Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
    Aš tik noriu patikslinti, 30-50 metų tarpe tramvajai buvo keičiami į troleibusus, o vos po kelių dešimtmečių (60-ieji - 70-ųjų pabaiga) troleibusai buvo keičiami į autobusus. Tiesiog dar neatėjo laikas. Bet kaip ir tramvajai grįžo labiau atskirti nuo eismo, tai ir troleibusai grįš laisvesni nuo tinklo, kaip kad Prahoje, kurioje labai netikėtai, bet prieš mėnėsį atidarytas troleibuso maršrutas su aktyviu baterijų naudojimu.
    Troleibusus paprasčiausiai pakeis autobusai, kurie jau dabar yra sąlyginai švarūs ir ekonomiški. O netrukus įprastų autobusų vietą ims užimti elektriniai autobusai, kas jau vyksta kai kuriuose miestuose. Tiesiog troleibusas kaip transporto priemonė yra beviltiškai pasenęs, neekonomiškas ir tiesiog nelogiškas. Mokėti brangiau ir dar statyti ir išlaikyti kontaktinį tinklą prieštarauja elementariai ekonominei logikai, dėl ko troleibusai ir yra naikinami.

    Comment


      Parašė John Rodyti pranešimą

      Troleibusus paprasčiausiai pakeis autobusai, kurie jau dabar yra sąlyginai švarūs ir ekonomiški. O netrukus įprastų autobusų vietą ims užimti elektriniai autobusai, kas jau vyksta kai kuriuose miestuose. Tiesiog troleibusas kaip transporto priemonė yra beviltiškai pasenęs, neekonomiškas ir tiesiog nelogiškas. Mokėti brangiau ir dar statyti ir išlaikyti kontaktinį tinklą prieštarauja elementariai ekonominei logikai, dėl ko troleibusai ir yra naikinami.
      Nėra prasmės diskutuoti be jokių faktų, nes atrodo kaip vaikų darželyje. Parašykit detaliau, konkrečiau. Atrodo, kad troleibusų technologija jūs asmeniškai kažkur įžeidė. Nes kolkas tik Al1 argumentuoja, o jūsų mintys labai abstraktaus pobūdžio.

      Comment


        Man tai trūksta argumentų pasakyme 'išpopuliarėjo tramvajai, tai sugrįš ir troleibusai'. Visų pirma reikėtų suprasti kodėl tie tramvajai išpopuliarėjo, o tam reikia suprasti kas yra ekonominis progresas. Ekonominis progresas yra tada, kada žmogus gauna įrankius pagaminti prekių ar suteikti paslaugų daugiau, nei su prieš tai turėtais įrankiais, pvz. ūkininkas su traktoriumi gali pagaminti nepalyginamai daugiau produkcijos, nei ūkininkas su kauptuku. Tramvajų pagrindinis pranašumas tame ir yra, kad vienas vairuotojas gali pervežti daug daugiau keleivių, nei autobuso ar troleibuso vairuotojas. Troleibusai pasmerkti, kaip ir buvo pasmerktos anglimi kurenami garvežiai. Technologinės revoliucijos pasaulyje vyko nuolat, tiesiog kažkada pereiti nuo akmens amžiaus iki geležies trukdavo tūkstanmečius, vėliau revoliucijos spartėjo ir jas skirdavo nebe tūkstanmečiai, o šimtmečiai, o mes jau gyvename laikotarpyje, kada revoliucijos vyksta vos ne kas kelis metus - pažiūrėkit kaip mūsų gyvenimus pakeitė kompiuteris, mobilusis telefonas, o dabar jau vyksta elektromobilių revoliucija, autonominio transporto rovoliucija, medicinoje revoliucija vyksta genų inžinerijoje, išbandinėjami organų spausdintuvai, jų išauginimas, kamieninės ląstelės. Ateina ir dirbtinis intelektas, kuris pats savaime gali dar labiau paskatinti kitas revoliucijas. Revoliucija viešajame transporto jau taip pat ne už kalnų, tik žinoma tai nebus nei troleibusai, nei arklių vežimai ir net ne elektrobusai. Revoliucija viešajame transporte kaip tik vakar ir Vilniuje buvo pristatyta, tai nedidelės automonės transporto priemonės:

        Vilniaus gatvėse pasirodė autonominis automobilis

        Kadangi tai transporto priemonė, kurioje nėra vairuotojo, tai nebėra būtinybės jos daryti be galo didelės, kad vienas vairuotojas dirbtų efektyviai perveždamas šimtus keleivių vienu metu. O kadangi jinai mažesnė - tai bus nepalyginamai patogesnė keleiviams, kursuos kur kas dažniau, ir net neturės maršruto, tiesiog išsikviesim su programėle nurodydami iš kur ir į kur važiuojam, o kompiuteris apskaičiuos ir pakeliui paims ir paleis ir kitus panašia kryptimi važiuojančius keleivius.

        Comment


          Įdomu ar tas autobusiukas 'mato' šviesoforo signalus, sankryžose kliutis iš dešinės už dešimties metrų bei pažysta kelio ženklus? Jei ne tai lygis jo maždaug kaip autonominio siurblio: juda pėsčiojio greičiu pagal nustatyta maršrutą, sutikęs kliūtį - sustoja. Kažkodėl video pateiktose nebuvo tas pademonstruota.

          Comment


            Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
            Man tai trūksta argumentų pasakyme 'išpopuliarėjo tramvajai, tai sugrįš ir troleibusai'. Visų pirma reikėtų suprasti kodėl tie tramvajai išpopuliarėjo, o tam reikia suprasti kas yra ekonominis progresas. Ekonominis progresas yra tada, kada žmogus gauna įrankius pagaminti prekių ar suteikti paslaugų daugiau, nei su prieš tai turėtais įrankiais, pvz. ūkininkas su traktoriumi gali pagaminti nepalyginamai daugiau produkcijos, nei ūkininkas su kauptuku. Tramvajų pagrindinis pranašumas tame ir yra, kad vienas vairuotojas gali pervežti daug daugiau keleivių, nei autobuso ar troleibuso vairuotojas. Troleibusai pasmerkti, kaip ir buvo pasmerktos anglimi kurenami garvežiai. Technologinės revoliucijos pasaulyje vyko nuolat, tiesiog kažkada pereiti nuo akmens amžiaus iki geležies trukdavo tūkstanmečius, vėliau revoliucijos spartėjo ir jas skirdavo nebe tūkstanmečiai, o šimtmečiai, o mes jau gyvename laikotarpyje, kada revoliucijos vyksta vos ne kas kelis metus - pažiūrėkit kaip mūsų gyvenimus pakeitė kompiuteris, mobilusis telefonas, o dabar jau vyksta elektromobilių revoliucija, autonominio transporto rovoliucija, medicinoje revoliucija vyksta genų inžinerijoje, išbandinėjami organų spausdintuvai, jų išauginimas, kamieninės ląstelės. Ateina ir dirbtinis intelektas, kuris pats savaime gali dar labiau paskatinti kitas revoliucijas. Revoliucija viešajame transporto jau taip pat ne už kalnų, tik žinoma tai nebus nei troleibusai, nei arklių vežimai ir net ne elektrobusai. Revoliucija viešajame transporte kaip tik vakar ir Vilniuje buvo pristatyta, tai nedidelės automonės transporto priemonės:

            Vilniaus gatvėse pasirodė autonominis automobilis

            Kadangi tai transporto priemonė, kurioje nėra vairuotojo, tai nebėra būtinybės jos daryti be galo didelės, kad vienas vairuotojas dirbtų efektyviai perveždamas šimtus keleivių vienu metu. O kadangi jinai mažesnė - tai bus nepalyginamai patogesnė keleiviams, kursuos kur kas dažniau, ir net neturės maršruto, tiesiog išsikviesim su programėle nurodydami iš kur ir į kur važiuojam, o kompiuteris apskaičiuos ir pakeliui paims ir paleis ir kitus panašia kryptimi važiuojančius keleivius.
            Jokia ne ateitis, nes tokie parpalai, jei masiškai paplistų labiau už automobilius, užkimštų gatves visiškai ir kur juos reikėtų parkuoti? O elektra iš oro gaminama? Žodžiu, nereikia čia sekti pasakų. Šiais laikais jau yra autobusai ir troleibusai, kurie perveža tiek pat kiek tramvajai. Be to tramvajų eksploatacija dar brangesnė už troleibusų, nes ne tik kontaktinio tinklą reikia prižiūrėti, bet ir bėgius, o tai dar brangesnis malonumas.

            Comment


              Parašė Al1 Rodyti pranešimą

              Jokia ne ateitis, nes tokie parpalai, jei masiškai paplistų labiau už automobilius, užkimštų gatves visiškai ir kur juos reikėtų parkuoti? O elektra iš oro gaminama? Žodžiu, nereikia čia sekti pasakų. Šiais laikais jau yra autobusai ir troleibusai, kurie perveža tiek pat kiek tramvajai. Be to tramvajų eksploatacija dar brangesnė už troleibusų, nes ne tik kontaktinio tinklą reikia prižiūrėti, bet ir bėgius, o tai dar brangesnis malonumas.
              Vienintelis parpalas čia - tai tu, paskutinysis dinozauras.

              ----

              Šimašius minėjo, kad Vilnius bus vienas pirmųjų miestų, kur tokios transporto priemonės taps miesto VT dalimi. Kalbant apie artimą ateitį puikiai matyčiau tokias transporto priemones Senamiestyje, taip pat atskiruose rajonuose. Pavyzdžiui, Pilaitėje jie galėtų aptarnauti absoliučiai visas rajono gatveles ir dirbti kaip privežamasis transportas link autobusų, kurie važiuotų tik Pilaitės pr. Senamiestyje irgi tas pats: į vieną tokį susėda tie, kuriems reikia į konkrečią Senamiesčio vietą (na, pvz., 5 žmonėm reikia netoli Katedros) - tą galima nesunkiai padaryti per appsą ir švieslentes autobusiuke. Tuomet jis galėtų kiekvieną žmogų išleisti ten, kur jam tiksliai reikia (faktiškai prie pat durų). Didžiosios VT priemonės kol kas važinėtų tik pagrindinėmis arterijomis, kur yra dideli atstumai. Bet ilgainiui ir jas pakeis autonominis transportas.

              TO Al1: gali nesivargint veltis į diskusiją, nes neatrašysiu į tavo komentarus.

              Comment


                Kliedesiai ir tiek. Pigiau taksi dotuoti nei tokias nesąmones diegti, tuo labiau, kad jos dar tik bandymų stadijoje ir Šimašiaus kadencija anksčiau pasibaigs, nei atsiras pilnaverčiai parpalai. Tokia pati utopija, kaip oranžiniai dviračiai, kurie nėra pigūs ir nėra jokia pilnavertė alternatyva trasnportui. Šiaip, pramoga. Kaip visokie CityBee, kurie kainuoja brangiau, nei važiuoti taksi ir dar papildomų problemų pilna. Taksi išsikvietei, atvažiavo, kur nurodei, nuvežė, sumokėjai, ir viso gero. O čia dar reikia eiti iki taško, kur jie stovi ir grąžinti į tašką, kur stovi. Kaip pigesnė alternatyva automobilių nuomai ilgesniam pasivažinėjimui, bet tik miesto ribose, taip, bet ne daugiau.

                Comment


                  Aš įdėsiu šitą video čia, kad dinozaurams nesimiegotų naktį:

                  https://vimeo.com/192179726

                  Comment


                    Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                    Kadangi tai transporto priemonė, kurioje nėra vairuotojo, tai nebėra būtinybės jos daryti be galo didelės, kad vienas vairuotojas dirbtų efektyviai perveždamas šimtus keleivių vienu metu. O kadangi jinai mažesnė - tai bus nepalyginamai patogesnė keleiviams, kursuos kur kas dažniau, ir net neturės maršruto, tiesiog išsikviesim su programėle nurodydami iš kur ir į kur važiuojam, o kompiuteris apskaičiuos ir pakeliui paims ir paleis ir kitus panašia kryptimi važiuojančius keleivius.
                    Vienas pagrindinių VT privalumų ir yra konketus tvarkaraštis. Žinai, kada turi kažkur būti, pažiūrėjai tvarkaraštį, atėjai į vietą A ir tave paleido vietoje B. Ir rutina kasdien ta pati. O su tokiais be tvarkaraščių planais.. Kol surinks visus naujus keleivius iš visų pakampių ir paleis kur jie norės.. Dabartinis VT vėlavimas atrodys kaip punktualumo viršūnė.

                    Comment


                      Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                      Aš įdėsiu šitą video čia, kad dinozaurams nesimiegotų naktį:

                      https://vimeo.com/192179726

                      Tas video deja ir parodo dabartinių autonominių liūdną būklę. Pvz kai sustoja dėl kelkraščiu einančių žmonių. Bet Tesla marketingas gerai veikia.

                      Comment


                        Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                        Tas video deja ir parodo dabartinių autonominių liūdną būklę. Pvz kai sustoja dėl kelkraščiu einančių žmonių. Bet Tesla marketingas gerai veikia.
                        Stiprus argumentas, kad autonominiai automobiliai niekada netaps realybe. Such wow, much logic. Dar galima buvo prisikabint, kad žmogus už vairo sėdi arba, kad važiuoja pagal visas taisykles. Nu, kad įmantriau argumentas skambėtų...

                        Comment


                          Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                          Vienas pagrindinių VT privalumų ir yra konketus tvarkaraštis. Žinai, kada turi kažkur būti, pažiūrėjai tvarkaraštį, atėjai į vietą A ir tave paleido vietoje B. Ir rutina kasdien ta pati. O su tokiais be tvarkaraščių planais.. Kol surinks visus naujus keleivius iš visų pakampių ir paleis kur jie norės.. Dabartinis VT vėlavimas atrodys kaip punktualumo viršūnė.
                          Siaurai mąstant - taip. Bet plačiau mąstant galima rasti tam gana nesunkių sprendimų. Pirmas į galvą šovęs sprendimas: nurodai kada tau reikia būti konkrečioje vietoje (darbe, pvz., 9 valandą kiekvieną dieną). Ir tavęs atvažiuoja pasiimti tokiu laiku, kad tave nuveš per trumpiausią įmanoma trukmę iki darbo, iki kada tau reikia. Tas nesunkiai įgyvendinama, kai žinai šiuos duomenis: kur ir kada kam reikia būti, kokia yra reali eismo situacija, leidžiamas greitis ir pan. Elementariausias Google Maps kiekviename telefone turi funkciją, kuri praneša kada tau išvažiuoti pagal realią eismo info, kad būtum reikiamu laiku reikiamoje vietoje. Čia reikia pridėti dar vos 4 žmones (daugiau turbūt netelpa į tą busiką) ir atlikti tą patį veiksmą.

                          Comment


                            Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                            Aš įdėsiu šitą video čia, kad dinozaurams nesimiegotų naktį:

                            https://vimeo.com/192179726

                            Šiaip, o kam toks didelis monitorius Tesloje? Filmus žiūrėti kol važiuoji?

                            Comment


                              Parašė andyour Rodyti pranešimą

                              Šiaip, o kam toks didelis monitorius Tesloje? Filmus žiūrėti kol važiuoji?
                              Nes ten visas automobilio valdymas sudėtas.

                              Comment


                                Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                Tas video deja ir parodo dabartinių autonominių liūdną būklę. Pvz kai sustoja dėl kelkraščiu einančių žmonių. Bet Tesla marketingas gerai veikia.
                                Tas laginimas yra visur kur yra objektai, pvz. kamščiuose. Kai pats važiuoji, tu pats viską darai tolygiai, o Teslos kompui tai padaryti nėra paprasta. Kai parkuojasi vairą sukinėja vietoje automibliui nejudant, taip ėda padangas ir vairo stiprintuvą. Gal kada patobulės.

                                Comment


                                  Parašė Gladiator Rodyti pranešimą

                                  Įdomu ar tas autobusiukas 'mato' šviesoforo signalus, sankryžose kliutis iš dešinės už dešimties metrų bei pažysta kelio ženklus? Jei ne tai lygis jo maždaug kaip autonominio siurblio: juda pėsčiojio greičiu pagal nustatyta maršrutą, sutikęs kliūtį - sustoja. Kažkodėl video pateiktose nebuvo tas pademonstruota.
                                  Na, jis važiavo keliu, kur yra kitų automobilių ir kur yra šviesoforai. Tad tuos dalykus greičiausiai mato. Čia to matymas gana nesudėtingas - turbūt bene visi dabar parduodami automobiliai mato ženklus.

                                  Bet reikėtų pasidomėti konkrečiai apie šį modelį.

                                  Comment


                                    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                                    Nes ten visas automobilio valdymas sudėtas.
                                    O tai ką ten tiek daug valdyti?

                                    Comment


                                      Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                                      Stiprus argumentas, kad autonominiai automobiliai niekada netaps realybe. Such wow, much logic. Dar galima buvo prisikabint, kad žmogus už vairo sėdi arba, kad važiuoja pagal visas taisykles. Nu, kad įmantriau argumentas skambėtų...
                                      Ar aš sakiau, kad niekada netaps? Bet Tesla iš esmės turi tik distroniką, juostų asistentą ir avarinį stabdį. Kaip mersas prieš 10+ metų. Autonominių raliuose vienetiniai modeliai tą patį sugebėdavo ir dar seniau. Iš esmės viskas vystėsi tyliai n metų. Tesla atėjo ir pradėjo varyt marketingą, nors technologinio progreso (apart baterijų) nedaro. Atvirkščiai, jų kelių metų senumo modeliai sugebėjo daugiau nei dabartiniai ir turėjo geresnius sensorius. Iš principo išlindo į dienos šviesą n metų tyliai vystyti sprendimai, bet dėl marketingo visi galvoja "jau tuoj". Bet tas "jau tuoj" gali užtrukt ir 20 ir 30 metų.

                                      Comment


                                        Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                                        Siaurai mąstant - taip. Bet plačiau mąstant galima rasti tam gana nesunkių sprendimų. Pirmas į galvą šovęs sprendimas: nurodai kada tau reikia būti konkrečioje vietoje (darbe, pvz., 9 valandą kiekvieną dieną). Ir tavęs atvažiuoja pasiimti tokiu laiku, kad tave nuveš per trumpiausią įmanoma trukmę iki darbo, iki kada tau reikia. Tas nesunkiai įgyvendinama, kai žinai šiuos duomenis: kur ir kada kam reikia būti, kokia yra reali eismo situacija, leidžiamas greitis ir pan. Elementariausias Google Maps kiekviename telefone turi funkciją, kuri praneša kada tau išvažiuoti pagal realią eismo info, kad būtum reikiamu laiku reikiamoje vietoje. Čia reikia pridėti dar vos 4 žmones (daugiau turbūt netelpa į tą busiką) ir atlikti tą patį veiksmą.
                                        Ryte atsikeli ir sužinai, kad tau darbe reikia būti 2h anksčiau/vėliau. Arba elementariai pamiršai užsisakyti. Busikų maršrutai sudaryti, post faktum pakeist negalima, nes kiti vėluos.. Nieko, pasivaikščioti sveika

                                        Google Maps spėjimas pagal nuspėjamą eismą piko metu būna pvz "20-50 minučių". Ohoho kaip tiksliai

                                        Comment


                                          Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                                          Iš principo išlindo į dienos šviesą n metų tyliai vystyti sprendimai, bet dėl marketingo visi galvoja "jau tuoj". Bet tas "jau tuoj" gali užtrukt ir 20 ir 30 metų.
                                          Žmonės apskritai yra labai įtikėję technologijomis, nereikia net marketingo.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X