Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Eismo kultūra ir saugumas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
    Todėl pradėt mastyt rikiuotis reik šiek tiek anksčiau, neįleis vienas piktas, įleis kitas pareigingas. Ir eilė tikrai judės sklandžiau, nei šiaip dabar.
    Absurdas ir idiotizmas. Rikiuotis reikia pačioje juostos pabaigoje, kad visi susirikiuotų proporcija 50/50, t.y. vienas iš vienos juostos, kitas iš kitos. Kai mūsų "protingieji kurmiai" rikiuojasi, o kiti ileidžia dar iki pačio susiaurėjimo, tai gaunasi jog pro blokuotą juostą pravažiuoja 70 proc. srauto, o pro tą į kurią rikiuojamasi 30 proc., nes tas anksčiau ilindęs, pačioje pabaigoje dar kažką įleis kaip ir priklauso pagal KET.

    Comment


      Parašė sleader Rodyti pranešimą

      Absurdas ir idiotizmas. Rikiuotis reikia pačioje juostos pabaigoje, kad visi susirikiuotų proporcija 50/50, t.y. vienas iš vienos juostos, kitas iš kitos. Kai mūsų "protingieji kurmiai" rikiuojasi, o kiti ileidžia dar iki pačio susiaurėjimo, tai gaunasi jog pro blokuotą juostą pravažiuoja 70 proc. srauto, o pro tą į kurią rikiuojamasi 30 proc., nes tas anksčiau ilindęs, pačioje pabaigoje dar kažką įleis kaip ir priklauso pagal KET.
      Na na.. o dabar kas? Ne idiotizmas? Pirma juosta juda normaliai su įleidžiamais į tarpus. Tai ne, atsiranda juodas džipas, "įjungia skersą" ir deda per šoną iki galo. Ten koks suerzintas nepalieka tarpo, tad ponui antroje juostoje tenka sustoti. Tada sekantis judantis pirma juosta stabteli, kad šį įleistų. VISKAS... stabčiojimų domino efektas keliauja per visą pirmą juostą ir niekados nebesibaigia. O jei judant tuo pačiu greičiu su pirma juosta dar 100m iki kakliuko įsiliesi, ne po pirmo, tai po antro įleidžiančio auto. Ir tu turėsi pakankamai laisvės persirikiuoti ir pirmai juostai niekur nereikia sustoti... paprasta...
      Užtrauktukas ties kakliuku idealiai veiks tik tada kai greičiai abiejose juostose vienodi ir pirma juosta jau iš anksto formuos pakankamus tarpus įsiliejimui. Kitais atvejais tos pačios problemos.

      Comment


        Lygiai tokius pat, net didesnius kamščius antroje juostoje sukelsi laukdamas, kol tave įleis "ne po pirmo, tai po antro įleidžiančio auto".

        Comment


          Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
          Lygiai tokius pat, net didesnius kamščius antroje juostoje sukelsi laukdamas, kol tave įleis "ne po pirmo, tai po antro įleidžiančio auto".
          Na tai ir nieko nuostabaus, kai kiaulės akim ignoruoji pirmos juostos srautą, ale aš čia nieko nežinau, minu iki galo ir siūlau pažaisti "sąžiningą užtrauktuką". Tada naglai kišu snapą, kažkas pirmoje juostoje staigiai stabdo, gauna nuo kito į galą. Ir po to švenčiam "klebonfestus" per visas juostas.

          Comment


            Važiuojant iki galo antrą juosta ir rikiuojantis gale užtrauktuku yra akivaizdžiai matomas ir žinomas taškas kur ir kas turi įleisti. O visi rikiuotis iš anksto ir sukelia chaosą, nes vienas jau žino kad bus kamštis tai jis gal prieš kilometrą važiuoja pirma juosta, kitas pastebėjęs kliūtį jau pradeda blaškytis likus keliems šimtams metrų, trečias likus keliolikai metrų, taip sukuriame keliolika vietų kur automobiliai turi pristabdyti ir įleisti.
            Vadovaujantis užtrauktuku būtų tik vieną vieta.

            Comment


              Parašė thomcius Rodyti pranešimą
              Važiuojant iki galo antrą juosta ir rikiuojantis gale užtrauktuku yra akivaizdžiai matomas ir žinomas taškas kur ir kas turi įleisti. O visi rikiuotis iš anksto ir sukelia chaosą, nes vienas jau žino kad bus kamštis tai jis gal prieš kilometrą važiuoja pirma juosta, kitas pastebėjęs kliūtį jau pradeda blaškytis likus keliems šimtams metrų, trečias likus keliolikai metrų, taip sukuriame keliolika vietų kur automobiliai turi pristabdyti ir įleisti.
              Vadovaujantis užtrauktuku būtų tik vieną vieta.
              Pala tai prieš kilometrą pirma juosta važiuot draudžiama? Kažkokius nepatogumus tai kelia?
              O kas yra geriau ar pristabdyti (tiesiog nukelt koją ir suformuot tarpą) ir vis tiek srautas juda... ar nulėkus į priekį, įrėmus snapą į juostos uždarymo ženklą laukti kol kas įleis? Ir tam įleidžiančiajam jau nebe prilėtinti reik, o žymiai sulėtėti. o jei esantis antroje juostoje dar ir ne toks drąsus, tai pirmoje juostoje ir sustoti reikia, ir šviesom mirktelt, kad įleidi. Va tada tai tobulas užtrauktukas.
              Žinoma tai negalioja mieste, kur savaime abi juostos dažniausiai jau stovi. Tada tikrai nėra tikslo rikiuotis iš anksto.

              Ar paprastame kelio susiaurėjime į vieną juostą irgi mini iki pačio galo (nu kažkaip įlysiu) ar artėdamas jau iš anksto dairaisi laisvo tarpo persirikiuoti, stengdamasis kuo mažiau lėtint srautą?

              Comment


                Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                Pala tai prieš kilometrą pirma juosta važiuot draudžiama? Kažkokius nepatogumus tai kelia?
                O kas yra geriau ar pristabdyti (tiesiog nukelt koją ir suformuot tarpą) ir vis tiek srautas juda... ar nulėkus į priekį, įrėmus snapą į juostos uždarymo ženklą laukti kol kas įleis? Ir tam įleidžiančiajam jau nebe prilėtinti reik, o žymiai sulėtėti. o jei esantis antroje juostoje dar ir ne toks drąsus, tai pirmoje juostoje ir sustoti reikia, ir šviesom mirktelt, kad įleidi. Va tada tai tobulas užtrauktukas.
                Žinoma tai negalioja mieste, kur savaime abi juostos dažniausiai jau stovi. Tada tikrai nėra tikslo rikiuotis iš anksto.

                Ar paprastame kelio susiaurėjime į vieną juostą irgi mini iki pačio galo (nu kažkaip įlysiu) ar artėdamas jau iš anksto dairaisi laisvo tarpo persirikiuoti, stengdamasis kuo mažiau lėtint srautą?
                Keistas tu žmogus, tau pasakai argumentus kodėl geriau tas ar anas, tu vistiek apie savo neišmanymą arba vartymąsi iš gaidžio....
                Kas rašė, kad važiuoti draudžiama pirma juosta, kalbame apie situaciją kai automobiliai jau juda dvejomis juostomis ir tokia situacija yra jau virš kilometro, tai vienas vairuotojas jau gal ten važinėja kasdien ir jis žino kad bus susiaurėjimas, todėl jau rikiuojasi į pirmą juosta.
                Jeigu visi naudotųsi užtrauktuku tai ir stabdymo nebūtų ir eismas judėtų vienodu greičiu, nes visi iki vieno žinotų kurioje vietoje reikia įleisti. O dabar pristabdymai vyksta keliose vietose.

                Paprastame kelio susiaurėjime? Tai taip pat elgiesi ir greitėjimo juostose? Iškart šaunu į kelią? Neišnaudoji juostos pasiekti reikiamo greičio? Ai nu ne, nes pirma juosta ir važiuoja toks pats kai tu ir jis tikrai nepasitraukė, ar nepristabdys, kad įleistų...

                Tokie kaip tu vairuotojai rėkia, kad reikia kuo platesnių gatvių, o kai tik gauna kliūtį tada užtenka jau vienos juostos, kam naudoti kitas?

                Comment


                  Nežinau kuris esat teisus, bet kartą A1 kai buvo uždaryta antra juosta ir ten nepraleidau per ją naglai lendančio poršo, tai policija nusprendė kad jis kaltas. FYI.

                  Comment


                    Dėl "užtrauktuko" esant NENUMATYTAI IR NEPAŽYMĖTAI ŽENKLAIS kliūčiai kelyje (pvz sugedusio automobilio) tai sutinku, tačiau tikrai nesutiksiu dėl tokios pačios logikos skirtingų krypčių juostose (arba remonto atveju, kur jau pries kelis km yra informuojama apie kelio susiaurėjimą).

                    Ypač miestuose būna atvejų, kai viena juosta eina tiesiai, o kita į šoną, ir kažkuria kryptimi yra stipriai didesnis srautas, tad natūraliai susidaro mini kamštis, nes tos krypties juostoje susiformuoja automobilių kolona. Daugelis žmonių žinodami, iš anksto stoja į savo krypties juostą, tačiau visada atsiranda apie 30% gudruolių, kurie mano esantys "gudresni", lekia kita tuštesne juosta ir tada stoja, rodo posukį ir veršiuko akimis kiša "nosį" į kitą juostą laukdami kas juos įleis. Taip stabdydami ir laisvos juostos eismą (pvz tiesiai) ir tuo pačiu stabdydami dar labiau jau ir taip besikemšančią juostą. Ir nerekia pasakoti apie "nežiniukus" ir pan. Tokių būtū pavieniai, o ne reguliarūs "gudruoliai". Aišku išimtys būna automobiliams, kurie išsuka iš šalutinio kelio ir jau atsimuša į koloną, tačiau vėlgi, tokių mažuma. Beje, ne kartą ir pačiam teko apsižioplinti ir atsidurti toje laisvojoje juosotoje, kai reikėjo man važiuoti kita kryptimi, kuri jau buvo užimta mašinų kolonos. Na ir tada nuvažiavau laisvaja kryptimi tiesiai, padariau didesnį ratą, bet čia jau kaina mano žioplumo.

                    Tokių situacijų pavyzdžiai Kaune: Gertrudos gatvė, judėjimas nuo pilies ir posūkis į Birštono g. Eismas tiesiai laisvesnis, didesnis srautas suką į dešine link Birštono g. Kolona pirmoje juostoje (iš kurios bus sukama į dešinę) jau formuojasi nuo pilies žiedo, tačiau n gudriuolių varo antra tuštesne juosta tiesiai ir po to prieš pat sankryžą bando lįsti į pirmą juostą. Analogiška situacija, tik su posūkiu į kairę yra judant Karaliaus MIndaugo pr. nuo Birštono gatvės link Aleksoto tilto. Kai pagrindinis srautas iš anksto stoja į antrą kairiausią juostą, bet vel atsiranda daug "gudresnių už kitus" lekiančių pirma juosta ir lendančių prieš pat posūkį.

                    Manau, jei nebūtų tu "lindėjų" tos labiau apkrautos kryptys jūdėtų nestabdant ir būtų smarkiai mažesnės, o gal išvis išnyktų. Nes dabar "gyvatėles efektas" veikia nesustojamai.
                    Paskutinis taisė taspac; 2024.06.04, 09:03.

                    Comment


                      Parašė thomcius Rodyti pranešimą

                      Keistas tu žmogus, tau pasakai argumentus kodėl geriau tas ar anas, tu vistiek apie savo neišmanymą arba vartymąsi iš gaidžio....
                      Kas rašė, kad važiuoti draudžiama pirma juosta, kalbame apie situaciją kai automobiliai jau juda dvejomis juostomis ir tokia situacija yra jau virš kilometro, tai vienas vairuotojas jau gal ten važinėja kasdien ir jis žino kad bus susiaurėjimas, todėl jau rikiuojasi į pirmą juosta.
                      Jeigu visi naudotųsi užtrauktuku tai ir stabdymo nebūtų ir eismas judėtų vienodu greičiu, nes visi iki vieno žinotų kurioje vietoje reikia įleisti. O dabar pristabdymai vyksta keliose vietose.

                      Paprastame kelio susiaurėjime? Tai taip pat elgiesi ir greitėjimo juostose? Iškart šaunu į kelią? Neišnaudoji juostos pasiekti reikiamo greičio? Ai nu ne, nes pirma juosta ir važiuoja toks pats kai tu ir jis tikrai nepasitraukė, ar nepristabdys, kad įleistų...

                      Tokie kaip tu vairuotojai rėkia, kad reikia kuo platesnių gatvių, o kai tik gauna kliūtį tada užtenka jau vienos juostos, kam naudoti kitas?
                      Nekeistesnis nei tamsta. Matai paties nekvestionuojami argumentai, o aš pasakas seku? Tai pats sau ir prieštarauji. Jei užtrauktukas pačiame gale yra idealu, tai ko apie susiaurėjimą žinantys iš anksto rikiuojasi į pirmą? Jei visi žinotų tą patį darytų. Ar kokia problema persirikiuoti į pirmą juostą dar ties ta vieta, kur eismas nesulėtėjęs, kur tarp judančių mašinų didesni tarpai?
                      Užtrauktukas šiaip yra eismo jau susidariusios komplikuotos situacijos sprendimas ir eismo kultūros išraiška. Laiku persirikiuojant tokios problemos minimizuojasi.

                      Šilagalys, Panevėžio apskr. – „Google“ žemėlapiai Kaip elgiesi greitėjimo juostoje? Būtinai visada minsi iki galo ir kaip Dievas duos, ar esant pakankamam tarpui jau anksčiau rikiuosiesi? Ar dar reikiamo greičio būni nepasiekęs? Kaip aš elgiuosi savo juostoje? VISAIP, pagal situacija. Kartais spusteliu, jei esu šiek tiek priekyje ar susilyginame šonais, kitais atvejais prilėtinu. Čia problema kažkur?

                      Gal galima "mano rėkimą" apie platesnes gatves paviešinti? Matau irgi keistas žmogus, kuris oponuojančiam tam tikru konkrečiu klausimu, "užkabina" visai nesusijusias replikas, teiginius.

                      Comment


                        Na pasigooglinkite kokie manevrai didina kamščius? Tai yra bereikalingi persirikiavimai. Tad užtrauktuko atveju yra tik vienas taškas kur automobiliai persirikiuoja. Kitais atvejais jų yra daugiau.
                        Patys rašote, kad kurie žino tie persirikiuoja iš anksto, o jei aš esu svečias kelyje, ar tokių yra 30proc. Tai ką jiems daryti, apsisukti, sustoti, laukti kol visi pravažiuos? Tokių situacijų visada bus, jų NIEKAIP neišvengsi. Vadovautųsi užtrauktuku būtų nesvarbu, ar tu čia kasdien važiuoji ar pirmą kartą.
                        Jeigu veiktų užtrauktukas tai būtų tas pats, eismas nesustotų kas antra mašina sklandžiai įsilietų į eismą.

                        Comment


                          Parašė thomcius Rodyti pranešimą
                          Na pasigooglinkite kokie manevrai didina kamščius? Tai yra bereikalingi persirikiavimai. Tad užtrauktuko atveju yra tik vienas taškas kur automobiliai persirikiuoja. Kitais atvejais jų yra daugiau.
                          Patys rašote, kad kurie žino tie persirikiuoja iš anksto, o jei aš esu svečias kelyje, ar tokių yra 30proc. Tai ką jiems daryti, apsisukti, sustoti, laukti kol visi pravažiuos? Tokių situacijų visada bus, jų NIEKAIP neišvengsi. Vadovautųsi užtrauktuku būtų nesvarbu, ar tu čia kasdien važiuoji ar pirmą kartą.
                          Jeigu veiktų užtrauktukas tai būtų tas pats, eismas nesustotų kas antra mašina sklandžiai įsilietų į eismą.
                          Persirikiavimai kolonos gale, kur dar laisvai juda mašinos, yra didensi tarpai yra žymiai saugiau nei peisirikiavimas jau intensyviam eisme, kur kaip pats rašai, visada buvo ir bus, kad nesugebės visi išlaikyti pakankamų tarpų ir stabdymai kolonoje vistiek bus. Tad tas pats vienas persirikiavimas gali būti kolonos gale. Plius kolonos gale įsiliejant į srautą "gyvatėlės elekto" ilgis bus žymiai trumpesnis. Plius plius stabdymas juostoje, kuri yra laisva ir eismas gali laisvai judėti juostos numatyta kryptimi ir taip visas starutas esantis toje eileje yra trukdomas, kaip tada tiem vairuotojam, kurie gali greitai judeti savao juosta, bet dėl to svarbiojo užtrauktuko turi lėtint, gal net staigiai stabdytii?

                          Dėl svečių, pirma pats supranti, kad įprastą darbo dieną, nevykstant mieste kažkokiem didesniem renginiam, svečių mieste tikrai nebus 30%, max vienas kitas, kas didesnio efekto nesudarytų. tad dominuoja vietiniai, puikiai eismą žinantys "gudruoliai" norintys kitų sąskaita pravažiuoti greičiau. Na, o jei esi svečias ir nepavyko pataikyti į teisingą eismo juostą, važiuoji ją toliau ir ieškai apylankos, manau svečiai važinėja su navigacijomis ir jos puikiai ir saugiai automatiškai išvestų. Jei aš, net būdamas vietinis vairuotojas, žinantis eismą ir supratęs savo klaidą, tokiais atvejais darau lanką, tai gal ir svečiui labai "onoras" nenukristų? Bet tie 1-2 svečiai per valandą net lįsdami į srautą didelės problemos nesudarytų, nes jei vietiniai rikiuotųsi tvarkingai, ko gero tos kolonos/srauto net nebūtų ir nebūtų reikalo niekur bandyti "Įlįsti".

                          Comment


                            savų teorijų besilaikantiems ir "aš gi geriau žinau", "man atrodo" :











                            kažkaip sako, kad iki 40% sumažėja kamščiai... na bet čia tikriausiai sąmokslininkai, plokščiažemininkai
                            Na blin dabar tikiu užversite nuorodomis iš interneto kur teigia priešingai, laukiu
                            Paskutinis taisė thomcius; 2024.06.04, 18:00.

                            Comment


                              Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                              nulėkus į priekį, įrėmus snapą į juostos uždarymo ženklą laukti kol kas įleis?
                              niekur įsiremti nereikia, nes pirmaeilininkas numes gazą ir įsiliesi į srautą iš antros.

                              -

                              Comment


                                Parašė thomcius Rodyti pranešimą
                                savų teorijų besilaikantiems ir "aš gi geriau žinau", "man atrodo" :

                                <...>

                                kažkaip sako, kad iki 40% sumažėja kamščiai... na bet čia tikriausiai sąmokslininkai, plokščiažemininkai
                                Na blin dabar tikiu užversite nuorodomis iš interneto kur teigia priešingai, laukiu
                                Visi šie video pavyzdžiai būtent ir rodo situacijas, kurioms aš pritariau, t.y. užtrauktukas naudojamas kelio susiaurėjimams dėl kliūties priekyje, sugedęs automobilis, trumpalaikis remontas, kuriam nėra įrengiami ženklai pries kelis kilometrus ir pan. Vienam pavyzdyje yra dar paaiškinimas, kad sukti į sankryžą reikia iš abiejų juostų, kam irgi pritariu, kad reikia išnaudoti abi juostas sukimui, net jei po sankryžos tektų rikiuotis į kitą juostą.

                                Mano pavyzdžiai yra kitokie, apie juostas ir juose besiskiriančius srautus prieš sankryžas, dažniausiai mieste. Manau jau išsamiai juos paaiškinau praeituose postuose.

                                Comment


                                  Gražus paveiksliukai, puiki teorija - bet praktikoje taip neveikia

                                  Parašė thomcius Rodyti pranešimą
                                  savų teorijų besilaikantiems ir "aš gi geriau žinau", "man atrodo" :

                                  kažkaip sako, kad iki 40% sumažėja kamščiai... na bet čia tikriausiai sąmokslininkai, plokščiažemininkai
                                  Na blin dabar tikiu užversite nuorodomis iš interneto kur teigia priešingai, laukiu

                                  Comment


                                    Parašė Nitro Rodyti pranešimą
                                    Gražus paveiksliukai, puiki teorija - bet praktikoje taip neveikia
                                    Būtent gražūs filmukai. O praktiškai reikia daug kintamųjų sklandaus veikimo. Važiuojantiems pagrindine juosta išlaikyti pakankamus atstumus pagal esamą greitį, kad galėtų įsilieti iš kitos juostos. Vienokio tarpo lengvajai, kitokio "fūrai". Įsiliejančios juostos vairuotojams irgi palaikyti tokį pat srauto greitį ir atstumus tarp mašinų. Išlaikyti stabilų greitį už susiaurėjimo, nes stabtelėjimai ten suardo "užtrauktuko" sklandų veikimą.
                                    Ir pateiktas ne vienas epizodas kur kaip ir minėjau įsiliejama žymiai toliau prieš susiaurėjimą, kol dar yra net natūralių tarpų tarp mašinų. Matai besiformuojančią koloną ir rikiuojiesi. Bet ne reik pabūt mandresniam ir nulėkt iki galo kaip ten. Jei nepasilieki pakankamo atstumo iki susiaurėjimo, bet koks sulėtėjimas kitoje juostoje ir esi priverstas sustoti. O jau tada turi stoti visa kita juosta, kad tave įleisti.
                                    Ir visa tai tampa tiesiog stop-pirmyn-stop-pirmyn kamščiu. Ir įleidimas iš kitos juostos belieka tik kaip geros eismo kultūros išraiška. Ir žemė apvali išlieka

                                    Comment


                                      Parašė Nitro Rodyti pranešimą
                                      Gražus paveiksliukai, puiki teorija - bet praktikoje taip neveikia


                                      Taip neveikia, nes Lietuvoje nesilaikyti KET yra įprasta. Kol nebus kontrolės tol dauguma interpretuos taisykles savo nuožiūra.
                                      Rodai mokslininkų pavyzdžius kad užtrauktukas sumažina spūstis, čia vistiek apsiputoje sakys nesąmonė ir ant tų kurie bando laikytis šio principo vadina naglais, užlindėjais ir t.t.

                                      Jūs man paaiškink, kodėl mes turime palikti juostą laisvą iki kliūties? Įsivaizduokit jei tarkim užtverta juosta 100m ir čia kažkas siūlo rikiuotis iki kliūties iš anksto tarkim prieš 100m. Taip iš esamos 100m kliūties padarant 200 metrų kliūtį? Na aš šitos logikos niekaip nesuprantu.

                                      Comment


                                        Smalsumo dėler paklausiau ką apie mano išsakytą situaciją mano ChatGPT. Atrodo, kad AI palaiko manają pozicija. Beje, jei to pačio užklausiau apie kliūtį kelyje (nepažymėtą ir netikėtą kelio susiaurėjimą), tada jau rekomendavo "užtrauktuką".

                                        Click image for larger version  Name:	2024-06-06_09-47-41.jpg Views:	0 Size:	113.1 KB ID:	2134679

                                        Comment


                                          Pateikei dirbtinio intelekto žodžių kratinį kaip kažkokį įrodymą? Ir dar užklausęs visiškai ne to, apie ką eina diskusija? Aišku kad šiaip sau rikiuojantis reikia rasti saugų tarpą ir tą padaryti anksčiau negu privaloma. Bet čia niekaip nesusiję su eismo juostų uždarymu ir užtrauktuko principu, kuris yra privalomas pagal KET 105 punktą.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X