Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[ALY] Pėsčiųjų (buv. geležinkelio) tiltas Alytuje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • DeSadas
    replied
    Simptomatiskas nueinaciu dinozauru (alytaus politiku) pinigu svaistymas ir visiskas nesigaudymas realijose.

    Komentuoti:


  • Bootsy
    replied
    ir graudu, ir liudna ziureti i absoliutu pinigu svaistyma tokiems absoliuciai nereikalingiems projektams...

    Komentuoti:


  • eduardas
    replied
    Užsakovas: Alytaus Miesto Savivaldybė;

    Projektuotojas: UAB Tiltų Ekspertų Centras (Saulius Anusas, Vilius Karieta)

    Rangovas: UAB Alkesta (Projekto koordinatorius: Kęstutis Supranavičius; Projekto vadovas: Mantas Narkus; Statybos aikštelės vadovai: Justinas Zablackas ir Eduardas Visockas);

    Pagrindiniai subrangovai: UAB Tilsta ir Mammoet (Olandija)

    Projekto įgyvendinime skirtingu metu dirbo ~200 žmonių, statybos trukmė ~2 metai.

    Komentuoti:


  • eduardas
    replied
    Gelžbetoniniams tilto perdangos gaminiams sumontuoti ir monolitiniams ruožams tarp jų įrengti, skirtinguose Nemuno krantuose buvo pastatyti du bokštiniai kranai. Pirmiausiai buvo montuojamos g/b perdangos plokštės, vėliau - g/b turėkliniai bortai. Montuojama buvo simetriškai tilto perdangos ašims. Sumontavus g/b gaminius, buvo suverta armatūra ir užbetonuoti monolitiniai ruožai. Lygiagrečiai monolitinių ruožų įrengimui buvo įrengti deformaciniai pjūviai ir lietaus nuvedimo nuo tilto perdangos sistema po perdanga. Įrengus monolitinius ruožus, pradėta rišti išlyginamojo sluoksnio armatūra ir įrengti tilto apšvietimo elektros tinklai. Tai padarius, buvo išbetonuotas keturių skersinių nuolydžių išlyginamasis sluoksnis. Vėliau sumontuoti turėklai, šviestuvai, įrengta pakloto danga, sutvarkyti pėsčiųjų ir dviračių takų privedimai prie tilto, atnaujinti šlaitai, sutvarkyta Nemuno vaga ištraukiant ir nupjaunant spraustasienę bei išvežant perteklinį gruntą.





















    Paskutinis taisė eduardas; 2016.09.25, 19:28.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė DeSadas Rodyti pranešimą
    Vienas is nereikalingiausiu projektu Alytuje 12-13 milijonu euru plius dar aplinka tvarko. Darbo vietu nulis!
    Juolab dar tiltas miško viduryje toli nuo gyventojų.

    Komentuoti:


  • DeSadas
    replied
    Vienas is nereikalingiausiu projektu Alytuje 12-13 milijonu euru plius dar aplinka tvarko. Darbo vietu nulis!

    Komentuoti:


  • artexs
    replied
    Vienas įdomiausių reportažų forume, ačiū.

    Komentuoti:


  • eduardas
    replied
    Santvarų užkėlimo darbai truko tris dienas (kiekvienai santvarai po vieną dieną). Darbams vadovavo rangovo (UAB Alkesta), o kranų darbą kontroliavo Mammoet inžinieriai. Dėl simetriško taurų apkrovimo, pirmiausiai buvo užkelta centrinė santvara, o tik tada kraštinės. Centrinė santvara dviem kranais buvo pakelta ir lygiagrečiai pernešta virš vandens, kad visi santvaros išramstymai būtų nukelti, naudojant kitą kraną. Nukėlus visas kliūtis, 750 t keliamosios galios kranas (Liebherr LG1750, raudonas/geltonas) pradėjo laipsniškai pernešinėti vieną santvaros galą per upę, kai tuo tarpu, 280 t keliamosios galios savaeigis kranas (Liebherr LR1280, orandžinis) kitą galą vežė link 750 t krano. Upės viduryje, stropuotojai perkabino atneštą santvaros gala nuo 750 t ant 600 t savaeigio krano (Demag/Terex CC2800-1, baltas), o vėliau ir kitą santvaros galą - nuo 280 t and 750 t krano. Dabar, kai vieną santvaros galą laikė 600 t (baltas), o kitą 750 t (raudonas/geltonas), centrinė santvara buvo užkelta ir pritvirtinta ant taurų. Kraštinės santvaros buvo užkeltos naudojant po vieną kraną: pirmiausiai dešiniajame krante - 600 t, po to ir kairiajame - 750 t. Užkėlus santvaras, kranai buvo demontuoti per kelias dienas.









    Smalsuoliai














    Pėsčiųjų ir dviračių tiltas per Nemuną Alytuje (Baltosios rožės tiltas)
    Paskutinis taisė eduardas; 2016.09.25, 18:23.

    Komentuoti:


  • eduardas
    replied
    Santvarų užkėlimui ant atramų buvo nuspręsta pasamdyti Olandų kompaniją Mammoet, kuri specializuojasi į nestandartinių sunkiasvorių-stambiagabaričių objektų perkėlimą. Mammoet susiorganizavo penkis kranus: 2 savaeigius ir 3 automobilinius. Pagrindiniai kranai atvyko iš Lenkijos (Demag/Terex CC2800-1, baltas, keliamoji galia - 600 t) ir iš Latvijos (Liebherr LG1750, raudonas/geltonas, keliamoji galia 750 t), o "mažiukas", skirtas centrinės santvaros perdavimui per upę, iš Suomijos (Liebherr LR1280, orandžinis, keliamoji galia 280 t). Visų kranų atvežimas, surinkimas ir paruošimas užtruko dvi savaites.















    Pėsčiųjų ir dviračių tiltas per Nemuną Alytuje (Baltosios rožės tiltas)
    Paskutinis taisė eduardas; 2016.09.25, 18:09.

    Komentuoti:


  • abruo
    replied
    Labai įdomus reportažas, dėkui.

    Komentuoti:


  • eduardas
    replied
    Laikančiosios plieninės tilto perdangos konstrukcijos buvo pagamintos Rygoje, Latvijoje, o surinktos statybvietėje Alytuje. Visoms trims paspyrinėms santvaroms statybvietėje buvo įrengtos ~100 m ilgio surinkimo aikštelės. Centrinio tarpatramio surinkimo aikštelė buvo įrengta Nemuno upės vagoje sukalus spraustasienę. Atskiri santvaros elementai svėrė iki 7 tonų, kai tuo tarpu, surinktos kraštinės santvaros svėrė ~150 tonų, o centrinė - 200 tonų. Santvaros buvo surenkamos ant pastolių, o pats surinkimas vyko nuo vidurio į galus, pirmiausiai surenkant viršutinę griuždomą ir apatinę tempiamą juostas, o tik tada įrengiant statramsčius tarp šių juostų. Atskirų elementų suvirinimas vyko nuolat kontroliuojant suvirinimo aplinką ir suvirinamų elementų temperatūrą. Virintinėmis jungtimis buvo sujungti viršutinių ir apatinių juostų elementai bei statramsčiai prie apatinės juostos. Varžtinėmis jungtimis buvo tvirtinami statramsčiai prie viršutinės juostos, vėjo ryšiai ir skersinės sijos, esančios tarp viršutinių gniuždomų išilginių juostų. Atlikus suvirinimo darbus, santvaros buvo nudažytos, apatines juostas ir statramsčius padengiant žalia spalva, kai tuo tarpu, viršutinės juostos buvo padengtos pilka (betono) spalva, kad susilietų su g/b perdangos gaminiais.

























    Pėsčiųjų ir dviračių tiltas per Nemuną Alytuje (Baltosios rožės tiltas)
    Paskutinis taisė eduardas; 2016.09.25, 17:52.

    Komentuoti:


  • eduardas
    replied
    Reikia paminėti, jog senojo geležinkelio tilto taurai turėjo šachtas, kurios, tikriausiai, pagal to laikmečio reikalavimus, buvo įrengiamos tam, kad, reikalui esant, būtų galima palyginus nesudėtingai sunaikinti visą atramą ją sprogdinant dinamitu iš vidaus. Pradėjus darbus su išlikusiu dešiniojo tauro fragmentu, šachta buvo išvalyta nuo įgriuvusių akmenų ir kt. šiukšlių. Siekiant užtikrinti atramos vienalytiškumą, projektuotojai priėmė sprendimą šachtą užpilti betonu, tuo tarpu, krantinių atramų šachtų angos uždengtos lieniniais lakštais.









    Pėsčiųjų ir dviračių tiltas per Nemuną Alytuje (Baltosios rožės tiltas)
    Paskutinis taisė eduardas; 2016.09.25, 17:52.

    Komentuoti:


  • eduardas
    replied
    Statant taurą dešiniajame Nemuno krante, pirmiausiai reikėjo sutvirtinti esamą, po sprogdinimo išlikusį, fragmentą - lytlaužą, kuri, laikui bėgant, buvo nuolatos veikiama užšalimo-atšilimo ciklų, vandalų, erozijos ir pan. Tam padaryti, buvo gręžiami vertikalūs (22 vnt., 14 m gylio, diametras - 160 mm) ir horizontalūs gręžiniai (15 vnt., kiaurai atramą (~5 m ilgio), diametras - 80 mm), kuriuose buvo užinjektuoti plieniniai inkarai. Siekiant paspartinti kolonos surinkimo darbus, lytlaužos įrengimas buvo suskirstytas į 7 etapus (kairiojo tauro lytlauža buvo įrengta vienu etapu ~500 m3 betono), pirmiausiai įrengiant branduolį, ant kurio vėliau lygiagrečiai buvo pradėta įrenginėti g/b-monolitinė kolona ir likę lytlaužos įrengimo etapai. Abiejų taurų kolonos įrengtos naudojant pusapvalius g/b liekamuosius gaminius ir armuotus monolitinius ruožus tarp jų. Atraminės rėmsijos buvo įrengtos armatūros karkasus surišus gamykloje, o betonavus statybvietėje.

    Vertikalus gręžinys:


    Vertikalus inkaras:






    Kolonos monolitinių ruožų armavimas:




















    Pėsčiųjų ir dviračių tiltas per Nemuną Alytuje (Baltosios rožės tiltas)
    Paskutinis taisė eduardas; 2016.09.25, 17:51.

    Komentuoti:


  • eduardas
    replied
    Statant tiltą, visos (4) atramos buvo pastatytos/įrengtos ant išlikusių geležinkelio tilto mūrinių atramų fragmentų, kurie turi nekilnojamojo kultūros paveldo objekto statusą. Tauro, esančio arčiau kairiojo kranto, fragmentas (kesoninis pamatas) buvo atkastas tik atramos perimetru įrengus spraustasienę, nes visa atramos dalis, buvusi aukščiau vandens lygio, buvo nusprogdinta arba nuardyta ledonešio (o gal ir kitokios destruktyvios veiklos budu). Atkasus pamatą, buvo įvertinta jo būklė, o priėmus sprendimą, kad pamatas tinkamas naudoti, buvo suprojektuoti inkarai ir kt. armavimo elementai, kurie užtikrino, kad pamatas ir antžeminė atramos dalis (lytlauža ir kolona) "dirbs" kaip vienas konstrukcinis elementas. Tauro lytlauža buvo suprojektuota ir pastatyta atsižvelgiant į išlikusios dešiniojo tauro lytlaužos formą. Taurų kolonų forma nėra originali, nes abi mūrinės kolonos nebuvo išlikusios, o naujoji liauna kolonų forma buvo ir ekonomiškesnė, ir efektyvesnė tiek technologiniu, tiek sumažėjusios apkrovos (traukinių eismo apkrovas pakeitė pėsčiųjų apkrovos) atžvilgiu.









    Pėsčiųjų ir dviračių tiltas per Nemuną Alytuje (Baltosios rožės tiltas)
    Paskutinis taisė eduardas; 2016.09.25, 17:51.

    Komentuoti:


  • eduardas
    replied
    Krantinės atramos sparnų įrengimas dešiniajame Nemuno krante (I Alytuje). Tokia, pusapvalė, sparnų forma buvo parinkta siekiant atkartoti kairiajame Nemuno krante (Dainų slėnio pusėje) soviečmečiu įrengtus akmens mūro sparnus (sparnams mūrinti buvo panaudoti susprogdintų taurų akmenys), kurie buvo skirti apžvalgos aikštelės įrengimui pastačius Lelijos žiedo skulptūrą (ar kaip ji ten bepasivadintų..) ant kairiosios atramos.







    Pėsčiųjų ir dviračių tiltas per Nemuną Alytuje (Baltosios rožės tiltas)
    Paskutinis taisė eduardas; 2016.09.25, 17:50.

    Komentuoti:


  • eduardas
    replied
    Noriu pasidalinti keliomis vokiečių statytomis medinio geležinkelio tilto gelžbetoninių atramų nuotraukomis, kurios buvo atkastos ir sunaikintos, kad netrukdytų įrengti bermas, šlaitus, atramines sienutes ir kt. konstruktyvus statant pėsčiųjų tiltą. Šios g/b atramos nebuvo traktuojamos kaip nekiltojamo kultūros paveldo vertybes, priešingai nei mūrinės (carinės) atramos, kurios buvo pritaikytos ir panaudotos jas įkomponuojant į naujojo tilto atramų konstrukcijas laikantis visų paveldosauginių reikalavimu.
















    Pėsčiųjų ir dviračių tiltas per Nemuną Alytuje (Baltosios rožės tiltas)
    Paskutinis taisė eduardas; 2016.09.25, 17:50.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tai jau taip. Nuolat pilna per išeigines žmonių nuo pat atidarymo.

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied
    Lietuvoje – naujas traukos objektas: pažiūrėti plūsta minios smalsuolių

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied
    Alytuje atidarytas aukščiausias Lietuvoje pėsčiųjų ir dviračių tiltas
    Alytiškiai ir miesto svečiai jau gali vaikščioti aukščiausiu Lietuvoje pėsčiųjų ir dviračių tiltu – sausio 8 d. Statybos užbaigimo komisijai buvo pateikti Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tilto projekto dokumentai, todėl tiltas oficialiai atvertas visuomenei.

    Penktadienį ant Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tilto, kuriam gyventojai išrinko Baltosios rožės vardą, lankėsi Statybų užbaigimo komisijos nariai, Alytaus miesto savivaldybės administracijos specialistai.

    Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tiltas jungia Alytaus piliakalnį ir Pirmąjį Alytų su senamiesčio kurortine dalimi. Naujasis tiltas patogus pėstiesiems ir dviratininkams, norintiems aplankyti kitoje Nemuno pusėje esančius objektus.


    Jo ilgis yra 240,53 m, plotis – 6,71 m., aukštis – 38,10 m. (vertinant vidutinį vandens lygį).

    Tilto santvaros pagamintos Latvijoje ir sumontuotos statybų aikštelėje. Statinį sudaro metalinės konstrukcijos, jo dvi atramos stovi krantuose ir dvi vandenyje. Didžiausias atstumas tarp atramų – 92 metrai.

    Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tilto projektas pradėtas įgyvendinti 2013 metais. Tiltui pastatyti panaudotos senojo Varėnos – Gardino geležinkelio (ėjusio per Alytų, Suvalkus) tilto atramos, kurios yra svarbios miesto istorijai ir įtrauktos į paveldo objektų sąrašą bei saugomos valstybės.
    Paskutinis taisė Zorro; 2016.01.12, 16:32.

    Komentuoti:


  • represser
    replied
    Kadangi asmeninių nuotraukų kelti negaliu tai bent pasidalinsiu nuorodomis.

    Atliekamas „Baltosios rožės“ tilto apkrovos bandymas: ar sulaukus bandymo rezultatų alytiškiai galės užlipti ant tilto?

    Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tiltui atliekami apkrovos bandymai. Ant „Baltosios Rožės“ tilto suvažiavo dešimt sunkvežimių, kurių kiekvieno vidutinis svoris yra apie 9,5 tonos.
    „Matuojame įlinkius, žiūrime ar tiltas atitinka projektą ir ar nėra pažeidimų. Pagal techninius reikalavimus bandoma apkrova, kuri sudaro apie 70 proc. nuo techninės apkrovos. Šio tilto apkrova paskaičiuota: 500 kilogramų kvadratianiam metrui. Taip pat bus atliekami ir dinamikos bandymai“,- apie apkrovos bandymą pasakojo Tiltų ekspertų centro specialistas Algirdas Jonas Notkus.
    Šaltinis: www.fm99.lt

    Dešimt sunkiasvorių automobilių jau išbandė Baltosios rožės tiltą

    Ketvirtadienio rytą Alytuje prasidėjo naujojo dviračių ir pėsčiųjų tilto bandymai. Jų metu tilto konstrukcijų tvirtumą išmėgino nuo Piliakalnio pusės išsirikiavę ir vienas paskui kitą ant tilto užvažiavę dešimt sunkiasvorių automobilių. Lėtai judanti automobilių kolona važinėjo tiltu pirmyn atgal.
    Šaltinis: alytusplius.lt
    Paskutinis taisė represser; 2015.11.05, 18:56.

    Komentuoti:

Working...
X