Nemuno krantus netrukus sujungs pėsčiųjų ir dviračių tiltas
Alytuje abiejuose Nemuno krantuose šalia piliakalnio ir Dainų slėnio vyksta intensyvus ir kruopštus pasiruošimas sudėtingiausiems 250 metrų ilgio pėsčiųjų ir dviračių tilto statybos darbams. Gegužės 13 dieną ant atramų į 35 metrų aukštį bus keliama centrinė metalinė konstrukcija, o 14 dieną – kraštinės.
Statybų rangovui bendrovei „Alkesta“ pasiruošti padeda olandų kompanijos „Mammoet“ specialistai, kurie ir vadovaus konstrukcijų užkėlimo ant trijų atramų – krantuose ir upės vagoje operacijai. Ji kuri turi būti atlikta labai tiksliai, o abi dienas užtruks apie 8 valandas. Tilto statytojai labiausiai baiminasi liūčių, kas nekiltų pavojaus pakrantėse galingiems kranams specialiai įrengtoms aikštelėms, nes kėlimo metu net menkiausias pakrypimas labai pavojingas. Visą šią savaitę iš Latvijos ir Estijos buvo vežamos kranų dalys ir jie čia montuojami.
Kėlimo procedūrai prireiks trijų kranų – savaeigio vikšrinio 280 tonų ir dviejų automobilinių bokštinių 750 bei 600 tonų keliamosios galios, prilygstančių16 aukštų namui. Šių kranų paieškos gerokai užtruko. Didžiausiems kranams į kėlimo aikšteles atgabentos daugiau kaip 18 metrų ilgio automobilinės platformos su stabilizuojančiomis atramomis.
Naujo tilto statybai panaudotos į kultūros paveldo objektų sąrašą įtrauktos prieš šimtą metų Pirmojo pasaulinio karo pradžioje susprogdinto geležinkelio tilto atramos. Projektuotojai ir statybininkai stengiasi, kad Alytuje atstatytas istorinis tiltas įsilietų į aplinką ir papuoštų miestą. Jis bus ažūrinis su įspūdinga apšvietimo instaliacija.
Šis tiltas per Nemuną jau ketvirtas Alytuje, bet pirmas, skirtas tik pėstiesiems ir dviratininkams.
Vasaros pabaigoje alytiškiai jau vaikščios nauju tiltu?
Pėsčiųjų ir dviračių tilto, sujungsiančio Pirmąjį Alytų su senamiesčio kurortine dalimi, pagrindinės konstrukcijos yra surinktos, ruošiamasi jų užkėlimui ant atramų. Tai bus atsakingiausias darbas, kurį planuojama atlikti jau kitą mėnesį.
„Pagal projektą pagrindines konstrukcijas ant atramų turėjo užtempti vilkikai, tačiau dabar to padaryti negalima, nes yra per sekli Nemuno vaga, be to, tokios galios vilkiko, kokio reikia, neturi net vidaus vandens kelių direkcija. Dėl to rangovas prašo keisti projekte technologinę užkėlimo dalį“, - sakė Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Janis Laurinaitis.
Jo teigimu, rangovas sutinka užkelti konstrukcijas kitomis priemonėmis. Pagrindinių tilto konstrukcijų užkėlimas turėtų prasidėti gegužės pirmoje pusėje, prieš tai planuojama atlaisvinti Dainų slėnio teritoriją, kad nebūtų jokių trukdžių.
Pasak J. Laurinaičio, šiuo metu tilto statybos darbų vykdymas viršija 50 procentų, keičiant technologijas sutaupyta beveik 600 tūkst. eurų (daugiau nei 2 mln. litų). Dabartinė projekto vertė – 7, 7 mln. eurų (26,6 mln. litų), atlikta darbų už 4,2 mln. eurų (14,5 mln. litų).
Tilto statybos sutartis su įmone „Alkesta“ pasirašyta 2013 metų liepos mėnesį. Pagal sutartį tilto statybos darbai turėjo būti atlikti per 20 mėnesių su galimybe sutartį pratęsti dar keturiems mėnesiams. Sutartis jau pratęsta. Atsižvelgiant į vykdomų darbų eigą, spėjama, kad tiltas bus baigtas šių metų rugpjūčio mėnesį.
Sveiki visi.
Mano anksčiau minėtas puslapis apie tilto statybas (http://olitaorany.puslapiai.lt/Naujas.htm) dabar naujienas kelia ir į facebook profilį https://www.facebook.com/oo.projektas
Į šį puslapį dedami naujausi reportažai iš statybvietės, naujai randama medžiaga apie čia stovėjusį geležinkelio tiltą bei Alytaus - Varėnos geležinkelį apskritai.
Rekomenduoju apsilankyti specialiai pėsčiųjų ir dviratininkų tilto statybai apžvelgti skirtame interneto puslapyje: http://olitaorany.puslapiai.lt/Naujas.htm
Čia galima rasti dažnai atnaujinamą informaciją apie statybų eigą, fotogaleriją bei būsimojo tilto brėžinį.
Gal jie turėjo omenyje kad tai aukščiausias pėsčiųjų tiltas Lietuvoje?
Jie daug ką gali turėti omenyje, bet rašo štai ką:
<...>Pasak paveldosaugininkų, tai bus aukščiausias tiltas Lietuvoje<..>.
<...>Dviejų šimtų šešiasdešimties metrų ilgio, septynių metrų pločio ir daugiau nei trisdešimties metrų aukščio naujas pėsčiųjų ir dviračių tiltas per Nemuną sujungs kurortinę miesto dalį su Piliakalniu.
Tiltas statomas ant išlikusių senojo geležinkelio tilto atramų – aukščiausias tiltas Rusijos imperijoje susprogdintas prieš beveik šimtmetį<...>.
Na, tai tik parodo žurnalistų profesionalumo lygį. Negi neįmanoma internete labai nesunkiai pasitikrinti, jog tai nėra aukščiausias Lietuvoje tiltas. O dabar pražioplindami tokį akivazdų faktą jau ne pirmą kartą jį tituluoja kaip aukščiausią.
Dviejų šimtų šešiasdešimties metrų ilgio, septynių metrų pločio ir daugiau nei trisdešimties metrų aukščio naujas pėsčiųjų ir dviračių tiltas per Nemuną sujungs kurortinę miesto dalį su Piliakalniu.
Tiltas statomas ant išlikusių senojo geležinkelio tilto atramų – aukščiausias tiltas Rusijos imperijoje susprogdintas prieš beveik šimtmetį.
O dėl brėžinių, tai aš jų ieškojau Alytaus infrastruktūros temoje, ten tikrai jų neradau. Pasirodo, jie buvo numesti Alytaus projektų temoje, todėl ir kilo šis nesusikalbėjimas .
Sukurta atskira tema.
Visi pranešimai susiję su statomu pėsčiųjų tiltu perkelti ar nukopijuoti iš temų:
- Alytaus infratruktūros projektai
- Projektai Alytuje
- Buv. geležinkelis Alytus - Varėna
Senos tilto nuotraukos (išskyrus palyginimsu su nauju tiltu) lieka temoje apie Alytaus - Varėnos geležinkelį
LC. parodyta schemutė turbūt yra iš kažkada seniai konkursui skelbto projektinio pasiūlymo. Nuotraukos po ja yra panašių tiltų vizualizacijų, o ne konkrečiai Alytaus tilto. Alytaus tilte berods tempiamas apatinis elementas bus iš vieno standaus plieninio profilio ir sudarys trikampį, o kažkokių kitų tiltų vizualizacijose parodytos atskiros dvejos lynų sistemos, kurios sudaro tarsi išskėstas kojas. Depeche tikrai rodė brėžinius (aš asmeniškai pamenu, kad nuorodos į juos buvo patalpintos bent du kartus). Nuoroda į techninį projektą: https://pirkimai.eviesiejipirkimai.l...100&LID=177930
Aišku, tuomet per greit apsidžiaugiau. O dėl brėžinių, tai aš jų ieškojau Alytaus infrastruktūros temoje, ten tikrai jų neradau. Pasirodo, jie buvo numesti Alytaus projektų temoje, todėl ir kilo šis nesusikalbėjimas .
LC. parodyta schemutė turbūt yra iš kažkada seniai konkursui skelbto projektinio pasiūlymo. Nuotraukos po ja yra panašių tiltų vizualizacijų, o ne konkrečiai Alytaus tilto. Alytaus tilte berods tempiamas apatinis elementas bus iš vieno standaus plieninio profilio ir sudarys trikampį, o kažkokių kitų tiltų vizualizacijose parodytos atskiros dvejos lynų sistemos, kurios sudaro tarsi išskėstas kojas. Depeche tikrai rodė brėžinius (aš asmeniškai pamenu, kad nuorodos į juos buvo patalpintos bent du kartus). Nuoroda į techninį projektą: https://pirkimai.eviesiejipirkimai.l...100&LID=177930
Komentuoti: