Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Geležinkelių istorija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    Toks variantas galimas. Tais laikais (apie 1995) pasitaikydavo kad neužtekdavo "sveikų" dyzelinių traukinių ir į Kauną vakariniu reisu (~18.30) vietoje D1 atiduodavo ER9M, kurį Kauno zonoje tampydavo šilumvežiu.
    Į Kybartus ER9M su šilumvežiu? Kokia prasmė? Tempti šilumvežiu galima buvo D1.

    Comment


      Parašė Haski Rodyti pranešimą
      Dėkui, kad apšvietei. Ką gi, gaila, neliko iš didingų stočių visiškai nieko menančius carizmą...
      Kap tai neliko? Vilniaus stotis, tegul ir perstatyta iš dalies. Jau nekalbant apie mažesnes. Tarkim, Lentvario ar Švenčionėlių ir eilę kitų - Mažeikių, Jonavos, Dotnuvos, Radviliškio ir t.t.

      Parašė Zorro Rodyti pranešimą
      Lenkiška Wiki rašo, kad Raudonoji Armija į karo pabaigą turėjo susprogdinti Eitkūnų stotį, bet per klaidą susprogdino Virbalio (Kybartų).
      Tai kad subombardavo abi ir jokios klaidos ten nebuvo. Abi buvo vokiečių rankose, ir reikėjo juos išmušti. Praktiškai stotys sudarė vientisą kompleksą su siaura sąsmauka ant sienos ir atskirti kur kas nevietiniams lakūnams nebuvo paprasta, ir tikriausiai niekas tokios užduotės nekėle - abi stotys buvo vokiečių ir turėjo būti išvalytos nuo vokiečių.
      Paskutinis taisė Al1; 2016.05.24, 07:44.

      Comment


        Civilizacija „Veržbolovo“
        Straipsnio autorius MARIUS IVAŠKEVIČIUS
        http://kybartai.weebly.com/civilizac...lovoldquo.html


        Mūšiuose ties Kybartais dalyvavę sovietų lakūnai neslepia turėję įsakymą sunaikinti Eitkūnų stotį ir kitus Rytų Prūsijos geležinkelio mazgus. Apie Virbalio stoties bombardavimą nė vienas neužsimena. Miestelyje likę kybartiškiai tą vakarą slėpėsi rūsiuose, niekas negalėjo matyti, koks likimas ištiko stotį.
        Devyniolikto amžiaus viduryje aukščiausios kategorijos imperinė stotis Veržbolovo buvo pastatyta rusų užsakymu. Ją projektavo prancūzai, o statė vokiečiai.

        Dvidešimto amžiaus viduryje užminavęs ją susprogdino vokietis Ezė arba rusų bombonešiai, kuriuos pridengė mūšyje dalyvavę garsios prancūzų eskadrilės „Normandija–Nemunas“ naikintuvai.

        Tuo metu apgriautai Virbalio stočiai teko patirti dar vieną nesusipratimą. Šimtą metų stovėjusi Vokietijos pasienyje, per klaidą vadinta Veržbolovo, nors nieko bendra neturėjusi su tikruoju Virbaliu, stotis vėl buvo supainiota. Naujieji sovietų valdininkai gavo valdžios įsakymą išardyti smarkiai apgriautą Eitkūnų stotį. Vietoj jos išardė Virbalį. O sako, ne taip ir baisiai buvusi apgriauta, būtų reikėję visai nedaug pastangų ir noro, kad vėl stovėtų sveika. Kai tie patys valdininkai atvažiavę pamatė klaidą, rėkė ir skeryčiojosi rankomis, bet šaukštai buvo po pietų. Dalis mūrų supilta į požemius, dalis išvežta, bet buvusių sienų fragmentai dar ilgai mėtėsi po stoties teritoriją. Iš jų senosios vietoje vėliau pastatė nedidelę stotį. Net architektūrinį stilių atkūrė, tik mastelis buvo nebe tas.

        Comment


          Eiliniai mitai ir pramanai. Per klaidą, matai, išardė ne tos stoties griuvėsius. Visų pirma tai jei ji buvo subombarduota, reikėjo išvalyti griuvėsius ir jokio klaidos čia nebuvo. Traukinių eismą reikėjo kuo skubiausiai atkurti, kai tik frontas praėjo. Antra, geležinkeliečių buvo likę, o ir karinė geležinkelių valdyba puikia žinojo, kur čia kokia stotis (tuo labiau, kad ne svetima tai buvo teritorija kažkur giliai Vokietijoje), todėl jokios klaidos griaunant griuvėsius būti negalėjo. Už tokias "klaidas" tada tiesiog nudėdavo kaip šunis - priešo agentas ir sabotažininkas. Kiek ten buvo išlikę, kad galima būtų teigti, jog pastatai nebuvo apgriauti smarkiai, sunku pasakyti. Aišku, daug pastatų išliko, kaip kad sandėliai, elektrinė ir pan.
          Bet kokiu atveju Virbalio stoties sunaikinimas paverstas mitu, kaip ir sprogimas Vilniaus stotyje, neva nušlavęs daug Vilniaus...
          Paskutinis taisė Al1; 2016.05.24, 08:53.

          Comment


            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
            Į Kybartus ER9M su šilumvežiu? Kokia prasmė? Tempti šilumvežiu galima buvo D1.
            ER9M savo eiga nuvažiavo iš Vilniaus į Kauną vietoje D1, toliau reikia važiuoti reisu Kauna-Kybartai, laisvų D1 Kaune nėra - M62+ER9M važiuoja į Kybartus. Ir taip tuo periodu buvo ne kartą.

            Comment


              Al1, verčiau patikėsiu ankstesniu pranešimu, M. Ivaškevičiaus straipsniu, nei tavo konspiracijos teorijomis. O galų gale, niekas juk nematė, tad galima (nesi)kliautis tik pasakojimais. Reik tikėt, kad subombino ne tą.
              kk3

              Comment


                Yra realybė ir logika, o ne rusofobinės baikos. Niekas specialiai infrastruktūros negadina, nes ji reikalinga visoms kariaujančioms pusėms. Jei galima paimti infrastuktūrą jos nepažeidus, tai taip ir daroma. Naikinama tik atsitraukiant, kai nenorima palikti priešui ir reikia jį sulaikyti. Taip kad stotį laisvai galėjo susprogdinti ir patys vokiečiai. Apie ką minima ir straipsnyje. Puolanti tarybinė aviacija ją galėjo susprogdinti ne per klaidą, o tik dėl to, kad stotis buvo vokiečių rankose. Geležinkelio mazgas Virbalis - Eitkūnai buvo didelis ir praktiškai vientisas. Todėl niekas ten nesiterliojo su ta ar ne ta stotimi. Tiesiog nematė kito būdo, kaip išmušti vokiečius iš mazgo. Apie griuvėsių nugriovimą irgi yra paprasta logika - jie maišė atnaujinti traukinių eismą. Niekas ten specialiai negriovė gerai išlikusių pastatų, nes pastatai reikalingi, ypač jei tie tokie, kuriuos galima panaudoti. Griaunant tai, kas netrukdo tuo metu, be reikalo eikvojama resursai, kurie reikalingi kitur. Klaidos tais laikais kainavo kulką į galvą. Todėl valdininkai irgi žiūrėjo, kad nebūtų tokių klaidų, kurios jiems galvą nurautų. Jokia civilinė administracija nieko tuo metu ten daryti negalėjo, tik karinė ir karinė geležinkelių administracija. Kas jau kas, o jie tai turėjo gerai žiūrėti, kas daroma ir todėl tokių didelių klaidų būti negalėjo. Griovimas vyko ne vieną dieną, jei ten darbavosi kokie tai vietiniai kaimiečiai su kastuvais ir laužtuvais. Kitaip ir būti nelabai galėjo, nes kariuomenės valyti griuvėsiu vykstant karui užnugaryje nenaudojo. Geležinkelio stotį iš karto perėme karinė geležinkelių valdybą (ar kaip ji ten vadinosi), todėl kas jau kas, o geležinkeliečiai tikrai žiūrėjo, kas išliko ir tikrai nebūtų leidę griauti stoties pastato, jei jis dar buvo geros būklės tik kiek nukentėjęs. Žodžiu, apie visokias klaidas ir "nesusipratimus" galima sekti pasakas naivuoliams ir nieko neišmanantiems. Už lengvesnius nusikaltimus šaudė, tai už stoties "netyčinį" nugriovimą turėjo lėkti galvos dešimtimis. Rankų skėsčiojimai nieko nepadėtų. Taip kad mažiau čia apie konspirologijas pasakok, viskas turi logišką ir nuo realybės neatitrūkusį paaiškinimą.
                Paskutinis taisė Al1; 2016.05.24, 11:31.

                Comment


                  Laikraštis "Lietuvos Žinios" 1938 m. kovo 25 d.

                  Comment


                    Parašė AutoLiet Rodyti pranešimą
                    Laikraštis "Lietuvos Žinios" 1938 m. kovo 25 d.

                    Atvaizdas
                    Jei ne Didysis Draugas, dabar iki Šiaulių važiuotume per 45min..

                    Comment


                      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                      Toks variantas galimas. Tais laikais (apie 1995) pasitaikydavo kad neužtekdavo "sveikų" dyzelinių traukinių ir į Kauną vakariniu reisu (~18.30) vietoje D1 atiduodavo ER9M, kurį Kauno zonoje tampydavo šilumvežiu.
                      1995 metais į Kazlų Rūdą, Marijampolę, Šeštokus važinėjau daug. Taip pat dažnai ateidavau į stotis pažiūrėti į traukinius Vilnius-Šeštokai (nuo 1994 m. gegužės pradžios važinėjo M62 su keturiais klasinio tipo vagonais) ir Talinas -Šeštokai. Taip pat dažnesnį važinėjimą nuo 1995 m. vasaros pradžios skatino atsiradęs minėto Estijos traukinio papildomas važiavimas su keleiviais vietinu maršrutu rytą iš Šeštokų į Kauną, vakare - iš Kauno į Šeštokus.
                      Šilumvežio ir elektrinio traukinio tandemo tarp Kauno ir Kybartų matyti neteko. Jeigu tokie atvejai buvo, tai jie buvo nedažni, tiesiog pavieniai. Kad LG turimus D1 tada jau persekiojo nuolatiniai gedimai, yra tiesa. Neatsitiktinai ir nuo Šeštokų maršruto tada dyzelius atėmė. Nuolat su pagalbiniu vilkiku tada važinėjo D1 Šiauliai-Kaunas-Šiauliai, Vilniuje tokios sudėties traukinį kartą mačiau į Stasylas.

                      Comment


                        Laikraštis "Lietuvos Žinios" 1938 m. liepos 1 d.

                        Comment


                          Vokietijos karinis ešelonas, sovietinių partizanų nuverstas nuo bėgių netoli Vilniaus 1944 m. Lietuvos ypatingojo archyvo nuotr.

                          Comment


                            Parašė WastedYears Rodyti pranešimą
                            Vokietijos karinis ešelonas, sovietinių partizanų nuverstas nuo bėgių netoli Vilniaus 1944 m. Lietuvos ypatingojo archyvo nuotr.
                            Atvaizdas
                            Eurovežė..
                            Nereikėjo milijardų eurų tuomet

                            Comment


                              Parašė WastedYears Rodyti pranešimą
                              Vokietijos karinis ešelonas, sovietinių partizanų nuverstas nuo bėgių netoli Vilniaus 1944 m.
                              [/URL]
                              Kažkur netoli Rūdiškių.

                              Comment


                                Žurnalas „Geležinkelininkas“ 1992.10.

                                Comment


                                  Parodos katalogas "Kaišiadorių portretas: sovietmetis ir šiandiena", Kaišiadorių muziejus, 2014. Nuotr. Benjamino Uždvario
                                  Foto 1960-1970
                                  Kaišiadorių geležinkelio stotis

                                  Comment


                                    Sovietai pradėjo Lietuvos geležinkelių pertvarką. Laikraštis "Darbo Lietuva" 1940 m. rugsėjo 5 d.

                                    Comment


                                      DP4 vyksta iš Minsko per Vilnių į Rygą


                                      Paskutinis taisė digital; 2025.12.05, 13:51. Priežastis: atkurtos nuotraukos

                                      Comment


                                        Nuotraukos autorius teigia, kad tokie interaktyvūs žemėlapiai buvo visose didesnėse stotyse...

                                        http://mib55.livejournal.com/27414.html?thread=200470

                                        Comment


                                          Geležinkelių istorijos mylėtojams – nauja knyga

                                          Pirmojo Lietuvoje geležinkelio (ruožo Turmantas–Marcinkonys) istorija atgyja ką tik pasirodžiusioje knygoje „Pirmasis geležinkelis Lietuvoje, I knyga". Pasakojama apie šio ruožo geležinkelio stotis, keleivių namus, vandens bokštus, siurblines, kitus statinius, tiltus ir tunelį.
                                          Toliau:

                                          http://www.litrail.lt/-/gelezinkeliu...93-nauja-knyga

                                          Comment

                                          Working...
                                          X