Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Elektromobiliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

    Tai čia ir yra siekiamybė - kad paklausa ir pasiūla artėtų link ekviliubriumo. Elektromobiliai pigiomis sąnaudomis padės pasiekti pasiūlos/paklausos pusiausvyros.
    Na taip teoriškai su automatizuotu krovimu galėtum nupjauti pikines maksimalios gamybos vertes, bet kiek tai suveiks minimalios gamybos atvejus... klausimas didelis. Ir nepamirškim, kad tą gamybą pirmiausia reik pasiekti su dabartiniu mūsų suvartojimu (kas vis dar labai toli atrodo). O kiekvienas atsirandantis automobilis tik didins energijos poreikį ir kels būtinos gamybos kartelę. Tiesiog reik visiems susivokti, kad nemaža dalis idėjų atrodo gražiai rinkoje turint 1000 elektromobilių, bet kaip visus procesus paveiks 100000 auto, klausimas atviras...

    Comment


      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

      Jei auto bateriją naudoji komerciniais tikslais pigiai pirkti elektrą ir brangiai vėliau parduoti, tai ji labai greit neteks talpos ir bus vargas su tokiu automobiliu važinėti.
      Jei elektromobilį naudosi kaip bateriją pigiai užsipirkti elektrą, o po to ją arba parduoti atgal į tinklą, arba suvartoti - tai jau kiekvienas apsiskaičiuos kas jam labiau apsimoka, baterija greičiau susdevės, bet jeigu piniginė nauda bus kartais didesnė - tai manau bus nemažai tokių, kurie pasinaudos tokia galimybe sutaupyti, ar net užsidirbti. Bet mes juk kalbėjom ne tiek apie tai, o apie tai, kad elektromobilius ar taip ar taip reikia krauti ir normalu, kad žmonės juos norės krauti pačiomis pigiausiomis kainomis.

      Comment


        Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

        Jei elektromobilį naudosi kaip bateriją pigiai užsipirkti elektrą, o po to ją arba parduoti atgal į tinklą, arba suvartoti - tai jau kiekvienas apsiskaičiuos kas jam labiau apsimoka, baterija greičiau susdevės, bet jeigu piniginė nauda bus kartais didesnė - tai manau bus nemažai tokių, kurie pasinaudos tokia galimybe sutaupyti, ar net užsidirbti. Bet mes juk kalbėjom ne tiek apie tai, o apie tai, kad elektromobilius ar taip ar taip reikia krauti ir normalu, kad žmonės juos norės krauti pačiomis pigiausiomis kainomis.
        Pirma, jei nori užsiimti tokiu verslu, tai gal paprasčiau pirkt baterijas, kam tas automobilis? Antra, pagal tokį automatizuotą krovimą su kiekvienu nauju automobiliu kainų pikai mažės, tad ir nauda greit pereis i nuostolį dėl akumuliatorių devėjimosi. Kaip ir sakiau, kas atrodo patraukliai su dabartiniu elektromobilių kiekiu, kiek bus naudinga su tūkstančiais?

        Comment


          Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
          Jei elektromobilį naudosi kaip bateriją pigiai užsipirkti elektrą, o po to ją arba parduoti atgal į tinklą, arba suvartoti - tai jau kiekvienas apsiskaičiuos kas jam labiau apsimoka, baterija greičiau susdevės, bet jeigu piniginė nauda bus kartais didesnė - tai manau bus nemažai tokių, kurie pasinaudos tokia galimybe sutaupyti, ar net užsidirbti..
          Na čia esminis skirtumas, ar bateriją 3 kartus per mėn. pigiai pasikrauti naktį, ar 3 kartus per parą įkrauti/iškrauti prekiaujant elektra. Baterijos talpos netenka jau vien tik paprastai važinėjant.
          Flickr

          Comment


            Parašė Lettered Rodyti pranešimą

            Na čia esminis skirtumas, ar bateriją 3 kartus per mėn. pigiai pasikrauti naktį, ar 3 kartus per parą įkrauti/iškrauti prekiaujant elektra. Baterijos talpos netenka jau vien tik paprastai važinėjant.
            Dėl to ir rašiau, kad kiekvienas žmogus pasiskaičiuos ar jam tai apsimoka ar ne. Mes dabar galime burti iš kavos tirščių, bet kol nežinime tikslių skaičių tai nebus nieko daugiau, kaip tik burtai ir niekuo neparemtos prielaidos.

            Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

            Pirma, jei nori užsiimti tokiu verslu, tai gal paprasčiau pirkt baterijas, kam tas automobilis? Antra, pagal tokį automatizuotą krovimą su kiekvienu nauju automobiliu kainų pikai mažės, tad ir nauda greit pereis i nuostolį dėl akumuliatorių devėjimosi. Kaip ir sakiau, kas atrodo patraukliai su dabartiniu elektromobilių kiekiu, kiek bus naudinga su tūkstančiais?
            Mes gyvenam laisvos rinkos sąlygomis, o ne socializme. Laisva rinka viską sureguliuos, ar bent jau įmanomą dalį to. Išplėtojus vėjo generaciją 'perteklius' bus pardavinėjamas pigiau ir elektromobilių turėtojai tuo galės pasinaudoti. Tu bandai įrodyti, kad jų tada atsiras tiek daug, kad kainos susilygins, bet tai yra siekiamybė, kad elektromobilių būtų tiek daug, kad jie padėtų Lietuvai išlyginti vėje/saulės generacijos svyravymus. Tik man rodos, kad tu galvoji, jog jeigu tos elektros kainos išsilygintų, tai tų elektromobilių vėl pradėtų mažėti. Visų pirma tos kainos niekada nesusilygins, visų antra, kad jeigu jos 'apsilygins' ir elektromobilių turėtojams nebeapsimokės gaudyti pigesnės kainos ir jie tų elektromobilių pradės atsisakinėti - tai elektros perteklius, o kartu ir pigesnė elektra vėl atsiras ir vėl atsiras daugiau paskatų turėti elektromobilį. Laisva rinka viską sureguliuos, nes didžioji dauguma žmonių yra racionalios būtybės ir supranta kas jiems apsimoka, o kas ne.

            Comment


              Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

              Mes gyvenam laisvos rinkos sąlygomis, o ne socializme. Laisva rinka viską sureguliuos, ar bent jau įmanomą dalį to. Išplėtojus vėjo generaciją 'perteklius' bus pardavinėjamas pigiau ir elektromobilių turėtojai tuo galės pasinaudoti. Tu bandai įrodyti, kad jų tada atsiras tiek daug, kad kainos susilygins, bet tai yra siekiamybė, kad elektromobilių būtų tiek daug, kad jie padėtų Lietuvai išlyginti vėje/saulės generacijos svyravymus. Tik man rodos, kad tu galvoji, jog jeigu tos elektros kainos išsilygintų, tai tų elektromobilių vėl pradėtų mažėti. Visų pirma tos kainos niekada nesusilygins, visų antra, kad jeigu jos 'apsilygins' ir elektromobilių turėtojams nebeapsimokės gaudyti pigesnės kainos ir jie tų elektromobilių pradės atsisakinėti - tai elektros perteklius, o kartu ir pigesnė elektra vėl atsiras ir vėl atsiras daugiau paskatų turėti elektromobilį. Laisva rinka viską sureguliuos, nes didžioji dauguma žmonių yra racionalios būtybės ir supranta kas jiems apsimoka, o kas ne.
              Tai kodėl ta rinka nereguliuoja dabar? Reik per padidintus mokesčius arba įvairias nuolaidas "stumt" elektromobilius iki negalėjimo? Lygiai taip pat siekiamybė, kad visi važinėsi su elektromobiliais, ko niekados nebus su dabartinėmis elektros generacijos technologijomis, be kažkokio technologinio proveržio. O visa kita kol kas tik rožinės svajonės.

              Comment



                Dėl to, kad kol kas Lietuvoje yra per mažai elektromobilių, kad jie turėtų didesnę įtaką elektros biržos kainoms + tik neseniai buvo pradėti diegti išmanieji elektros skaitikliai, leidžiantys pirkti elektrą biržos kainomis.

                Comment


                  Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

                  tik burtai ir niekuo neparemtos prielaidos.
                  labai gerai savo rašinius apibūdinote. Bravo.
                  -

                  Comment


                    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                    labai gerai savo rašinius apibūdinote. Bravo.
                    Kam reikia teršti forumą tokiais pezalais? Jei yra argumentų ką kur ne taip rašau - tai galima juos imti ir išsakyti, o ne kažkokiomis bendrinėmis niekuo neparemtomis frazėmis mėtytis. Tavo emocijos gal kažkam ir įdomios, bet man kažkaip atrodo, kad geriau reikėtų ne emocijomis, o argumentais vadovautis. Kai aš paprašau tavęs patikslinti, ką tu turi omeny sakydamas, kad aš parašiau 'nesąmonę', iš tavęs jokių normalių argumentų nėra, išskyrus tikrąja to žodžio prasme nesąmones apie tai, kad 'aš niekur nevažiuodamas nuvažiuoju 53 km. per dieną'. Dėl to jeigu tu neturi kur dėti emocijų - tai įsigyk kriaušę, o jeigu turi kažką rimto pasakyti - tai galima išsakyti argumentų ir faktų kalba.

                    Comment


                      Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
                      NordPool'e gali dabar imt ir pasižiūrėt rytojaus kainas. Kasdieną 13:00 Lietuvos laiku sekančios dienos kainos yra nustatomos.
                      Jei gerai soft'as parašytas - tai automatiškai paskaičiuos kaip pigiausiai pakraut iki tada kai paprastai namus palieki. Jei ne, tai tiesiog kraus visa laiką ir tiek.
                      Visi išvedžiojimai per 3 puslapius susiveda į automatinę protingą relę kuri automatiškai ima iš NP kitų 24val kainas ir pagal tai ON/OFF. O dar toliau einant pasidarai papildomą INPUT kur nurodai baterkių likutinę talpą, kad paskaičiuotų ar reikia įjungti krovimą, kiek truks ir kaip įsipaišyti į geriausių kainų ruožą. O kaip tai atsilieps tinklams ar tai turi iš viso rūpėti end useriui???
                      Realiai iš tinklų bus paimta daugmaž tas pats elektros kiekis tik kai yra mažesnė kaina, reiškia tinklams netgi mažiau vargo balansuojant, nereikia per Kruonį gainioti vandenį ir t.t. Patys vartotojai balansuos savo suvartojimą pagal mažesnę kainą. Ir kame tai blogai tinklams?
                      Paskutinis taisė Arunasx; 2023.02.14, 20:07.
                      Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                      Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                      Comment


                        Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                        Nu nejuokink su savo vidutiniais vairuotojais ir statistikom.
                        Tu esi važinėjęs elektromobiliu?
                        Žinai kad išsikrovus žemiau 16-20% jis važiuoja kaip vėžlys?
                        kažkoks nevykęs tavo EV jei prie 16% važiuoja kaip vėžlys, taip dauguma prie <10% sulėtėja iki bendzino lygio
                        žinai kad virš 70-80% krovimo greitis krenta dvigubai?
                        krenta fast charge greitis, čia diskutuojam apie AC tai nereik suplakt skaičių...
                        žinai kad šalta baterija nenori krautis, todėl žiemą krauti reikia iš karto po kelionės o ne paryčiais?
                        pagaliau pataikei bet ir tai AC krovimui tai turi gerokai mažiau įtakos, beto Lietuvoj paprastai vakariniai pikai, tai pigiau bus leist atšalt batarkei ir krautis naktį gerokai pigiau nei šiltą batarkę brangiai kraut
                        žinai kad 400km vidutiniškai ant popieriaus žiemą pavirsta į 200km užmiestyje?
                        žiemą LT leistinas greitis mažesnis todėl 110 važiuojant nuvažiuosi panašiai kaip 130
                        Paskutinis taisė transpondster; 2023.02.14, 22:25.

                        Comment


                          Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                          O kaip tai atsilieps tinklams ar tai turi iš viso rūpėti end useriui???
                          Lygiai taip pat atsilieps kaip Akropolio parkingui atsiliepia per išpardavimus. Ir tau iš viso nerūpės, sukant ratus po aikštelę? Šaunu.

                          Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                          Patys vartotojai balansuos savo suvartojimą pagal mažesnę kainą. Ir kame tai blogai tinklams?
                          WOW naujas fizikinis dėsnis? Balansavimas pagal kainą?

                          Comment


                            Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                            Nelabai suprantu kur čia problema matoma ir dėl vėjo energetikos. Neva nereikia mums plėtoti vėjo energetikos, nes jinai turi didelius svyravimus? Ar galvojama, kad apie tuos svyravimus nėra galvojama ir nėra skaičiuojama kaip juos atlaikys elektros tinklas?
                            Kai yra galvojama/skaičiujama, visi forume pradeda verkti apie neišduodamus statybos leidimus.
                            Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                            Faktas Nr. 2 - Lietuvoje veikia elektros birža ir stipriai pučiant vėjui, bus viršytas elektros poreikis, atitinkamai tuo metu elektros kaina biržoje taps labai pigi. Taip veikia ekonominiai dėsniai.
                            Jeigu tuo metu krausis automobiliai, tai elektros poreikis nebus viršytas, nes elektros poreikis bus daug didesnis nei dabar. Todėl ir kaina biržoje netaps pogi kaip dabar. Taip veikia ekonominiai dėsniai.

                            Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                            Tas elektros gamybos perteklius atsiras dažniausiai naktį, kada vėjas pūs, o elektros vartojama bus mažai, dėl to ir elektros tinklai bus mažiau apkrauti, o jei bus vietų, kur tinklų pralaidumas neleis - tai jie tiesiog ir neturės galimybių pasinaudoti galimybėmis nusipirkti daugiau elektros už mažesnę kainą. Beje, ESO į elektros tinklų modernizavimą per ateinančius kelis metus yra numatę investuoti 2 mlrd. eurų.
                            Naktį, kai šildytuvai veikia smarkiausiai ir tas tinklas yra ir taip apkrautas?

                            Comment


                              Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                              Naktį, kai šildytuvai veikia smarkiausiai ir tas tinklas yra ir taip apkrautas?
                              Elektros suvartojimo grafikai rodo kad naktį tinklas nėra apkrautas. Todėl balansuoti elektromobilių krovimu yra gerai. Bet tai nėra jokia panacėja. Kartoju trečią kartą: besikraunantys 1 ar 3 naktis per mėnesį kai elektra pigi nesudarys reikšmingo suvartojimo. O tie kurie važinėja daug, be naktinio krovimo garaže dar ir dieną "dasipila" greitose DC stotelėse, nes "400" pagal WLTP nelygu nuvažiuojamam realiai atstumui. Balansavimas gaunasi toks "na pol šišečki" (liet. pusinis).
                              Pasižiūrėkite kokie automobiliai nuvažiuoja 400 km ir primeskite kiek tokių yra Lietuvoje.

                              Click image for larger version  Name:	EV_130kmh_330771363_8829496360456810_2053075365607087581_n.jpg Views:	0 Size:	131,7 kB ID:	2030432





                              Paskutinis taisė gerietis; 2023.02.15, 11:48. Priežastis: nosinė pasimetė
                              -

                              Comment


                                Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                                Elektros suvartojimo grafikai rodo kad naktį tinklas nėra apkrautas. Todėl balansuoti elektromobilių krovimu yra gerai. Bet tai nėra jokia panacėja.
                                Pigesnės naktinės elektros išnaudojimas nėra bloga mintis krauti elektromobilį, tik nereikėtų to vadinti kažkokiais tinklo balansavimais, nes tinklai nėra balansuojami buitiniais prietaisais.

                                Comment


                                  Kalbant apie automobilių krovimo automatizavimą, šiandien kaip tik Ignitis atsiuntė emailą (kalba netaisyta):

                                  - EV savininkai, turintys Ignitis planą „Išmanus valandinis”, savo namuose gali automatiškai, per mūsų programėlę, krauti elektromobilį pigiausiomis elektros biržos valandomis. Pridėkite nuosavą EV prie EnergySmart paskyros, nustatykite kada norite įkrauti automobilį dinamiškai, o programėlė pati optimizuos automobilio įkrovimo grafiką rasdama pigiausias elektros valandas biržoje. Tokiam dinaminiui įkrovimui per programėlė nebūtina turėti išmanų elektromobilio pakrovėją.
                                  - Naujoje meniu skiltyje „Elektros biržos kaina" (vietoj kabučių gal verta įdėti tą naujai atsirandančia ikonėlę? Tas pats, jei įmanoma, gerai būtų ir su EV) galite stebėti einamosios ir kitos dienos elektros biržos kainas. Tai padės atitinkamai suplanuoti elektros naudojimą pigiausiomis valandomis ir turintiems Ignitis biržos planą „Išmanus valandinis” leis taupyti išlaidas elektros energijai.
                                  Patikrinti kaip veikia negaliu, nes neturiu EV, bet panašu jog sprendiniai jau yra kaip pigiau krautis elektromobilį naudojantis biržos privalumais tiesiai nuo sofos.

                                  Comment


                                    Parašė evil Rodyti pranešimą

                                    Patikrinti kaip veikia negaliu, nes neturiu EV, bet panašu jog sprendiniai jau yra kaip pigiau krautis elektromobilį naudojantis biržos privalumais tiesiai nuo sofos.
                                    Taip, Ignitis pritaikė pas save tą jau minėtą estų www.gridio.io sprendimą.

                                    Tik keista kad estai siūlo krautis per vakarinį piką. Na bet 1 eur sumoje galima sutaupyti.

                                    Click image for larger version  Name:	peakhours.jpg Views:	0 Size:	58,4 kB ID:	2030493
                                    Paskutinis taisė gerietis; 2023.02.15, 13:43.
                                    -

                                    Comment


                                      Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                                      Elektros suvartojimo grafikai rodo kad naktį tinklas nėra apkrautas. Todėl balansuoti elektromobilių krovimu yra gerai. Bet tai nėra jokia panacėja. Kartoju trečią kartą: besikraunantys 1 ar 3 naktis per mėnesį kai elektra pigi nesudarys reikšmingo suvartojimo. O tie kurie važinėja daug, be naktinio krovimo garaže dar ir dieną "dasipila" greitose DC stotelėse, nes "400" pagal WLTP nelygu nuvažiuojamam realiai atstumui. Balansavimas gaunasi toks "na pol šišečki" (liet. pusinis).
                                      Pasižiūrėkite kokie automobiliai nuvažiuoja 400 km ir primeskite kiek tokių yra Lietuvoje.
                                      Elektros suvartojimas nerodo tinklo apkrovimo. Na nebent perdavimo tinklą (LITGRID) taip galima vertinti. O va kas dedasi su skirstomuoju (ESO) tinklu tu niekaip nematai. Silpniausia grandis -transformatorinės ir 0,4kV tinklas. Ir jei koks fabrikas naktį nevartoja, nereiškia, kad tarkim šalia esančioje gatvelėje šaltą naktį su šilumos siurbliais nebus rimtos tinklo apkrovos.

                                      Comment


                                        Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                                        Elektros suvartojimas nerodo tinklo apkrovimo. Na nebent perdavimo tinklą (LITGRID) taip galima vertinti. O va kas dedasi su skirstomuoju (ESO) tinklu tu niekaip nematai. Silpniausia grandis -transformatorinės ir 0,4kV tinklas. Ir jei koks fabrikas naktį nevartoja, nereiškia, kad tarkim šalia esančioje gatvelėje šaltą naktį su šilumos siurbliais nebus rimtos tinklo apkrovos.
                                        Taip, šito neįvertinau. Tada reikia susitarti su fabriku ir įrengti parkingą su įkrovimo stotelėmis prie fabriko tvoros.
                                        -

                                        Comment


                                          Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                                          Taip, šito neįvertinau. Tada reikia susitarti su fabriku ir įrengti parkingą su įkrovimo stotelėmis prie fabriko tvoros.
                                          Taip tai vienas iš variantų. Tik dažniausiai privačių namų kvartalai randasi žymiai tolokai nuo pramoninių zonų.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X