Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Manevriniai šilumvežiai Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • digital
    replied
    Lietuviški lokomotyvai – jau nebe svajonė

    http://www.lrytas.lt/?data=20091003&...e091003&view=2
    Egidijus SALADŽIUS
    2009-10-03
    Sovietmečiu buvo įprasta, kad visoje SSRS pūškavę traukiniai kone nuo pradžios iki galo būdavo pagaminti Rusijoje. Tokį paveldą gavę „Lietuvos geležinkeliai“ juo nepasitenkino: netrukus dienos šviesą gali išvysti pirmasis lietuviškas lokomotyvas.

    Neseniai naujas bendrovės Vilniaus lokomotyvų remonto depo (VLRD) šilumvežis grįžo iš Rusijos sostinės. Čia vykusioje parodoje jis sukėlė sumaištį: daugeliui buvo sunku patikėti, kad toks sudėtingas agregatas pagamintas Lietuvoje.

    „Lietuvos geležinkeliams“ priklausančios įmonės vadovai neketina sustoti – šilumvežiai bus modernizuojami bei kuriami ir toliau.

    Pavadinimas jau paseno?

    Žodis „remonto“ VLRD įmonės pavadinime buvo visiškai tikslus anksčiau. Prieš 125 metus sostinėje buvo įkurtas Garvežių grąžos depas. Jo iškaba kelis kartus keitėsi.

    Tik 2003-ųjų rudenį jis buvo pavadintas Vilniaus lokomotyvų remonto depu.

    Tai buvo padaryta sąmoningai: „Lietuvos geležinkeliai“ siekė turėti šilumvežių priežiūros bendrovę, kuri modernizuotų senus įrenginius.

    Tačiau šiuo metu įmonė iš esmės pati gamina lokomotyvus. Nors daugelis ruošinių atkeliauja iš kitų valstybių (važiuoklės – iš Rusijos, varikliai – iš JAV, kai kurios detalės – iš Čekijos), viskas surenkama mūsų šalyje pagal vietos meistrų brėžinius.

    „Didžioji dalis pridėtinės vertės atitenka mūsų šaliai. Surenkant šilumvežį tenka dirbti net su pusantro tūkstančio Lietuvos tiekėjų“, – pasakojo depo generalinis direktorius Valentas Stadalnykas.

    Smarkiai sumažino sąnaudas

    Naujasis lietuviškas manevrinis lokomotyvas pavadintas TEM TMX. Jis sukonstruotas bendradarbiaujant su Rusijos „Transmašholding“ ir Čekijos „ČK Loco“ įmonėmis.

    Kaip pagrindas naudojamas rusiško lokomotyvo TEM18 rėmas ir vežimėlis. Tačiau jo „širdis“ jau amerikinė: čia sumontuotas beveik pusantro tūkstančio kilovatų galios variklis „Caterpillar“.

    „Maskvos parodoje visi ėjo į mūsų šilumvežį kaip į mauzoliejų. Mat analogiškų rusiškų gaminių galia siekia iki tūkstančio kilovatų, todėl įkalnėse tenka sujungti net po du lokomotyvus.

    Maža to: palyginti su seno tipo manevriniais šilumvežiais, šio gaminio degalų sąnaudos mažesnės 30, o tepalų – net 60 procentų“, – pasakojo V.Stadalnykas.

    Ką ir kalbėti apie mašinisto būdelę, kurioje įrengta autonominė šildymo sistema, kondicionierius, stovi mikrobangų krosnelė ir netgi šaldytuvas.

    Pirmasis liks Lietuvoje

    Susidomėjimas TEM TMX – milžiniškas. Vien rusai jau norėtų įsigyti dvi dešimtis šių naujoviškų šilumvežių.

    Tačiau, anot V.Stadalnyko, pirmasis tikrai liks Lietuvoje.

    „Antrąjį jau gaminsime rusams, tik reikės gauti tos šalies sertifikatą.
    Tačiau toliau stengsimės pirmiausia paisyti „Lietuvos geležinkelių“ poreikių“, – sakė antrinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės vadovas.

    Per metus bendrovė galėtų pagaminti iki trisdešimties tokių agregatų, tik reikėtų kiek išplėsti pajėgumus.

    Būtent su eksportu siejami ateities planai. Artimiausias taikinys – buvusios SSRS šalys, nes visose jose nutiesta rusiška vėžė, kuri pločiu skiriasi nuo europinės, prasidedančios Lenkijoje.

    „Tačiau vėžės problemą galima išspręsti. Jau esame parengę ir krovininio, ir manevrinio šilumvežio projektą Lenkijos rinkai. Kada nors tikrai pateksime ir į ją“, – tikina V.Stadalnykas.

    Atnaujino aibę lokomotyvų

    Tačiau naivu būtų manyti, kad Vilniaus lokomotyvų remonto depas su 537 darbuotojais visas pajėgas skiria tik naujajam šilumvežiui.

    Čia nuo įmonės įkūrimo nuolat atnaujinami seni lokomotyvai – dažniausiai atliekamas kapitalinis remontas.

    Iš pradžių buvo remontuojama rusiška technika, tačiau netrukus suvokta, kad tai – Sizifo darbas.

    Šilumvežius imta remotorizuoti – keisti kai kurias detales. Nors tai padėdavo sutaupyti apie šešiolika procentų degalų, šis rodiklis buvo per menkas.

    Tolesnis žingsnis – visiškai modernizuoti lokomotyvus.

    „Išrenki jį, įdedi „Caterpillar“ variklį, sutvarkai. Rusiški lieka tik „kevalas“ ir važiuoklė.

    Užtat rezultatai iš karto akivaizdūs – atnaujintas šilumvežis naudoja 36 proc. mažiau degalų.

    Trumpai tariant, per metus viena tokia mašina sutaupo apie 300 tonų degalų.

    O mes jau modernizavome 25 magistralinius šilumvežius – atnaujinta apie pusę „Lietuvos geležinkelių“ parko“, – pasakojo remonto įmonės direktorius.

    Valgant auga ir apetitas: po magistralinių buvo imtasi ir manevrinių lokomotyvų. Iki šiol jų atnaujinta jau 22.

    Mėgins ieškoti paramos

    Anot V.Stadalnyko, artimiausiuose planuose – pirmojo lietuviško šilumvežio gamyba. Jis būtų ne toks didelis kaip rusiški, pritaikytas mūsų šalies mastui. Jo galia turėtų siekti iki trijų šimtų kilovatų.

    Tiesa, variklis jame greičiausiai bus švediškas – „Volvo“. Mat gaminti variklius – pernelyg didelis iššūkis, nes pasaulyje šią rinką dalijasi vos kelios gerai žinomos kompanijos.

    „Lietuviškas šilumvežis – dabar pagrindinis mūsų tikslas. Jei jis pavyks, kreipsimės į „Lietuvos geležinkelius“, į Susisiekimo ministeriją dėl paramos šiam projektui“, – optimizmo nestokojo V.Stadalnykas.

    Mat kol kas pelningai dirbančiai įmonei kiekvienas naujas projektas reiškia papildomas investicijas. Iš viso nuo 2004-ųjų bendrovė jau investavo apie trisdešimt milijonų litų.

    Augo itin sparčiai

    * Pirmaisiais realios veiklos metais – 2004-aisiais Vilniaus lokomotyvų remonto depo apyvarta sudarė 42,6 mln. litų.

    * Praėjusiais metais ji jau pasiekė beveik 120 mln. litų.

    * Tiesa, per šį laikotarpį įmonės darbuotojų skaičius sumažėjo nuo 620 iki 537.

    * Visos bendrovės akcijos priklauso „Lietuvos geležinkeliams“. Užpernai Vilniaus lokomotyvų remonto depas buvo pripažintas geriausia geležinkelių kompanijos antrine įmone.
    Paskutinis taisė digital; 2009.10.05, 23:44. Priežastis: pridėta nuotrauka

    Komentuoti:


  • VLRD-1
    replied
    Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimą
    Girdėjau, kad kažkas išsinuomojo Joniškyje, bet įdomu ar tą...
    tai ko gero tada ten ir keliavo jis, galetu ir LG savo TEM-2 arba CME3 kam nors isnuomot, kol pinigu test modernizacija neatsiras

    Komentuoti:


  • Vytautas_LT
    replied
    Parašė VLRD-1 Rodyti pranešimą
    idomu kur jis keliauja?...gal kam nors isnuomavo ir siuncia dabar
    Girdėjau, kad kažkas išsinuomojo Joniškyje, bet įdomu ar tą...

    Komentuoti:


  • VLRD-1
    replied
    Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimą
    Vakar Radviliškio skirstymo stotyje mačiau TGM (berods TGM3, bet gali būti ir TGM4), priklausantį Gargždų geležinkeliui. Naujai nudažytas, stovėjo prikabintas prie sąstato.
    idomu kur jis keliauja?...gal kam nors isnuomavo ir siuncia dabar

    Komentuoti:


  • Vytautas_LT
    replied
    Vakar Radviliškio skirstymo stotyje mačiau TGM (berods TGM3, bet gali būti ir TGM4), priklausantį Gargždų geležinkeliui. Naujai nudažytas, stovėjo prikabintas prie sąstato.

    Komentuoti:


  • VLRD-1
    replied
    Parašė LAZAS_ Rodyti pranešimą
    TEM TMX manevrinis šilumvežis-lokomotyvas geležinkelių transporto EXPO Maskvoje.

    Atvaizdas
    stai sis silumvezis is arciau
    Attached Files

    Komentuoti:


  • LAZAS_
    replied
    TEM TMX manevrinis šilumvežis-lokomotyvas geležinkelių transporto EXPO Maskvoje.

    Paskutinis taisė LAZAS_; 2009.09.25, 01:03.

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Parašė Nas Rodyti pranešimą
    Kiek matydavau jį, tai visąlaik stovėdavo. O kaip bus prikabinami vagonai nuo Telšių?
    Rinktinis šiuo ruožu važinėja.

    Komentuoti:


  • Nas
    replied
    Parašė K a J o t Rodyti pranešimą
    Nuo spalio 1 d. naikinamas Telsiu manevrinis.
    Kiek matydavau jį, tai visąlaik stovėdavo. O kaip bus prikabinami vagonai nuo Telšių?

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Be jų dar važinėja ir M62K ir 2M62M.

    Komentuoti:


  • dariuks
    replied
    turbut "Siemensai" be stumtuvo apseina.

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Parašė K a J o t Rodyti pranešimą
    Nuo spalio 1 d. naikinamas Telsiu manevrinis.
    Sunkiasvorius per Pagėgius į Klaipėdą leis?

    Komentuoti:


  • K a J o t
    replied
    Nuo spalio 1 d. naikinamas Telsiu manevrinis.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Yra.

    Komentuoti:


  • X3dO
    replied
    O lietuvoje yra naudojamu TGM'u?

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Praeita savaite buvau patekes i buvusios metalo bazes Paneriuose teritorija, kurios didzioji dalis (o gal ir visa) dabar priklauso UAB "Unigela". Ten dabar yra muitines sandeliai ir isikurusios kelios metalais prekiaujancios firmos, metalo lauzo supirkejai. Teritorijoje yra gelezinkelios atsakos, o UAB "Unigela" turi manevrinius silumvezius.

    TGM4-2855



    TGK2-7313





    Taip pat yra senas nenaudojamas TGM23B-2909





    Ir kranas



    Komentuoti:


  • specialistas
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Įdomu tai, kad jis skirtas ne LG, bet nudažytas firmine LG dažymo schema
    Po parodos grįš dirbti į gimtinę.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė robertas Rodyti pranešimą
    Gerbiamieji, pagaliau pirmoji vieša fotografija TEM TMX - 001:

    http://www.train-photo.ru/data/media/174/001-2.jpg

    Jei kažkas pramiegojo pranešimus apie šį UAB "VLRD" kūrinį, skaityti čia:

    http://parovoz.com/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=6677
    Įdomu tai, kad jis skirtas ne LG, bet nudažytas firmine LG dažymo schema

    Komentuoti:


  • vectron
    replied
    Gerbiamieji, pagaliau pirmoji vieša fotografija TEM TMX - 001:

    http://www.train-photo.ru/data/media/174/001-2.jpg

    Jei kažkas pramiegojo pranešimus apie šį UAB "VLRD" kūrinį, skaityti čia:

    http://parovoz.com/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=6677

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied
    TEM2-1328 Vilniuje (prieš porą savaičių).

    Komentuoti:

Working...
X