Savaitgaliais galima sutikti ir retro (2023 09)
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[CZ, SK, HU] Geležinkeliai Čekijoje, Slovakijoje, Vengrijoje
Collapse
X
-
Starý Smokovec. Grįžtame pavakary į tą pačią stotį


Atvažiuoja mūsų traukinys


Nepaminėjau, kad bilietas už apie 5 km atstumą kainavo 5 EUR
Bilietų komposteris. Jei įlipai stotelėje, kur nėra kasų, jį čia reikia pažymėti. Nusipirkti popierinių bilietų galima iš iš anksto.

Stary Smokovco stotelėje praslenkia du traukiniai Poprad - Štrbské Pleso kryptimi.
Tarp mūsų traukinio ir anų traukinių vyksta keleivių judėjimas

Stará Lesná


Spėjame iki lietaus grįžti namo
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Slovakijos Aukštųjų Tatrų geležinkelis

Siaurasis geležinkelis yra 1000 mm pločio.Yra dvi linijos Tatranska Lomnica - Starý Smokovec ir Poprad - Štrbské pleso
Aptarnauja Tatranská elektrická železnica (TEŽ)
Geležinkelio linijų schema iš stotelėje pakabintos informacijos apie bilietų įsigijimą

Foto 2025.09
Stará Lesná stotelėje patogu palikti mašiną ir važinėti traukiniais
Tarp Tatranskos Lomnicos ir Senojo Smokovco traukiniai važinėja kas valandą.


Atvažiuoja





Starý Smokovec




Kelionės tikslas - pasivaikščiojimas aplink Hrebienok krioklius
Komentuoti:
-
Cheb - Mariánské Lázně
Foto 2025.05

Traukinys atvažiavo iš tų pačių Karlovy Varų




Prasilenkiame su kitus traukiniu

124 km/h

Grįžome į savo Marianskes Laznes
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Chebo stotis iš išorės
Aplinka nekokia - slampinėja čigonai bet rie keleivių nesikabinėja

Šalia - Chebo autobusų stotis

Stotį suprojektavo Josef Danda 1962m., ji pastatyta iki 1970 metų.
Stoties pastatas paskelbtas kutūros paminklu

Viduje

Šiek tiek keista, kad stotjye nėra jokio dienos traukinių tvarkaraščio - matai iik artimiausios valandos atvykstančius ir išvykstančius traukinius

Čekijos tolimųjų reisų schema
(paspaudus - didesnis vaizdas)


Išėjimas į miestą

Komentuoti:
-
Chebo stoties peronas
Traukinys iš kaimyninio Plzeno regiono


Iš Chebo stoties traukiniai į Vokietiją važiuoja net 4 kryptimis - į kaimyninius Marktredwitzą (30 km), Hofą (50 km), taip pat į Zwickau (100 km) ir Niurnbergą (170 km)

Niurnbergo traukinys


Marktredwitzo truakinys

Komentuoti:
-
Tarp Karlovy Varų ir Chebo

Nuo viršaus matosi ir tas gražusis kurortas



Vaizdai pro langą




Atvykome į Chebą
Komentuoti:
-
Karlovy Vary. Pagrindinė (aukštutinė) geležineklio stotis
Foto 2025.05
Peronas. Mūsų traukinys į Chebą vėluoja 10 minučių

Tokia automotrise Čekijoje pirmą kartą važiavau gal kokiais 1998 metais


Atvažiuoja traukinys



Pagal tvarkaraštį matosi kad traukintsys atvyko iš Plana u Marianskych Lazni stoties

Manevriniai lokomotyvai ir krovininai vagonai


Dar viena automotrisė stambesniu planu

Pagaliau pasirodė ir mūsų traukinys į Chebą

- 1 patinka
Komentuoti:
-
Karlovy Vary, nádraží
Foto 2025.05




Peronas

Iš senosios stoties turbūt liko tik stoginių konstrukcijos su papuošimais

Stotis žiūrint iš perono pusės

Pėsčiųjų tiltas

Komentuoti:
-
Atgal iš Karlovy Varų grįžome pagrindiniu geležinkeliu per Chebą iš pagrindinės (aukštutinės) stoties

wwww.mapy.cz
Atstumas per Chebą ilgesnis nei per kalnus - 84 km (54 km iki Chebio ir 30 km iki Marianskų Laznių
Tikėjomės Chebe persėsti, nes pagrindiniame kelyje važinėja daugiau traukinių.
Bileto kaina dviem - 315 CZK (12,70 EUR)
Karlovy Varų (Karlsbado) pagindinę geležinekelio stotį 1945 m. subombardavo sąjungininkai.
Po karo kelis dešimtmečius stovėjo laikinas stoties pastatas su būtinomis modernizacijomis. Jis nugriautas 2015 m.. Nauja stotis pastatyta per kelerius metus.
Foto 2010 m., iki rekonstrukcijos

Foto 2017 m., rekonstrukcijos metu

https://cs.wikipedia.org/wiki/Karlov...ra%C5%BE%C3%AD)
Komentuoti:
-
Bečov nad Teplou - Karlovy Vary dolní nádraží
Foto 2025.05
Susiradau langą į užpakalinę kabiną

Březová tvenkinys

Karlovy Vary-Březová

Tunelis

Tiltas

Tiltas iš toliau

Tas pats tiltas iš apačios:
https://www.google.com/maps/place/Ka...oASAFQAw%3D%3D
Karlovy Vary-Aréna

Karlovy Vary dolní nádraží - žemutinė stotis
Per II pasaulinį karą senosios stotys byvo sugriautos
Karlovy Vary ruri dvi pagrindines stotis ir abi jos viena už kitą baisenės.

Dar pora mūsų traukinuko nuotraukų


Žemutinės stoties viduje

Už šios Tito - Ceasescu brutalizmo stiliaus geležinkelio stoties yra priemiesčio ir tarpmiesčio autobusų stotis

Iš pradžių atrodė kad Karlovų Varų traukos taškai yra toli, todėl pažiūrėjome ir vietos autobusų (ne)važinėjimo tvarkaraščius. Bet viskas buvo kur kas paprasčiau - nuo šios stoties apie 10 minučių kelio iki promenados šalia Teplos upės. Pakeliui šiek tiek keistai atrodo imperatoriaus Pranciškaus Juozapo laikų secesijos stiliaus namai stovintys Moskevská, Krymská, Jaltská gatvėse - bet tai jau kitos temos objektas
Vienu žodžiu, kelionė traukiniu iki Karlovy Varų buvo sklandi ir maloni
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Mariánské Lázně - Bečov nad Teplou
Ties Teplá miesteliu

Poutnov. Apleistos stotys visur vienodai liūdnos

Geležinkelis eina Teplos upės (Teplá) slėniu

Prasideda kalnai, yra keli tuneliai.

Mes prieš porą dienų važiavome iš Loket pilies per Bečovą į Marianskes Laznes
Porą kartų buvo kertamas šis geležinkelis


Bečov nad Teplou (Bečovas prie Teplos).


Tvarkaraštis. Šiame užkampyje yra nemažai traukinių

Čia prasilenkia traukiniai Mariánské Lázně - Karlovy Vary ir dar vienas traukinys važiuoja šonine linija iki Rakovníko


Kadangi šioje linijoje į Bečovą per dieną važiuoja 9 poros traukinių iš Mariánské Láznių ir 14 - iš Karly Varų, tai traukiniu galima patogiai aplankyti šį miestelį su dviguba pilimi.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
CZ. Mariánské Lázně - Bečov nad Teplou - Karlovy Vary dolní nádraží
Iš Marianskių Laznių į Karlovy Varus traukiniais galima nuvažiuoti dviem būdais - tiesesniu ir lėtesniu kalnuotu keliu per Bečovą prie Teplos arba aplink per Chebą,
Išbandėm abu kelius.
Liniją per Bečovą aptarnauja privatus operatorius GW Train Regio
Kelionės pirmyn telefoninis žemėlapis iš www.mapy.cz

Važiuojant pirmyn į tą pusę kasininkė klausė ar turime grynųjų - atseit vagone bus pigiau. Bet mus tenkino bilietai iš kasų už 244 kČ (9,85 EUR).
Beje, šis traukinys atvyksta į Karlovy Varų žemutinę stotį (dolní nádraží), kuri yra arčiau centro, tik su viešuoju transportu ten kur kas prasčiau nei pagrindinėje stotyje.

Už lango atvažiuoja regioninis traukinys

Komentuoti:
-
Čekija, Mariánské Lázně stotis
Foto 2025.05

Troleibusų stotelė

Autobusų stotis

Stoties viduje

Tvarkaraštis
Tolimesni traukiniai vyksta į Prahą, Plzeną, Karlovy Varus ir Chebą

GW Train Regio traukinių linijos Mariánské Lázně - Bečov nad Teplou - Karlovy Vary tvarkaraštis
Bilietas iki Karlovy Vary (~54 km) kainavo 244 CZK (9,85 EUR)

Išėjimas į peroną






- 3 patinka
Komentuoti:
-
CZ. Stránovský viadukt
Stranovo viadukas yra Vidurio Bohemijoje, Krnsko vietovėje (apie 5 km nuo Mladá Boleslavo miesto), 1865 m. nutiestoje geležinkelio linijoje Praha - Turnovas. Jis pastatytas 1924 metais.
Foto 2025.05Viadukas turi tris gelžbetonines arkas, kurios iš dalies remiasi į pirmojo originalaus 1864 m. tilto atramas ir akmeninius stulpus, iš dalies – į savo pamatus. Ant arkų rėmų, laikančių keturių metrų pločio tilto denį, yra 11 arkadų. (... ). Viaduko ilgis yra 152 m, tilto arkų tarpatramis – 28 m (...), didžiausias važiuojamosios dalies aukštis virš žemiausio tilto taško – iki 27 m.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Str%C3...%C3%BD_viadukt



- 2 patinka
Komentuoti:
-
Geležinkelio pervaža Komáromo mieste, senajame plente Nr.1 Djoras (Győr) - Budapeštas (Budapest)
Foto 2025.04

Šlagbaumas pėstiesiems ir dviratininkams

Vengrų lokomotyvai dažnaui būna išpaušyti

- 3 patinka
Komentuoti:
-
Hradec Králové hlavní nádraží
Atostogaudami Čekijoje specialiai nuvažiavome į Hradec Králové, kuris garsėja tarpukario funkcionalizmo architektūra.
Tarpukario dvidešimtmečio pastatų jame daugiau nei Kaune, yra keli urbanistinai perliukai. Tačiau tie funkcionalizmo pastatai nėra vientisoje teritorijoe ir išmėtyti po nemažą teritoriją - skirtingai nuo Kauno ar Gdynės.
Vienas gražiausių pastatų to laikotarpio - Hradec Králové centrinė stotis.
Ją 1928 - 1929 m. suprojektavo Václav Rejchl ir jo brolis Jan Rejchl. Stotis pastatyta 1935 m.
Daugiau - Vikipedijoje https://cs.wikipedia.org/wiki/Hradec...ra%C5%BE%C3%AD
Foto 2022.07

Josefo Škodos skulptūra, vaizduojanti du šviesos nešėjus su sparnuotu ratu.


Viduje erdvu ir šviesu


Merkurijus

Bokšto aukštis - 46 metrai
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Atgal grįžome tiesioginiu traukiniu Budapeštas - Kesthely
Šiofoko (Siófok) stotis nuo bėgių pusės


Mūsų traukinys

Vietinė ižymybė - poetas Sándor Weöres ant aprūkusio MAV-Trakcio lokomotyvo Nr. 480 022



Vėl Kesthely stotis


- 1 patinka
Komentuoti:
-
Balatonszentgyörgy - Siófok


Palei pietinį Balatono ežero krantą kelias dešimtis kilometrų tęsiasi tokia Šventoji ar Jūrmala (ežeras - bėgiai - gatvė - namukai - restoranėliai - ežeras), kur stočių pavadinimai dažniausi prasideda raide "B"; Balatonmáriafürdő, Balatonfenyves, Balatonboglár, Balatonszemes, Balatonszárszó, Balatonföldvár ir t.t.




Fonyód stotis

Prasilenkimas su keleiviniu traukiniu Balatonlelle stotyje


Krovininis traukinys Balatonszemes stotyje


Jau gražesni namai

Šiofokas (Siófok)


Stotis iš miesto pusės
- 1 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: