešojo transporto temų rodyklė >>

                    Comment


                      Parašė AutoLiet Rodyti pranešimą
                      Laikraštis „Vakarinės naujienos“ 1977 m. gruodžio 13 d.
                      Atvaizdas
                      Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                      13A - turbūt "krizinis" 13 Stotis - Liepkalnis?
                      Greičiausiai 13A toks ir buvo – atskirų dienų (tačiau – tik darbo ar tik poilsio?) ir tiesesne trasa ("greitasis"?). Tačiau priminkit - kokia transporto krizė buvo 1977 metais?


                      P.S.. Beje, ar man tik "sapnuojasi", kad 61 maršrutui anksčiau (prieš 2013 metus) "Kuprioniškės" būdavo "Kelininkų" stotelės žiedukas Lydos plente (kur, turbūt, ir 13-to maršruto galinė stotelė buvo kadaise?), o ne visas "didysis ratas" (kaip važiuoja dabar) po tikrąsias Kuprioniškes?
                      Paskutinis taisė aRa; 2018.05.27, 10:21.

                      Comment


                        Buvo čia kažkoks straipsnis iš labai panašaus laikotarpio, kur minėti įvairūs maršrutų pakeitimai į blogąją pusę.
                        61 iki 2013 išvis nebuvo. Gal supainiota su 16A? Pastarasis važiavo iki Kuprioniškių, bet jo žiedas buvo Vilties ir Naujakurių gatvių kampe.
                        Viešojo transporto temų rodyklė >>

                        Comment


                          Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                          61 iki 2013 išvis nebuvo. Gal supainiota su 16A? Pastarasis važiavo iki Kuprioniškių, bet jo žiedas buvo Vilties ir Naujakurių gatvių kampe.
                          Matyt, tik kažkodėl įsivaizdavau, kad to maršruto galinė ir buvo Kelininkų st.

                          Comment


                            Parašė aRa Rodyti pranešimą
                            Matyt, tik kažkodėl įsivaizdavau, kad to maršruto galinė ir buvo Kelininkų st.
                            Pastaroji, pagal maršrutų archyvą, nuo senų laikų, kai tik paleido 13-ą maršrutą. Vėliau 13-as maršrutas keletą kartų keitė savo trasas
                            Daugiau mano nuotraukų >>
                            Mano rajonas ir apylinkės >>

                            Comment


                              Laikraštis „Vakarinės naujienos“ 1979 m. gruodžio 31 d.

                              Comment


                                Parašė ssnaiperis Rodyti pranešimą
                                Pastaroji, pagal maršrutų archyvą, nuo senų laikų, kai tik paleido 13-ą maršrutą. Vėliau 13-as maršrutas keletą kartų keitė savo trasas
                                Kolega, skaitykit nuosekliai ir atidžiau
                                Rašiau apie Kuprioniškių maršrutą – kaip Mettal teisingai patikslino – 16A. Ir, jei šio maršruto galinė niekada nebuvo Kelininkų st. žiedas, nesiginčysiu.

                                O kad 13-ojo maršruto trasa ne kartą keitėsi, atsimenu ir pats, ne tik iš archyvų

                                Comment


                                  Dar apie "13" ir kitus. Laikraštis „Vakarinės naujienos“ 1979 m. gruodžio 15 d.


                                  Comment


                                    1910 m. elektrinio tramvajaus maršruto Nr. 2 Stotis - Žvėrynas projektas.

                                    Įdomu būtų pamatyt visus maršrutus.

                                    Taip pat 1890 m. arklinio tramvajaus brėžiniai.
                                    Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                                    Comment


                                      Šiuo atveju manau būtų vertinga prisiminti ir pacituoti Al1 atrastus 1913 metų tramvajaus projekto žemėlapį ir aprašymą. Tiesa, keista, kad čia 2 maršrutas iki Stoties, o Al1 brėžinyje - iki Katedros.
                                      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                      Aš jums dar kartą kartoju, kad dar caro laikais buvo atmestas variantas tiesti tramvajų per senamiestį. Pagrindine arterija pasirinkta Pylimo g.

                                      Projektą rengė Siemens & Halske Rusijos padalinys.
                                      Dalis projekto dokumentų su brėžiniais ir kt. yra M. Mažvydo bibliotekoje.
                                      Viskas, kas išlikę geros kokybės, braižyta ant lapų spalvotai, lapai suklijuoti ir sulankstyti. Kai kurie planai suklijuoti ant audinio.

                                      Vienas iš plano viršelių.



                                      Tramvajaus maršrtutų schema. Maršrutai pavaizduoti spalvotai, deja, spalvos kopijuojant neišliko



                                      Punktyru pažymėtos maršrutų trasos, kurių buvo atsisakyta. Kaip matyti, pagrindinė arterija yra Pylimio g., tik iš stoties tramvajus turėjo važiuoti dabartinėmis Geležinkelio, Aušros Vartų ir Bazilijonų g. Beje, linija į Užupį yra, tik buvo pažymėta geltonu ar šviesiai žaliu tušu, todėl prastai matosi (žr. schemą aukščiau).

                                      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                      Prie Katedros, aikštėje formuojamas didelis žiedas ir pagrindinis persėdimo mazgas.
                                      Galutinai patvirtinti maršrutai:
                                      1 Stotis - Kalvarijų g. Linija dvikelė, išskyrus Pylimo g. siauras vietas, kur keliai sudvejinti, ir su vienkeliais intarpais prie Aušros vartų.

                                      1A Stotis - Žaliasis Tiltas.
                                      2 Katedra - Žvėrynas. Pradžia prie Botanikos sodo. Visa linija dvikelė.
                                      3 Pohulianka - Užupis. Linija dvikelė nuo Pohuliankos iki Botanikos sodo. Po to vienkelė su pralankomis 4 stotelėse.
                                      4. Skerdykla (dabart. Panerių g. gale) - Katedra - Antakalnis. Linija vienkelė nuo skerdyklos iki Naugarduko g. apačios. Tame ruože dvi pralankos. Antakalnio link nuo Zelionajos g. (dab. K. Jauniaus g.) vienkelė.
                                      4A Katedra - Antakalnis

                                      Plane išvardintos visos stotelės ir atstumai tarp jų metrais. Yra kontaktinio galios tinklo išdėstymo schemos (t.y. el. energijos perdavimo nuo elektrinės ir iki linijų, įtampos kritimo apskaičiavimai ir kt.), KT atramų išdėstymo schemų, iešmų ir kt. Skersiniai pjūviai kai kurioms vietoms. Tame tarpe ir nauja gatvių kanalizacija vandens surinkimui nuo bėgių pavaizduota. Atramos turėjo būti iš sukniedytų profilių, kai kur tvirtinamas KT prie pastatų.
                                      Buvo numatyta įdiegti elektrinę šviesos signalizaciją, t.y. šviesoforus.

                                      Siūlomas vagonas su dviašiu vežimėliu, kurio bazė 2,2 m. Vagono ilgis 8,38 m, plotis 2 m, aukštis nuo bėgio 3,295 m be pantografo. Vėžė - 1000 mm. Salono ilgis 4,68 m, abiejuose galuose įlaipinimo aikštelės su mašinisto postais. T.y. buvo siūlomi dvipusiai tramvajai. Aikštelės atviros, bet su durelėmis. Taigi, mašinistas būtų dirbęs lauko sąlygomis, tik kad po stogu ir su priekiniu stiklu... Stabdis orinis, sėdimų vietų 18, stovimų 20. Mediniai suolia palei šonines sienas, t.y. sėdima šonu.
                                      Yra tramvajaus schema pateikta. Gamintojas neaiškus, bet tikriausiai Siemenso firmos ar jo padalinio būtų buvęs.
                                      P.S. Detaliau panagrinėjęs lukass įmestą brėžinį supratau, kad tai du atskiri projektai - 1910 projektuota linija eitų pro Senamiestį, o 1913 - pro Pylimo gatvę. Kita vertus, abu projektai vienodai įdomūs.
                                      Paskutinis taisė Pilaitis; 2018.07.13, 15:54.

                                      Comment


                                        Pats viso miesto tramvajaus projektas skiriasi, nes atidžiau panagrinėjus brėžinius, matomi nusukimai: dvikelis dab. J. Tumo-Vaižganto g., vienkeliai Universiteto, Vilniaus ir Jogailos g., T formos išsišakojimas Bazilijonų g.
                                        Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                                        Comment


                                          Laikraštis „Vakarinės naujienos“ 1977 m. sausio 3 d.



                                          Comment

                                          Working...
                                          X