Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • oranger
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Juokauji gal, kaip - žmonių gatvėje klausinėti, samdyti apklausų firmas? Čia pakankamai specifinis dalykas, reikia turėti kažkokių žinių (bent jau šią forumo temą būti paskaičius ).
    O kodėl ne, jei tai daroma vairuotojų patogumui? Ar tai daroma tik specialistams, turintiems kažkokių mistinių žinių?

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė oranger Rodyti pranešimą
    O antra, matyt jie patys gali daryti visuomeninius monitoringus, tam ir lėšos, jei neklystų, būna skiriamos - sužinoti žmonių nuomonę. Bet tikriausiai nesvarbu jiems tai yra.
    Juokauji gal, kaip - žmonių gatvėje klausinėti, samdyti apklausų firmas? Čia pakankamai specifinis dalykas, reikia turėti kažkokių žinių (bent jau šią forumo temą būti paskaičius ).

    Komentuoti:


  • oranger
    replied
    Paskutinėse 2 nuotraukose akivaizdžiai pažeista kompozicija. Ir būtent dėl to, kad panaudotos didžiosios raidės:
    1. Rodyklei neužtenka vietos prie DŪKŠTO
    2. Nėra tarpo tarp kelio numerių ir UTENOS bei UKMERGĖS

    Bet koks geras dizaineris tą pasakytų.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Kitas lietuviškų ženklų trūkumas - tekstai rašomi vien didžiosiomis raidėmis, nors tyrimai rodo, kad lengviau skaitomas yra tekstas mažosiomis raidėmis.
    Kodėl tekstas mažosiomis raidėmis geriau skaitomas? Man kaip tik didžiosomis greičiau perskaityti. Pvz. ženklinimas A2 kelyje, pagrindinė kryptis viena spalva, šalutinės - kita. Pirma stovi dideli ženklai su nuorodomis kur nusukti ar važiuoti tiesiai, vėliau mažesni, kur iki kokio miesto kiek km. ir pan. Viskas gana aišku ir paprasta:







    Paskutinis taisė Lettered; 2011.01.19, 17:37.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Bet negi projektuotojams ir kelininkų valdininkams iki to laiko kas nors uždraudžia šiek tiek daugiau pagalvoti?
    Galvoti yra pernelyg sunkus darbas. Zymiai lengviau yra nukopijuoti taisykles pagal vakaru pavyzdi, kur keliu tinklas jau senai sutvarkytas, ir po to aklai jomis vadovautis.

    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Dar vienas pavyzdys, kai netinkamai ženklinamos nuorodos
    - Griškabūdžio sankryža su keliu 1912 Rupiniai - Kudirkos Naumiestis.
    Jei visam 55 km keliui suteiktas vienas numeris Nr.1912, tai realios eismo kryptys yra šiek tiek kitokios
    Jei su krasto keliai viskas daugmaz aisku, tai rajoniniuose keliuose yra nemazai painiavos. Jei jau visam keliui suteiktas vienas numeris ir jis is esmes dubliuoja 140 ir 138 keliu masruta, tai nelabai logiska ji vadinti rajoniniu keliu ir labiau tiktu perkelti i krasto kelio kategorija. Ale gal nesigilinsiu i sia tema.

    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    - važiuojantiems pagrindiniu 137 keliu labiau reikalingos nuorodos į Paluobius, Žvirgždaičius ar Griškabūdį
    O cia jau imi pats sau priestarauti ir ivesti prancuziskos painiavos. I Paluobius sis kelias neveda. Juk neimsime vardinti visu galimu variantu i kur galima ta kryptimi patekti. Kelio pabaiga yra Rupinai, tad ir krypties nuoroda turetu ta byloti.

    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Planuojamoje sankryžoje nėra posūkio nuorodos net į Griškabūdį, kuris yra visai šalia
    O cia visiskai sutinku, ba gausis, kad pasukes link Kudirkos Naumiescio staiga isibedu i zenkla Griskabudis... WT...? Net kelio pavadinime yra paminetas Grsikabudis, o krypciu nuorodose nera. Netvarka.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    137. Griškabūdžio kryžkelė su keliu Nr.1912

    Dar vienas pavyzdys, kai netinkamai ženklinamos nuorodos
    137 kelias Pilviškiai-Jurbarkas


    Kitais metais 137 kelyje bus rekonstruojama:
    - sankryža ties Šakiais su 140 keliu Kaunas - Šakai;
    - Griškabūdžio sankryža su keliu 1912 Rupiniai - Kudirkos Naumiestis.

    Pažiūrėkime, kaip krypčių nuorodos padės orientuotis erdvėje:
    - abejotina, ar yra bent vienas žmogus kratytųsi žvyrkeliais per miškus nuo šios sankryžos 31 km iki Zapyškio (neskaitant grybautojų)
    - abejotina, ar yra bent vienas žmogus kratytųsi žvyrkeliais nuo šios sankryžos 24 km iki pat Kudirkos Naumiesčio;
    - abejotina, ar kas nors iš Šakių važiuoja į K.Naumiestį ar iš Marijampolės į Kauną per šią kryžkelę
    - tiesa, kažkada buvo autobusas, kuris iš Kauno į Vilkaviškį važiavo per Griškabūdį ir K.Naumiestį

    Jei visam 55 km keliui suteiktas vienas numeris Nr.1912, tai realios eismo kryptys yra šiek tiek kitokios
    - važiuojantiems pagrindiniu 137 keliu labiau reikalingos nuorodos į Paluobius, Žvirgždaičius ar Griškabūdį



    Planuojamoje sankryžoje nėra posūkio nuorodos net į Griškabūdį, kuris yra visai šalia

    Šaltinis: Pirkimas 27974. Eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimas, II etapas. Sutartis Nr.2
    https://pirkimai.eviesiejipirkimai.l...7974&LID=38462



    Nieko nekainuotų užrašyti ir vietines kryptis, pvz.:

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    /\ Ačiū už pavyzdį su perstumta 180 ir 181 kelių sankryža Seirijuose.

    Mes nesame labai turtingi. Norimi aplinkkeliai bus nutiesti negreit.
    Bet negi projektuotojams ir kelininkų valdininkams iki to laiko kas nors uždraudžia šiek tiek daugiau pagalvoti?

    Juk iš tos ES pinigų sumos, kuri skirta būsimai Pilviškių sankryžos rekonstrukcijai, sąmata nepasikeistų prirašius nuorodą iki Šakių ar Jurbarko.
    Visiškas absurdas, kai iš visų krypčių laukia sukiojimasis, bet krypčių nuorodų nėra, tik paaiškinimas su nuoroda į tuos Pilviškius.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Jusu minetuoju atveju nepasitenkinimas pilnai suprantamas, taciau problema yra ne paciame zenklinime, o pasenosioje keliu sistemoje, kuri nebeatitinka siuolakiniu transporto krypciu poreikiu. Blogai ir tai, kad dazniausiai uz europos pinigus rekonstruojami kokreciu esamu keliu konkretus ruozai, o ne bendras keliu tinklas pagal eismo krypciu poreikius. Sis jusu paminetas atvejis kaip tik labai geras to pavyzdys. Sios sankryzos rekonstrukcija, gal net prarastu savo prasme, jei pats keliu tiklas ties Pilviskiais butu pertvarkytas pagal tranzitinio eismo poreikius, aplenkiant sukinejimasi per vietines reiksmes (bent jau taptu vietines reiksmes po pertarkymo) kelius bei gatves. Tuomet ir zenklai nurodytu kryptis link marsruto tikslo, o ne visai salia esancios gyvenvietes.
    Prisiminiau beveik analogiska situacija ties Seirijais vaziuojant nuo Druskininku link Simno. Tokios pat kategorijos keliai isdestyti visiskai tokia pat tvarka, kai reikia pasukti i Seirijus, kad rastum kelia link Simno. Be zemelapio ne kiekvienas susiorientuotu. Skirtumas tik tas, kad link Simno faktiskai nera eismo...
    P.S. Tiesa tai tik teoriniai pasamprotavimai, nes nesame tokie turtingi, kad is esmes pertvarkyti keliu tinkla, juolab, kad net ir esant krypciu poreikiams, daznai nera pakankamo eismo intensyvumo.
    Paskutinis taisė Ginthus; 2010.12.11, 17:26.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pilviškių sankryžos rekonstrukcija

    Kad toks ydingas ženklinimas bus ilgam, rodo ir nauji projektai
    Pvz. paskelbtas viešas pirkimas 136 ir 137 kelių sankryžos rekonstravimui Pilviškiuose.

    Pilviškių prieigose numatyta pateikti nuorodas:
    136 kelyje - nuorodą į Pilviškius, bet nėra numatyta nuorodos į Vinčus ar Kauną
    187 kelyje - nuorodą į Pilviškius, bet nėra nuorodos į Šakius - Jurbarką.
    Turbūt ir važiuojant nuo Šakių iki Pilviškių kitoje sankryžoje bus nuorodos tik į Vinčus ir Vilkaviškį, bet jokių užuominų, kur tas 187 kelias į Marijampolę.

    Šaltinis: Pirkimas 29286 Eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimas, II etapas. Sutartis Nr.2. https://pirkimai.eviesiejipirkimai.l...7974&LID=38462


    Juk visai nesunku užrašyti visas reikiamas kryptis, pvz.
    136 kelyje važiuojant nuo Vilkaviškio:


    187 kelyje važiuojant nuo Marijampolės

    Kas trukdo sujungti 137 ir 187 kelius - negi tik ta 1 km atkarpa Pilviškiuose?
    Paskutinis taisė Romas; 2010.12.11, 16:21.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kai kurios kryptys eina per kelis kelius, tuomet nuorodos iki galutinio punkto būna labai retai. Pvz.,
    Iš Vilniaus ik sienos Lazdijuose reikia važiuoti keliais:
    A4 iki Valkininkų kryžkelės;
    128 iki Alytaus;
    131 iki kryžkelės ties Alytumi;
    132 iki Lazdijų;
    135 iki LT/PL sienos

    Iš Kauno į Šiaulius reikia važiuoti keliais:
    A1 iki Sitkūnų
    A8 iki Kėdainių
    144 iki Šeduvos
    A9 iki Šiaulių

    Dar blogiau, kai nuorodos išvis dingsta
    Pvz., kelias iš Marijampolės į Jurbarką (beje, sovietmečiu ir iki 1992 m. turėjęs vieną numerį Nr.97)
    A7 iki Gižų
    187 iki Pilviškių
    136 iki Pilviškių miestelio
    137 iki Jurbarko

    Šaltinis: Maršrutinio orientavimo taisyklių schema http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpai...das?p_id=23563

    Pilviškiuose racionalios nuorodos išvis dingsta.
    Nežinia, kur sukti 136 keliu - į Vilkaviškį ar į Pilviškių - Vinčų pusę

    Žemėlapis iš www.maps.lt

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Jau anksčiau minėjau, kad Lietuvos magistralinių ir krašto kelių kelių rodyklių užrašus reguliuoja 2007 m. patvirtintos Valstybinės reikšmės kelių maršrutinio orientavimo taisyklės . Pagrindinis trūkumas - kai kur neatsižvelgta į situaciją, nurodomas tik to kelio gale esantis punktas, o ne tikrasis daugeliui keliautojų reikalingas punktas,
    - Pvz. Vilniuje yra kelios nenuoseklios nuorodos į Varšuvą, bet keliose tokių nėra -jei nutarta, kad A4 kelias yra į Gardiną (nors ten esant vizoms važiuoja 5 proc.), tai nėra ko rūpintis tais, kas važiuojai iki lenkų sienos (tokių gal 95 proc., beskaitant eismo Lietuvos viduje) - tas nenumatyta Maršrutinio orientavimosi taisyklėse.
    - Nors dar lenkų pusėje yra užrašas su lietuvišku vietovardžiu "Vilnius", bet pervažiavus Lietuvos sieną Lazdijuose mirga nuo užrašų su Seirijais, Krosna, Kučiūnais ir Alytumi, bet nėra jokių nuorodų į Vilnių.
    Maloni išimtis yra Via Baltica, kur yra užrašai Ryga/Rīga ir Varšuva / Warszawa ir kai kurie magistraliniai keliai.

    Radau nuotrauką iš Jonavos.
    Kiek žmonių važiuoja iš Jonavos į Elektrėnus? (ačiū, kad dar neužrašė "Mijaugonys" - būtų tikslesni)
    Kas trukdo užrašyti nuorodą ir į Vilnių?


    Kitas kraštutinumas, kai koks nors svarbus punktas neįrašytas į tas Maršrutinio orientavimo taisykles - tik neseniai ties Raseiniais atsirado ruda nuoroda į Šiluvą, kurios anksčiau nebuvo leidžiama statyti.


    Tos taisyklės nereglamentuoja sankirtų su vietiniais keliais (gal yra kokios vidinės Kelių direkcijos instrukcijos).
    Mane labai nustebino, kai vieną dieną autostradoje A1 prie Žiežmarių viaduko išnyko užrašas "Alytus", o liko tik "Žiežmariai". Jei uždarė posūkį į Žiežmarius, tai galėjo papildyti, o ne pakeisti užrašą.

    Foto 2008


    Video 2010
    Parašė John
    Tikrai nepakenktų, jei rodyklėse būtų 2-3 kryptys. Aišku, neraginu daryti tokios ženklų kakafonijos, kaip Prancūzijos vietiniuose keliuose. Tas mūsų kelio ženklų lakoniškumas yra kitas kraštutinumas.
    Paskutinis taisė Romas; 2010.12.11, 14:43.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Lietuvoje yra du geri dalykai, kurių beveik nėra svetur:
    - dvipusiai kilometriniai ženklai (daugumoje šalių jie nurodo atstumus tik nuo pradinio punkto, o ne nuo galutini)
    - užrašas apie kitą gyvenvietę, kai išvažiuoji iš gyvenvietės


    Vienas pastebėjimas dėl pastarojo ženklo
    - Savotiškai atrodo važiuojant A9 link Šiaulių - išvažiavus iš Dambavos užrašas "Karčemos 19". Tos Karčemos - Radviliškio priemiestis, kur ribojamas greitis. Juk rimtesnis punktas yra Šeduvos kryžkelė su posūkiu į Kėdainius - Kauną. Bent žinotum, kiek liko normalaus kelio (nuo Šeduvos iki pat Šiaulių kol kas kelias be ryšio) arba kada reikės pasukti.

    - Ta pati nesąmonė kelyje A10. Už kažkurios gyvenvietės (lyg ir Pumpėnų) užrašas informuoja apie mūsų laukiančius Talkonius ar Talačkonius. Bet nėra nuorodos, kiek kilometrų liko iki Pasvalio.

    Gaunasi labai savotiškai - kai kelias aplenkia miestą, dingsta informacija apie atstumą iki jo.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Mane tas ženklas šiek tiek klaidina. Nelabai suprantu, kur galima važiuoti iš antros juostos. Ar ji galioja visoms kryptims, ar tik kažkuriai...
    Pagal viską, tai antroji juosta turėtu išsišakoti: tiesiai ir dešiniau.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Tokio ženklo atsiradimas aišku sveikintinas, bet matosi, kad padaryta "iš bėdos". Ty. viskas sugrūsta, nėra gero estetinio vaizdo ir aiškumo. Pritariu, kad Dovilai tikrai ne esminė kryptis ir nederėtu jai būti pačiame viršuje.
    Mane tas ženklas šiek tiek klaidina. Nelabai suprantu, kur galima važiuoti iš antros juostos. Ar ji galioja visoms kryptims, ar tik kažkuriai...

    Bet šiaip Kelių direkcija tikrai atnaujina ženklus. Kauno apvažiavime ties nuvažiavimais į Jonavos gatvę pastatyti nauji ženklai. Vievyje link Vilniaus pakeistas ženklas, nurodantis kryptį link Trakų į daug didesnį ir jau taip nesugrūsta (gal turit kas seną šio ženklo foto).

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Xmaster Rodyti pranešimą
    Gnoss įdėtoje nuotraukoje tai ant krypčių ženklo pasigendu automagistralės ženklo prie krypties Kaunas.
    Čia mano pasiūlymo iliustracija

    Atvaizdas
    Toks vaizdavimas būtų labai teisingas, bet ir Vilnių reiktu įrašyti prie automagistralės, nes juk abi kryptys pasiekiamos tuo pačiu keliu.

    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Nesurašyti kelių numeriai prie krypčių.
    Pagal prioritetą, aišku, svarbiausia kryptis į Dovilus.
    Kokioj Prancūzijoj priemiesčio gyvenvietė būtų žymima baltame fone.
    Tokio ženklo atsiradimas aišku sveikintinas, bet matosi, kad padaryta "iš bėdos". Ty. viskas sugrūsta, nėra gero estetinio vaizdo ir aiškumo. Pritariu, kad Dovilai tikrai ne esminė kryptis ir nederėtu jai būti pačiame viršuje.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Gnoss Rodyti pranešimą
    Keliose temose ankščiau vyko diskusija apie bendrą ženklinimo tvarką bei bendrą vaizdą. Noriu pasakyti, kad lietuviai patobulėjo (Jakų žiedas):
    Atvaizdas
    Nesurašyti kelių numeriai prie krypčių.
    Pagal prioritetą, aišku, svarbiausia kryptis į Dovilus.
    Kokioj Prancūzijoj priemiesčio gyvenvietė būtų žymima baltame fone.

    Komentuoti:


  • Xmaster
    replied
    Gnoss įdėtoje nuotraukoje tai ant krypčių ženklo pasigendu automagistralės ženklo prie krypties Kaunas.
    Čia mano pasiūlymo iliustracija

    Paskutinis taisė Xmaster; 2010.12.07, 19:53.

    Komentuoti:


  • oranger
    replied
    Parašė Gnoss Rodyti pranešimą
    Keliose temose ankščiau vyko diskusija apie bendrą ženklinimo tvarką bei bendrą vaizdą. Noriu pasakyti, kad lietuviai patobulėjo (Jakų žiedas):
    Atvaizdas
    Sekmadienį Kaune mačiau daug naujų tikrai gerų rodyklių autostradoje. Didelės, su aiškiai nurodytomis kryptimis!

    Komentuoti:


  • Gnoss
    replied
    Keliose temose ankščiau vyko diskusija apie bendrą ženklinimo tvarką bei bendrą vaizdą. Noriu pasakyti, kad lietuviai patobulėjo (Jakų žiedas):

    Komentuoti:


  • Aidzius
    replied
    Parašė Simex Rodyti pranešimą
    Matyt, tas ženklas nuo sovietmečio pabaigos laikų kabo. Dabar tokios nesąmonės nebedaromos. .
    į MARIJAMPOLĘ
    NA taip, dabar tokiu nesamoniu nedaro , o va sovietmeciu dare ? Tikrai butu didele nesamone padaryta sovietmeciu, nes uzrasyt MARIJAMPOLE , kai miestas vadinasi KAPSUKAS , butu tikrai epic fail

    Komentuoti:

Working...
X