Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kintamos informacijos kelio ženklai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Fulgur
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    O tai šiaip į ženklus nežiūri? Wtf, kas čia per absurdo teatras jau kelintą naktį vyksta? Problemos su alkoholiu?
    Faktas, kad žiūrima. Bet žmogaus dėmesys turi ribas.

    Didelis laimėjimas buvo, kai patraukė iš A1 žalius stačiakampius ženklus "automagistralė" už kiekvienos sankryžos perkeldami juos taip, kad važiuojant automagistrale nesimatytų ir neblaškytų. Įvažiavai ir iki ženklo "Automagistralės pabaiga" galioja automagistralės režimas.

    https://maps.app.goo.gl/rgXWTxuSJv7prVrg7

    Apie pabaigą įspėja kartą arba du.

    O dabar nuo "vizualiai atpažįstamo kelio" bus žingsnis atgal.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    O tai šiaip į ženklus nežiūri? Wtf, kas čia per absurdo teatras jau kelintą naktį vyksta? Problemos su alkoholiu?

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Pasakau argumentą, kad vasarą vairuotojas įvažiuoja į autostradą, tarkime nuo Kauno, ir jis žino, kad iki Raseinių yra 130 km/h.
    Kažkur apie Raseinius yra 110 km/h ir iki svėrimo punkto ties Gargždais vėl 130 km/h.

    Dabar Via Lietuva sako, kad vasarą vairuotojau žiūrėk į kelią ir kitus eismo dalyvius.
    Bet žiemą, pirmiausiai sutelk dėmesį į greičio ženklus. Ne į neaptverto kelio pakeles, ne į kitus eismo dalyvius, bet dairykis greičio ženklo.

    Manau tai yra žingsnis atgal, o ne pirmyn. Paneigiant "vizualiai atpažįstamas kelias" ir kitas koncepcijas, kur sujungta inžinerija ir socialinis elgesys.

    Komentuoti:


  • thomcius
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
    4. INVESTAVIMO.

    .
    O kiek pilietis investavo į save?

    Jeigu investavai į premium žiemines padangas, tai nereiškia, kad būsi saugesnis už pilietį su M+S padangomis žiemą prie pliusinės temperatūros, galbūt turėsi pranašumą prie neigiamos temperatūros.

    Gera idėja įrengti KIKŽ visose autostradose Lietuvoje. Žiemą kai oro sąlygos leidžia, galima pakelti leistiną greitį ir visus metus, kai yra blogos oro sąlygos ar kitos aplinkybės, sumažinti greitį.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
    4. INVESTAVIMO. Pilietis X investavo į 4x4 pavarą, premium padangas. Kovą Austrijoje gali važiuoti 130 km/h (kalnai, sniegai, vėjai), Lietuvoje negali, nors saulė ir +15. Plietis Y nusipirko m+s, o tech. apžiūrą praėjo su kyšiu, kaimukyje žino kam ir kiek duoti. Visada važiuoja 85-95 km/h ribose, nes taupose baltarusiška saliarka. Pilietis Z turi gražų Harley Davidson motociklą, vasarinėmis padangomis. Kai būna apyšilčiai lapkritį, jis važiuoja 100 km/h iki Kauno, atsigeria kavos ir namo. Tai matome, kad Y ir Z kintami ženklai niekaip neliečia. Jie gyvena savo pasauliuose. Bet tas kuris investuoja į transporto priemonę, lieka "nubaustas".
    Tokie blėniai sudaro labai rimtą konkurenciją Kristupui.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Kintami ženklai VISAME KELIO ILGYJE kaip projektas - turi keturis minusus:
    1. SMULMENIŠKUMO. Jei yra poilsio aikštelė (degalinė ir pan.), kuri izoliuota ir į ją patenkama be sankryžos statuso, reikia už jos statyti KIŽ ženklą. Nes "aš sustojau, kai buvo 130 km/h, pavalgiau (pasikroviau EV, etc) ir tada įsėdau ir važiavau ir mane nufotografavo, nes PER TĄ laiką jūs pakeitėte į 70 km/h".
    2. VIZUALINĖS TARŠOS. Labai nemėgstu Šimašiaus. Bet jis lygiai du gerus darbus padarė. Gatvių principai vienas iš jų. Reiškia važiuoju Kaunas - Vilnius ir ne į kelią, ne į šalikeles žiūriu, o koks bus ženklas už posūkio (viaduko, sankryžos) - 110 ar 130. Dėl vilkikų gabaritų, lietaus tai nebūna taip paprasta. Bet anksčiau užteko už Krunos pamatyt žalią blėką ir iki Grigiškių - ramu.
    3. UŽTIKRINTUMO. Anksčiau dėdavo tik nuokrypius nuo normalaus. Pvz. dėl remonto 90 kmh arba dėl sauso kelio 130 kmh. Bet man neramu, kad pradės dėti ir 110 "dėl visa ko", nes "kai kas nežino taisyklių". Tai lemia grįžimą į problemą Nr. 2.
    4. INVESTAVIMO. Pilietis X investavo į 4x4 pavarą, premium padangas. Kovą Austrijoje gali važiuoti 130 km/h (kalnai, sniegai, vėjai), Lietuvoje negali, nors saulė ir +15. Plietis Y nusipirko m+s, o tech. apžiūrą praėjo su kyšiu, kaimukyje žino kam ir kiek duoti. Visada važiuoja 85-95 km/h ribose, nes taupose baltarusiška saliarka. Pilietis Z turi gražų Harley Davidson motociklą, vasarinėmis padangomis. Kai būna apyšilčiai lapkritį, jis važiuoja 100 km/h iki Kauno, atsigeria kavos ir namo. Tai matome, kad Y ir Z kintami ženklai niekaip neliečia. Jie gyvena savo pasauliuose. Bet tas kuris investuoja į transporto priemonę, lieka "nubaustas".

    Realybė manau bus tokia - nebematuos greičio. Nes Nr. 1 gali išspręsti tik su pažeidimo nuotrauka ant KIŽ ženklo. Nes paaiškės, kad radaro laiko juosta nesutampa su KIŽ laiko juosta (pvz. skiriasi 7 min. KIŽ rodo 14:22 val., o radaras 14:29 val, o Telia telefonas 14:26 val.).

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Atkeliu iš A5 autostrados temos. Papildymas minčių.
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Minėjo, kad tik Marijampolė-Kaunas pakels iki 130. Tik dabar jau neprognozuoja daugiau +5 šilumos, o greičiau eismo sąlygas tinkamesnes greičio ribojimams 100-110 km/h, plikledis, šlapdriba, temperatūra apie 0 laipsnių.

    Šiaip manau sąžininga, kad el. ženklai atsirastų Kaunas-Klaipėda ir Vilnius-Panevėžys, įskaitant ir Marijampolė-PL siena.

    Vienintelis trūkumas būtų išlaikymo kaštai. Vasaros sezonu būtų gerai 110 km/h ar net 100 km/h ribojimai per lietų, ypač provėžuotuose ruožuose.
    https://madeinvilnius.lt/transportas...omagistralese/

    „Jeigu nebus kažko nenumatyto, taip ir toliau bus, tokie rezultatai dėliosis, tai šitas projektas tęsis šiose atkarpose. Ir jeigu pasitvirtins teigiami rezultatai, kitais metais darysime (tą patį automagistralėje – BNS) nuo Kauno iki Klaipėdos“, – pridūrė jis.
    Jei greitu metu atsiras kintamos informacijos ženklai Kaunas-Klaipėda ir Vilnius-Panevėžys, manau, kad 130 km/h galėtų galioti tik geros būklės ruožuose. Blogos būklės ruožuose 110 km/h galėtų likti ir vasarą.

    Įdomu ar būtų galimybė el. kelio ženklus įrengti tik gerose atkarpose, o likusiose atkarpose įrengti tik jei pilnai perasfaltuojamas kelias ir saugu leisti 130 km/h.
    Susitaupytų įrangos priežiūra ir įrengimas. Kitu atveju reiktų pusę metų vasaros laiku laikyti įjungtą e-ženklo ribojimą

    Galima remtis šiuo žemėlapiu: https://keliubukle.lt/
    Paskutinis taisė PoDV; 2025.11.21, 18:06.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Minėjo, kad tik Marijampolė-Kaunas pakels iki 130. Tik dabar jau neprognozuoja daugiau +5 šilumos, o greičiau eismo sąlygas tinkamesnes greičio ribojimams 100-110 km/h, plikledis, šlapdriba, temperatūra apie 0 laipsnių.

    Šiaip manau sąžininga, kad el. ženklai atsirastų Kaunas-Klaipėda ir Vilnius-Panevėžys, įskaitant ir Marijampolė-PL siena.

    Vienintelis trūkumas būtų išlaikymo kaštai. Vasaros sezonu būtų gerai 110 km/h ar net 100 km/h ribojimai per lietų, ypač provėžuotuose ruožuose.
    Pridėsiu dar mintį, kad jeigu greitu metu atsiras kintamos informacijos ženklai Kaunas-Klaipėda ir Vilnius-Panevėžys, tai 130 km/h galiotų tik geros būklės ruožuose. Blogos būklės ruožuose 110 km/h galėtų likti ir vasarą.

    Įdomu ar būtų galimybė el. kelio ženklus įrengti tik gerose atkarpose, o likusiose atkarpose įrengti tik jei pilnai perasfaltuojamas kelias ir saugu leisti 130 km/h.
    Susitaupytų įrangos priežiūra ir įrengimas.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
    Panaikinti jau dabar 110 žiemą ir tiek.

    Už sutaupytas lėšas išasfaltuoti 5 km žvyrkelių.

    Kintamas valdymas turi prasmę ties apsisukimais, ties miestais, bet ne visoje trasoje Kaunas - Klaipėda ir Vilnius - Panevėžys.
    Kintamas valdymas kuo puikiausiai naudojamas riboti greitį magistralėje iki 90 ar net 70 esant blogoms sąlygoms, tad yra nepakeičiamas.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Panaikinti jau dabar 110 žiemą ir tiek.

    Už sutaupytas lėšas išasfaltuoti 5 km žvyrkelių.

    Kintamas valdymas turi prasmę ties apsisukimais, ties miestais, bet ne visoje trasoje Kaunas - Klaipėda ir Vilnius - Panevėžys.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Įrengus visose magistralėse ekranus reiktų tiesiog naikinti greičio mažinimą žiemą ir vietoj to naudoti tuos ženklus greičio ribojimui kai reikia visus metus. Būtų paprasčiau.

    Komentuoti:


  • k13tas
    replied
    Ministras: 130 km/val. greitis pasiteisino – projektas bus tęsiamas kitose automagistralėse

    Jeigu nebus kažko nenumatyto, taip ir toliau bus, tokie rezultatai dėliosis, tai šitas projektas tęsis šiose atkarpose. Ir jeigu pasitvirtins teigiami rezultatai, kitais metais darysime nuo Kauno iki Klaipėdos

    https://madeinvilnius.lt/transportas...tomagistralese

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Man labiausiai nepatinka, kad gaunasi toks "privalomas pinigų išleidimas".

    Nesvarbu, kad Kryžkalnis-Klaipėda yra +5 c šilčiau nei Kaunas-Vilnius, taip pat mažiau transporto. Kol neįrengs ženklų, tol kovo mėnesį bus:
    1. motociklas vasarinėmis padangomis.
    2. 110 greitis.
    3. radaras kur nors ties Aukščiausia A1 vieta.

    O pinigų trūksta. Dabar dės tuos ženklus 200 km ilgio trasoje, kainuos milijonus. Ir kam???

    Nuvažiuoji į Austriją, kalnai, aukštumos, sninga. 130 km/h visus metus. Mes irgi nebe galu varomais VAZ2013 važinėjame.

    Turėtų būti visus metus 130 km/h ir tiek. Elektromobiliai, kas kurą taupo, senienos 2009 gamybos vistiek važiuoja apie 110.

    Komentuoti:


  • liudasbar
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Šeštadienį, lapkričio 1 d., kelyje autostradoje Vilnius - Kaunas leistinas greitis abiem kryptimis buvo 130 km/h. Kažkiek padidino pralaidumą.
    Šiek tiek nustebino, kad 130 km/h buvo leidžiama ir sutemus, bet tada ir eismas buvo mažiau intensyvus.
    Šiandien taip pat

    Click image for larger version

Name:	IMG_5332.jpeg
Views:	621
Size:	993,2 kB
ID:	2228512

    Komentuoti:


  • goolfietis
    replied
    Vakar vakare (jau sutemus ir lyjant - tikrai prastas manotomumas) vienas KIŽ A5 atkarpoje ties Kalvarijos g (prie Kauno) rodė greitį 70 ir 119 ženklą, o sękantis KIŽ (už kokių 500m) - 100km/h ir jokios slidžios dangos. Abu KIŽ tame pačiame vidutinio greičio ruože..

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Šeštadienį, lapkričio 1 d., kelyje autostradoje Vilnius - Kaunas leistinas greitis abiem kryptimis buvo 130 km/h. Kažkiek padidino pralaidumą.
    Šiek tiek nustebino, kad 130 km/h buvo leidžiama ir sutemus, bet tada ir eismas buvo mažiau intensyvus.
    Greičio padidinimas matomai siejamas išskirtinai su oro sąlygomis. Nes pagalvojus, kuo skiriasi spalio 31 ir lapkričio 1 tamsus metas?

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Šeštadienį, lapkričio 1 d., kelyje autostradoje Vilnius - Kaunas leistinas greitis abiem kryptimis buvo 130 km/h. Kažkiek padidino pralaidumą.
    Šiek tiek nustebino, kad 130 km/h buvo leidžiama ir sutemus, bet tada ir eismas buvo mažiau intensyvus.

    Komentuoti:


  • liudasbar
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 170 kelių oro sąlygų stotelių, kurios realiu laiku renka ir perduoda duomenis apie oro sąlygas ir kelio dangos būklę. Šių stotelių tinklas – svarbi eismo saugos ir kelių priežiūros sistemos dalis, leidžianti tiek kelių priežiūros specialistams, tiek vairuotojams tinkamai pasiruošti kelionėms ir sumažinti rizikas kelyje.
    Click image for larger version

Name:	IMG_5145.JPG
Views:	309
Size:	1,45 MB
ID:	2227971
    Click image for larger version

Name:	IMG_5149.JPG
Views:	288
Size:	1,15 MB
ID:	2227972
    Click image for larger version

Name:	IMG_5152.JPG
Views:	290
Size:	1,25 MB
ID:	2227973
    Click image for larger version

Name:	IMG_5157.JPG
Views:	289
Size:	1,13 MB
ID:	2227974
    Click image for larger version

Name:	IMG_5155.JPG
Views:	295
Size:	1,53 MB
ID:	2227975

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Ir dar truputį statistikos:
    Valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 170 kelių oro sąlygų stotelių, kurios realiu laiku renka ir perduoda duomenis apie oro sąlygas ir kelio dangos būklę. Šių stotelių tinklas – svarbi eismo saugos ir kelių priežiūros sistemos dalis, leidžianti tiek kelių priežiūros specialistams, tiek vairuotojams tinkamai pasiruošti kelionėms ir sumažinti rizikas kelyje.

    Šiuo metu magistraliniame kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda įrengti 49 KIŽ postai, A5 kelyje Kaunas–Marijampolė–Suvalkai – 25, A17 Panevėžio aplinkkelyje – 24. KIŽ, veikiančiuose kaip vaizdo ekranai, atvaizduojami greičio ribojimų ir įspėjamieji kelio ženklai, kurių vairuotojai paisyti privalo. Kaip nurodoma Kelių eismo taisyklėse, jeigu kelio ženklo ir kelių ženklinimo reikalavimai skiriasi, reikia vadovautis kelio ženklu. Kai kelyje įrengti kintamos informacijos kelio ženklai, vadovaujamasi kintamos informacijos kelio ženklais. Be abejo, visais atvejais vairuotojai patys turi atsakingai vertinti eismo sąlygas bei pasirinkti saugų važiavimo greitį, kuris yra mažesnis už leistiną maksimalų važiavimo greitį arba lygus jam.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Žiemą automagistralėje 130 km/val. greičiu – apie tokią idėją Lietuvoje buvo kalbama jau kurį laiką. Aiškėja, kad tokia idėja yra visiškai reali ir jau netrukus gali būti įgyvendinta. Tiesa, kaip atskleidė „Via Lietuva“, maksimalų leistiną greitį diktuotų oro ir eismo sąlygos.
    Jau ir padaryta:
    Ministras: „Žiemos metu kelyje Vilnius–Kaunas galėsime važiuoti greičiau“

    Lietuvos vairuotojų šią žiemą magistralėje A1 Vilnius–Kaunas ir A5 automagistralėje nuo Garliavos iki Marijampolės laukia naujovė – dinaminis padidinto greičio režimas. Esant palankioms oro sąlygoms, čia bus galima važiuoti greičiau – iki 130 km/val. vietoj dabar galiojančio 110 km/val. greičio.

    „Kelių infrastruktūra tampa vis išmanesnė: magistralėse turime modernias eismo valdymo technologijas, kurios leidžia greitį pritaikyti prie realių oro sąlygų. Dabar žiemos švelnesnės, todėl jas galime išnaudoti koreguojant greičio apribojimus be jokių papildomų kaštų. Jei oro sąlygos geros, vairuotojai galės važiuoti greičiau ir sutrumpinti kelionės laiką tarp dviejų didžiausių šalies miestų. Tai pilotinis projektas, ir šią naujovę vairuotojai galės išbandyti jau nuo lapkričio 1 d.“, – sako susisiekimo ministras Juras Taminskas.

    Leistinas greitis būtų dinaminis – jį reguliuos intelektinės transporto sistemos: kelių oro sąlygų stotelės, kintamos informacijos ženklai ir vaizdo kameros. Surinkti duomenys realiu laiku leist automatiškai nustatyti optimalų greitį pagal oro ir kelio būklę. Kintantis greičio ženklas bus atvaizduojamas keliuose esančiuose ekranuose.

    Jeigu sąlygos būtų palankios – kelio danga būtų sausa, o oro temperatūra teigiama – būtų leidžiama važiuoti iki 130 km/val. Tačiau esant blogesnėms oro sąlygoms – jei snigtų, danga taptų slidi ar temperatūra kristų žemiau nulio – greitis būtų mažinamas iki 110 km/val. ar dar labiau.

    „Via Lietuva“ teigia, kad sistema visiškai paruošta diegimui – apmokyti specialistai ir sukurti algoritmai, leidžiantys greitai reaguoti į kintančias sąlygas.

    Šiuo metu galimybė taikyti tokį dinaminį greičio reguliavimą egzistuoja magistralėje A1 tarp Vilniaus ir Kauno bei A5 ruože nuo Garliavos iki Marijampolės. Ateityje planuojama dinaminį greičio reguliavimą diegti toliau – iki Klaipėdos bei iki Lenkijos sienos. Iki metų pabaigos „Via Lietuva“ parengs planą, kuriuose kelių ruožuose ir kiek tokių intelektinių transporto sistemų turėtų atsirasti.

    Komentuoti:

Working...
X