Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Seni automobiliai Lietuvoje (iki 1944)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Autobusas Kaune prie Vidaus reikalų ministerijos apie 1939 m.
    Nuotr. Vytautas Augustinas

    https://literaturairmenas.lt/daile/i...-konceptualiau

    Comment


      Willem van de Poll 1934
      Kelias nuo Vilniaus link Kauno Lenkijos pusėje

      Polska 1934 w obiektywie Holendra
      https://wyborcza.pl/alehistoria/1,12..._Holendra.html

      Comment


        Mečys Brazaitis (1903-1952) - vienas iš nedaugelio dar prieš II pasaulinį karą pradėjusių fotografuoti spalvotai
        M.Brazaičio automobilis “Autounion” (dabar “Audi”).
        Už vairo – Liuda Žemaitytė. Kaunas, 1938 m.
        „Atvažiavau iš Kauno į Ukmergę per 50 minučių“, - artimiesiems gyrė kabrioleto privalumus M.Brazaitis.

        http://maps4u.lt/lt/viewpage.php?page_id=8

        Comment


          Lengvasis automobilis „Buick“ ir autobusas „Mercedes-Benz“ Kaune, 1936 m.

          Nuotr. iš knygos „Lietuvos kelių policijai 80“
          https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...ima-221-596459

          Comment


            Potvynis Kaune 1931 m. balandžio 14-16 d.

            KTU muziejaus virtuali paroda "Mes prie Nemuno užaugę"
            https://muziejus.ktu.edu/muziejaus_v...nemuno-uzauge/

            Comment


              Manau, kad data klaidinga, tokie valstybiniai registracijos numeriai buvo išduodami nuo 1932m iki 1936m.

              Comment


                Auf dem Wege Abeli–Subat
                Kelyje Obeliai-Subate, apie 1915 m.

                Kretingos muziejus Inv. Nr. KM IF 7802/225
                Fotografas Otto Liesmann
                https://www.limis.lt/eksponatai/perz...LBchZ&s_ind=33

                Comment


                  Lenkijos prezidento Ignaco Mościckio viešnagė Vilniuje 1930 m. birželio mėn. 14-20 d.

                  Atsisveikinimas po apsilankymo Lukiškių mečetėje
                  Užrašas Selam Alajkum

                  https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/...ednostka_cur=2

                  Comment


                    Pilviškiai, 1941 m.

                    ebay.de

                    Comment


                      Karvys - dvaro rūmai, dab. Vilniaus rajonas.

                      ebay.de


                      Kažkodėl nerandu lietuviškuose portaluose jo nuotraukų ir aprašymo. https://www.radzima.org/eng/object-photo/5606.html

                      Comment


                        O koks ten automobilis/autobusas?
                        Miestai ir architektūra - http://www.miestai.net

                        Comment


                          Mečys Brazaitis - vienas iš spalvotosios fotografijos pradininkų (kartu su Steponu Kolupaila)

                          Išvyka prie Puntuko. 1941 rugpjūtis
                          Ukmergės koklių fabriko sunkvežimis su dujų generatoriumi. Kurui naudojo malkas.

                          http://www.plienosparnai.lt/e107_plu...pic.php?4007.0

                          Comment


                            1932 m. liepos mėn. 8-9 d. vyko auto/moto lenktynės "Aplink Lietuvą" ( Nuotrauka iš Kauno miesto muziejaus )

                            Click image for larger version  Name:	Kaunas.Lenktynių Aplink Lietuvą starto-finišo vieta KMM.jpeg Views:	265 Size:	174,1 kB ID:	1838485
                            Click image for larger version  Name:	image_104468.jpg Views:	272 Size:	174,1 kB ID:	1842559
                            Paskutinis taisė Romas; 2020.11.28, 10:52. Priežastis: Sumažinta kopija
                            Keliauju per Lietuvą

                            Comment


                              Tarpukario Lietuvos kariuomenės sumkvežimiai
                              1919 m. sausio 30 dieną buvo įsteigtas pirmasis Lietuvos kariuomenės transporto junginys – automobilių junginys. (....) 1919 metais automobilių batalione buvo 21 sunkvežimis, 1919 m, spalio 22 dieną įsteigtos Centrinės armijos dirbtuvės. 1920 metais Lietuvos kariuomenėje jau buvo apie 170 automobilių.(...)
                              Pirmąjį valstybingumo dešimtmetį kariuomenės transportas savo įvairove buvo panašus į skubiai įsteigtą technikos muziejų ir sunkiai tenkino reguliariosios kariuomenės poreikius.

                              Naujos technikos įsigyti Lietuva galėjo tik tada, kai sustiprėjo jos ekonomika. 1929 metais buvo nupirktos net 24 naujos „Fiat 507 F-A“ važiuoklės, o krovininiai kėbulai bei kabinos toliau buvo gaminama vietoje.
                              1934 metais Lietuvos kariuomenė turėjo 206 automobilius ir motociklus.(...)

                              Vieni pirmųjų Lietuvos kariuomenės sunkvežimių.
                              1926 m. prie Marijampolės

                              Nuotrauka iš „Senų vežimų“ klubo archyvo.

                              https://www.santaka.info/?sidx=10771

                              Comment


                                Vilniaus Stepono Batoro universiteto studentai 1923-1928 m.

                                Dawne Wilno na fotografiach autorów nieznanych
                                http://polskidom.lt/pl/events/wystaw...ow-nieznanych/
                                https://www.scribd.com/document/4873...row-nieznanych

                                Comment


                                  Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                  Mečys Brazaitis - vienas iš spalvotosios fotografijos pradininkų (kartu su Steponu Kolupaila)

                                  Išvyka prie Puntuko. 1941 rugpjūtis
                                  Ukmergės koklių fabriko sunkvežimis su dujų generatoriumi. Kurui naudojo malkas.

                                  http://www.plienosparnai.lt/e107_plu...pic.php?4007.0
                                  Data neteisinga. Karo metu taip laisvai niekas negalėjo važinėti, o ir techniką jei ne tarybinė armija, tai vokiečiai turėjo rekvizuoti...

                                  Comment


                                    Data manau teisinga, nes:

                                    1941 m. rugpjūčio mėn. 18 d. spaudoje buvo paskelbta apie Lietuvos generalinio komisaro von Rentelno devynių tarėjų komandos sudarymą. Laikinoji vyriausybė nustojo veikti, buvo pradėta formuoti nauja administracinė vietos valdžios struktūra. Buvo naikinamos ministerijos, o vietoj jų steigiamos atitinkamos valdybos.

                                    Rugpjūčio 6 d.generalinis komisaras von Rentelnas patvirtino Privatiniam automašinų susisiekimui tvarkyti nuostatus. „Pirmame paragrafe skelbta, kad privatinių automašinų susisiekimas Lietuvoje iki atskiro parėdymo sustabdomas. Išimtinais atvejais gali būt leidžiamas susisiekimas automašinomis, tai yra lengvais automobiliais, sunkvežimiais, autobusais ir motociklais civilinės valdžios reikalams, sanitarija ir krašto ūkio tikslams“.

                                    Eismo reikalams naudojami automobiliai gaudavo naują registravimo numeracijos ženklą: RO (Reichskomissar Ost) su penkių skaičių kombinacija, ir ypatingą Generalinio komisaro Kaune išduotą leidimą, kuris turėjo būti tvirtinamas matomoje vietoje ant automobilio priekinio lango stiklo. Didžiausias greitis miestų ribose buvo nustatytas 40 km/h, o už miesto ribų – 60 km/h.

                                    Viena iš svarbiausių autotransporto veiklos ir darbo sąlygų buvo apsirūpinimas kuru. Karo sąlygomis kuras buvo limituotas, buvo išduodami griežtai kontroliuojami leidimai kurui įsigyti. Pagal juos galima buvo išsipirkti kuro pirkimo bonus (talonus). Tuo metu 100 litrų benzino kainavo 40 RM, gazolio – 27,1 RM, o litras alyvos – 1,4 RM.

                                    Comment


                                      Vytauto prospektas. Katafalkas stovi ties Karmelitų kapinėmis, kitoje gatvės pusėje matyti Lenkų gimnazija. O kairėje kapinės. Kokios kapinės toje vietoje buvo? Nuotrauka daryta 1935-1940 m.

                                      Click image for larger version  Name:	Kaunas. Vytauto pr. prie kapinių. tarpuk. fb.jpg Views:	1171 Size:	476,1 kB ID:	1865570

                                      Click image for larger version  Name:	image_107615.jpg Views:	196 Size:	476,1 kB ID:	1865601


                                      facebook.com
                                      Paskutinis taisė Romas; 2021.10.09, 21:11. Priežastis: Kopoja iš temos "Smetoninis Kaunas". Sumažintas dublis
                                      Keliauju per Lietuvą

                                      Comment


                                        Lenkijos geležinkelių (PKP) Vilniaus geležinkelių direkcijos sunkvežimis prie elektrinės per didįjį Vilniaus potvynį
                                        1931m. balandis.

                                        Budownictwo w Wilnie międzywojennym – przewodnik chronologiczny (cz. 1)
                                        http://www.wilnoteka.lt/artykul/budo...ologiczny-cz-1

                                        Comment


                                          Juozas Daubaras (1895–1982)
                                          Motociklas Vabalninko apylinkėse (Biržų apskr.) apie 1930 m.

                                          https://www.15min.lt/media-pasakojim...etrasciai-1448

                                          Bronius Šidla (1902–1973)
                                          Mopedas Biržų rajone apie 1950-1959

                                          https://www.15min.lt/media-pasakojim...-lietuvos-1524
                                          Paskutinis taisė Romas; 2022.02.13, 18:41. Priežastis: Straipsnyje klaidingai buvo priskirta autorystė V.Daubarui

                                          Comment

                                          Working...
                                          X