Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių mokesčiai ir kelių priežiūros finansavimas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

    Kas čia iš viso per argumentas? Pinigai eina į bendrą katilą ir po to yra išdalinami ten kur reikia, įskaitant ir kelių priežiūrą.

    Tai problema, jeigu sumokame kaimynams - reikia didinti ne akcizą, o kitus mokesčius, kaip taršos ar kelių mokesčius, t. y. tuos kurių Lenkijoje nuvažiavęs neapeisi.
    Kiekvienas naujas mokestis šiaip turi turėti argumentą, kam ir dėl ko įvedamas, na gal išskyrus pvz PVM, kuris be apibrėžtos paskirties. Kitaip kam reikalinga ta biurokratija... jei viskas pilnai keliauja į bendrą katilą, dedam atitinkamą procentą visiems nuo gaunamų pajamų, užvardiname "valstybės išlaidoms" ir susimokam. Visi, visiems ir už viską...
    Tai pvz kam tada visiems reikia knisti protą, kad ir su NT mokesčiu, įvedimo argumentai vieni... tai lyg ir gynybai reikia, bet lyg atiduosim savivaldybėms.
    Ar tas pats nenutiktų ir su kelių mokesčiu, įsivedam susimokam, o keliai ir toliau prastėja, nes tuos pinigus pravalgom ar kaip kokiam Panevėžy vidurį laukų kuriam parką Panevėžyje planuojama įkurti naują parką.
    Na negautos pajamos viršūnėlėms kol kas neatrodo problema... nesusirenkame iš pravažiuojančių, susirinksim iš savų, argi čia bėda.

    Comment


      Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
      Kiekvienas naujas mokestis šiaip turi turėti argumentą, kam ir dėl ko įvedamas, na gal išskyrus pvz PVM, kuris be apibrėžtos paskirties. Kitaip kam reikalinga ta biurokratija... jei viskas pilnai keliauja į bendrą katilą, dedam atitinkamą procentą visiems nuo gaunamų pajamų, užvardiname "valstybės išlaidoms" ir susimokam. Visi, visiems ir už viską...
      Jei nebūtų bendro katilo, Lietuvoje asfaltas būtų tik Vilniaus oro uoste. Dėl lankstumo paskirstyti ir eina viskas bendrai, ar čia kažkoks naujas negirdėtas konceptas? O jau po to galima žiūrėti, kuris sektorius už save nesusimokėjo ir kurį sektorių reiktų labiau apmokestinti.

      Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
      Tai pvz kam tada visiems reikia knisti protą, kad ir su NT mokesčiu, įvedimo argumentai vieni... tai lyg ir gynybai reikia, bet lyg atiduosim savivaldybėms.
      NT mokestis pasaulyje yra skirtas savivaldybių finansavimui, tik pas mus jį plėtė bendrame projekte dėl lėšų gynybai, užtat gavosi 50/50 savivaldybėms ir gynybai.

      Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
      Ar tas pats nenutiktų ir su kelių mokesčiu, įsivedam susimokam, o keliai ir toliau prastėja, nes tuos pinigus pravalgom ar kaip kokiam Panevėžy vidurį laukų kuriam parką Panevėžyje planuojama įkurti naują parką.
      Na negautos pajamos viršūnėlėms kol kas neatrodo problema... nesusirenkame iš pravažiuojančių, susirinksim iš savų, argi čia bėda.
      Nereikia į kelių ar taršos mokestį žiūrėti kaip į naują - tai yra to pačio kuro akcizo tęsinys, nes akcizų didinti laisvės nėra (nes yra Lenkija ir Latvija su savo kolonėlėmis), o ir kuro rūšys keičiasi toliau nuo įprastų. Akcizas nuo mokesčio už privilegiją keliauti turi pereiti į privilegiją naudoti dūminantį šlamštą prie kurio prisidėtų dar ir taršos mokestis, o kelių mokestis taptų nauju mokesčiu skirtu kelių priežiūrai, kurį mokėtų visi važinėtojai. Dar siūlyčiau mokestį už įvažiavimą į Lietuvos didmiesčius, kaip kokiam Bergene kur jau gan tiesiogiai jis nukreipiamas į viešąjį transportą.

      Comment


        Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
        Kas čia iš viso per argumentas? Pinigai eina į bendrą katilą ir po to yra išdalinami ten kur reikia, įskaitant ir kelių priežiūrą.
        Kiek pamenu seniau akcizas būdavo teoriškai skirtas kelių priežiūrai. Po to visaip karpė ir vis mažesnė jo dalis likdavo keliams. Po to dar buvo kažkoks įdomus teismų sprendimas, kad mokesčių pinigai privalo eit į bendrą katilą ir negali būti tiesiogiai skirti vienam ar kitam reikalui. Ir tik tada kaip rašai pradėjo eit į bendrą katilą.

        Comment


          Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

          Ča tokia mėgstama runkelių linija kai kalbama apie mokesčius, jog ale gali būti tik vienas mokestis. Vienas mokestis ir galėtų būti, tik tuomet visi važiuotų piltis kuro į Lenkiją ir Latviją, nes litras benzino kainuotų 3 eurus. Užtat reikia tą mokestį paimti kitais būdais, pvz. per kelių mokesčius, metinius taršos mokesčius.
          Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
          Nereikia į kelių ar taršos mokestį žiūrėti kaip į naują - tai yra to pačio kuro akcizo tęsinys,

          Nu tai tęsiam toliau - dar galim kokį padangų mokestį sugalvot, nes gi padangos tiesiogiai su asfaltu susijusios.

          Comment


            Parašė Nitro Rodyti pranešimą
            Nu tai tęsiam toliau - dar galim kokį padangų mokestį sugalvot, nes gi padangos tiesiogiai su asfaltu susijusios.
            Žinoma galima, esmės, jog tai yra mokestis už važinėjimą automobiliu, nekeičia, o tai ir yra šitų mokesčių tikslas. Kad ir prenumeratą automobiliu pagaunamoms FM bangoms įvesti.

            Comment


              Kelių mokesčiai sakyčiau gerai nes skirtingi keliai reikalauja skirtingos priežiūros. Nereikia apmokestinti rajono keliukų, miestų gatvių, bet pagr. keliai kur daug tranzito, ypač autostrados manau turėtų turėt apmokestinimą. Autostrados iš vis yra brangus malonumas, ir nepabėgsim kad gėda važiuot provėžuota lopais nusėta autostrada. Dar žiauriau pasakysiu, reikalus taisytų naudojimasis VT, sumažintų automobilių apkrovą ant kelio, mažiau dėvėtųsi kelias

              Akcizas matyt ir liks bendriems valstybės reikalams apmokestinti kartu su kitais mokesčiais, kažkiek aišku, padėtų tvarkyti visokius trečiaeilius kelius ir gatves, bet čia ir pačių savivaldybių turtingumo klausimas. Kuo toliau tuo labiau savivaldybių ekonomika bus svarbi norint iš vis turėt kažkokią prižiūrimą infra.

              Comment


                Galim dar įvest "kuro užsipylimo" mokestį, kaip abonimentinis vienkartinis - sumoki įvažiuodamas į degalinę. Surinktus pinigus galėtume skirti dviračių takams tiesti.

                Comment


                  Aš tai siūlyčiau uždėti bendrai, teisių turėjimo mokestį. Kokia 10 tūkst. metams. Visiems kitiems mokesčius galima visai atšaukti (įskaitant PVM), tegul automobilistai kenčia. Jie gi kalti dėl visų didžiausių mūsų valstybės problemų.

                  Comment


                    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
                    Aš tai siūlyčiau uždėti bendrai, teisių turėjimo mokestį. Kokia 10 tūkst. metams. Visiems kitiems mokesčius galima visai atšaukti (įskaitant PVM), tegul automobilistai kenčia. Jie gi kalti dėl visų didžiausių mūsų valstybės problemų.
                    Bet tada reikia įvesti batų mokestį, nes batai gadina šaligatvius. Galima tą mokestį būtų tiesiogiai naudoti pėsčiųjų infrastruktūrai prižiurėti.

                    Comment


                      Parašė goolfietis Rodyti pranešimą

                      Bet tada reikia įvesti batų mokestį, nes batai gadina šaligatvius. Galima tą mokestį būtų tiesiogiai naudoti pėsčiųjų infrastruktūrai prižiurėti.
                      Nereikia, gi pats matai jog senieji pėsčiųjų ir vežimų keliai iš Romos imperijos puikiai išsilaikę, o nuo automobilių ir fūrų - žopa per pusmetį.

                      Comment


                        Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
                        Aš tai siūlyčiau uždėti bendrai, teisių turėjimo mokestį. Kokia 10 tūkst. metams. Visiems kitiems mokesčius galima visai atšaukti (įskaitant PVM), tegul automobilistai kenčia. Jie gi kalti dėl visų didžiausių mūsų valstybės problemų.
                        Angliškai ir taip teisės yra Driving License, tai galima už licenciją ir susimokėti Šiaip geriau apmokestinti automobilius, nes naudojamos ar nenaudojamos teisės užima centimetrus, o automobilis, nors ir retai naudojamas, nėra mažas daiktas.

                        Comment


                          Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

                          Angliškai ir taip teisės yra Driving License, tai galima už licenciją ir susimokėti Šiaip geriau apmokestinti automobilius, nes naudojamos ar nenaudojamos teisės užima centimetrus, o automobilis, nors ir retai naudojamas, nėra mažas daiktas.
                          Tai ir lietuviškai yra vairuotojo(s) pažymėjimas. Čia tik mūsų automarozinėj kultūroj, žmogus be vairuotojo pažymėjimo yra beteisis.

                          Comment


                            Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
                            Aš tai siūlyčiau uždėti bendrai, teisių turėjimo mokestį. Kokia 10 tūkst. metams. Visiems kitiems mokesčius galima visai atšaukti (įskaitant PVM), tegul automobilistai kenčia. Jie gi kalti dėl visų didžiausių mūsų valstybės problemų.
                            O jei uždėsim debiliškų komentarų mokestį, ekonomiškai aplenksim Vokietiją per pirmus metus.

                            Comment


                              Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

                              O jei uždėsim debiliškų komentarų mokestį, ekonomiškai aplenksim Vokietiją per pirmus metus.
                              Dar reikia mokesčio už pasipiktinimą dėl siaurinamų gatvių. Tada būsime tikrai ekonomika Nr. 1

                              Tada bus pinigų ir geležinkeliams, ir keliams, ir gynybai, ir sveikatos apsaugai, ir ugdymui, ir socialiniai apsaugai. Net demografija pagerės

                              Comment


                                Parašė rmss Rodyti pranešimą

                                Tai ir lietuviškai yra vairuotojo(s) pažymėjimas. Čia tik mūsų automarozinėj kultūroj, žmogus be vairuotojo pažymėjimo yra beteisis.
                                Reikia iš Lauryno Kasčiūno mokytis. Į Lazdynus su gyventojais (galimais rinkėjais) pasikalbėti atvažiavo, kartu su Valdeliu, autobusu.

                                Comment


                                  BNS / LRT.lt 2025.06.23
                                  Susisiekimo ministras E. Sabutis : plečiamas mokamų kelių tinklas apsaugos nuo sunkiojo transporto žalos
                                  Nuo liepos plečiant mokamų kelių tinklą daugiau nei tūkstančiu kilometrų krašto kelių, susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis viliasi, kad sunkvežimių ir komercinio transporto vairuotojai nebegadins jiems nepritaikytų kelių, kuriais dabar naudojasi nemokamai vengdami mokamų magistralinių kelių.
                                  „Lietuvoje esanti mokamų kelių sistema padeda nesąžiningai vežėjams jos išvengti. Tikrai visi žino tuos kelius, kurie neapmokestinti ir kuriais galima pravažiuoti. Tai sukelia Lietuvai didžiulę problemą, nes tais keliais naudojamasi, už jų naudojimą nėra mokama ir jie yra laužomi. Valstybė neturi papildomo finansavimo, kaip juos suremontuoti, atstatyti“, – žurnalistams pirmadienį kelio Vilnius–Švenčionys–Zarasai atkarpoje netoli Pabradės sakė E. Sabutis.
                                  Šis kelias yra vienas iš 21 krašto kelio, kuriuo važiuojant krovininio ir komercinio transporto vairuotojai turės įsigyti vinjetę.

                                  „Mokamų kelių tinklo praplėtimas yra šioks toks sąžiningumo ir teisingumo atstatymas“, – pabrėžė E. Sabutis.
                                  Anot jo, pajamų iš didesnio mokamo tinklo tikimasi nedaug – apie 4 mln. eurų šiemet, o iš vinječių ketinama surinkti iš viso apie 70 mln. eurų.

                                  Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) direktorius Genius Lukošius sakė, kad LTSA vien šių metų sausį–gegužę nustatė 150 tūkst. atvejų, kai vairuotojai nesumokėjo kelių naudotojo mokesčio. Pasak jo, apie pusė nemokančiųjų yra užsieniečiai. (...)
                                  „Šita kontrolė bus praplėsta, tikrai vykdysime. Reaguojame į gyventojų skundus. Šitas bandymas išvengti mokamų kelių daro didelę žalą kitiems keliams“, – kalbėjo LTSA vadovas.
                                  Mokamų kelių tinklas nuo liepos 1-osios bus išplėstas 1,15 tūkst. kilometrų – iki 2,85 tūkst. km. Dabar vinjetę būtina įsigyti tik važiuojant 19 magistralinių kelių.

                                  https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...ansporto-zalos
                                  BNS / LRT.lt 2025.06.23
                                  Susisiekimo ministras E. Sabutis: praplėtus mokamų kelių tinklą gali brangti tarpmiestinių autobusų bilietai
                                  Ministras Eugenijus Sabutis sako, kad išplėtus mokamų kelių tinklą gyventojams gali brangti tarpmiestinių autobusų bilietai. Jo teigimu, šiuo metu dar nėra rastas bendras sutarimas tarp vežėjų bei politikų.
                                  „Kol kas tokio gero kompromisinio sutarimo aš nematau, kad būtume pasiekę. Iš tikrųjų, tai neremia jie (vežėjai – BNS) šitos sistemos, akivaizdu, kad sunku remti sistemą, kuria galimai pabrangtų tavo verslas arba verslo funkcionavimui tai lemtų didesnius kaštus“, – pirmadienį LRT radijui sakė ministras.
                                  „Galbūt bilietai (gyventojams – BNS) ir pabrangs, bet bet kuriuo atveju valstybėje yra įvairūs kompensavimo mechanizmai, kurie veikia ir dabar“, – pridūrė jis.

                                  Anot E. Sabučio, priėmus atitinkamus sprendimus, kitose Europos šalyse didelių pokyčių neįvyko.
                                  „Atsigręžus į kitas Europos šalis, didelių pokyčių neįvyko įvedus šitą sistemą, aš manau, kad pamatę, truputį visi apsiraminsim“, – sakė ministras.

                                  https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...obusu-bilietai

                                  Comment


                                    BNS 2025.06.25
                                    Seime kelią skinasi Kelių fondas
                                    Seimas po svarstymo pritarė Vyriausybės siūlymui nuo kitų metų įsteigti 400 mln. eurų vertės Valstybinį kelių fondą, kuris bendrą kelių finansavimą padidintų iki beveik 1 mlrd. eurų. Už Valstybinio kelių fondo įstatymo projektą trečiadienį po svarstymo balsavo 94 Seimo nariai, prieš buvo du, o 16 susilaikė. (...)

                                    Daugiausia – iki 200 mln. eurų – į fondą tikimasi surinkti iš sunkiojo transporto kelių rinkliavos informacinės sistemos, vadinamojo e. tollingo, kuris pakeis dabartines vinjetes.
                                    Dar 60 mln. eurų tikimasi gauti iš automobilių registravimo mokesčio, 18 mln. eurų – tokio pat krovininių transporto priemonių mokesčio, dar 30 mln. eurų – iš baudų už Kelių eismo taisyklių pažeidimus ir kelių rinkliavų bei mokesčių už vinjetes nesumokėjimą.
                                    Dar apie 100 mln. eurų fondas galėtų skolintis.

                                    Dabar Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų nepakanka 21 tūkst. kilometrų ilgio kelių tinklo tinkamai priežiūrai, remontui ir plėtrai.
                                    Susisiekimo ministerijos teigimu, Lietuvoje beveik 40 proc. valstybinės reikšmės kelių yra prastos arba labai prastos būklės. Ypač kritinė tiltų ir viadukų būklė – daugiau nei 100 šių statinių yra avarinės būklės.
                                    Ministerijos skaičiavimu, valstybinės ir vietinės reikšmės keliams vien šiemet trūksta apie 1,27 mlrd. eurų, kai iš KPPP 2024-2025 metais skirta po 583 mln. eurų.

                                    Skaičiuojama, kad įsigaliojus Kelių fondui jau kitąmet finansavimas šalies keliams, įskaitant šio fondo ir KPPP lėšas, turėtų siekti beveik 1 mlrd. eurų be Europos Sąjungos paramos.

                                    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...i-keliu-fondas

                                    Comment


                                      Gal kas gali trupai pasakyti, ką šis fondas apart skolinimosi galimybės pakeičia nuo buvusios KPP programos? Čia kažkoks tik perskirstymas. Nes KPPP šaltiniai irgi buvo baudos, kelių naudotojo mokesčiai ir kt. Tik esmė, kad dalis tų įplaukų nukrapštoma kitoms reikmėms. Mano supratimu galima buvo tą patį efektą pasiekti, jei būtų tiesiog mažiau nuimama kitoms reikmėms. Bet ir kelių fondo atsiradimas reiškia, kad kažkur kitur mažės finansavimas, nes KPPP lėšų šaltinius kreipiant į fondą, norint išlaikyti ankstesnį programos finansavimo lygį, reiškiasi reikės nuo kitų šaltinių mažiau nuimti ir daugiau jų palikti KPPP.

                                      Comment


                                        BNS 2025.06.30
                                        Seimas uždegė žalią šviesą Valstybiniam kelių fondui
                                        Seimas pritarė, kad nuo kitų metų būtų steigiamas Valstybinis kelių fondas. Šis specialus fondas turėtų generuoti apie 400 mln. eurų papildomų lėšų keliams, o bendrą jų finansavimą padidintų iki beveik 1 mlrd. eurų.
                                        Paskutiniame pavasario sesijos plenariniame posėdyje pirmadienį už Valstybinio kelių fondo įstatymo projektą balsavo 97 Seimo nariai, prieš nebuvo, o aštuoni susilaikė. (...)

                                        Daugiausia – iki 200 mln. eurų – į fondą tikimasi surinkti iš sunkiojo transporto kelių rinkliavos informacinės sistemos, vadinamojo e. tollingo, kuris pakeis dabartines vinjetes.
                                        Dar 60 mln. eurų tikimasi gauti iš automobilių registravimo mokesčio, 18 mln. eurų – tokio pat krovininių transporto priemonių mokesčio, dar 30 mln. eurų – iš baudų už Kelių eismo taisyklių pažeidimus ir kelių rinkliavų bei mokesčių už vinjetes nesumokėjimą. Dar apie 100 mln. eurų fondas galėtų skolintis.

                                        https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...m-keliu-fondui

                                        Comment

                                        Working...
                                        X