Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Elektromobiliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    https://www.15min.lt/verslas/naujien...os-664-1541060

    Dabar esam priklausomi nuo Emiratų, ateityje kaulysim elektros likučių nuo kaimynų stalo. Tai kuo krausim elektromobilius?

    Comment


      Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
      https://www.15min.lt/verslas/naujien...os-664-1541060

      Dabar esam priklausomi nuo Emiratų, ateityje kaulysim elektros likučių nuo kaimynų stalo. Tai kuo krausim elektromobilius?
      Pasistatysim 1000 vėjo malūnų (manau tą padarys privatūs investuotojai), praplėsim kruonio hae ir elektros elektromobiliams užteks.

      Comment


        Parašė rPn Rodyti pranešimą

        Pasistatysim 1000 vėjo malūnų (manau tą padarys privatūs investuotojai), praplėsim kruonio hae ir elektros elektromobiliams užteks.
        Kad tik vėjo kasdien pakaktų

        Comment


          Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

          Kad tik vėjo kasdien pakaktų
          Vėjo kasdien nepakaks. Bet kas draudžia energiją akumuliuoti? Ir kas yra geresnis akumuliatorius, nei didelis elektromobilių parkas?

          Comment


            Parašė rPn Rodyti pranešimą

            Vėjo kasdien nepakaks. Bet kas draudžia energiją akumuliuoti? Ir kas yra geresnis akumuliatorius, nei didelis elektromobilių parkas?
            Pirma: norint kažką akumuliuoti, reikia kažkuriuo momentu turėti kažko (šiuo atveju elektros) perteklių.
            Antra: ar laikysi elektromobilį ant ilgintuvo visą parą, kad jis atliktų akumuliacijos funkciją? Kitaip tai tik teorija.
            Trečia: elektromobilis yra iš prigimties energijos vartotojas, o ne saugojimo talpykla. Krausi kai tik bus galimybė, o ne kai elektros perteklius atsiras.

            Comment


              Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

              Pirma: norint kažką akumuliuoti, reikia kažkuriuo momentu turėti kažko (šiuo atveju elektros) perteklių.
              Antra: ar laikysi elektromobilį ant ilgintuvo visą parą, kad jis atliktų akumuliacijos funkciją? Kitaip tai tik teorija.
              Trečia: elektromobilis yra iš prigimties energijos vartotojas, o ne saugojimo talpykla. Krausi kai tik bus galimybė, o ne kai elektros perteklius atsiras.
              Pirma problema išsispręs investavus į vėjo energetiką. Drastiškai išplėtus vėjo jėgainių parkus (daugiausiai jūroje), vėjuotomis dienomis atsirastų elektros perteklius.

              Antra problema. Žmonės gyvenantys nuosavuose namuose grįžta namo po darbo 18h ir pajungia pakrovėją prie automobilio. Tas laidas būna įkištas iki kito ryto 7h. Tai yra 13h per parą (niekas nesikelia 2h nakties ištraukti laido, nes jau pasikrovė). Žmonės gyvenantys daugiabučiuose atvažiuoja į darbą 8h ir įkiša elektromobilį krautis. Ištraukia 17h. Dar 9h per parą "ant ilgintuvo". Užtenka elementarios programinės įrangos. Du mygtukai. Vienas "Charge NOW", jei tau reikia pakrauto automobilio kuo greičiau, nes susiruošęs kažkur greit išvažiuoti. Kitas "ECO Charge", krauna tada kai elektros energija pigiausia, pagal kintamą tarifą, padeda akumuliuoti energiją kai jos pagaminama daugiausiai (pučia vėjas). Suprantu kad tai tik teorija. Nemanau, kad taip kiekvienas automobilis bus pajunginėjamas prie tinklo didžiąją laiko dalį. Bet užtenka kad ir nedidelio kiekio, tarkim 5% automobilių ir jau turime didelį akumuliatorių pajungtą prie tinklo. Toliau vystant teoriją, kalbama, kad ateis laikai kai elektromobiliai leis atiduoti savo sukauptą energiją atgal į tinklą.

              Trečia problema. Didžioji dalis žmonių (tarp jų ateityje ir daugiabučių gyventojai) kraus automobilį namuose. Galimybę pakrauti turės kasdien. Duok lietuviui kelių centų nuolaidą ir jis ja naudosis. Pažiūrėk kokiose eilėse žmonės stovi prie degalinių kur pora centų pigesnis kuras. Jau dabar elektromobiliai kraunami namuose naktį. Naudojamas naktinis tarifas 0.106 EUR/kWh (versus dieninis 0,177 EUR/kWh).

              Comment


                Parašė rPn Rodyti pranešimą

                Pirma problema išsispręs investavus į vėjo energetiką. Drastiškai išplėtus vėjo jėgainių parkus (daugiausiai jūroje), vėjuotomis dienomis atsirastų elektros perteklius.
                Antra problema....
                Trečia problema. Didžioji dalis žmonių (tarp jų ateityje ir daugiabučių gyventojai) kraus automobilį namuose. Galimybę pakrauti turės kasdien. Duok lietuviui kelių centų nuolaidą ir jis ja naudosis. Pažiūrėk kokiose eilėse žmonės stovi prie degalinių kur pora centų pigesnis kuras. Jau dabar elektromobiliai kraunami namuose naktį. Naudojamas naktinis tarifas 0.106 EUR/kWh (versus dieninis 0,177 EUR/kWh).
                Teorija, teorija, teorija... keliaujam į praktiką
                Pirma: Vėjuotos, saulėtos dienos niekados nesutaps su tavo gyvenimo ritmu ir energijos poreikiais.
                Antra: Pajungtas krovimuisi automobilis krausis tarkim pagal kažkokį algoritmą (kainą, valandas). Kaip tai susiesi su pertekline akumuliacija, gamybos apimtimis nežinau. Jei atvažiavai su pustušte baterija, tau bus neaktualu kada ten vėjas papūs, tau reik krovimo čia ir dabar, kad per naktį spėtum pakrauti..
                Trečia: vėl pagal teoriją: pagal dabartinį tinklą naujuose kvartaluose gal realu (bet ir reiktų paskaičiuoti). Kaip reiks elgtis su esamu vos gyvu tinklu.. kol kas net ir teoriškai sunku kažką ekonomiškai pasiūlyti.

                Comment


                  Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                  Teorija, teorija, teorija... keliaujam į praktiką
                  Pirma: Vėjuotos, saulėtos dienos niekados nesutaps su tavo gyvenimo ritmu ir energijos poreikiais.
                  Antra: Pajungtas krovimuisi automobilis krausis tarkim pagal kažkokį algoritmą (kainą, valandas). Kaip tai susiesi su pertekline akumuliacija, gamybos apimtimis nežinau. Jei atvažiavai su pustušte baterija, tau bus neaktualu kada ten vėjas papūs, tau reik krovimo čia ir dabar, kad per naktį spėtum pakrauti..
                  Trečia: vėl pagal teoriją: pagal dabartinį tinklą naujuose kvartaluose gal realu (bet ir reiktų paskaičiuoti). Kaip reiks elgtis su esamu vos gyvu tinklu.. kol kas net ir teoriškai sunku kažką ekonomiškai pasiūlyti.
                  Pirma: Kodėl nesutaps? Sutaps ir gan dažnai. Mes turim daug vėjuotų dienų per metus. Turim daug ir saulėtų, bet saulė pas mus manau sugeneruos mažą procentą. Gali pažiūrėti kiek jau dabar sugeneruojama elektros iš vėjo. O toms kelioms likusioms dienom galim akumuliuoti energiją jau dabar. Turim Kruonio HAE. Ar įsivaizduoji kokios talpos ten baterija? Iš vieno pilnai prileisto tvenkinio gali pakrauti 200 tūkst. elektromobilių nuo 0 iki 100%. Dar nepakaks? Pastatysim antrą Kruonį. Kaip suprantu tu teigi, kad pas mūsų kaimynus irgi pasibaigs elektra. Todėl mes būsim priversti pirkti iš jų už labai brangiai arba jie iš vis neparduos mums: "ateityje kaulysim elektros likučių nuo kaimynų stalo". Tai jei taip įvyks, tai greitai investuosim pas save į gamybą ir akumuliavimą, nes tą daryti pagaliau apsimokės. Dabar galim nusipirkti iš kaimynų už normalią kainą (didelę, bet ne kosminę), todėl pas save statyti elektrinių neapsimoka. Bet aš manau, kad ir tie patys kaimynai toliau didins elektros gamybos apimtis. Ir kiek mums pritrūks visada galėsim nusipirkti.
                  Antra: "Pasikrauti čia ir dabar" yra vienetinis atvejis. Tokių bus 1 iš 20. Visi kiti galės krauti tada kada pučia vėjas. Tas nesunkiai paskatinama reguliuojant kainas. Kiek kartų tau reiktų krauti elektromobilį per mėnesį jei naudoji nuo 95% iki 5% ir vėl krauni iki pilno? 3 kartus per mėnesį? O jei mažiau važiuoji gal užteks ir 2? Gali drąsiai pasirinkti ar krauti antradienį ar ketvirtadienį (ypač jei už tave parenka algoritmas). Nes eilinis vairuotojas kuris važinėja po 20km per dieną grįš antradienį namo su 48% likusios baterijos, o ketvirtadienį su 35%.
                  Trečia. Taip sutinku, kad DABAR sunku kažką ekonomiškai pasiūlyti. Bet dabar ir elektromobilių neturime daug. Jų daugės lygiagrečiai su malūnų skaičiumi. O akumuliavimo problemą išspręsim nesunkiai. Nenaudosim vieno sprendimo. Akumuliuosime bendroje Europos elektros rinkoje, Kruonyje, elektromobilių baterijose, savo garaže pastatytose baterijose arba išvis kokiam nors suspausto oro ar įkaitintos druskos akumuliatoriuje. Apie elektros tinklą jau diskutavom seniau, tai nesikartoju.

                  Comment


                    Beje buvo aiškiai pasakyta buvusio ministro Masiulio, kad neapsimoka statyti bet kokią įprastinę elektros generavimo jėgainę sudėjus viską krūvon nuo statybos iki uždarymo, pigiau pirkti elektrą. Šiukšlių, biokuro, vėjo, saulės yra kita kategorija.
                    Nepirk iš Decathlon, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, Volfas Eng, Procter & Gamble / Gillette
                    Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                    Comment


                      Parašė rPn Rodyti pranešimą
                      Turim Kruonio HAE. Ar įsivaizduoji kokios talpos ten baterija?
                      Taip - įsivaizduoju jos menką NVK.
                      Parašė rPn Rodyti pranešimą
                      Kaip suprantu
                      Technikoje tu nesupranti nieko.
                      Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                      Comment


                        Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                        Beje buvo aiškiai pasakyta buvusio ministro Masiulio, kad neapsimoka statyti bet kokią įprastinę elektros generavimo jėgainę sudėjus viską krūvon nuo statybos iki uždarymo, pigiau pirkti elektrą. Šiukšlių, biokuro, vėjo, saulės yra kita kategorija.
                        Savos elektrinės kaip dujų laivas. Buhalteriškai brangu, bet įvertinus visas aplinkybes pigiau.

                        Comment


                          Parašė rPn Rodyti pranešimą

                          Pirma: Kodėl nesutaps? Sutaps ir gan dažnai. Mes turim daug vėjuotų dienų per metus. ....... suspausto oro ar įkaitintos druskos akumuliatoriuje. Apie elektros tinklą jau diskutavom seniau, tai nesikartoju.
                          Ar suvoki Kruonio paskirtį? Tai yra momentinio paleidimo trūkstamos galios kompensavimui skirtas įrenginys. Jis skirtas tam tikram laikui kol bus įjungtos šiluminės elektrinės. Sėkmės statant naują Kruonį, už optimistiškumą sveikinu. Sušikto stadiono ant lygaus lauko nepastatom. Projektinio Kruonio lygio nesugebam pasiekti. Pasikrauti čia ir dabar tai ir yra mobilumo pagrindas. Ką tu darysi kai sulauksi kokio tarkim ekstra pagalbos prašymo kad ir iš artimo? Sakysi niekuo negaliu padėt, maniskė iki ryto krausis. Mašina tam ir skirta, kad sėdi ir važiuoji, kitaip tai troleibusas pagal grafiką. Jei tau pakaks 2 krovimų mėnesiui, tai kam tau ta mašina?

                          Comment


                            Niekas per prievartą neprivers pirkti tų EV.

                            Comment


                              Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
                              Ką tu darysi kai sulauksi kokio tarkim ekstra pagalbos prašymo kad ir iš artimo? Sakysi niekuo negaliu padėt, maniskė iki ryto krausis.
                              Taip, sakysiu. Ekstra atvejais yra taksi, citybee, pagalbos tarnybos.
                              Mašina tam ir skirta, kad sėdi ir važiuoji, kitaip tai troleibusas pagal grafiką. Jei tau pakaks 2 krovimų mėnesiui, tai kam tau ta mašina?
                              Tai čia tau. Man, pvz., mašina yra nuvažiuoti 1-2 kartus per savaitę į parduotuvę ir pan., kartais po Lietuvą, labai retai į Lenkiją, Latviją, Estiją.

                              Comment


                                Parašė digital Rodyti pranešimą
                                Taip, sakysiu. Ekstra atvejais yra taksi, citybee, pagalbos tarnybos.

                                Tai čia tau. Man, pvz., mašina yra nuvažiuoti 1-2 kartus per savaitę į parduotuvę ir pan., kartais po Lietuvą, labai retai į Lenkiją, Latviją, Estiją.
                                O kas beliks, daugiau ką pasakyti neturėsi, kito pasirinkimo nebus. Tik abejoju, ar po to kitą kart taip lengvabūdiškai kalbėsi apie ilgo ir lėto krovimo privalumus.

                                Tai va tokie kaip tu su minimalistiniais poreikiais, gyvenantys mietų centruose ir įrodinėja dabartinio lygio elektromobilių didžiuosius privalumus ir patogumus.

                                Comment


                                  Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                                  Ar suvoki Kruonio paskirtį? Tai yra momentinio paleidimo trūkstamos galios kompensavimui skirtas įrenginys. Jis skirtas tam tikram laikui kol bus įjungtos šiluminės elektrinės. Sėkmės statant naują Kruonį, už optimistiškumą sveikinu. Sušikto stadiono ant lygaus lauko nepastatom. Projektinio Kruonio lygio nesugebam pasiekti.
                                  Šiluminės elektrinės gali įsijungti per 10 min. Tuo tarpu pilnas Kruonis gali veikti 12h gamindamas 900 MWh elektros energijos.
                                  Tikrai išnaudojam Kruonį daugiau nei tik kompensuoti trūkstamą galią momentiniu metu. 2020 m. KHAE pagaminta 0,72 TWh elektros energijos. Tai yra 6 % viso Lietuvos galutinio suvartojimo.
                                  Kai pereisim prie atsinaujinančios energetikos, visam pasauliui reikės elektros akumuliacijos.

                                  Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
                                  Pasikrauti čia ir dabar tai ir yra mobilumo pagrindas. Ką tu darysi kai sulauksi kokio tarkim ekstra pagalbos prašymo kad ir iš artimo? Sakysi niekuo negaliu padėt, maniskė iki ryto krausis. Mašina tam ir skirta, kad sėdi ir važiuoji, kitaip tai troleibusas pagal grafiką.
                                  O ką tu darysi kai benzo bakas tuščias? Turbūt važiuosi į degalinę.
                                  Lygiai taip pat su elektromobiliu važiuosi į "elektrodegaline" - ypač greito pakrovimo stotelę. Ir krausiesi 50-350 kw greičiu. Kad įvarvinti tą papildomą 100 km nuvažiuojamo atstumo užteks kokių 5 min. Beveik tiek pat kiek užsipilti kuro.

                                  Jeigu jau taip dažnai gyvenime pasitaiko scenarijus, kad grįžtu sekmadienį iš kelionės su 2% likusios baterijos ir pyst žmona gimdo reikia lėkti tuoj pat. Tai kelionę susiplanuok taip, kad stabteli kelionės pabaigoje pasikrauti greito pakrovimo stotelėje, o ne bandai privarvint per naktį iš rozetės.
                                  Aš juk nesakiau, kad visi bus priversti laukti kol papūs vėjas. Tą darys tik tie kas gali sau tai leisti, nes pvz. važinėja retai arba mažai (tokių yra daug ir tik daugės).

                                  Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
                                  Jei tau pakaks 2 krovimų mėnesiui, tai kam tau ta mašina?
                                  Kiek kartų tu pili kurą per mėnesį? Kiek tu nuvažiuoji kilometrų mieste per mėnesį?
                                  2 Kartus pasikrovęs gali nuvažiuot 800 km mieste (primenu, kad buvo diskutuota apie pakrovimą namie nuo 5 iki 95%, užmiesčio kelionėse krauniesi greito pakrovimo stotelėse). Absoliučiai daugumai žmonių to užteks.


                                  Comment


                                    Parašė rPn Rodyti pranešimą

                                    Šiluminės elektrinės gali įsijungti per 10 min. Tuo tarpu pilnas Kruonis gali veikti 12h gamindamas 900 MWh elektros energijos.
                                    Tikrai išnaudojam Kruonį daugiau nei tik kompensuoti trūkstamą galią momentiniu metu. 2020 m. KHAE pagaminta 0,72 TWh elektros energijos. Tai yra 6 % viso Lietuvos galutinio suvartojimo.
                                    Kai pereisim prie atsinaujinančios energetikos, visam pasauliui reikės elektros akumuliacijos.

                                    O ką tu darysi kai benzo bakas tuščias? Turbūt važiuosi į degalinę.
                                    Lygiai taip pat su elektromobiliu važiuosi į "elektrodegaline" - ypač greito pakrovimo stotelę. Ir krausiesi 50-350 kw greičiu. Kad įvarvinti tą papildomą 100 km nuvažiuojamo atstumo užteks kokių 5 min. Beveik tiek pat kiek užsipilti kuro.

                                    Jeigu jau taip dažnai gyvenime pasitaiko scenarijus, kad grįžtu sekmadienį iš kelionės su 2% likusios baterijos ir pyst žmona gimdo reikia lėkti tuoj pat. Tai kelionę susiplanuok taip, kad stabteli kelionės pabaigoje pasikrauti greito pakrovimo stotelėje, o ne bandai privarvint per naktį iš rozetės.
                                    Aš juk nesakiau, kad visi bus priversti laukti kol papūs vėjas. Tą darys tik tie kas gali sau tai leisti, nes pvz. važinėja retai arba mažai (tokių yra daug ir tik daugės).

                                    Kiek kartų tu pili kurą per mėnesį? Kiek tu nuvažiuoji kilometrų mieste per mėnesį?
                                    2 Kartus pasikrovęs gali nuvažiuot 800 km mieste (primenu, kad buvo diskutuota apie pakrovimą namie nuo 5 iki 95%, užmiesčio kelionėse krauniesi greito pakrovimo stotelėse). Absoliučiai daugumai žmonių to užteks.

                                    Pirmiausia tai labai abejoju ar šiluminę paleisi per 10 min, nebent užkurtais katilais laikysi. Niekas ir nesiginčija, kad išnaudojam ir reik išnaudoti Kruonį, aš rašiau, kad ne gamyba yra pagrindinė jo paskirtis. Ir akumuliacijos papildomos reikės, bet antro Kruonio tau ekologai nedaleis
                                    Benzo bakas niekados tuščias nebūna, su lempute nevažinėju, o ir garaže kanistras visados puspilnis žoliapjovei. O 350kW dar ilgai nesimėtys ant kiekvieno kampo. (dabar kalbam apie ateinančius 2-4 metus, o kol kas apie tolimą ateity nėra prasmes fantazuot). Gyvenkim dabartim.
                                    Kiek pilu? 2-3 kartus. Kiek čia biudžetinių modelių mieste po 400km nuvažiuoja vienu krovimu? o jei iš miesto nesiruoši išslysti tai niekas ir nesiginčija kad pilnai pakanka. Bet kam tada apskritai elektromobilis už tokią kainą mieste?

                                    Comment


                                      Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
                                      https://www.15min.lt/verslas/naujien...os-664-1541060

                                      Dabar esam priklausomi nuo Emiratų, ateityje kaulysim elektros likučių nuo kaimynų stalo. Tai kuo krausim elektromobilius?
                                      Tai kad ne, jeigu čia laikome priklausomumu tai tada esame priklausomi nuo skandinavų iš kurių ta elektrą ir perkame.

                                      Parašė rPn Rodyti pranešimą
                                      Ir kas yra geresnis akumuliatorius, nei didelis elektromobilių parkas?
                                      Hydroakumuliacinė elektrinė.

                                      Comment


                                        Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
                                        Kiek čia biudžetinių modelių mieste po 400km nuvažiuoja vienu krovimu?
                                        Renault Zoe, Opel Corse-e, Peugeot e308, Nissan Leaf e+, Seres 3, Hyundai Kona, Tesla Model3, Kia e-Niro, VW ID3, MG MG5, Škoda Enyaq.

                                        Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
                                        Gyvenkim dabartim.
                                        Tai gyvenam.
                                        Lietuvoje 70% pagamintos elektros energijos yra iš atsinaujinančių šaltinių, savo šalies neteršiam. Turim puikias elektros jungtis su Švedija, Lenkija ir Suomija. Galim nusipirkti elektros iš kaimynų už kad ir didesnę, bet įkandamą kainą. Turim, kad ir labai prastą, bet pakrovimo tinklą didžiojoje dalyje Lietuvos. Galim nuvažiuoti elektromobiliu iš Vilniaus į Palangą. Iš 59 Igničio greito pakrovimo stotelių Vilniuje dabar 54 yra LAISVOS (2 užimtos, 3 neveikia). Šiandien į darbą atvažiavau elektromobiliu, problemų man tai nesukėlė.

                                        Tuo tarpu tu pats paklausei: "kuo krausim elektromobilius ateityje?" Atsakiau - pastatysim vėjo malūnus. Ką darysim kai vėjas nepūs? Naudosim akumuliuotą energiją. Vienas iš daugelio akumuliacijos variantų bus esant elektros energijos pertekliui ir pigiai elektrai kaupti energiją elektromobiliuose. Kaip tas veiks? 19 iš 20 žmonių kraus elektromobilius tada kai bus pigiausia elektros energija. Likęs vienas varys pasikrauti į 150kw galios pakrovimo stotelę savo rajone nes jam reikia čia ir dabar. Taip, tokių pakrovėjų dabar mažai (užtat nemažai 50 kw galios). Bet per ateinančius kelis metus turėtų atsirasti.

                                        Comment


                                          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                          Tai kad ne, jeigu čia laikome priklausomumu tai tada esame priklausomi nuo skandinavų iš kurių ta elektrą ir perkame.
                                          Tai tą aš ir noriu pasakyt, kad net elektros pakankamai gamintis nesugebam. Esam priklausomi nuo skandinavų.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X