Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[CZ] Viešasis transportas Čekijoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [CZ] Viešasis transportas Čekijoje

    Prague. CZ. 2009 02 14



    Paskutinis taisė Eimantas; 2012.11.26, 11:55.
    Architektūros fotografija: http://www.garbacauskas.com

    #2
    Pasisekė(visai netyčia) pagauti gera laimikį - naujausią SKODA 15T ForCity





    Jis buvo tempiamas, iš priekio ir galo policijos palyda.
    Paskutinis taisė Nikas; 2009.08.21, 00:01.

    Comment


      #3
      /\ Va čia tai daiktas, gėdos nedaro. Kažkaip net įsivaizduoju, kad Niko nuotraukoje matome Jogailos/Gedimino/Vilniaus gatvių sankryžą. Bet tada tikriausiai jau amen troleibusams?
      I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
      Parama Siaurojo geležinkelio klubui

      Comment


        #4
        Karts nuo karto kelsiu viešojo transporto foto. Viso jų turiu tikrai daug, tad kai bus noro, kelsiu.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Snake

            Comment


              #7
              Teko pasisvečiuoti Prahoje, todėl nuotraukos iš ten

              Prakšitkai senamiestyje autobusų nepamatysi - vien tik tramvajai. O jų yra visokių:

              Retro








              Labai gražiai atrodė šie:


              O šie jau matyti:


              Dėl laiko stokos, tramvajais pavažinėti neišėjo
              www.autobusas.4l.lt +
              www.facebook.com/Autobusas4l

              Comment


                #8
                Prahos tramvajai.

                Kaip jau minėjau kitose temose, pagrindinis miesto vežėjas tramvajais, metro ir autobusais yra savivaldybei priklausanti akcinė bendrovė „Dopravní podnik hl. m. Prahy“.
                Arklinis tramvajus atsirado 1875 m., pirmasis elektrinis tramvajus 1891 m. XX a. pradžioje visas tramvajų kompanijas supirko ir toliau tinklą plėtė miestui priklausanti įmonė.
                Šiuo metu Prahoje veikia 25 dieniniai tramvajų maršrutai, taip pat istorinio tramvajaus maršrutas ir 9 naktiniai maršrutai.





                Tramvajai yra pagrindinė antžeminio susisiekimo priemonė centrinėje (kuris yra apie 5-7 km skersmens) miesto dalyje. Autobusų maršrutų čia vos keli. Tramvajų maršrutai tęsiasi ir tolyn nuo centro. Tramvajaus kelių kokybė puiki. Tramvajai važiuoja greitai ir tyliai. Tramvajų keliai daug kur eina daugiausia viduriu gatvės, o tokiose gatvėse automobilių eismas ribotas. Yra ir tramvajui skirtų gatvių, kuriomis automobiliai tik privažiuoja prie pastatų. Individualus autotransportas centrinėje miesto dalyje tikrai yra nepageidaujamas, nors ir nedraudžiamas. Kas labai svarbu – komunalinio ūkio mašinų masė centre ribojama. Pavyzdžiui, net ir šiukšlės išvežamos šiukšliavėžėmis ant mikroautobusų važiuoklių.












                Tramvajų eismas intensyvus. Dienos metu intervalas tik kelios minutės, maksimaliai iki 10 min.
                Tvarkaraščiai cikliniai.
                Kiek teko matyti, tik 6 maršrutą visuomet aptarnavo vienas „Tatros“ vagonas, o 7 maršrutą – tik vakarais. Kitus maršrutus aptarnauja dviejų vagonų sąstatai arba nauji žemagrindžiai tramvajai.



                Paskutinis taisė Al1; 2011.09.17, 20:17.

                Comment


                  #9
                  Tramvajų ūkis didelis – 7 depai, virš 950 vagonų. Didžiausias kiekis klasikos – Tatra T3, beveik 700 vnt. Jos visos kapitaliai modernizuotos, modernizacijos variantai keli.







                  Gili modernizacija. Pirmasis vagonas padarytas pusiau žemagrindžiu. Antrasis paprastas. Tokių "Tatrų" daugiausia 22 maršrute.



                  Yra apie pusantro šimto Tatra T6A5.





                  Beveik pusšimtis dvipusių Tatra KT8 D5, kurios taip pat modernizuotos. Modernizuojant vidurinė sekcija padaryta žemagrinde.



                  60 vnt. Škoda 14T.



                  Ir kelios dešimtys Škoda 15T.



                  Tęsinys bus.
                  Paskutinis taisė Al1; 2011.09.18, 10:27.

                  Comment


                    #10
                    Keleivių tramvajai perveža apie 950 tūkst. per dieną (2010 m.). Palyginimui metro apie 1,5 mln. (2010 m.), o autobusai virš 800 tūkst. įskaitant priemiestinius maršrutus, bet neįskaitant į vieningą bilietų sistemą įtrauktų privačių vežėjų tiek mieste, tiek priemiestyje.

                    Tipinis stotelės ženklas. Prie garsaus kanceliarinių prekių fabriko "Koh-i-Noor".
                    Iš vidaus apšviečiamas. Miesto pakraščiuose naudojami analogiški, tik be apšvietimo. Stotelėse, už kurių VT suks į kairę ar dešinę, prie maršruto numerio pridedama atitinkama rodyklė. Tiesiai važiuojančiam VT rodyklių nėra. Tai patogu.



                    Prie "Koh-i-Noor".





                    Prie operos teatro.



                    Kaip minėjau kitose temose (autobusų, metro), Prahoje veikia integruoto bilieto sistema ROPID, į kurią įeina metro, tramvajaus, miesto, dalies priemiesčio autobusų, keltų, funikulieriaus, priemiestinių traukinių maršrutai.
                    Miestas padalintas į zonas. Tramvajai veža tik vienoje centrinėje zonoje. Bilietai parduodami kioskuose metro stočių vestibiuliuose, spaudos kioskuose, automatuose. Bilietai popieriniai, nors yra ir SMS-bilietai bei elektroniniai (berods tik mėnesiniai) terminuoti. Jų žymėti nereikia, o popierinius vienkartinius ar terminuotus reikia. Naudojami tokie patys elektroniniai komposteriai, kaip ir Vilniuje, tik skirti platesniam bilietui. Kontrolę mačiau tik vieną kartą. Ji tikrino išeinančių iš metro stoties bilietus.

                    Kai kurios vienos centrinės zonos bilietų kainos:
                    Vienkartinių bilietų nėra
                    Terminuoti 90 min. 32 kronos (~4,5 Lt)
                    Terminuoti 30 min. 24 kronos. (3,40 Lt)
                    Paros bilietas 110 kronų (15,70 Lt).
                    Mėnesinis (tik centrinė zona) 510 kronų (tik 73 Lt visų rūšių VT!). 3 mėnesių – 1480 kronų (211 Lt!). Metų bilietas – 4750 kronų, arba tik ~680 Lt. O dabar paskaičiuokite, kiek VT kainuoja Lietuvoje ir nekils klausimų, kodėl juo žmonės Prahoje naudojasi.
                    Lengvatos yra 50-60 proc., arba nemokamas važiavimas. Terminuoti 30 ir 90 min. bilietai su 50 proc. nuolaida tik vaikams ir pensininkams. Mėnesiniai su 55 proc. nuolaida studentams ir jaunimui, o pensininkams dar keliais procentais mažiau. Be to, vaikai nuo 6 iki 15 metų ir pensininkai nuo 65 iki 70 metų, nusipirkę 120 kronų kainuojančią kortelę, VT naudojasi nemokamai. Nuo 70 metų – VT nemokamai.
                    Nors temoje apie autobusus minėjau, kad pateiksiu daugiau kitų juostų bilietų kainų temoje apie tramvajus, tai padarysiu vis dėlto temoje apie autobusus. Nes tramvajai važiuoja tik centrinėje zonoje.



                    Čia įdomi vieta. Eismas dvipusis, tramvajai važiuoja pro pravažiavimą pastate.





                    Kamštis. Apie 10 min. buvo sustojęs VT eismas. Dėl rekonstuojamo tramvajų kelio gatvėse kitoje Vltavos pusėje, dalis maršrutų buvo nukreipta pro šią vietą. Ten, tolumoje matyti, kaip gatvė suka į kairę ir prasideda serpantinas, kuriuo važiuoja ir tramvajai.





                    Rekonstrukcija. Dešinėje už kokių 50 metrų Karolio tiltas.



                    Paskutinis taisė Al1; 2011.09.18, 10:23.

                    Comment


                      #11












                      Tęsinys bus.
                      Paskutinis taisė Al1; 2011.09.18, 10:27.

                      Comment


                        #12
                        Prahoje nuo pavasario iki rudens veikia reguliarus turistinis tramvajų maršrutas Nr. 91.











                        Ir pabaigai - Petžino funikulierius Prahoje.



                        Nuotrauka iš http://en.wikipedia.org/wiki/Pet%C5%99%C3%ADn_funicular

                        Pabaiga.
                        Paskutinis taisė Al1; 2011.09.19, 22:08.

                        Comment


                          #13
                          Pranešimai atkelti iš temos Tramvajai Europoje.
                          GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                          Comment


                            #14
                            Šiek tiek Prahos viešojo transporto nuotraukų. Transporto sistemos aprašymo nebus, nes Al1 ir taip viską puikiai aprašė. Kainos, beje, vis dar tokios pačios, kaip ir 2011 m.
                            Pridursiu tik tiek, kad prie ištemptų tvarkaraščių pripratinti ir išlepę Vilniaus vairuotojai Prahoje gautų šoką nuo to, kokiais ten greičiais yra važinėjama.

                            Tramvajai.

                            Škoda 15T, tokių dabar jau dauguma


                            Modernizuota Tatra T3 sukabinta su paprasta. Kad būtų dvi modernizuotos nesu matęs.


                            Tatra KT


                            Tatra T3


                            Škoda 14T


                            Tatra T3 išvažiuoja iš siauriausios vietos, kur tik važiuoja Prahos tramvajai
                            Paskutinis taisė Mettal; 2016.08.31, 19:00.
                            Viešojo transporto temų rodyklė >>

                            Comment


                              #15
                              Autobusai. Vyrauja 3 modeliai: SOR (NB12, NB18), Karosa B9**/B9**E bei Irisbus Citybus (ilgi bei trumpi; dar žinomi kaip Renault Agora). Yra privačių vežėjų, pas kuriuos jau yra didesnė modelių įvairovė, bet iš esmės gamintojai tie patys, tik kad prisideda MAN, Solaris bei Irisbus.

                              Daugiausia yra šitų - SOR NB18 ir NB12. Tikrai patogūs autobusai ir tos papildomos durys tikrai nėra perteklinės - prailginto autobuso ilgis - 18,75m.



                              Karosa B941E - turbūt pats "seniausias" modelis su panašiausiu variklio garsu į mūsiškių B741/B841. Prahoje B7** ir B8** modelių jau seniai nebėra.



                              Karosa B951E - jau iš "naujausių" Karosų. Salono išplanavimas tas pats. Variklio garsas jau visiškai kitoks, bet vis tiek unikalus.


                              Renault Citybus. Labiausiai "suvaryti" (Prahos kontekste) autobusai, bet kartu su Karosomis puikiai įsipaišo į įtemptus tvarkaraščius.


                              Privatininko Arriva SOR midibusas. Pagrinde privatininkai veža priemiesčio maršrutais (nr. 3**), bet turi ir miesto maršrutų, einančių miesto (P) tarifo zonų pakraščiais.


                              Privatininkas ČSAD Polkost yra gan unikalus - turi tokių modelių autobusų, kokių neturi niekas kitas.
                              Standartinio priemiestinių maršrutų dažymo MAN Lion's City G atvyko kažkuriuo iš priemiestinių maršrutų ir važiuoja nuliniu reisu į daugiau laisvos vietos turinčią galinę stotelę už maždaug 1 km nuo čia. Už jo - kitas ilgas "minkštasis" MAN, kuris važiavo kone sausakimšas nuo pat pirmos maršruto stotelės.


                              Ir pabaigai Volvo 7700 modelio autobusas, kurio visiškai nesitikėjau čia pamatyti.
                              Viešojo transporto temų rodyklė >>

                              Comment


                                #16
                                Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                Lengvatos yra 50-60 proc., arba nemokamas važiavimas. Terminuoti 30 ir 90 min. bilietai su 50 proc. nuolaida tik vaikams ir pensininkams. Mėnesiniai su 55 proc. nuolaida studentams ir jaunimui, o pensininkams dar keliais procentais mažiau. Be to, vaikai nuo 6 iki 15 metų ir pensininkai nuo 65 iki 70 metų, nusipirkę 120 kronų kainuojančią kortelę, VT naudojasi nemokamai. Nuo 70 metų – VT nemokamai.
                                Bet nuolaidų sistema ten įdomi. Pamenu, kaip prieš porą metų pačiam teko susimokėt 800 CZK baudą, nes buvau mokslevis ir galvojau, kad man priklauso 50% nuolaida, o pasirodo, ji priklauso tik keleiviams iki 15 metų O jeigu tau jau yra 15 metų - moki pilną kainą (nebent perki mėnesinį). Kažin, ar patiems miesto gyventojams taip patogu, kai vyresniųjų klasių moksleiviams ir studentams jau nebepriklauso jokios nuolaidos ? Žinant tai, kad dažniausiai tokio amžiaus keleiviai sudaro arti 50% visų besinaudojančiųjų VT, tai ne toks jau ir pigus tas Prahos VT atrodo

                                Comment


                                  #17
                                  Parašė 10.000 Rodyti pranešimą
                                  Bet nuolaidų sistema ten įdomi. Pamenu, kaip prieš porą metų pačiam teko susimokėt 800 CZK baudą, nes buvau mokslevis ir galvojau, kad man priklauso 50% nuolaida, o pasirodo, ji priklauso tik keleiviams iki 15 metų O jeigu tau jau yra 15 metų - moki pilną kainą (nebent perki mėnesinį). Kažin, ar patiems miesto gyventojams taip patogu, kai vyresniųjų klasių moksleiviams ir studentams jau nebepriklauso jokios nuolaidos ? Žinant tai, kad dažniausiai tokio amžiaus keleiviai sudaro arti 50% visų besinaudojančiųjų VT, tai ne toks jau ir pigus tas Prahos VT atrodo
                                  Paprastai "moksleiviškos" ir "studentiškos" nuolaidos taikomos tik tos šalies, kurioje žmogus mokosi/studijuoja, ribose.

                                  Veikiausiai Prahoje tai yra du skirtingi lengvatų tipai. Pirmoji lengvata yra standartinė, skirta Čekijoje gyvenantiems ir besimokantiems mokseiviams ir studentams. Na, o kita lengvata taikoma visiems asmenims iki 15 metų, nepriklausomai nuo jų pilietybės ir gyvenamosios vietos (t.y. ja gali naudotis ir iš užsienio atvykę jaunuoliai).
                                  Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                                  Marsrutai.lt tinklaraštis!
                                  SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                                  Comment


                                    #18
                                    Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
                                    Paprastai "moksleiviškos" ir "studentiškos" nuolaidos taikomos tik tos šalies, kurioje žmogus mokosi/studijuoja, ribose.
                                    Nebūtinai. Pvz.: Tarptautinis studento pažymėjimas ISIC, arba moksleiviams skirtas "ISIC Scholar", suteikia teisę į transporto lengvatas (bent jau Vilniuje), nors gali būti išduotas ir užsienio šalyje
                                    Veikiausiai Prahoje tai yra du skirtingi lengvatų tipai. Pirmoji lengvata yra standartinė, skirta Čekijoje gyvenantiems ir besimokantiems mokseiviams ir studentams. Na, o kita lengvata taikoma visiems asmenims iki 15 metų, nepriklausomai nuo jų pilietybės ir gyvenamosios vietos (t.y. ja gali naudotis ir iš užsienio atvykę jaunuoliai).
                                    Taip, tačiau ta pirmoji lengvata galioja tik mėnesiniuose bilietuose. Tačiau, bent jau aš tai nesidžiaugčiau turėdamas tokią VT apmokėjimo sistemą Lietuvoje. Juk ne visi moksleiviai ir studentai naudojasi mėnesiniais, kai kuriems iš jų viešojo transporto prireikia retkarčiais, tačiau už tokius pasivažinėjimus jie jau yra priversti mokėti pilną kainą. Tokia sistema yra labai nesąžininga, nes verčia daugiau mokėti vyresnius moksleivius/studentus, keleivių iki 15 metų ir pensininkų sąskaita - jiems galioja 50% nuolaida vienkartiniuose, taip pat gali nusipirkti specialią kortelę už 120 CZK ir važinėti nemokamai. Faktiškai studentai pirkdami vienkartinį susimoka dvigubai daugiau nei galėtų vien tik dėl to, kad išliktų galimybė keleivius 0-15 ir 60+ mėnesiniais vežti nemokamai.

                                    Comment


                                      #19
                                      Taip, iš tiesų pastebėjau, kad Prahoje /visoms bilietų rūšims lengvata taikoma tik asmenims iki 15 metų bei nuo 65 iki 70 metų (vyresni nei 70 metų asmenys ir vaikai iki 6 metų važinėja nemokamai).

                                      Vyresni nei 15 metų moksleiviai ir studentai gali gauti nuolaidą gali gauti tik pirkdami mėnesinius bilietus. Pirkdami vienkatinį ar paros bilietą jie turi mokėti pilną kainą. Išties keistas sprendimas.
                                      http://www.dpp.cz/en/fares-in-prague/
                                      Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                                      Marsrutai.lt tinklaraštis!
                                      SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                                      Comment


                                        #20
                                        Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                                        Modernizuota Tatra T3 sukabinta su paprasta. Kad būtų dvi modernizuotos nesu matęs.
                                        Modernizuota yra antroji, o pirmoji yra nauja, 2008 metų daliniai žemagrindis T3R.PLF. Tas pats Varilo LF, tik klasikinio "Tatros" dizaino. Du nauji vagonai nekabinami kartu, kad gatvėse būtu daugiau žemagrindžių.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X