Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Naujas Vilniaus gatvių standartas (nuo 2021.10)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [VLN] Naujas Vilniaus gatvių standartas (nuo 2021.10)

    Panasu Vilnius pasitvirtino sau naujus gatviu standartus, kazkaip uzkliuna "Shared Space" kazkoks naujas standartas. Kiek toks gatves skersinis profilis yra legalus pagal STR'a, na niekaip nesugebu rasti..... Gal kas susidure ir gali uzvesti ant kelio ?

    #2
    Šitas standartas pastatytas ant STR gatvių kategorijų. Tai viskas kaip ir ok.

    Comment


      #3
      Parašė Creatium Rodyti pranešimą
      Šitas standartas pastatytas ant STR gatvių kategorijų. Tai viskas kaip ir ok.
      konkreciai ant Ds kategorijos, gal galima konkreciau? Ir dar klausimas ar galima pvz. D kategorijos gatve pagal bendraji plana pakeisti i "Shared Space" ? Suprantu "Shared Space" kur tarp RL maziau nei 12 metru, bet kai RL 15 ar daugiau metru kazkaip keistoka.
      Paskutinis taisė Vaikis_; 2022.01.27, 16:27.

      Comment


        #4
        Tai raudonųjų linijų plotis neapibrėžia gatvės kategorijos. Tad tai visiškai nedaro įtakos.

        Comment


          #5
          Parašė Creatium Rodyti pranešimą
          Tai raudonųjų linijų plotis neapibrėžia gatvės kategorijos. Tad tai visiškai nedaro įtakos.
          Na bent minimalus RL yra nurodomi prie gatviu kategoriju kiek maciau. Tai teisingai spejau jog 'Shared Space" atitinka Ds ?

          Comment


            #6
            Visos D kategrijos gatvės gali būti "shared space" (liet. bendro naudojimo). Užtenka važiuojamosios dalies plotį numatyti pagal reglamentą ir pastatyti kelio ženklą Nr. 552 "Gyvenamoji zona".

            Beje, Vilniaus gatvių standartas nėra patvirtintas.

            Comment


              #7
              Parašė Kaid Rodyti pranešimą
              Visos D kategrijos gatvės gali būti "shared space" (liet. bendro naudojimo). Užtenka važiuojamosios dalies plotį numatyti pagal reglamentą ir pastatyti kelio ženklą Nr. 552 "Gyvenamoji zona".

              Beje, Vilniaus gatvių standartas nėra patvirtintas.
              Vakar turejau pokalbi su kolega, jie kaip tik projektuojasi pagal "shared space" kelia privaciu gyvenamuju namu kvartale ir kas uzkliuvo jog Vilniaus savivaldybei geriau daugiau trinkeliu nei asfalto. Ekonomiskumo aspektas jau labai abejotinas. Tai kas cia per hibridinis kelio modelis su asfalto ir trinkeliu dangomis ? O jus dar sakot jog Vilniaus gatviu standartas nepatvirtintas, panasu jog ir nereikia tvirtinti jeigu savivaldybe diktuoja savo salygas pagal parama keliams 50/50. Mes irgi privaciu gyvenamuju kvartale planuosime vietinius keliukus, bet trinkeles + asfaltas vaziuojamoje dalyje kazkaip nezavi visos bendruomenes.

              Comment


                #8
                Parašė Vaikis_ Rodyti pranešimą

                Vakar turejau pokalbi su kolega, jie kaip tik projektuojasi pagal "shared space" kelia privaciu gyvenamuju namu kvartale ir kas uzkliuvo jog Vilniaus savivaldybei geriau daugiau trinkeliu nei asfalto. Ekonomiskumo aspektas jau labai abejotinas. Tai kas cia per hibridinis kelio modelis su asfalto ir trinkeliu dangomis ? O jus dar sakot jog Vilniaus gatviu standartas nepatvirtintas, panasu jog ir nereikia tvirtinti jeigu savivaldybe diktuoja savo salygas pagal parama keliams 50/50. Mes irgi privaciu gyvenamuju kvartale planuosime vietinius keliukus, bet trinkeles + asfaltas vaziuojamoje dalyje kazkaip nezavi visos bendruomenes.
                Kur Jūs radote kažkokį asfaltas+trinkelės modelį?
                Trinkelių danga sukuria lėtesnį eismą ir neišskiria erdvės tik automobiliais. Kitas dalykas, prireikus tvarkyti tinklus, papraščiau ir pigiau perkloti trinkeles, nei lopyti asfaltą ir po to turėti visą asfalto spalvų paletę gatvėje.
                Paskutinis taisė Kaid; 2022.01.28, 13:38.

                Comment


                  #9
                  Parašė Kaid Rodyti pranešimą

                  Kur Jūs radote kažkokį asfaltas+trinkelės modelį?
                  Trinkelių danga sukuria lėtesnį eismą ir neišskiria erdvės tik automobiliais. Kitas dalykas, prireikus tvarkyti tinklus, papraščiau ir pigiau perkloti trinkeles, nei lopyti asfaltą ir po to turėti visą asfalto spalvų paletę gatvėję.
                  radau butent pas kolega toki modeli, jiems projektuotojas toki persa, o savivaldybe sako mazai trinkeliu dar O ka perkloti reikia jeigu projektuojama nauja gatve kurios vaziuojamoje dalyje nebus jokiu tinklu? Suprantu kur tinklai jau seni ir egzistuojantys ar koks senamestis. Ar cia tokiu principu siulote projektuoti kaip vakariniame aplinkelyje kur sulinio dangciai "papuoliai" ties ratais ? Na ir kitas aspektas, sunkiasvores trasnporto priemones bei trinkeles kazkaip visai nesiderina ypac jeigu teritorija nera pilnai uzstatyta gyvenamaisiais namais ir dar planuojama statybu.

                  Comment


                    #10
                    Parašė Vaikis_ Rodyti pranešimą

                    radau butent pas kolega toki modeli, jiems projektuotojas toki persa, o savivaldybe sako mazai trinkeliu dar O ka perkloti reikia jeigu projektuojama nauja gatve kurios vaziuojamoje dalyje nebus jokiu tinklu? Suprantu kur tinklai jau seni ir egzistuojantys ar koks senamestis. Ar cia tokiu principu siulote projektuoti kaip vakariniame aplinkelyje kur sulinio dangciai "papuoliai" ties ratais ? Na ir kitas aspektas, sunkiasvores trasnporto priemones bei trinkeles kazkaip visai nesiderina ypac jeigu teritorija nera pilnai uzstatyta gyvenamaisiais namais ir dar planuojama statybu.
                    O tai kur tie tinklai? Ore?
                    Nieko nesuprantu, tai to kvartalo gyventojai vietoj automobilių naudoja sunkvežimius, kad tokie nuogastavimai?
                    Kad per dieną prvažiuos vienas sunkvežimis, tai nieko neatsitiks toms trinkelėms. Ir jei jums nesiderina trinkelės ir sunkiasvoriai, tai pasižvalgykite, kokias dangas naudoja šiuolaikiniai logistikos sandeliai.

                    Comment


                      #11
                      Trinkelių prašo, nes shared space reiškia bendrą eismą. Trinkelės tą labai gerai pabrėžia. Taip pat trinkelės padeda lėtinti eismą. O esmė - mažesnė apkrova tinklams, nes trinkelės leidžia susigerti vandeniui.

                      Iš principo visos mažos gatvės turėtų būti tik iš trinkelių, ne asfalto.

                      Comment


                        #12
                        Vienintelis trinkeliu minusas tai nepritaikymas paspirdukams. Bet normaliose salyse yra saligatviai vezimeliams - tokios juostos is plyteliu ar betono ploksciu kuriomis butu patogu prastumti vaiku vezimeli ar bagaza.

                        Comment


                          #13
                          Trinkelės dar gerai tuo, kad tiesiant / taisant komunikacijas, jas gali išrinkti ir vėl surinkti.

                          Comment


                            #14
                            Vis laukiu senamiesčio gatvių standarto (gal praleidau šių standartų aprašyme?), kuris galėtų būti maždaug toks:

                            Darbų eiga turėtų būti maždaug tokia:

                            1. Suformuluojamos senamiesčio gatvių atnaujinimo gairės turėtų būti ruošiamos kartu su senamiesčio eismo keitimo gairėmis:
                            - Tranzitinio eismo iškėlimas.
                            - Kuo didesnis senamiesčio gatvių, išskyrus senamiesčio žiediniam apvažiavimui skirtas gatves, išautomobilizavimas.
                            - Kuo didesnio gatvių kiekio prioretizavimas pėsčiųjų ir dviračių eismui. Auto eismas vyksta kartu su minėtais dalyviais. Pilies gatvė - geras pavyzdys, kuris turėtų būti taikomas beveik visam senamiesčiui.

                            2. Parengiamos senamiesčio apvažiavimo ir kilpinio eismo schemos.

                            3. Gatvės rekonstruojamos:
                            - lietvamzdžiai pajungiami į lietaus / buitinės kanalizacijos vamzdynus. Kur reikia, tiesiami vamzdynai.
                            - šalinamas asfaltas, vietoje jo klojamos trinkelės ar panaši danga(galima galvoti tiesti virš bruko, taip jį paliekant / išsaugant bei eismo juostų paviršių sulyginant su šaligatvių paviršiumi, kad nebūtų jokių kliuvinių – bortelių ir taip toliau).
                            - ten, kur eismo juostų asfalto dangą keičiant į trinkeles reikia atlikti šaligatvių koregavimus (pločių keitimas ir taip toliau), - atliekami koregavimai, kad šaligatvių paviršius būtų viename lygyje su eismo juostomis.
                            - visi atskiri dviračių takai, atskiri šaligatviai šalinami ir viskas apjungiama į vieną lygį. Visas eismas vyksta kartu.
                            - g/b stulpai keičiami į estetiškus, statomi racionaliose vietose. Nuo namų fasadų, turinčių architektūrinę vertę, siekiama nuimti troleibusų kontaktinius laidus ir kabinti ant kontaktinio tinklo stulpų. Jei tokios galimybės nėra, arba tai daryti būtų neracionalu – ant pastatų kabinamiems kontaktiniams tinklams turi būti įrengta vibraciją nugesinančios priemonės.
                            - per dideli ženklai keičiami į mažus, nevietoje stovintys stulpai perstatomi arba galvojama apie kitokius kabinimo būdus. Kur galima, gatvių šviestuvus bei ženklus kabinti ant fasadų, arba kelio ženklus įrengti ant stulpų, kurie būtų prie pat pastatų kokia 5-10 cm atstumu nuo jų.

                            Jei pinigų neužtenka rekonstrukcijai - juos kaupti kol užteks. Jei tai privataus investuotojo lėšos – galioja tos pačios kaupimo gairės.

                            Comment


                              #15
                              Parašė Kaid Rodyti pranešimą

                              O tai kur tie tinklai? Ore?
                              Nieko nesuprantu, tai to kvartalo gyventojai vietoj automobilių naudoja sunkvežimius, kad tokie nuogastavimai?
                              Kad per dieną prvažiuos vienas sunkvežimis, tai nieko neatsitiks toms trinkelėms. Ir jei jums nesiderina trinkelės ir sunkiasvoriai, tai pasižvalgykite, kokias dangas naudoja šiuolaikiniai logistikos sandeliai.
                              Tinklai sone, o ne po vaziuojama dalimi, ar jus siulote projektuoti po vaziuojama dalimi net RL esant daugiau nei 15 metru plocio ? Tamstai siulau pasivazineti po kvartalus kur vyksta statybos, nes itariu toliau savo kiemo nieko nematot, is tu jusu trinkeliu nieko nebeliks ir is tarpu galesit moli krapstyti. Matau kaip savivaldybe uzsluoja naujom atsijom po keliu metu visa plota . Juolab kiek matau vystomu nauju sklypu individualiai statybai kazkaip niekur keliu tiesimui netenka matyti trinkeliu, dominuoja asfalto dangos, negi vystytojai ant tiek kvaili ir renkasi brangesni sprendima ?

                              Comment


                                #16
                                Renkasi pigesnį, nes taip yra pigiau short-term. Trinkelių danga brangesnė, bet turi daugiau privalumų. Statytojai nemąsto apie tokius dalykus, kaip natūralių vandens rezervų papildymas pro laidžias dangas, vietoje vandens surinkimo ir išleidimo į upę už 20 km. O savivaldybė turi mąstyti. Todėl ir reikalauja trumpuoju laikotarpiu brangesnio sprendimo.

                                Comment


                                  #17
                                  Parašė Vaikis_ Rodyti pranešimą

                                  Tinklai sone, o ne po vaziuojama dalimi, ar jus siulote projektuoti po vaziuojama dalimi net RL esant daugiau nei 15 metru plocio ? Tamstai siulau pasivazineti po kvartalus kur vyksta statybos, nes itariu toliau savo kiemo nieko nematot, is tu jusu trinkeliu nieko nebeliks ir is tarpu galesit moli krapstyti. Matau kaip savivaldybe uzsluoja naujom atsijom po keliu metu visa plota . Juolab kiek matau vystomu nauju sklypu individualiai statybai kazkaip niekur keliu tiesimui netenka matyti trinkeliu, dominuoja asfalto dangos, negi vystytojai ant tiek kvaili ir renkasi brangesni sprendima ?
                                  Tai jūs ir pasivažinėkite po Lietuvą ir pasižvalgykite po kvartalus kur įrengtos trinkelių dangos.
                                  Pats gyvenau kvartale, kur buvo trinkelių dangos ir jokių minusų nebuvo, tuo labiau nieko neatsitiko nuo sunkvežimių ir triašių šiukšliavėžių.
                                  Asfaltą daro vystytojai, nes greita ir pigu, skelbimuose po to giriasi, kad užasfaltavo gruntkelį.
                                  Ir gal galite pasidalinti tuo super kvartalu, kur tinklus sugrūdo šone?
                                  Paskutinis taisė Kaid; 2022.01.30, 20:43.

                                  Comment


                                    #18
                                    Parašė Kaid Rodyti pranešimą

                                    Tai jūs ir pasivažinėkite po Lietuvą ir pasižvalgykite po kvartalus kur įrengtos trinkelių dangos.
                                    Pats gyvenau kvartale, kur buvo trinkelių dangos ir jokių minusų nebuvo, tuo labiau nieko neatsitiko nuo sunkvežimių ir triašių šiukšliavėžių.
                                    Asfaltą daro vystytojai, nes greita ir pigu, skelbimuose po to giriasi, kad užasfaltavo gruntkelį.
                                    Ir gal galite pasidalinti tuo super kvartalu, kur tinklus sugrūdo šone?
                                    Vazinejau ir maciau jog is ju nieko nelike.....Kaip sakiau atsijos pacios "uzsisluoja"....

                                    Comment


                                      #19
                                      Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                                      Renkasi pigesnį, nes taip yra pigiau short-term. Trinkelių danga brangesnė, bet turi daugiau privalumų. Statytojai nemąsto apie tokius dalykus, kaip natūralių vandens rezervų papildymas pro laidžias dangas, vietoje vandens surinkimo ir išleidimo į upę už 20 km. O savivaldybė turi mąstyti. Todėl ir reikalauja trumpuoju laikotarpiu brangesnio sprendimo.
                                      Lietaus kanalizacija atskiras klausimas ir Vilniaus miesto savivaldybe cia stebina neukiskumu, kai projektuojamos naujos gatves ir nenumatoma jog ir aplinkines galetu pasinaudoti lietaus kanalizacija. Kokius jus cia rezervus norit pildyti ?

                                      Comment


                                        #20
                                        Parašė Vaikis_ Rodyti pranešimą

                                        Lietaus kanalizacija atskiras klausimas ir Vilniaus miesto savivaldybe cia stebina neukiskumu, kai projektuojamos naujos gatves ir nenumatoma jog ir aplinkines galetu pasinaudoti lietaus kanalizacija. Kokius jus cia rezervus norit pildyti ?
                                        Natūralaus vandens rezervai - po žeme esančios natūraliai susiformavusios gėlo vandens sankaupos, kur renkasi pro paviršių prasiskverbiantis vanduo. Tą vandenį Lietuvoje naudoja labai plačiai - dėl to esame labai vertinami už geriamo vandens kokybę. Miestuose didelis vandens naudojimas tampa problema, nes tie natūralūs rezervai yra naudojami, bet gerokai mažiau papildomi dėl miestuose esančių kietųjų dangų ir vandens surinkimo sistemų.

                                        Kitas dalykas, kad natūraliai susigeriančio vandens nereikia surinkinėt dirbtinėmis sistemomis. Taigi galima projektuoti ir naudoti mažesnio pajėgumo kanalizaciją.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X