Chebo stoties peronas
Traukinys iš kaimyninio Plzeno regiono
Iš Chebo stoties traukiniai į Vokietiją važiuoja net 4 kryptimis - į kaimyninius Marktredwitzą (30 km), Hofą (50 km), taip pat į Zwickau (100 km) ir Niurnbergą (170 km)
Atgal iš Karlovy Varų grįžome pagrindiniu geležinkeliu per Chebą iš pagrindinės (aukštutinės) stoties
wwww.mapy.cz
Atstumas per Chebą ilgesnis nei per kalnus - 84 km (54 km iki Chebio ir 30 km iki Marianskų Laznių
Tikėjomės Chebe persėsti, nes pagrindiniame kelyje važinėja daugiau traukinių.
Bileto kaina dviem - 315 CZK (12,70 EUR)
Karlovy Varų (Karlsbado) pagindinę geležinekelio stotį 1945 m. subombardavo sąjungininkai.
Po karo kelis dešimtmečius stovėjo laikinas stoties pastatas su būtinomis modernizacijomis. Jis nugriautas 2015 m.. Nauja stotis pastatyta per kelerius metus.
Foto 2010 m., iki rekonstrukcijos
Karlovy Vary dolní nádraží - žemutinė stotis
Per II pasaulinį karą senosios stotys byvo sugriautos
Karlovy Vary ruri dvi pagrindines stotis ir abi jos viena už kitą baisenės.
Dar pora mūsų traukinuko nuotraukų
Žemutinės stoties viduje
Už šios Tito - Ceasescu brutalizmo stiliaus geležinkelio stoties yra priemiesčio ir tarpmiesčio autobusų stotis
Iš pradžių atrodė kad Karlovų Varų traukos taškai yra toli, todėl pažiūrėjome ir vietos autobusų (ne)važinėjimo tvarkaraščius. Bet viskas buvo kur kas paprasčiau - nuo šios stoties apie 10 minučių kelio iki promenados šalia Teplos upės. Pakeliui šiek tiek keistai atrodo imperatoriaus Pranciškaus Juozapo laikų secesijos stiliaus namai stovintys Moskevská, Krymská, Jaltská gatvėse - bet tai jau kitos temos objektas
Vienu žodžiu, kelionė traukiniu iki Karlovy Varų buvo sklandi ir maloni
Mariánské Lázně - Bečov nad Teplou
Ties Teplá miesteliu
Poutnov. Apleistos stotys visur vienodai liūdnos
Geležinkelis eina Teplos upės (Teplá) slėniu
Prasideda kalnai, yra keli tuneliai.
Mes prieš porą dienų važiavome iš Loket pilies per Bečovą į Marianskes Laznes
Porą kartų buvo kertamas šis geležinkelis
Bečov nad Teplou (Bečovas prie Teplos).
Tvarkaraštis. Šiame užkampyje yra nemažai traukinių
Čia prasilenkia traukiniai Mariánské Lázně - Karlovy Vary ir dar vienas traukinys važiuoja šonine linija iki Rakovníko
Kadangi šioje linijoje į Bečovą per dieną važiuoja 9 poros traukinių iš Mariánské Láznių ir 14 - iš Karly Varų, tai traukiniu galima patogiai aplankyti šį miestelį su dviguba pilimi.
CZ. Mariánské Lázně - Bečov nad Teplou - Karlovy Vary dolní nádraží
Iš Marianskių Laznių į Karlovy Varus traukiniais galima nuvažiuoti dviem būdais - tiesesniu ir lėtesniu kalnuotu keliu per Bečovą prie Teplos arba aplink per Chebą,
Išbandėm abu kelius.
Liniją per Bečovą aptarnauja privatus operatorius GW Train Regio
Kelionės pirmyn telefoninis žemėlapis iš www.mapy.cz
Važiuojant pirmyn į tą pusę kasininkė klausė ar turime grynųjų - atseit vagone bus pigiau. Bet mus tenkino bilietai iš kasų už 244 kČ (9,85 EUR).
Beje, šis traukinys atvyksta į Karlovy Varų žemutinę stotį (dolní nádraží), kuri yra arčiau centro, tik su viešuoju transportu ten kur kas prasčiau nei pagrindinėje stotyje.
Tvarkaraštis
Tolimesni traukiniai vyksta į Prahą, Plzeną, Karlovy Varus ir Chebą
GW Train Regio traukinių linijos Mariánské Lázně - Bečov nad Teplou - Karlovy Vary tvarkaraštis
Bilietas iki Karlovy Vary (~54 km) kainavo 244 CZK (9,85 EUR)
CZ. Stránovský viadukt
Stranovo viadukas yra Vidurio Bohemijoje, Krnsko vietovėje (apie 5 km nuo Mladá Boleslavo miesto), 1865 m. nutiestoje geležinkelio linijoje Praha - Turnovas. Jis pastatytas 1924 metais.
Viadukas turi tris gelžbetonines arkas, kurios iš dalies remiasi į pirmojo originalaus 1864 m. tilto atramas ir akmeninius stulpus, iš dalies – į savo pamatus. Ant arkų rėmų, laikančių keturių metrų pločio tilto denį, yra 11 arkadų. (... ). Viaduko ilgis yra 152 m, tilto arkų tarpatramis – 28 m (...), didžiausias važiuojamosios dalies aukštis virš žemiausio tilto taško – iki 27 m.
Hradec Králové hlavní nádraží
Atostogaudami Čekijoje specialiai nuvažiavome į Hradec Králové, kuris garsėja tarpukario funkcionalizmo architektūra.
Tarpukario dvidešimtmečio pastatų jame daugiau nei Kaune, yra keli urbanistinai perliukai. Tačiau tie funkcionalizmo pastatai nėra vientisoje teritorijoe ir išmėtyti po nemažą teritoriją - skirtingai nuo Kauno ar Gdynės.
Vienas gražiausių pastatų to laikotarpio - Hradec Králové centrinė stotis.
Ją 1928 - 1929 m. suprojektavo Václav Rejchl ir jo brolis Jan Rejchl. Stotis pastatyta 1935 m.
Daugiau - Vikipedijoje https://cs.wikipedia.org/wiki/Hradec...ra%C5%BE%C3%AD
Foto 2022.07
Josefo Škodos skulptūra, vaizduojanti du šviesos nešėjus su sparnuotu ratu.
Viduje erdvu ir šviesu
Merkurijus
Bokšto aukštis - 46 metrai
Paskutinis taisė Romas; 2024.11.13, 00:37.
Priežastis: Rejchl
Teko važiuoti traukiniu iš Budapešto į Šiooofoką prieš kokius 20 metų. Tada nelabai dar buvo fotografuojančių telefonų, bet kelias nuotraukas turiu. Ačiū Romas už reportažą!
Palei pietinį Balatono ežero krantą kelias dešimtis kilometrų tęsiasi tokia Šventoji ar Jūrmala (ežeras - bėgiai - gatvė - namukai - restoranėliai - ežeras), kur stočių pavadinimai dažniausi prasideda raide "B"; Balatonmáriafürdő, Balatonfenyves, Balatonboglár, Balatonszemes, Balatonszárszó, Balatonföldvár ir t.t.
Fonyód stotis
Prasilenkimas su keleiviniu traukiniu Balatonlelle stotyje
Krovininis traukinys Balatonszemes stotyje
Jau gražesni namai
Šiofokas (Siófok)
Stotis iš miesto pusės
Paskutinis taisė Romas; 2025.04.27, 08:54.
Priežastis: Ištrintas dublis
Nuo Kestėjaus (Keszthely) iki Balatono pietinėje dalyje esančio Šiofoko (Siófok) kurorto yra apie 80 km, kelionė trunka apie valandą.
Bilietas į vieną pusę kainuoja 1490 HUF (3,89 EUR).
Kasoje susipažinau su vengriško tarimo ypatybėmis - jei pažymėtas ilgas balsis, tai reikia išdainuoti Šioooofok. Na, bet gavau bilietus ten kur reikia.
Traukinys Győr - Kestejely - Pecz atvyko kiek vėluodamas
Traukinys buvo apypilnis, bet mes važiavome tik vieną stotelę
Prie magistralinio kelio Budapeštas - Liubliana esanti mazginė Balatonszentgyörgy stotis.
Pabuvus kelias dienas jau išmokome skaityti kilometrinius vengriškus vietovardžius darydami pauzes. Juk viskas taip paprasta: Balaton + Sent + Djordi (Balatono šventas Jurgis)
Persėdimas. Malonu, kad kitas traukinys mūsų palaukė
Foto 2024.05
Keszthely [Kestėj'us]
Kaip ir Estergome (Esztergom) šalia yra autobusų ir geležinkelio stotys
Kesthely geležinkelio stotis nuo miesto pusės neatrodo itin įspūdingai
Laukiamoji salė viduje
Jauki ir praktiška laukimo erdvė pavėsyje
Geležinkelio stotis nuo bėgių pusės
Geležinkelių tvarkaraštis (paspaudus - didesnis vaizdas)
Traukiniai važinėja į Budapeštą, Djorą, Pečą. Persėdus Tapocoje galima apvažiuoti Balatoną ir iš šiaurės pusės.
Komentuoti: