Jei kas nors važiuodamas link Lenkijos Tatrų ar Slovakijos planuos kelionę aplink Krokuvą - Krokuvos aplinkkelio maršrutų palyginimas.:
Abu kartus važiuota šiemet šeštadienį popiet - pavakary.
Yra dar pernai išbandytas variantas per miestą, tačiau jis buvo aktualus iki S7 atidarymo ties Krokuva (109-112 mazgai) 2024 m.gruodį.
Rytinis maršrutas S7 111-as mazgas Raciborowice - DW776- S7 - A4 - DK7: 29 km, važiavimo trukmė 27 min
1) Atkarpa: S7 - Zastów - Prusy - DW776 -Nowa Huta - S7 Krokuvos rytinis aplinkkelis: 10 km, važiavimo trukmė 17 minučių (navigacija rodė 13 minučių)
2) S7 Rytinis Krokuvos aplinkkelis: 7 km,važiavimo trukmė 4 minutės
3) A4 Pietinis Krokuvos aplinkkelis: 12 km, važiavimo trukmė 6 minutės
Šiaurinis - vakarinis maršrutas S7 112-as mazgas - S52 - A4 - DK7: 35 km, važiavimo trukmė 24 min,
Dar reikia pridėti 3 km ir porą minučių nuo S7 111 mazgo Raciborowice iki statomo 112 mega-mazgo Kraków Mistrzejowice.
Tuomet realus laikas: 38 km, važiavimo trukmė 26 min
Kokie dydžio kamščiai būna kitu paros metu, Krokuvoje neteko išbandyti.
Tačiau A4 pietiniame Krokuvos kelio ženklai įspėja apie darbo metu esančius kamščius.
Paskutinis taisė Romas; 2025.09.30, 19:47.
Priežastis: S7 111-as mazgas Raciborowice S7 112-as mazgas Kraków Mistrzejowice
4 osoby nie żyją po karambolu na S8. 58-letni kierowca ciężarówki z Litwy zasnął za kierownicą! Keturi asmenys žuvo greitkelyje S8. Lietuvis 58 metų vairuotojas užmigo prie vairo
LRT.lt 2025.09.30 Per lietuvio Lenkijoje sukeltą avariją žuvo dvi sutuoktinių poros
Savaitgalį lietuvio sukelta avarija Lenkijoje, Olesnicoje, nusinešė keturių žmonių gyvybes. Antradienį paaiškėjo, kad žuvusieji – dvi sutuoktinių poros, važiavusios į šeimos šventę, praneša Lenkijos portalas „TVN24“.
Avarija įvyko šeštadienį po 10 val. ryto, S8 kelyje link Varšuvos. Susidūrė du sunkvežimiai ir du lengvieji automobiliai. Avariją sukėlęs 57-erių lietuvis sunkvežimio vairuotojas suimtas trims mėnesiams, jam gresia nuo šešių mėnesių iki aštuonerių metų laisvės atėmimo bausmė. (...)
Lietuvio vairuojamas sunkvežimis trenkėsi į automobilį „Škoda“. Šis atsitrenkė į automobilį „Peugeot“, kuris galiausiai trenkėsi į sunkvežimio „Scania“ galą.
Kaip skelbia „TVN24“, du vyrai – 69 metų „Škoda“ vairuotojas ir 73 metų keleivis – žuvo vietoje. Dvi to paties automobilio keleivės – 60 ir 63 metų moterys – buvo nuvežtos į ligoninę sunkios būklės, kur netrukus mirė.
Pravažiavau. Taip ir yra, ribojimai išlikę.
Tiesa, pilnai autostrada nebuvo galima nuo Varšuvos pravažiuoti, nes du Lietuvos mikriukai vakar susidūrė taip, kad abi juostos buvo blokuotos, tai eismą vietiniais kaimo keliukais 30 km nukreipinėjo.
Turbūt tai buvo "tik" techninis autoįvykis,apie kuriuos spauda daug nerašo.
Dar vienas tragiškas atvejis su lietuviais Lenkijoje , ir vėl dėl sustojusio avarinėje juostoje automobilio
Delfi.lt 2025.10.07 Avarija Lenkijos greitkelyje pasibaigė mirtimi: lietuvių pilnas mikroautobusas rėžėsi į automobilvežį
Sekmadienį, spalio 5 d., Lenkijos greitkelyje S61 mikroautobusas „Mercedes Sprinter“ susidūrė su automobilvežiu.
Avarijos metu vienas žmogus žuvo, penki buvo sužeisti, skelbia dostawczakiem.pl. Tragiška avarija įvyko netoli Ciernie kaimo (Varmijos Mozūrų vaivadija).
Apie 7 val. ryto mikroautobusas, kuriuo važiavo septyni žmonės, trenkėsi į automobilvežio galą. Avarija įvyko eismo juostoje, vedančioje į Elką. Preliminarūs policijos duomenys rodo, kad susidūrimo metu automobilvežis stovėjo avarinėje juostoje.
Po sukiojimosi Krokuvos rytiniu erzac-aplinkkeliu buvo pats laikas stabtelėti prieš paskutinį kelionės etapą.
Nuo Krokuvos pietinio mazgo iki rimto MOP'o (Miejsce Obsługi Podróżnych - Keliautojų aptarnarnavimo vieta) yra 54 km, iki jo važiavome 35-40 minučių.
Prieš Chyżne sankryžą (S7 - DK 7 - DK 47) yra MOP Zbójecka Góra, atrastas šiemet prieš du mėnesius.
Beje, tą dieną nuo Lietuvos - Lenkijos iki čia numažavome lygiai 700 km
Kalnai pradeda slėptis debesyse, tai bent pasigrožėsim informaciniu plakatu su Tatrų viršūnėmis
Paskutinis greitkelio S1 kilometras
Rabka-Zdrój mazgas
Baigiasi greitkelis S7, tiesiai eina naujas "paprastas" kelias DK 47 į Zakopanę, o kelias DK7 / E77 nusuka dešinėn į Chyżne link Slovakijos sienos (ten važiavome šiemet vasarą). Tai ir išbandysim kelią Nr. 47, kurio statybas matėme pernai gegužę
Paskutinis taisė Romas; 2025.10.10, 18:32.
Priežastis: Pridėtas žemėlapis
DK47 iki Nowy Targo nėra greitkelis (droga ekspresowa). Teoriškai - kaip pas mus KK102 Vilnius - Nemenčinė, A6 Kaunas - Karmėlava ar A11 Šiauliai - Kuršėnai, o praktiškai nelabai palyginama - ir dėl kalnuoto reljefo, ir dėl to, kad visos sankryžos yra dviejų lygių.
Foto 2025.09
Iš pradių (iki Rdzawkos) kelias primnena senąją "Zakopianką" tarp Krokuvos ir Myślenicų, tik reljefas kalnuotas
Yra kelio aikšelės atvkėliams iš lygumų pasigrožėti kalnų vaizdais
Staigus posūkis su greičio ribojimu iki 60 km/h
Toliau kelias DK47 nelabai skiriasi nuo greitkelių, tik nėra avarinių juostų, be to, greitekeliuose ("ekpresuvkose") nebūna autobusų stotelių bei apžvalgos aikštelių kelkraštyje
Tądien lijo ir kalnai buvo pasilėpę debesyse. Saulei šviečiant ten viskas gražiau
Nowy Targ (Novy Targas)
Kelias šakojasi - tiesiai eina senasi DK47 į Zakopanę, kur turbūt neišnyko nuolatiniai kamščiai, o mes pavažiuosime senuoju ex DK47 į Novy Targą, kur suksime link Slovakijos
Nowy Targ DK47 ir DK49 (ex DK47 atkarpa) mazgas
Pasukome į buvusį kelią DK47 kink Nowy Targo centro
Paskutinis taisė digital; 2025.10.10, 19:04.
Priežastis: 2014.05->2024.05
Kelias Nr. 49 nuo Novy Targo iki Slovakijos sienos
Foto 2025.09
Iš pradžių pavažiuojame iki miesto centro buvusia DK47 "Zakopiankos" trasa - net išlikusi numeracija
Pasisukiojame žiedais
Nuorodos link sienos
Pasitaikė ir kalniukų
Lenkijos kalnų kurortuose vakarais gatvės neištuštėja. Tolumoje galima įžiūrėti turistus vežantį vežimą
Čia gal apie Varšuvos priemestį Marki? Pro ten važiuodavome labai neseniai - S8 aplinkkelį ar ne 2021 atidarė?
Lenkijos kelių gerinimas prasidėjo apie 2012 m. su Fulės čempu.
Skirtingais laikais atidaryti skirtingi etapai.
Gali būti, kad 2021, nors man rodosi, anksčiau, iki covid.
Bet net jei ir atidarė 2021, tai po 2012 padėtis jau gerėjo. Tarkim panaikinta tame "vietiniame keliuke" kas antra sankryža ir panašiai.
Ties Marki viskas sutvarkyta dar iki Covido. Kasmet nuo 2016 metų (išskyrus Covido metus) rugpjūčio mėnesiais važiuodavau į Varšuvą, tai teko patirti visą Balstogė-Varšuva statybų eigą. Dar iki Covido viskas buvo pabaigta ties Marki. Po Covido tik S61 sujungimas su S8 dar buvo tvarkomas
Ties Marki viskas sutvarkyta dar iki Covido. Kasmet nuo 2016 metų (išskyrus Covido metus) rugpjūčio mėnesiais važiuodavau į Varšuvą, tai teko patirti visą Balstogė-Varšuva statybų eigą. Dar iki Covido viskas buvo pabaigta ties Marki. Po Covido tik S61 sujungimas su S8 dar buvo tvarkomas
Gali būti, kad 2021 buvo oficialiai "pabaigtas", o eismas ten jau seniau vyko su ribojimais.
S5. Węzeł 43 Śmigiel Południe - węzeł 35 / 10 Poznań zachód
Žemėlapio pagrindas - iš www.mapy.cz
Tą dieną iki Vilniaus nuvažiavome virš 900 km
Iš pradžių reikia nusigauti iki Poznanės puikiu tuščiu greitkeliu S5 / E261 Vroclavas - Poznanė - (Bydgoščas)
Mazgas Nr. 37 Stęszew.
Tas mazgo Nr.37 viadukas su keliu DK32 Stęszew - Wolsztyn - Zielona Góra būtų niekuo neypatingas
Tačiau po tuo viaduku eina ir geležinkelio linija Wolsztyn - Poznań, kuria iki šiol važinėja garvežiai; tai gal net vieninteli reguliari garvežių linija Europoje ar pasaulyje
To paties viaduko vaizdas dieną prieš iš apačios - pro garvežiio traukiamo vagono langą
O jei toje vietoje tektų netyčia pasiroduti savaitgalį apie vidurdienį, tai galima užsukti į Stenševo (Stęszew) stotį ir pasigrožėti kaip garvežys prasilenkia su kitu traukiniu
Artėja mazgas Nr. 35 su autostrada A2 (Berlynas) - Świecko - Varšuva
Mazgas Nr. 35 / 10 Poznanė vakarai (Poznań zachód)
Tarp abiejų greitkelio S5 atkarpų abipus Poznanės reikia pavažiuoti apie 25 km pietiniu Poznanės pakraščiu einančia autostrada A2 / E30 Berlynas - Varšuva nuo mazgo Nr. 10 Poznań zachód (Poznanė vakarai) iki mazgo Nr. 14 Poznań wschód (Poznanė rytai). Ši atkarpa, skirtingai nuo kitų autostrados A2 atkarpų į vakarus nuo Konino, yra nemokama.
Foto 2025.05
Panašu į mazgą Nr.12 Poznań Luboń
2024 / 2025 metais A2 ties Poznane kelias buvo platinamas iki trijų eismo juostų. Kadangi važiavome sekmadienį ryte, tai kamščių nebuvo.
Sprendžiant iš vėlesnių GSW 2025.06 nuotraukų, kelio rekonstrukcija su platinimu iki 3 juostų yra baigta
Mazgas Nr. 14 / 34 Poznań wschód (Poznanė Vakarai)
Teoriškai per Varšuvą žymiai greičiau, tačiau įstrgus Varšuvos S8 Torunės trasoje (trasa Toruńska) vėl kyla noras ieškoti visokių aplinkinių ar kampus nukertančių maršrutų.
Tas paieškas paskatina ir kelių mokestis. Ten koncesininkas turi labai geras sąlygas kasmet kelti kelių mokesčius. Nuo 2025 m. rugsėjo nuo Konino iki Poznanės Rytų (~70 km) kaina jau yra 74 PLN / 17 EUR - brangiau nei kaimyninėse šalyse kainuotų 10 dienų vinjetė.
Praktiškai.
Pernai spalį nuo Lietuvos sienos iki Poznanės rytinio mazgo per Varšuvą (S61-S8-A2) važiavome 8 valandas su stabtelėjimais pietums, degalams bei kavai ir su užsukimu į vieną įžymybę šalia Konino. Atmetus tas pertraukas gryno važiavimo būtų 5 valandos.
Šiemet gegužę išbandėme trasą per "viršų", tik nuo Olštyno važiavime ne DK16, o per Szczytno - Pisz - Szczuczyn. Gryno važiavimo nuo Poznanės rytinio mazgo iki Lietuvos sienos buvo 6½ valandos.
Palyginimui - foto 2012.07
Tuomet SSC lenkiškos skilties dėka išsiaiškinau, kad porą dienų rengiantis EURO-2012 atidaryta S5 atkarpa nuo Gniezno iki Poznanės
Posūkis į DW194 ties Gnieznu. Šis kelias iki S5 atkarpos pastatymo 2012 metai buvo senasis DK5 Poznanė - Bydgoščas - (Gdanskas)
Užsukome į Gniezną patikrinti degalų ir kavos kainų
Grįžtame iš Gniezno į greitkelį S5 senuoju keliu DW194 Gnieznas - Poznanė (iki 2012 m. buvo DK5 dalis)
Mazgas Gniezno Południe (Gnieznas Pietūs)
Krypčių ženklinimo pokyčiai
Foto 2012.07
Ką tik atidarius autostradą S5 tarp Gniezno ir Poznanės senaisis kelias DK5 dar neturėjo numerio
P.S. Atstačiau kelio S5 2012 metų nuotraukų rodymą (šios temos 15-me puslapyje]
Foto 2025.05
Sukame link Bydgoščo
Nors greitkelis S5 Poznanė - Bydgoščas nutiestas prieš 10 ar 13 metų, tačiau trenka atkreipti dėmesį į asfalto lygumą
Comment