Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[CZ] Viešasis transportas Čekijoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilnietizz
    replied
    Parašė disident Rodyti pranešimą
    Tramvajai, deja, net ir tiesiose atkarpose, atskirtose nuo gatvės, neviršija 50km/h.
    Sakyčiau, tramvajui čia visai normalus greitis. Juk tramvajus ne autobusas, jo stabdymo kelias yra kur kas ilgesnis. Nemanau, kad labai saugu būtų važiuoti greičiau nei 50 km/h mieste, kur pilna ir sankryžų, šviesoforų, ir automobilių, o ypač dviratininkų ar pėsčiųjų, kurie gali bet kada užsižiopsoti ir įžengti ant bėgių. Tokių tramvajaus linijų, kurios būtų pilnai atitvertos nuo gatvės (tvora, barjeras) Prahoje neteko matyti (išskyrus Barandovo "tunelį", bet čia labiau išimtis nei taisyklė).

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė disident Rodyti pranešimą
    Tramvajai, deja, net ir tiesiose atkarpose, atskirtose nuo gatvės, neviršija 50km/h.
    50 km/h, tai ne 30 km/h.
    Ir jei reikia toli (o kartu norisi ir greitai) - yra metro tinklas.

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą
    Tiksliau? Galvojau, kad žmonės, bent forume, kaip tik skundžiasi, kad per lėti-ištempti tyvarkarščiai
    Ten būtent kad viskas suspausta. Autobusai visada lekia ir praktiškai visada vėluoja.

    Komentuoti:


  • disident
    replied
    Tramvajai, deja, net ir tiesiose atkarpose, atskirtose nuo gatvės, neviršija 50km/h.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė Mettal Rodyti pranešimą
    Pridursiu tik tiek, kad prie ištemptų tvarkaraščių pripratinti ir išlepę Vilniaus vairuotojai Prahoje gautų šoką nuo to, kokiais ten greičiais yra važinėjama.
    Tiksliau? Galvojau, kad žmonės, bent forume, kaip tik skundžiasi, kad per lėti-ištempti tyvarkarščiai

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    Parašė IMIS Rodyti pranešimą
    Modernizuota yra antroji, o pirmoji yra nauja, 2008 metų daliniai žemagrindis T3R.PLF.
    Tikrai nebūčiau pagalvojęs Ačiū už paaiškinimą.

    Komentuoti:


  • IMIS
    replied
    Parašė Mettal Rodyti pranešimą
    Modernizuota Tatra T3 sukabinta su paprasta. Kad būtų dvi modernizuotos nesu matęs.
    Modernizuota yra antroji, o pirmoji yra nauja, 2008 metų daliniai žemagrindis T3R.PLF. Tas pats Varilo LF, tik klasikinio "Tatros" dizaino. Du nauji vagonai nekabinami kartu, kad gatvėse būtu daugiau žemagrindžių.

    Komentuoti:


  • Vilnietizz
    replied
    Taip, iš tiesų pastebėjau, kad Prahoje /visoms bilietų rūšims lengvata taikoma tik asmenims iki 15 metų bei nuo 65 iki 70 metų (vyresni nei 70 metų asmenys ir vaikai iki 6 metų važinėja nemokamai).

    Vyresni nei 15 metų moksleiviai ir studentai gali gauti nuolaidą gali gauti tik pirkdami mėnesinius bilietus. Pirkdami vienkatinį ar paros bilietą jie turi mokėti pilną kainą. Išties keistas sprendimas.
    http://www.dpp.cz/en/fares-in-prague/

    Komentuoti:


  • 10.000
    replied
    Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
    Paprastai "moksleiviškos" ir "studentiškos" nuolaidos taikomos tik tos šalies, kurioje žmogus mokosi/studijuoja, ribose.
    Nebūtinai. Pvz.: Tarptautinis studento pažymėjimas ISIC, arba moksleiviams skirtas "ISIC Scholar", suteikia teisę į transporto lengvatas (bent jau Vilniuje), nors gali būti išduotas ir užsienio šalyje
    Veikiausiai Prahoje tai yra du skirtingi lengvatų tipai. Pirmoji lengvata yra standartinė, skirta Čekijoje gyvenantiems ir besimokantiems mokseiviams ir studentams. Na, o kita lengvata taikoma visiems asmenims iki 15 metų, nepriklausomai nuo jų pilietybės ir gyvenamosios vietos (t.y. ja gali naudotis ir iš užsienio atvykę jaunuoliai).
    Taip, tačiau ta pirmoji lengvata galioja tik mėnesiniuose bilietuose. Tačiau, bent jau aš tai nesidžiaugčiau turėdamas tokią VT apmokėjimo sistemą Lietuvoje. Juk ne visi moksleiviai ir studentai naudojasi mėnesiniais, kai kuriems iš jų viešojo transporto prireikia retkarčiais, tačiau už tokius pasivažinėjimus jie jau yra priversti mokėti pilną kainą. Tokia sistema yra labai nesąžininga, nes verčia daugiau mokėti vyresnius moksleivius/studentus, keleivių iki 15 metų ir pensininkų sąskaita - jiems galioja 50% nuolaida vienkartiniuose, taip pat gali nusipirkti specialią kortelę už 120 CZK ir važinėti nemokamai. Faktiškai studentai pirkdami vienkartinį susimoka dvigubai daugiau nei galėtų vien tik dėl to, kad išliktų galimybė keleivius 0-15 ir 60+ mėnesiniais vežti nemokamai.

    Komentuoti:


  • Vilnietizz
    replied
    Parašė 10.000 Rodyti pranešimą
    Bet nuolaidų sistema ten įdomi. Pamenu, kaip prieš porą metų pačiam teko susimokėt 800 CZK baudą, nes buvau mokslevis ir galvojau, kad man priklauso 50% nuolaida, o pasirodo, ji priklauso tik keleiviams iki 15 metų O jeigu tau jau yra 15 metų - moki pilną kainą (nebent perki mėnesinį). Kažin, ar patiems miesto gyventojams taip patogu, kai vyresniųjų klasių moksleiviams ir studentams jau nebepriklauso jokios nuolaidos ? Žinant tai, kad dažniausiai tokio amžiaus keleiviai sudaro arti 50% visų besinaudojančiųjų VT, tai ne toks jau ir pigus tas Prahos VT atrodo
    Paprastai "moksleiviškos" ir "studentiškos" nuolaidos taikomos tik tos šalies, kurioje žmogus mokosi/studijuoja, ribose.

    Veikiausiai Prahoje tai yra du skirtingi lengvatų tipai. Pirmoji lengvata yra standartinė, skirta Čekijoje gyvenantiems ir besimokantiems mokseiviams ir studentams. Na, o kita lengvata taikoma visiems asmenims iki 15 metų, nepriklausomai nuo jų pilietybės ir gyvenamosios vietos (t.y. ja gali naudotis ir iš užsienio atvykę jaunuoliai).

    Komentuoti:


  • 10.000
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Lengvatos yra 50-60 proc., arba nemokamas važiavimas. Terminuoti 30 ir 90 min. bilietai su 50 proc. nuolaida tik vaikams ir pensininkams. Mėnesiniai su 55 proc. nuolaida studentams ir jaunimui, o pensininkams dar keliais procentais mažiau. Be to, vaikai nuo 6 iki 15 metų ir pensininkai nuo 65 iki 70 metų, nusipirkę 120 kronų kainuojančią kortelę, VT naudojasi nemokamai. Nuo 70 metų – VT nemokamai.
    Bet nuolaidų sistema ten įdomi. Pamenu, kaip prieš porą metų pačiam teko susimokėt 800 CZK baudą, nes buvau mokslevis ir galvojau, kad man priklauso 50% nuolaida, o pasirodo, ji priklauso tik keleiviams iki 15 metų O jeigu tau jau yra 15 metų - moki pilną kainą (nebent perki mėnesinį). Kažin, ar patiems miesto gyventojams taip patogu, kai vyresniųjų klasių moksleiviams ir studentams jau nebepriklauso jokios nuolaidos ? Žinant tai, kad dažniausiai tokio amžiaus keleiviai sudaro arti 50% visų besinaudojančiųjų VT, tai ne toks jau ir pigus tas Prahos VT atrodo

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    Autobusai. Vyrauja 3 modeliai: SOR (NB12, NB18), Karosa B9**/B9**E bei Irisbus Citybus (ilgi bei trumpi; dar žinomi kaip Renault Agora). Yra privačių vežėjų, pas kuriuos jau yra didesnė modelių įvairovė, bet iš esmės gamintojai tie patys, tik kad prisideda MAN, Solaris bei Irisbus.

    Daugiausia yra šitų - SOR NB18 ir NB12. Tikrai patogūs autobusai ir tos papildomos durys tikrai nėra perteklinės - prailginto autobuso ilgis - 18,75m.



    Karosa B941E - turbūt pats "seniausias" modelis su panašiausiu variklio garsu į mūsiškių B741/B841. Prahoje B7** ir B8** modelių jau seniai nebėra.



    Karosa B951E - jau iš "naujausių" Karosų. Salono išplanavimas tas pats. Variklio garsas jau visiškai kitoks, bet vis tiek unikalus.


    Renault Citybus. Labiausiai "suvaryti" (Prahos kontekste) autobusai, bet kartu su Karosomis puikiai įsipaišo į įtemptus tvarkaraščius.


    Privatininko Arriva SOR midibusas. Pagrinde privatininkai veža priemiesčio maršrutais (nr. 3**), bet turi ir miesto maršrutų, einančių miesto (P) tarifo zonų pakraščiais.


    Privatininkas ČSAD Polkost yra gan unikalus - turi tokių modelių autobusų, kokių neturi niekas kitas.
    Standartinio priemiestinių maršrutų dažymo MAN Lion's City G atvyko kažkuriuo iš priemiestinių maršrutų ir važiuoja nuliniu reisu į daugiau laisvos vietos turinčią galinę stotelę už maždaug 1 km nuo čia. Už jo - kitas ilgas "minkštasis" MAN, kuris važiavo kone sausakimšas nuo pat pirmos maršruto stotelės.


    Ir pabaigai Volvo 7700 modelio autobusas, kurio visiškai nesitikėjau čia pamatyti.

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    Šiek tiek Prahos viešojo transporto nuotraukų. Transporto sistemos aprašymo nebus, nes Al1 ir taip viską puikiai aprašė. Kainos, beje, vis dar tokios pačios, kaip ir 2011 m.
    Pridursiu tik tiek, kad prie ištemptų tvarkaraščių pripratinti ir išlepę Vilniaus vairuotojai Prahoje gautų šoką nuo to, kokiais ten greičiais yra važinėjama.

    Tramvajai.

    Škoda 15T, tokių dabar jau dauguma


    Modernizuota Tatra T3 sukabinta su paprasta. Kad būtų dvi modernizuotos nesu matęs.


    Tatra KT


    Tatra T3


    Škoda 14T


    Tatra T3 išvažiuoja iš siauriausios vietos, kur tik važiuoja Prahos tramvajai
    Paskutinis taisė Mettal; 2016.08.31, 18:00.

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Pranešimai atkelti iš temos Tramvajai Europoje.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Prahoje nuo pavasario iki rudens veikia reguliarus turistinis tramvajų maršrutas Nr. 91.











    Ir pabaigai - Petžino funikulierius Prahoje.



    Nuotrauka iš http://en.wikipedia.org/wiki/Pet%C5%99%C3%ADn_funicular

    Pabaiga.
    Paskutinis taisė Al1; 2011.09.19, 21:08.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied












    Tęsinys bus.
    Paskutinis taisė Al1; 2011.09.18, 09:27.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Keleivių tramvajai perveža apie 950 tūkst. per dieną (2010 m.). Palyginimui metro apie 1,5 mln. (2010 m.), o autobusai virš 800 tūkst. įskaitant priemiestinius maršrutus, bet neįskaitant į vieningą bilietų sistemą įtrauktų privačių vežėjų tiek mieste, tiek priemiestyje.

    Tipinis stotelės ženklas. Prie garsaus kanceliarinių prekių fabriko "Koh-i-Noor".
    Iš vidaus apšviečiamas. Miesto pakraščiuose naudojami analogiški, tik be apšvietimo. Stotelėse, už kurių VT suks į kairę ar dešinę, prie maršruto numerio pridedama atitinkama rodyklė. Tiesiai važiuojančiam VT rodyklių nėra. Tai patogu.



    Prie "Koh-i-Noor".





    Prie operos teatro.



    Kaip minėjau kitose temose (autobusų, metro), Prahoje veikia integruoto bilieto sistema ROPID, į kurią įeina metro, tramvajaus, miesto, dalies priemiesčio autobusų, keltų, funikulieriaus, priemiestinių traukinių maršrutai.
    Miestas padalintas į zonas. Tramvajai veža tik vienoje centrinėje zonoje. Bilietai parduodami kioskuose metro stočių vestibiuliuose, spaudos kioskuose, automatuose. Bilietai popieriniai, nors yra ir SMS-bilietai bei elektroniniai (berods tik mėnesiniai) terminuoti. Jų žymėti nereikia, o popierinius vienkartinius ar terminuotus reikia. Naudojami tokie patys elektroniniai komposteriai, kaip ir Vilniuje, tik skirti platesniam bilietui. Kontrolę mačiau tik vieną kartą. Ji tikrino išeinančių iš metro stoties bilietus.

    Kai kurios vienos centrinės zonos bilietų kainos:
    Vienkartinių bilietų nėra
    Terminuoti 90 min. 32 kronos (~4,5 Lt)
    Terminuoti 30 min. 24 kronos. (3,40 Lt)
    Paros bilietas 110 kronų (15,70 Lt).
    Mėnesinis (tik centrinė zona) 510 kronų (tik 73 Lt visų rūšių VT!). 3 mėnesių – 1480 kronų (211 Lt!). Metų bilietas – 4750 kronų, arba tik ~680 Lt. O dabar paskaičiuokite, kiek VT kainuoja Lietuvoje ir nekils klausimų, kodėl juo žmonės Prahoje naudojasi.
    Lengvatos yra 50-60 proc., arba nemokamas važiavimas. Terminuoti 30 ir 90 min. bilietai su 50 proc. nuolaida tik vaikams ir pensininkams. Mėnesiniai su 55 proc. nuolaida studentams ir jaunimui, o pensininkams dar keliais procentais mažiau. Be to, vaikai nuo 6 iki 15 metų ir pensininkai nuo 65 iki 70 metų, nusipirkę 120 kronų kainuojančią kortelę, VT naudojasi nemokamai. Nuo 70 metų – VT nemokamai.
    Nors temoje apie autobusus minėjau, kad pateiksiu daugiau kitų juostų bilietų kainų temoje apie tramvajus, tai padarysiu vis dėlto temoje apie autobusus. Nes tramvajai važiuoja tik centrinėje zonoje.



    Čia įdomi vieta. Eismas dvipusis, tramvajai važiuoja pro pravažiavimą pastate.





    Kamštis. Apie 10 min. buvo sustojęs VT eismas. Dėl rekonstuojamo tramvajų kelio gatvėse kitoje Vltavos pusėje, dalis maršrutų buvo nukreipta pro šią vietą. Ten, tolumoje matyti, kaip gatvė suka į kairę ir prasideda serpantinas, kuriuo važiuoja ir tramvajai.





    Rekonstrukcija. Dešinėje už kokių 50 metrų Karolio tiltas.



    Paskutinis taisė Al1; 2011.09.18, 09:23.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tramvajų ūkis didelis – 7 depai, virš 950 vagonų. Didžiausias kiekis klasikos – Tatra T3, beveik 700 vnt. Jos visos kapitaliai modernizuotos, modernizacijos variantai keli.







    Gili modernizacija. Pirmasis vagonas padarytas pusiau žemagrindžiu. Antrasis paprastas. Tokių "Tatrų" daugiausia 22 maršrute.



    Yra apie pusantro šimto Tatra T6A5.





    Beveik pusšimtis dvipusių Tatra KT8 D5, kurios taip pat modernizuotos. Modernizuojant vidurinė sekcija padaryta žemagrinde.



    60 vnt. Škoda 14T.



    Ir kelios dešimtys Škoda 15T.



    Tęsinys bus.
    Paskutinis taisė Al1; 2011.09.18, 09:27.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Prahos tramvajai.

    Kaip jau minėjau kitose temose, pagrindinis miesto vežėjas tramvajais, metro ir autobusais yra savivaldybei priklausanti akcinė bendrovė „Dopravní podnik hl. m. Prahy“.
    Arklinis tramvajus atsirado 1875 m., pirmasis elektrinis tramvajus 1891 m. XX a. pradžioje visas tramvajų kompanijas supirko ir toliau tinklą plėtė miestui priklausanti įmonė.
    Šiuo metu Prahoje veikia 25 dieniniai tramvajų maršrutai, taip pat istorinio tramvajaus maršrutas ir 9 naktiniai maršrutai.





    Tramvajai yra pagrindinė antžeminio susisiekimo priemonė centrinėje (kuris yra apie 5-7 km skersmens) miesto dalyje. Autobusų maršrutų čia vos keli. Tramvajų maršrutai tęsiasi ir tolyn nuo centro. Tramvajaus kelių kokybė puiki. Tramvajai važiuoja greitai ir tyliai. Tramvajų keliai daug kur eina daugiausia viduriu gatvės, o tokiose gatvėse automobilių eismas ribotas. Yra ir tramvajui skirtų gatvių, kuriomis automobiliai tik privažiuoja prie pastatų. Individualus autotransportas centrinėje miesto dalyje tikrai yra nepageidaujamas, nors ir nedraudžiamas. Kas labai svarbu – komunalinio ūkio mašinų masė centre ribojama. Pavyzdžiui, net ir šiukšlės išvežamos šiukšliavėžėmis ant mikroautobusų važiuoklių.












    Tramvajų eismas intensyvus. Dienos metu intervalas tik kelios minutės, maksimaliai iki 10 min.
    Tvarkaraščiai cikliniai.
    Kiek teko matyti, tik 6 maršrutą visuomet aptarnavo vienas „Tatros“ vagonas, o 7 maršrutą – tik vakarais. Kitus maršrutus aptarnauja dviejų vagonų sąstatai arba nauji žemagrindžiai tramvajai.



    Paskutinis taisė Al1; 2011.09.17, 19:17.

    Komentuoti:


  • Lincas
    replied
    Teko pasisvečiuoti Prahoje, todėl nuotraukos iš ten

    Prakšitkai senamiestyje autobusų nepamatysi - vien tik tramvajai. O jų yra visokių:

    Retro








    Labai gražiai atrodė šie:


    O šie jau matyti:


    Dėl laiko stokos, tramvajais pavažinėti neišėjo

    Komentuoti:

Working...
X