Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Parkavimas. Infrastruktūra

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

    Nu tai ir tiems parkuojantiems ant žolės gal niekas nekliūna Bet jeigu jau techniniame forume sprendžiame kaip kažką pagerinti, tai gal ir siūlykime realesnes idėjas, o ne iš serijos "davai tegul 80 proc. Vilniaus gyventojų susimeta po 15-25k savo mašinoms požeminiame garaže, o jeigu tokio šalia nėra ir mašinos vis dėl to reikia, tegul kraustosi į naują statybą". Jeigu nėra duonos, tegul valgo pyragus.
    Jeigu būtų paklausa tokiam tai ir parkingai atsirastų, o dabar niekas nenori mokėti ir geriau prie paprkingi įvažiavimo ant šaligatvio nemokamai pasistatys. Po mano namu užtruko 10 metų kol statybininkai išpardavė visus požeminius parkingus. Tuo tarpu aplinkui pievos buvo paverstos purvynais kur rudenį/žiemą kviesdavosi ištaraukti mašinas iš liūno, bet gi nemokamai.

    Comment


      Parašė digital Rodyti pranešimą
      Deja, bet neatidžiai skaitėte. Kiaušiniais mėtydavo prieš 20 metų.
      Taip, dabar apmėto dažais: https://www.tv3.lt/naujiena/lietuva/...gotis-n1197177

      Spalio mėnesį Pašilaičiuose užfiksuotos 3 skirtingos oranžiniais dažais aplietos mašinos. Chuliganas, panašu, daugiausiai darbuojasi ties kiemuose stovinčiomis ir ilgesnį laiką neeksploatuojamomis mašinomis.

      Comment


        Parašė dziugas99 Rodyti pranešimą

        Na, automobiliai yra būtini Vilniaus funkcionavimui. Jei visi varguoliai sulįstų į VT, jis tiesiog užsikimštų ir miestas sustotų.

        Kadangi iš vienos pusės nėra valios masiškai ir skausmingai bauduoti netvarkingai parkuojančius, o iš kitos pusės nėra noro savivaldybės biudžeto sąskaita didinti parkavimo vietų skaičiaus, viskas liks taip kaip yra dabar - vidutinio dydžio Sibiro miesto lygyje.
        Stovėjimo vietų užimtumo tema yra kiek kitokia nei automobilių srauto gatvėse.
        Niekas turbūt ir nekalba, kad Vilnius turėtų būti kaip koks Zermatas (Zermatt) Šveicarijoje, kurioje nėra nei vieno individualaus automobilio. Tačiau mieste yra sukurta kitokia problema. Vis didinant stovėjimo kainą centre, plečiant apmokėjimo zonas, gerinant susisiekimą VT, mažėja asmeniniais automobiliais kasdien besinaudojančių, bet kiemuose tų automobilių nemažėja. Ir netgi priešingai - daugėja automobilių, kurie eksploatuojami labai minimaliai, bet vos ne 80 proc. laiko tiesiog stovi toje pačioje vietoje ir ją užima. Todėl sieti kiemų prie gyvenamųjų namų užpildymą su VT panaudojimu yra absurdiška.
        Taigi nemokamų stovėjimo vietų plėtra kiemuose ir gyv. kvartaluose niekur neveda. Dabar daug žmonių gali sau leisti turėti automobilį, bet realiai ne visi turi objektyvų poreikį jam. Tačiau kai kieme jį laikyti gali nemokamai - kodėl gi ne? Juo labiau mažai jį naudojant, net nesusiduri su problema, kad reikia vargti ieškant vietos, nes pikiniu metu tu niekur nevažiuoji ir jis jau ramiai stovi pastatytas prie pat laiptinės.
        Kaip pvz. nuvažiuoji per didžiausius kamščius, kurie toli gražu nėra pasibaigę, 17:25 į Pašilaičius ir tikrai dideliame kieme, kuriame telpa ~50 automobilų, randi tik kokias 3 laisvas vietas. Ar čia visi spėjo taip greitai parlėkti namo? Abejoju. Greičiausiai didžioji dalis per visą dieną net nepajudėjo iš tos vietos, kurioje stovi.

        Todėl logiška seka turėtų būti pilnas apmokestinimas visame mieste, o tik tada vietų kiemuose didinimas. Nes prireikus mokėti, tikrai atsiras tokių, kurie automobilio atsisakys, nes kai jo dažnai nereikia, nelabai apsimoka už jo stovėjimą ir mokėti. Tada žiūrėkim ir paaiškėtų, kad kai kur jokio vietų trūkumo net nėra.
        Paskutinis taisė sleader; 2025.09.16, 09:30.

        Comment


          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

          Jeigu būtų paklausa tokiam tai ir parkingai atsirastų, o dabar niekas nenori mokėti ir geriau prie paprkingi įvažiavimo ant šaligatvio nemokamai pasistatys. Po mano namu užtruko 10 metų kol statybininkai išpardavė visus požeminius parkingus. Tuo tarpu aplinkui pievos buvo paverstos purvynais kur rudenį/žiemą kviesdavosi ištaraukti mašinas iš liūno, bet gi nemokamai.
          Neatsirastų, nes tam beveik nėra atitinkamos žemės mieste. Be to daugiabučio projektas, aišku, kol kas bus pelningesnis. Nors gerokai paprastesnių statyboje garažų kainos jau vejasi gyvenamojo ploto kainas mieste.
          Keistoka situacija, nes sūnaus ir brolio daugiabučiuose tiesiog konkurencinė kova dėl kiekvienos laisvos vietos garaže. Gal Perkūnkiemyje kitaip.
          Kažkada, prieš 20 metų taip, nematė žmonės didelio poreikio. Bajoruose buvo daugiaaukštė aikštelė pustuštė, dabar užsigrūdo.

          Comment


            Lettered jau ne kartą pastebėta, kad gyvena savo aplinkos burbule, todėl ir komentarai pas jį visada iš serijos - "tai jei varguoliai neturi duonos, tai tegul valgo pyragus".
            Parkavimo vietos miesto mikrorajonuose nėra vien tų varguolių problemos, nebent mes norime, kad 60-70 proc. miesto pamažu virstų kažkuo panašiu į getus, kur normalesnius gyventojus pakeistų (nes normalesni, kaip Lettered sako - gali tiesiog nusipirkti būstą kitame rajone su parkingu) bolto/wolto ir panaši fauna. Kas, beje, po truputį ir pradeda vykti. Vien tuose senųjų daugiabučių dominuojamuose rajonuose gyvena ~360 tūkst. gyventojų. Jei ir toliau galvosime, kad čia ne savivaldybės rūpestis, kad būtų sutvarkytas pakavimas šiuose rajonuose, tai toliau ir gyvensime dabartinėje situacijoje arba situacija dar labiau blogės.
            Mano supratimu parkingo problema turi būti sprendžiama sudarant sąlygas atsirasti pakankamai parkavimo vietų rajonuose - ar tai būtų esamų parkavimo vietų plėtimas, kiek tai leidžia sveikas protas, ar naujų parkingų (daugiaaukščių/požeminių) įrengimas. Tik tiek, kad kiekviena naujai įrengta parkingo zona/vieta turi būti atitinkamai ir apmokestinta. Pradėti būtų galima net ir nuo tų pačių korių - įrengi korius ir iš karto juos apmokestini. Tada neliktų automobilistams argumentų, kad nėra kur parkoci ir būtų galima laisvai bausti ir palaikyti tvarką. Bet suprantu, kad tam tiesiog nėra politinės valios ir viskas paliekama savieigai. Bet man keista, kad nemažai kas ir šiame forume iš esmės palaiko šitą esamą status quo su argumentais, kad tai yra pačių gyventojų problema/reikalas palaikyti tvarkingą miestą.


            Comment


              Pilnai sutinku su MikasRidikas komentaru.

              Comment


                Įkišiu ir savo trigrašį dėl parkavimo vietų trūkumo, paklausos ir pasiūlos.
                Trumpa iliustracija apie parkavimo ypatybes Pilaitėje, M. Mažvydo g. akligatvio atkarpoje:
                Click image for larger version

Name:	IMG_2598.JPG
Views:	210
Size:	361,2 kB
ID:	2220595 Click image for larger version

Name:	att.LtCCRpNRIVi67YUkK-eJdWSLGjB6K4kWTiUjRRV5xcE.JPG
Views:	204
Size:	408,9 kB
ID:	2220596

                Šiuo metu situacija kiek pagerėjusi po keleto produktyvių evakuatoriaus apsilankymų.
                Nuo šios vietos iki daugiaaukštės parkavimo aikštelės 3-4 min. pėsčiomis (iki 300 metrų), jos užimtumas pikiniu metu max 70%, ant stogo aplamai pilna laisvų vietų, pastoviai kabinami skelbimai apie parduodamas arba nuomojamas vietas. Nu bet negi mokėsi kas mėnesį po 30-40 Eur, o dar tais laiptais laipioti..
                Nesakau, kad visur yra galimybė taip paprastai išsispręsti savo automobilio parkavimo problemą, bet šis pavyzdys manau įrodo, kad gana dažnai tas parkavimo vietų trūkumas yra vairuotojų galvose ir mentalitete.

                Comment


                  Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą
                  Bet man keista, kad nemažai kas ir šiame forume iš esmės palaiko šitą esamą status quo su argumentais, kad tai yra pačių gyventojų problema/reikalas palaikyti tvarkingą miestą.
                  Nemanau, kad čia yra pritariančių status quo. Akivaizdu, kad tai yra problema, tačiau tai yra būtent tų gyventojų problema, o ne viso miesto. Idealiu atveju procesas turėtų būti toks:
                  • Suformuojami sklypai visiems daugiabučiams kartu su jų aplinka;
                  • Savivaldybė tvarko bendrus pravažiavimus iki tų sklypų ribų;
                  • Gyventojai tvarkosi savo žemėje - įsirenginėja parkingus, sandėliukus, želdynus ar ką tik nori už savo lėšas ir pagal STR bei kitus reglamentus;
                  • Kitą dieną po sklypų suformavimo ir perdavimo daugiabučių gyventojams parkavimo kontrolės resursas didinamas min 10 kartų, taip sukuriant paskatą susitvarkyti, o ne toliau gyventi tešlynuose.
                  Šiaip, net ir be pirmų trijų punktų, tiesiog pradėjus normalią kontrolę, labai didelė dalis problemų išsispręstų - užsiknisę mokėti baudas gyventojai netikėtai atrastų, kad už kelių šimtų metrų yra mokama (ar net nemokama) kokio prekybcentrio ar visuomeninio pastato aikštelė.

                  Comment


                    Parašė Gruinius Rodyti pranešimą
                    Trumpa iliustracija apie parkavimo ypatybes Pilaitėje, M. Mažvydo g. akligatvio atkarpoje.
                    Čia dar ir nesveiko pločio gatvių problema.

                    Comment


                      Parašė Gruinius Rodyti pranešimą
                      Įkišiu ir savo trigrašį dėl parkavimo vietų trūkumo, paklausos ir pasiūlos.
                      Trumpa iliustracija apie parkavimo ypatybes Pilaitėje, M. Mažvydo g. akligatvio atkarpoje:
                      Click image for larger version  Name:	IMG_2598.JPG Views:	38 Size:	361,2 kB ID:	2220595 Click image for larger version  Name:	att.LtCCRpNRIVi67YUkK-eJdWSLGjB6K4kWTiUjRRV5xcE.JPG Views:	36 Size:	408,9 kB ID:	2220596

                      Šiuo metu situacija kiek pagerėjusi po keleto produktyvių evakuatoriaus apsilankymų.
                      Nuo šios vietos iki daugiaaukštės parkavimo aikštelės 3-4 min. pėsčiomis (iki 300 metrų), jos užimtumas pikiniu metu max 70%, ant stogo aplamai pilna laisvų vietų, pastoviai kabinami skelbimai apie parduodamas arba nuomojamas vietas. Nu bet negi mokėsi kas mėnesį po 30-40 Eur, o dar tais laiptais laipioti..
                      Nesakau, kad visur yra galimybė taip paprastai išsispręsti savo automobilio parkavimo problemą, bet šis pavyzdys manau įrodo, kad gana dažnai tas parkavimo vietų trūkumas yra vairuotojų galvose ir mentalitete.
                      O kaip tie 1-oje nuotraukoje arčiau šaligatvio palikti automobiliai prireikus išvažiuoja, kai juos būna užstatęs kitas automobilis? Vydūno g. pravažiuojant visada matau panašų parkavimą dviem eilėm ir dalis užstatančiųjų už lango nepalikę jokio savo telefono numeriuko. Jaučiu tenka girdėti pastovų pypsinimą po langais, nors užstatinėtojo langai dažniausiai išeina į priešingą pusę ir jis jokių signalų negirdi, o nekalti gyventojai turi klausyti garso signalo naudojimo. Ar šiais laikais žmonių sąmoningumas išaugęs ir atsakingi piliečiai žino, kad tokiu atveju reikia pranešti policijai skubios pagalbos tel. 112, o ne žadinti visą namą?
                      Paskutinis taisė Kristupas0220; 2025.09.16, 12:11.

                      Comment


                        Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

                        O kaip tie 1-oje nuotraukoje arčiau šaligatvio palikti automobiliai prireikus išvažiuoja, kai juos būna užstatęs kitas automobilis? Vydūno g. pravažiuojant visada matau panašų parkavimą dviem eilėm ir dalis užstatančiųjų už lango nepalikę jokio savo telefono numeriuko. Jaučiu tenka girdėti pastovų pypsinimą po langais, nors užstatinėtojo langai dažniausiai išeina į priešingą pusę ir jis jokių signalų negirdi, o nekalti gyventojai turi klausyti garso signalo naudojimo. Ar šiais laikais žmonių sąmoningumas išaugęs ir atsakingi piliečiai žino, kad tokiu atveju reikia pranešti policijai skubios pagalbos te. 112, o ne žadinti visą namą?
                        Paradoksas, bet jokių pypsenimų ar tarnybų iškvietimų nėra. Nesu įsigilinęs, bet čia turbūt atidirbta sistema. Dažniausiai šachmatine tvarka paliekami tarpai išvažiuot. O galbūt tie antraeilininkai pažįsta pirmaaeilininkus ir turi vieni kitų kontaktus, arba žino vieni kitų išvykimo grafikus. Bet jokio chaoso nebūna. Kitas reikalas kai buvo atsiradę trečiaeilininkai, tada jau tik evakuatorius gelbėjo.

                        Apie gatvės plotį geriau nekomentuosiu..ir taip visiem viskas aišku.

                        Comment


                          Juokingiausia (o gal baisiausia) kai kažkas, radęs užstatytą, trukdantį ar į kažkieno numeruotą privačią parkavimo vietą pastatytą automobilį, pirmiausia rašo į namo Facebook grupę, nors to pažeidėjo joje nėra, jis gi ne vietinis. Tipo, nieks nenori ožinti policijai, geriau pirma rašys į grupę tikėdamasis, kad reikalingas žmogus ją skaito (ir perskaitys ne po 2 valandų). Praktika rodo, kad tokius automarozus galima sudrausminti tik "griežta ranka", t.y. iškart pranešant tarnyboms, o ne žaisti geraširdžius pirmiausiai rašant į namo grupę, kai net neaišku, ar kaltininkas joje yra.
                          Paskutinis taisė Kristupas0220; 2025.09.16, 12:12.

                          Comment


                            Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

                            Čia dar ir nesveiko pločio gatvių problema.
                            Čia nesunkiai būtų galima padaryti statmeną stovėjimą, taip eliminuojant ne tik problemą dėl užstatymo, normalizuojant važ. dalies plotį, bet kartu ir padidinant vietų skaičių. Tokiose vietose, kurios reikalauja minimalių investicijų situacijos pagerinimui, būtent galėtų VMS ir pasireikšti.

                            Comment


                              Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
                              O kaip tie 1-oje nuotraukoje arčiau šaligatvio palikti automobiliai prireikus išvažiuoja, kai juos būna užstatęs kitas automobilis?
                              Ne kartą esu matęs - šaligatviu.

                              Comment


                                Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

                                Nemanau, kad čia yra pritariančių status quo. Akivaizdu, kad tai yra problema, tačiau tai yra būtent tų gyventojų problema, o ne viso miesto. Idealiu atveju procesas turėtų būti toks:
                                • Suformuojami sklypai visiems daugiabučiams kartu su jų aplinka;
                                • Savivaldybė tvarko bendrus pravažiavimus iki tų sklypų ribų;
                                • Gyventojai tvarkosi savo žemėje - įsirenginėja parkingus, sandėliukus, želdynus ar ką tik nori už savo lėšas ir pagal STR bei kitus reglamentus;
                                • Kitą dieną po sklypų suformavimo ir perdavimo daugiabučių gyventojams parkavimo kontrolės resursas didinamas min 10 kartų, taip sukuriant paskatą susitvarkyti, o ne toliau gyventi tešlynuose.
                                Šiaip, net ir be pirmų trijų punktų, tiesiog pradėjus normalią kontrolę, labai didelė dalis problemų išsispręstų - užsiknisę mokėti baudas gyventojai netikėtai atrastų, kad už kelių šimtų metrų yra mokama (ar net nemokama) kokio prekybcentrio ar visuomeninio pastato aikštelė.
                                Tai čia gal kažkokiame idealiame pasaulyje. Realybėje gyventojai to nedarys, jei nebus priversti. Net jei ir bus priversti - vienas kitas kiemas gali ir pasitvarkyti, tačiau daugumoje kiemų tiesiog nėra galimybių plėsti esamas parkavimo aikšteles. Tai Jūs norite žmonėms palikti pasiorganizuoti kokias nors daugiaaukštes ar požemines parkavimo aikšteles pasistatyti? Faktas, kad to nebus ir toliau bus ta pati rajonų degradacija. Aš nežinau tobulo sprendimo, bet faktas, kad jame turi dalyvauti ir miesto valdžia, jei norime, kad šie rajonai taptų patrauklesni gyventi.
                                Gal Jūsų paskutinis punktas ir turi racijos, kad verčiant visus mokėti baudas - užpildysime toliau esančias laisvas aikšteles, bet aš asmeniškai tuo netikiu, nes jų dažname rajone ir per mažai ir jie dažnu atveju yra objektyviai per toli. Mano nuomone miestas turi diktuoti gyventojams kaip reikia tvarkytis, už tai iš gyventojų paimant pinigus, o ne palikti gyventojams patiems kapstytis kaip sugalvoja (kas gyvena senuose namuose, tikrai įsivaizduoja kaip yra paprasta dažnai net ir menkiausius dalykus, net ir turint idėją, viziją ir norą, tvarkyti, kai reikia namo gyventojų sutikimo..

                                Comment


                                  Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą
                                  Lettered jau ne kartą pastebėta, kad gyvena savo aplinkos burbule
                                  O jūs kieno burbule gyvenate? Gyvenu tvarkingų ir atsakingų žmonių burbule, kurie pirkdami būstą įvertina ir tai, kad kažkur ir automobilį reiks laikyti. Nes jie irgi galėjo pirkti gal didesnį plotą be parkavimo vietos sename name. Kodėl pochuistų burbulas kažkuom geresnis, kad reiktų mokesčių mokėtojų pinigais spręsti jų asmenines problemas, kur supuvusius BMW X5 kišti?
                                  Paskutinis taisė Lettered; 2025.09.16, 12:35.
                                  Flickr

                                  Comment


                                    Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą

                                    Tai čia gal kažkokiame idealiame pasaulyje. Realybėje gyventojai to nedarys, jei nebus priversti. Net jei ir bus priversti - vienas kitas kiemas gali ir pasitvarkyti, tačiau daugumoje kiemų tiesiog nėra galimybių plėsti esamas parkavimo aikšteles. Tai Jūs norite žmonėms palikti pasiorganizuoti kokias nors daugiaaukštes ar požemines parkavimo aikšteles pasistatyti? Faktas, kad to nebus ir toliau bus ta pati rajonų degradacija. Aš nežinau tobulo sprendimo, bet faktas, kad jame turi dalyvauti ir miesto valdžia, jei norime, kad šie rajonai taptų patrauklesni gyventi.
                                    Gal Jūsų paskutinis punktas ir turi racijos, kad verčiant visus mokėti baudas - užpildysime toliau esančias laisvas aikšteles, bet aš asmeniškai tuo netikiu, nes jų dažname rajone ir per mažai ir jie dažnu atveju yra objektyviai per toli. Mano nuomone miestas turi diktuoti gyventojams kaip reikia tvarkytis, už tai iš gyventojų paimant pinigus, o ne palikti gyventojams patiems kapstytis kaip sugalvoja (kas gyvena senuose namuose, tikrai įsivaizduoja kaip yra paprasta dažnai net ir menkiausius dalykus, net ir turint idėją, viziją ir norą, tvarkyti, kai reikia namo gyventojų sutikimo..
                                    Daugiaaukščių/požeminių aikštelių statymu turi užsiimti privatus verslas, o ne savivalda. Ką savivaldybė gali (ir turi) padaryti, tai numatyti sklypus tokiems objektams.
                                    Tačiau tokios aikštelės neatsiras tol, kol nebus paklausos. O paklausos nebus tol, kol neturėsim normalios tešlynų kontrolės, nes dabar statyti Marso kanjonuose dažnu atveju yra pigiau.

                                    Dėl to, kad "aikštelės būna per toli", turiu nuostabų pavyzdį, kur aikštelė yra literaliai kitoje kelio pusėje, tačiau visa aplinka numėšlinta - plačiau čia ir čia, o žemiau viską reziumuojanti foto:

                                    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

                                    Laisvas parkingas ir aplinką niokojantys vietiniai Žirmūnų nėrakurparkotukai.
                                    Akvarelė, drobė, 2025.



                                    Comment


                                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                      O jūs kieno burbule gyvenate? Gyvenu tvarkingų ir atsakingų žmonių burbule, kurie pirkdami būstą įvertina ir tai, kad kažkur ir automobilį reiks laikyti. Nes jie irgi galėjo pirkti gal didesnį plotą be parkavimo vietos sename name. Kodėl pochuistų burbulas kažkuom geresnis, kad reiktų mokesčių mokėtojų pinigais spręsti jų asmenines problemas, kur supuvusius BMW X5 kišti?
                                      Šiaip senų daugiabučių gyventojai gal ir tebėra pagrindiniai mokesčių mokėtojai. Pagal tave senų daugiabučių gyventojai nenusipelno turėti automobilio.

                                      Comment


                                        Parašė andyour Rodyti pranešimą

                                        Šiaip senų daugiabučių gyventojai gal ir tebėra pagrindiniai mokesčių mokėtojai. Pagal tave senų daugiabučių gyventojai nenusipelno turėti automobilio.
                                        Jis lyg ir nesako, kad reikia iš kiekvieno nusavinti automobilį. Apsigyvendami visi matė kokio dydžio yra aikštelė. Pirkdami automobilį irgi matė kiek yra vietos jam statyti. Todėl priimdami sprendimą galėjo nuspelniusiai tą įvertinti ir priimti atitinkamą sprendimą. Niekas neprivalo bėgti jiems iš paskos ir plėsti aikšteles, kad iškart parvažiavęs po automobilio pirkimo turėtų kur jį pastatyti.

                                        Comment


                                          kažkodėl kur kiekvienam piliečiui laikyti trusikus nediskutuojame, bet...
                                          kai reikia nuspręsti, kur laikyti automobilį, tai išlenda visokiausių ekspertų, kurie sako, kad automobiliu turi pasirūpinti savivaldybė, kažkokios teisės atsiranda, poreikiai, dar visokiausi prasimanimai.

                                          Nuomuoju garažą už 17 min nuo namų pėsčiomis už 100 eur, gal man meras gali atlyginti išlaidas ir gaištamą laiką bei nupirkti spintą, kur galėčiau susidėti trusikus?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X