Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica I. LT/PL siena - Kaunas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Smetoniškoje Lietuvoje patogiausia, patikimiausia ir pigiausia kelionė į Europą buvo geležinkeliu - sėdęs vakare į traukinį Kaune, ryte išlipdavai Berlyne (greitis būdavo 80-90 km/val.). Lietuva tikrai buvo Europos dalis. Atkūrus nepriklausomybę, be perstojo keitėsi valdančiosios partijos ir jų šūkiai, bet pakanka pabandyti pasiekti traukiniu Varšuvą, kad suprastum - per dvidešimt metų šia linkme nieko nepadaryta, esame izoliuotas užkampis. Europos Sąjungos (ES) anklavas.

    Keliauti traukiniu - smagu ir romantiška. Bet tik ne tada, jei iš Lietuvos į Vakarus važiuojama vieninteliu ten vedančiu geležinkelio koridoriumi - per Lenkiją. Sunku patikėti, bet XXI amžiuje kelionė iš Vilniaus į Varšuvą trunka visą dieną.
    Matosi, kad straipsnį parašė kažkoks romantikas railfanas niekada lėtuvu neskridęs
    Flickr

    Comment


      Parašė ead Rodyti pranešimą
      Gal ne kiek Lietuvos Geležinkelių, o Susisiekimo ministerijos. LG tokio masto projektams turi mažai įtakos, viską sprendžia sėdintys aukščiau.
      O prie ko čia LG ar SM? Viskas priklauso TIK nuo Lenkijos. Juk galima Lietuvos teritorijoje pastatyti tokį geležinkelį, kad būtų galima pasiekti net 350km/h, bet privažiavus prie Lenkijos sienos vistiek tektų stabdyti iki 60. Arba tegul Lietuva iš savo biudžeto apmoka linijų rekonstrukciją Lenkijos teritorijoje.

      Comment


        O kodėl Lietuva turėtų apmokėti Lenkijai?

        Comment


          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
          O kodėl Lietuva turėtų apmokėti Lenkijai?
          Lietuva nori traukiniu greitai pasiekti Berlyną, Praha ir t.t. Tegul tada ištraukia piniginę. O jei piniginės traukti nesinori, tada lieka palaukti pora dešimčių metų, kol ateis eilė modernizuoti liniją į Suvalkus. Arba lieka tartis su Belarusija dėl supaprastinto tranzito per Gardiną.

          Comment


            Lenkai to ir laukia... Kad litwinai jiems ir geležinkelį modernizuotų. Kas dėl krovinių vežimo, tai būtų galima apsieiti ir be modernizacijos Lenkijoje ir su 120 km/h greičio linija Lietuvoje. Todėl reikia pradėti nuo to, o ne nuo keleivių. Taip, norisi važiuoti traukiniu, bet... Greičiai iki 200 ar daugiau reikalingi tik keleiviams vežti, o jų nebus daug. Be to ir Vakarų Europoje tokių greičių nėra daug. Nėra tokio greičio ir Lenkijoje ir dar negreitai bus. Taip kad gal reikia apsiraminti. Konkurencinė kova autobusams ir lėktuvams pralaimėta.

            Comment


              Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
              Arba tegul Lietuva iš savo biudžeto apmoka linijų rekonstrukciją Lenkijos teritorijoje.
              Gal labiau apsimokėtų pastatyti tunelį po Baltijos jūra ir pamiršti bendrus projektus su PL visiems laikams.

              Comment


                Parašė r08n Rodyti pranešimą
                Gal labiau apsimokėtų pastatyti tunelį po Baltijos jūra ir pamiršti bendrus projektus su PL visiems laikams.
                Jeigu ne visi tie cheminiai ginklai ir pan., tai galbūt visai nebloga idėja
                DINGĘS MIESTAS - MERKINĖ <<

                Comment


                  Tunelis yra utopija. Pigiau jau krovinius būtų gabenti lėktuvais.

                  Comment


                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                    Tunelis yra utopija. Pigiau jau krovinius būtų gabenti lėktuvais.
                    Suprantu, bet pasvajoti gal galima? Rimtai, atrodo, kad Lenkija yra didžiausia infrastruktūrinė kliūtis kelyje į vakarinę Europos pusę.

                    Comment


                      Taip, Lenkija yra. Ir ji tuo naudosis, spausdama Lietuvą.

                      Comment


                        Lenkija tampa mūsų kliūtis absoliučiai viskam.

                        Comment


                          Ir dėl to nemaža dalimi kalta pati Lietuva. Ne, nuolaidžiauti negalima. Tiesiog daugybė problemų neatsirado dabar, o kaupėsi du dešimtmečius. Jei jos būtų laiku ir tinkamai išspręstos, dabar turėtume kitokią situaciją.

                          Comment


                            Na gerai, o negalima panaudoti jau dabar esamos infrastruktūros? kad ir perkėlos Kaipėda - Mukranas?

                            Comment


                              Galima buvo netgi seniausiai normalų krovinių terminalą įrengti Šeštokuose ar Mockavoje. Esamo greičio pilnai pakanka krovinių gabenimui.

                              Comment


                                Seimas spręs, ar pripažinti „Rail Baltica“ ypatingos valstybinės svarbos projektu

                                Seimas spręs, ar pripažinti "Rail Baltica" projektą ypatingos valstybinės svarbos projektu ir sustiprinti šalies tranzito galimybes bei tarptautinį konkurencingumą. Bendru sutarimu pritarus projektui po pateikimo, jis bus svarstomas pagrindiniu paskirtame Europos reikalų komitete, papildomais - Biudžeto ir finansų ir Ekonomikos komitetuose.

                                Pasak nutarimo projektą antradienį Seime pristačiusio susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio, šio projekto įgyvendinimas pagerins susisiekimą tarp Europos Sąjungos ir Baltijos šalių per Varšuvą; nuosekliai didins žmonių ir krovinių mobilumą; užtikrins prieigą prie Baltijos valstybių ir skatins greitesnę regioninę plėtrą susijusiose šalyse.

                                Numatoma, kad "Rail Baltica" paskatins krovinių vežimą geležinkelių transportu ir taip padidins eksporto, importo bei tranzito galimybes. Geležinkelių infrastruktūros plėtra, steigiami logistikos centrai ir greitesnis susisiekimas su kaimyninėmis valstybėmis turės teigiamos įtakos verslo įmonių veiklai bei Lietuvos regionų investiciniam patrauklumui.

                                Be to, pasak ministro, turėtume kur kas geresnes galimybes paimti žemę iš privačios nuosavybės visuomenės reikmėms. "Tai pagreitintų "Rail Baltica" tiesimo procesą, kai kuriais atvejais ir atpigintų, ir būtų galima sklandžiai įgyvendinti tikrai svarbų mūsų valstybei nacionalinės svarbos projektą", - pristatydamas projektą aiškino E. Masiulis.

                                Nutarimo projekte pažymima, kad vykdant žemės, reikalingos ypatingos valstybinės svarbos projektui "Rail Baltica" įgyvendinti, paėmimo visuomenės poreikiams procedūras, numatoma taikyti Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymą.

                                Projekto "Rail Baltica" įgyvendinančia institucija būtų paskirta Susisiekimo ministerija.

                                Comment


                                  Jau RB pasieks Kauną ne 2013, kaip ankščiau tvirtinta, bet 2014 pabaigoj, šiaip kažko panašaus ir tikėjausi, kadangi iki 2013 metų ne tiek jau daug ir liko, o realių darbų atlikta palyginus labai mažai.

                                  Dėl “Rail Baltica” ypatingos valstybinės svarbos statuso suteikimo Seimas spręs spalį

                                  Europinės geležinkelio vėžės projektui “Rail Baltica” suteikus ypatingos valstybinės svarbos statusą, būtų galima lengviau iš savininkų išpirkti žemę, reikalingą projektui įgyvendinti.

                                  Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis sako, kad naujas “Rail Baltica” statusas pagreitintų projekto įgyvendinimą. “Kai kurias atvejais ir atpigintų”, – sakė ministras.

                                  Seimas antradienį po pateikimo pritarė atitinkamo Seimo nutarimo projektui ir jį svarstys spalį.

                                  E.Masiuliaus teigimu, naujas statusas leis paprasčiau žemę perimti iš maždaug 30-50 savininkų. “Nepriklausomi turto vertintojai nustatys žemės rinkos kainą, ją valstybė sumokės savininkui ir pradės vykdyti darbus. Jeigu žmogus nesutiks su nustatyta kaina, jis galės bylinėtis, bet neturės galimybės, kaip buvo iki šiol, stabdyti proceso”, – aiškino ministras.

                                  Seimas yra priėmęs specialų įstatymą, kuriuo ypatingai svarbiais pripažintiems valstybinės reikšmės projektams įgyvendinti sudaroma galimybė valstybei iš privačių asmenų lengviau išpirkti žemę. Tačiau dabar “Rail Baltica” projektas turi tik valstybei svarbaus ekonominio projekto statusą.

                                  Rugpjūtį atidaryta pirmoji “Rail Baltica” atkarpa – maždaug 7 kilometrai kelio tarp Mockavos ir Šeštokų. Iki Kauno europine vėže, kuria domisi Lenkijos, Vokietijos vežėjai, bus galima važiuoti jau 2014-ųjų pabaigoje.

                                  Europos Komisija, planuodama kitos finansinės perspektyvos 2014-2020 metų lėšas, pagrindiniu Baltijos šalių infrastruktūriniu projektu laiko būtent “Rail Baltica”, jeigu visos valstybės tarpusavyje susitars dėl tokios vėžės.

                                  Bendras “Rail Baltica” trasos ilgis Lietuvoje – 335 kilometrų, geležinkelis sujungtų Lenkiją, Baltijos šalis ir Suomiją. Numatoma bendra projekto vertė Lietuvoje – apie 1,9 mlrd. litų, o atkarpos nuo Lenkijos sienos iki Kauno – apie 850 mln. litų.

                                  BNS informacija

                                  Comment


                                    Kiek matosi kaip atrodo rekonstruotas pirmasis ruožas, tai tas geležinkelis matyt gausis tik senojo palopymas. T.y. išliko staigūs posūkiai, kur greitį teks gerokai apriboti, išliko automobilių pervažos, kur greitį irgi teks apriboti.
                                    Kaip įsivaizduoju, šiais laikais statomas geležinkelis turi būti be pervažų, kaip kad autostrada. Žodžiu gausis kažkokia parodija, kur dar nebaigus statyt jau reikės projektuoti pertvarkymą.

                                    Comment


                                      Sudaryta „Rail Baltica“ įgyvendinimo komisija
                                      http://verslas.delfi.lt/automoto/sud....d?id=50125548

                                      Komisijai pavesta teikti Vyriausybei pasiūlymus dėl „Rail Baltica" įgyvendinimo veiksmų plano, „Rail Baltica" projekto įgyvendinimo klausimų, susijusių su teritorijų planavimo ir žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūromis, bei kitų svarbių aktualijų.

                                      Komisijai svarstant su „Rail Baltica" įgyvendinimu susijusius savivaldybių kompetencijoje esančius klausimus, į komisijos posėdžius bus kviečiami atitinkamų savivaldybių merai. Komisija taip pat galės į pagalbą pasitelkti nepriklausomus ekspertus, valstybės institucijų, įstaigų ir organizacijų atstovus.

                                      Comment


                                        Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
                                        Kiek matosi kaip atrodo rekonstruotas pirmasis ruožas, tai tas geležinkelis matyt gausis tik senojo palopymas. T.y. išliko staigūs posūkiai, kur greitį teks gerokai apriboti, išliko automobilių pervažos, kur greitį irgi teks apriboti.
                                        Kaip įsivaizduoju, šiais laikais statomas geležinkelis turi būti be pervažų, kaip kad autostrada. Žodžiu gausis kažkokia parodija, kur dar nebaigus statyt jau reikės projektuoti pertvarkymą.
                                        toks vaizdas, kad daroma tik dėl paukščiuko ataskaitose, o iš tikrųjų niekam tos europinės vėžės nereikia.
                                        kita versija - gal laukia rusų sugrįžtant
                                        pirtis tautybės neturi (lietuviui geriausia garinė pirtis!)

                                        Comment


                                          Parašė nepolitikas Rodyti pranešimą
                                          ...o iš tikrųjų niekam tos europinės vėžės nereikia...
                                          Jis (projektas) reikalingas tik politiškai, bet ne ekonomiškai... todėl ir stabdo nerealiai, nes vien žodžių statybai neužtenka, reikia ir pinigų... ir proto.
                                          Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
                                          Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

                                          Comment

                                          Working...
                                          X